Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään annetaan niin erikoisia nimiä lapsille?

Vierailija
11.09.2017 |

Esim. Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa eilen voittaneet suloisuudet: Lia ja Juhi. Huutokauppakeisarissakin esiintyi Unaja.

Meni hetki ymmärtää, että lausuttiinko nimet vahingossa väärin, ja oliko jälkimmäinen tosissaan "Hunaja".
Onko tämä nyt joku muotijuttu, että annetaan niin erikoisia nimiä lapsille?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattomat nimet ovat parhaita. Nimen tulee sopia sukunimeen. Mikäli suvusta löytyy joku perinnenimi, jota voisi käyttää, se tuo jatkuvuutta.

Ei mauttomia/naurettavia yhdistelmiä yleensäkään. Ei myöskään "lässyttelynimiä", joita joutuu häpeämään lapsena ja aikuisena.

Vaikka sanotaan, että ei nimi miestä (naista) pahenna, niin kuka haluaa olla esim. Nuppu tai Silmu koko ikänsä.

Vierailija
22/25 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen tyttäreni on Sonja. Aikoinaan kävin MML:n perhekahvilassa, jossa eräs äiti kutsui häntä aina Sofiaksi. Ilmeisesti Sonja oli liian tavallinen.

Itselläni on vanhanaikainen nimi. Siihen aikaan kaikki muut olivat Tarjoja, Sirpoja, Jaanoja, Kirsejä ja Tiinoja. Ja sitten minulla mummunimi :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun lapsi on Joosa , en ymmärrä miksi lapsi pitää nimetä jugurtin mukaan ! Kas kun ei toosa..

Vierailija
24/25 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat korostavat itseään antamalla typeriä nimiä ja lapset kärsivät.

Lapset kärsivät,koska vanhemmat ovat ensin näyttäneet esimerkkiä kiusaamisesta ja viestittäneet lapsille että erikoisempi nimi on jotenkin halveksittava tai huono asia. Turha syyttää erikoisia nimiä antavia vanhempia, kun syyllinen löytyy peilistä.

Minulla on erikoisempi nimi ja kärsin siitä kyllä ilman kiusaamistakin.

Itseni esittely on aina kiusallisen tuskaa, koska joudun tavaamaan nimeni. Jos en tavaa, niin vastapuoli kuulee sen aina väärin ja pahimmillaan laittaa listoille yms väärän nimen.

Ja nimeähän ei tosiaan kukaan muista. Uusissa paikoissa olen ties kuinka pitkään se "hei anteeks, mikä sun nimi olikaan?".

Kyllä, olisin mieluummin joku perus Sari, Anna, Eveliina tms... Nimenvaihtoakin olen harkinnut.

Ai. Mullakin on erikoinen nimi, tosin aika helposti lausuttava. Yleensä mä olen ihmisille se, jonka hyvin tavallista sukunimeä ei muisteta.

Vierailija
25/25 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joku vuosi sitten oli nämä Pyryt, Myrskyt ym koirien nimet muodissa.