Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän päivä

Vierailija
11.09.2017 |

Heräsin n. klo 8.

Join kahvia ja kävin läpi uutistarjonnan, iltalehti, ilta-sanomat, YLE:n verkkotarjonnan. Telkkari ei ole koskaan aamuisin päällä. Kävin ulkona korjaamassa loput kesäkurpitsat pois. Yhden raastin ja teen chilillä vahvistettua keittoa. Ei sillä energialla ojaa kaiveta.

Yhden cheyenne-chilin otin avoterassilta ja tuin oksia ja ehkä tuon sisälle kypsyttämään ja kasvattamaan loput podit. Myös kävin kasvarissa ja tomaatit edelleen pikku hiljaa kypsyy. Kun tomsku alkaa punertaa niin tuon sisälle kypsymään kun en kasvaria ala lämmittämään.

Tässä tämä päivä menee netin äärellä kuten muutkin päivät. Ehkä teen viimeiset suolakurkut tänään.

En voi sanoa että olisi kivaa:(

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää on. Olen kotona möllöttävä turhake.

Vierailija
22/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

):

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töissä käyminen toisi päivään rytmiä ja ryhtiä. Mut ei mitään, jos ei työpanos kelpaa.

Vierailija
24/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herätys klo 7. Lapset hoitivat itse aamupalansa, kun katsoin tv:stä aamu tv:Tä. 7.30 tv kiinnin ja juteltiin lasten kanssa tulevasta koulupäivästä ja varmistettiin yhdessä että säänmukaiset vaatteet yllä ja oikeat koulukirjat repussa. Lapset touhusivat keskenään niitä näitä kunnes käveltiin yhdessä koulun suuntaan.

Palasin kotiin, söin aamupalan itse, viikkasin puhtaat vaatteet kaappiin, pesukone pyörimään, 2 jaksoa lempisarjaa Netflixistä.

Nukuin tunnin, kurkku kipeä, jokin pöpö jyllää elimistössä.

Tytär tuli kotiin, juteltiin hänen päivästään, tekee nyt läksyjä, jos kysyy apuja yritän neuvoa hänet vastauksen suuntaan.

Kohta haen toisen lapsen ipkerhosta ja vien hänet harrastukseen. Sen jälkeen syömme eilen tehdyn ruuan ilalliseksi ja vien toisen lapsen harrastukseen.

Teen sinä aikana kävelylenkin.

Kun tulen kotiin kuuntelen nuoremman lapsen lukuläksyt ja tarkistan matikantehtävät. Opettaja on toivonut, että vanhemmat tekevät sen.

Lapsen puheharjoitukset ja suun motoriikkaharjoite.

Pientä ulkoilua, lapset pakkaavat reppunsa, iltapala lapsille, iltapuuhiin patistamista, lautapeli ja iltasatu. Muistutan lapsia valitsemaan huomiset vaatteet valmiiksi. Lapset nukkumaan 20.45. Itse katson tv:tä ja luen vielä 2-3h. Ja en ole yksinhuoltaja, tuntuu vain että kannan kaiken vastuun lasten koulusta ja terapiaharjoitteista

Vierailija
25/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😱

Vierailija
26/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin hitaasti venytellen kymmeneltä, puolentoista tunnin lenkki ja löhöilyä,kohta kauppaan ja sitten netflixin ääreen ja sitä samaa huomenna paitsi ei kauppaan, laiskotteluun kyllä tottuu eikä ole töitä kiinnostanut hakea enää aikoihin, todennut että tyhjän saa pyytämättäkin.

Terveisin lapseton yli nelikymppinen työtön

Vierailija
28/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää keksiä jotain kehittävää tekemistä.

Vierailija
30/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😢

Vierailija
31/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aamupala, netti, päivällinen, netti, iltapala, netti, yöllä lenkkeily, nukkumaan. Toisinaan käyn ostamassa ruokaa kaupasta. 😣

Mulla täysin sama.

Vierailija
32/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin klo 6.30. käyttämään koiran ja keittämään puuron. Klo 7.00. herätin lapset, aamupalaa, pesut, aamutoimia. Klo 7.30. Starttasin auton ja ajoin 30min koululle. N. Klo 8.30. Olin takaisin kotona, ehdin tehdä puoli tuntia pyykki- ja tiskihuoltoa ennen kuin koululta soitettiin että yhdellä lapsista on kuumetta. 30min sinne ja 30min takaisin. Koiran lenkitystä tunti, makaronilaatikon teko. Nyt lösähdin eka kertaa p*rseelleni koko päivänä. 30min päästä lähden hakemaan loput lapset koulusta, käymme tullessa

kaupassa, iltaruokaa, yhdet harkat tänään illalla (kestää tunnin, lenkitän koiraa sen ajan) ja pitkä lista odottavia kotitöitä esim. ikkunat yhä pesemättä tältä kesältä ja lakanat pitäisi vaihtaa, perkata kaappeja kirppikselle. On tosi helppoo joo.... Kahtenä päivänä viikosta käyn aamut töissä, siivoan saadakseni sen 300€/kk kasaan työkkärirahan päälle. Oon ihan väsynyt ja stressaantunut koko ajan, eniten siitä kun rahat loppu koko ajan.

Miksi tätä on miinustettu? Senkö vuoksi, että äiti siivoaa vain saadakseen kursituksi kokoon tuon 300€/kk kasaan työkkärirahan päälle? Vastaajalle tiedoksi, että rahan puolesta voi tehdä enemmänkin. Tiesithän, että voit tehdä töitä se 300, joka on verotonta tai 500, jolloin veroa maksetaan satasesta? Jos sinulla on rahallisesti tiukkaa älä ole lastesi hovikuskina. Eikö lapsillasi ole koulukyyditystä?

Miinukset ainoastaan tuosta aivan järjettömästä ajamisesta. Siis missä te oikein asutte ja miksi?

Vierailija
33/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aamupala, netti, päivällinen, netti, iltapala, netti, yöllä lenkkeily, nukkumaan. Toisinaan käyn ostamassa ruokaa kaupasta. 😣

Yöllä lenkkeily?

Vierailija
34/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousimme taaperon kanssa 7:30. Söimme aamiaisen ja katselimme sohvalla aamun piirrettyjä. Vaimo oli jo lähtenyt töihin.

Joskus ennen kymmentä lähdimme leikkipuistoon, jossa tapasimme (sattumalta) tuttuja. Siellä vierähti tunnin verran.

Takaisin kotiin, lämmitin eilen valmistetun ruoan ja söimme.

Pari opiskelevaa kaveria tuli käymään, istuttiin ja vaihdettiin kuulumisia. Keitin kahvit, ja taapero meni päiväunille. Päiväunien aikana laitoin astianpesukoneen pyörimään ja kavereitten lähdettyä ehdin lukea romaaninkin loppuun. 

Nyt lapsi on herännyt, söi äsken välipalan ja kohta lähdemme ulkoilemaan pihalle ennen päivällistä. Aurinko paistaa.

Pidän kyllä arjestani, mutta harmittaa, että tulin opiskelleeksi maisteriksi ihan turhaan. Töitä tällä tutkinnolla ei saa. Onneksi vaimo antaa siipeillä omasta palkastaan.

Vierailija
35/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuoden olin työttömänä ja opiskelu alkoi pari viikkoa sitten. Aika paljon hommaa kun on tottunut siihen, että viikossa on ehkä yksi asia, joka pitää muistaa tehdä ja nyt pitää joka päivä tehdä jotain ja muistaa mennä johonkin. Toisaalta pidän tästä tunteesta, että elämässä on taas enemmän sisältöä. Olin jo kyllästynyt kotona makoiluun, vaikka tekemistä yritinkin itselleni keksiä. 

Vierailija
36/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin klo 6.30. käyttämään koiran ja keittämään puuron. Klo 7.00. herätin lapset, aamupalaa, pesut, aamutoimia. Klo 7.30. Starttasin auton ja ajoin 30min koululle. N. Klo 8.30. Olin takaisin kotona, ehdin tehdä puoli tuntia pyykki- ja tiskihuoltoa ennen kuin koululta soitettiin että yhdellä lapsista on kuumetta. 30min sinne ja 30min takaisin. Koiran lenkitystä tunti, makaronilaatikon teko. Nyt lösähdin eka kertaa p*rseelleni koko päivänä. 30min päästä lähden hakemaan loput lapset koulusta, käymme tullessa kaupassa, iltaruokaa, yhdet harkat tänään illalla (kestää tunnin, lenkitän koiraa sen ajan) ja pitkä lista odottavia kotitöitä esim. ikkunat yhä pesemättä tältä kesältä ja lakanat pitäisi vaihtaa, perkata kaappeja kirppikselle. On tosi helppoo joo.... Kahtenä päivänä viikosta käyn aamut töissä, siivoan saadakseni sen 300€/kk kasaan työkkärirahan päälle. Oon ihan väsynyt ja stressaantunut koko ajan, eniten siitä kun rahat loppu koko ajan.

Vielä ehtii pestä ikkunat, ota yksi kerrallaan.  Jaksamista.

Vierailija
37/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on niin tylsää? Itse nautin vapaa-ajan paljoudesta. Ei ole kiire minnekkään ja saa keskittyä ihan mihin vaan haluaa. Melkein vuoden olen kotona hillunu ja töihin en kaipaa yhtään.

Vierailija
38/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on niin tylsää? Itse nautin vapaa-ajan paljoudesta. Ei ole kiire minnekkään ja saa keskittyä ihan mihin vaan haluaa. Melkein vuoden olen kotona hillunu ja töihin en kaipaa yhtään.

En osaa sanoa että miksi:(

Ihan yhtä tylsää on töissä olevillakin mutta eivät tiedä sitä. Havahtuuvat siihen kun työt loppuu tai eläke alkaa. Elämä on lopultakin aika tylsää. Jos on lapsia niin tuo sitä toimintaa ja elämä tuntuu paremmalta ja tuntee itsensä hyödyllisemmäksi.

:(

Vierailija
39/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jatkuvasti pitäisi suorittaa jotain, jos ei ole pakko? Itse en ole tehnyt tänään mitään, enkä koe siitä stressiä ja huonoa omaatuntoa.

Vierailija
40/81 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työtön päiväni olivat suunnilleen tällaisia

Herään 08-10

Selaan nettiä tai pelaan pari kolme tuntia pleikkaa

Syön aamupalaa ja käyn pitkällä paskalla

11-13 salille siellä pari tuntia. Tämä noin 3-5 kertaa viikossa

Jos ei salipäivä niin saatoin katsoa leffaa tai pelata lisää käydä vanhempien luona kylässä

14-16 teen ruokaa, pienet päikkärit

Illalla joko kauppaan ja kavereille tai pokemoneileen tai katsoa murun kanssa myöhemmin illasta telkkaria tai sekstailla;)

En ymmärrä missä välissä se tylsyys iskee

Töissä kun käy on päivän jälkeen ihan väsynyt ja jaksa harrastaa samalla lailla

Työttömyys ihmisen parasta aikaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän