Miten sanon asiallisesti miespuoliselle työkaverille
että tulee liian lähelle? Tulee seisomaan niin liki että tunnen hengityksen ja koskettelee myös ilman lupaa. En halua suututtaa koska yhteistyön pitää sujua jatkossakin ja tiimimme on mukana isommassa projektissa mutta niin miten sanoa?
Kommentit (5)
Sanot ystävällisesti mutta jämerästi: "Voisitko seisoa vähän kauempana. En pidä siitä, että tulet noin lähelle enkä etenkään siitä, että koskettelet minua. Kiitos."
Jos siirryt kauemmaksi kun hän tulee liian lähelle tai koskee, kuinka suhtautuu, seuraako perässä lääppimässä silti? Mietin että ymmärtäisikö mies tarpeeksi selkeästä body languagesta että hänen käytöksensä ei ole toivottua, niin sitten ei tarvitsisi miettiä miten sanoa sanallisesti asiasta.
Ei mitään ruumiinkieliä. Jos ei saa suutaan auki, ei voi kuin syyttää itseään.
Sanot vaan, samalla kun astut kauemmaksi, että "anteeksi, mä tarvin vähän enemmän tilaa" tai "sorge, mua ahdistaa olla noin lähellä" tai "äh, eihän tässä mahdu hengittämään". Toisin sanoen, on helpompi sanoa mitä SINÄ tarvitset, kuin syyttää toista mistään tai ohjeistaa sitä toista.
Hän on selvästi kiinnostunut sinusta. Sen verran selkärankaa sinun pitää kasvattaa että sanot suoraan että käytös ei ole soveliasta.