Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakinaistaminen, oletteko itse pyytänyt vai työnantaja?

Vierailija
11.09.2017 |

Onko tuo sellainen asia mitä pitää itse kysyä ja "vaatia" vai ehdottaako työnantaja? Jos on yksityisellä työnantajalla töissä. Kyseessä työnantaja joka ketjuttaa määräaikaisia sopimuksia, joskus vakinaistaa jonkun. Miten teillä on asia mennyt?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja tarjosi heti koeajan jälkeen.

Vierailija
2/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä syy työnantajalla on useisiin peräkkäisiin määräaikaisiin sopimuksiin? Voithan sinä kysäistä, miksi on aina määräaikaisia sopimuksia. Tuo on työnantajan puoleleta typerää, hyvät työntekijät etsivät koko ajan muualta töitä. Eihän työnantaja voi vaatia työntekijöiltä sitoutumista, jos ei itsekään sitoudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää otta asia esille. Työnantajan etu on pitää määräaikaisena vaikka ikuisesti. Silloin olet aina talouspuskuri ja jousto, eli tiukassa paikassa työnantaja voi säästää kiinteissä kuluissa kun vaan päättää määräaikaiset suhteet eikä uusi niitä.

Työvoimapulan alalla työnantajakin saattaa ehdottaa vakituistamista mutta muilla aloilla tuskin ei.

Vierailija
4/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä syy työnantajalla on useisiin peräkkäisiin määräaikaisiin sopimuksiin? Voithan sinä kysäistä, miksi on aina määräaikaisia sopimuksia. Tuo on työnantajan puoleleta typerää, hyvät työntekijät etsivät koko ajan muualta töitä. Eihän työnantaja voi vaatia työntekijöiltä sitoutumista, jos ei itsekään sitoudu.

On hänellä siihen periaatteessa syynsä, mutta outoa että silti joskus joku saa vakipaikankin. Isoa määräaikaisten porukkaa pyörittää silti. Tuntuu että hän haluaa pitää ihmisiä talutusnuorassaan ja luulee että hyvät työntekijät tosiaan vuosia jaksavat tuollaista. Kuka nyt haluaa epävarmuudessa elää jos muualta saa vakipaikan. Ihmeellistä on että on ihmisiä joita työnantaja kehuu ja pitää muka hyvänä työntekijänä ja silti ei vakinaista! Jos itse olisin työnantaja ja oikeasti haluaisin jonku hyvän työntekijän pitää niin varmasti sen hänelle kertoisin ja antaisin vakituisen työpaikan.

Vierailija
5/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
6/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin kahden määräaikaisen jälkeen. Vähän mussutti jotain taloustilanteesta, totesin että alan etsiä uutta. Vakinaisen sain seuraavan kerran, kun uusittiin.

Toki tilanne oli sellainen, että äärimmäisen epätodennäköistä olisi olleet potkut.

Vierailija
7/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useiden määräaikaisten sopimusten kohdalla tulee esiin myös niitten laillisuus. Syyt kannattaa tarkistuttaa, mielestäni pätevät syyt varsinkin peräkkäisiin määräaikaisuuksiin eivät täyty jos samalla vakinaistaa muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi