Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Keskiviikkoon ELOkuiset***

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mintulla taisi olla vastaava tilanne...

Voi että, kun harmittaa puolestasi, kun olet stressaavia uutisia ultrasta! Paljon voimia ja pidetään peukkuja, että kystat osoittautuvat vaarattomiksi ja häipyvät omia aikojaan kuten yleensä käy. 18-trisomian riski on aika pieni kuitenkin.

Sinua ajatellen, Opemamma

Vierailija
22/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttumaarian vauvalta löytyi niitä kystia ja häntä huhuilinkin, mitä eilisessä ultrassa näkyi. Minttumaaria myös aloitti aiheesta oman ketjun, johon sai paljon vastauksia. Muistaako kukaan muu, mikä otsikko oli, että Calathea voisi haulla sen etsiä? Varmaan " kysta aivoissa" tai " kystai aivoissa" voisi tuoda tuloksia.

Pääasia on, että pääset nyt jatkotutkimuksiin. LEMin vauvakin oli pienikokoinen ja kävivät tutkimuksissa, mutta niissä kaikki oli hyvin. Nyt en vaan ymmärrä kahta asiaa:

- eikö kystat näkyneet rakenneultrassa?

- kun kävit 4D:ssä, miten he eivät kertoneet enempää kystista ja niiden vaikutuksesta? Yksityislääkärithän ovat ainakin minun mielestäni parhaita kertomaan, kun heillä on hyvät laitteet ja erityisosaaminen. Vai oliko niin, että kertoivat, mutta sinulla meni ne ohi? Ehkä se olikin niin...

Paljon paljon voimia nyt odottaa tutkimuksiin pääsyä ja käsitellä kaikkia tunteita!! Tulehan meille sitten kertomaan, mitä olet saanut selville ja muutenkin purkamaan oloasi. Me eletään täällä mukana!

JA vielä tämäkin, vaikka jo sait kärsiä siitä kamalasta ripulistakin.aa kyllä sua nyt koetellaan! Halitus!

Pumpuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Opemamman kystille kävi? Siis vauvan kystille? Ja mitä niistä sanottiin?

Rakenne ultrassa en oo vielä käynyt, ja osa taisi mennä ohi korvien niin että humahti..

Ja sanoi että välttämättä tälläiset kystat eivät edes tavallisessa ultrassa näy.

Ja just vielä lueskelin tota paperia minkä tänään kirjoitti, siinä luki että:Sydän on vaikea katsoa, koska sikiön asento on hankala ja liikkuu. eteistso vaikuttaa leveältä, ASD?

Oli siis kysymysmerkki ton ASD:n perässä.

Meille ei puhunut mitään mistään ASD:stä (kai..), ja katoin just googlella et mikä se on. Se on joku synnynäinen sydänvika.

Ja taas itkin.. Tää on niin perseestä ku ei tiedä mistään mitään ja oottaa vaan. Jospa pe NKL:llä jotain selviäisi.

Calathea

Vierailija
24/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppu lähettelee täältä paljon paljon ***voima-säteitä***. Toivotaan, että saatte pian selvyyden asioihin!

Vierailija
25/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vielä ollut rakanneultraa. Kystat löytyivät Minttumarian vauvalta. Luin vain silloin tarkkaan Mintun saamat vastaukset ja kävin netissö hakemassa tietoa asiasta.

Vierailija
26/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea:

Jaksamista sulle ja kovasti toivon, että ne olisivat vaarattomia ja

häviäisivät itsestään. Tsemppiä perjantaille ja älä vielä panikoi

liikaa ethän ennenkuin on todella tarkempaan tutkittu naikkarilla

tuo tilanne. Voihan se olla, että se yksityinen lääkäri on enemmän

epävarma kaiken suhteen kuin naikkarin kokeneet.

Ja kokokin voi vaihdella tuossa iässä vielä sikiöillä aika paljon.

Omia juttuja:

Mullakaan ei ole mikään hirveän iso maha eli sf oli 19 23+0 päivänä,

mutta eka vauva tietty eli vaikuttanee kohdun venymisnopeuteen.

No nyt pitää mennä vähän lepäämään...

Pia

Vierailija
27/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, vai on keskustelussa mahanympärykset ;) Vedänköhän mä ennätykset, jos raportoin omani olevan melkein 110 senttiä? Että älkää nyt hyvät ihmiset turhan tähden panikoiko isoista mahoistanne :D. Erona tässä nyt tietysti se, että paksumpana ja ylipainoisena tyttelinä mulla on lähtötilannekin ollut varmaan about 90 cm, eli eihän näitä oikein voi vertailla. Mutta iso on maha ja mies on samaa mieltä. On kyllä ihan mukavaa, että se on ilmaissut tuon asian toistaiseksi ihan ihailevaan sävyyn.

Miehistä: Mä en ole kamalasti hermostunut mieheen pitkiin aikoihin. Joskus päätin, että jos tulee konfliktia, niin mietin ensin itse muutaman sekunnin, että mitä itse sanoisin tai tekisin vastaavassa tilanteessa, ja vasta sitten leiskautan omat piikkini ilmoille jos ne todella on tarpeen enää. Kummasti muuttunut sitä kautta leppoisammaksi oma mieli, vaikka ensin aika kovasti suututtaisikin. Meillä ei kyllä pahemmin kuittailla toisille tai varsinkaan riidellä - vaikka aihetta ehkä olisi, niin en minä vaan jaksa nalkuttaa asioista uudestaan ja uudestaan, kun ei sillä ole mitään vaikutusta :) Ukko vaan on niin pönttöpää, ettei se esim. tee kotihommia mun toivomina ajankohtina, vaikka manaisin kuinka. Tähän väliin ei varmaan tarvitse kertoa, että meillä onkin sitten aika sotkuista, kun en minäkään niitä tee, jos en jaksa.

Oma ( . ) <--suurensuuri: Tuntuu muuten että tuo maha vetää kyljistä ylimääräiset makkarat jo mukaansa, eli sellaisia pahoja jenkkakahvoja tms. ei ehkä olekaan enää... Mulla on ollut eilisestä alkaen ehkä jotain liitoskipuja tai semmoisia tuolla jalkojen välissä (luussa, muissa kudoksissa?). Kävellessä tuntuu inhottavalta.. vähän yöllä helpotti, mutta tänään on ollut kuvioissa taas. Jatkuukohan nuo nyt sitten rv 40+ asti?

:) Mii- ja mynkerö rv 22+5

Vierailija
28/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea: Kyllä täällä on kai jossain parillakin odottajalla ollut kystia. Jollakin oli niin, että ne olivat sen kokoisia, etteivät ole vakavia. Eli niitä voi olla, mutta se ei aiheuta välttämättä mitään seuraamuksia. Enempää en toki tiedä, mutta ajattelin tämän jutun kuitenkin laittaa, jos rauhoittaisi mieltä. Toivotaan, että jatkotutkimus tuottaa tuloksen, ettei mitään vakavaa seurauksia tuolla ole - harvinainen kai on tuo trisomiakin.

Vierailija
29/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun toivotan Calathealle paljon voimia ja jaksamista tuloksien ja vastausten odotteluun. Sekä tietysti toivon suuresti ettei mitään vakavaa olisi kyseessä... Tuo on ihan varmasti todella kauheaa aikaa ja tuosta toivotusta tyttöuutisesta on varmasti vaikeaa iloita vielä.

Oikein paljon voimia teille! Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Minä olen vähän pudonnut kärryiltä mutta bongasin ainakin tuon keskustelun MIEHISTÄ, sattui niin sopivasti kun eilen hiukan kiukuttiin toisillemme. Mies on aivan ihanan osallistuva ja lempeä mies, hänelle vaan on välillä vaikeaa ymmärtää että raskaana oleva nainen on hiukan herkempi ja reilusti väsyneempi! Se tuppaa tulemaan aina vastaan että kun minä en jaksa kotona ahkeroida niin miksi miehen yksin pitäisi mitää tehdä (noin kärjistetysti...). Ymmärtää väsymykseni vasta sitten kun olen todella puhki! ja sittenhän sitä jo itketään ja kiukutaan... Puuh... No josko tämä taas tästä :)

KYSYMYS, Onko kenelläkään sellaista todella voimatonta oloa? Eli tuntuu kuin olisi lihakset aivan maitohapoilla ja ei jaksaisi edes seisoa?? Minulla on nyt ollut tälläistä oloa aina työviikon loppua kohden... Maanantaina on puhtia vaikka kuinka, ja keskiviikkona hiipuminen sitten alkaa... :( Masentavaa olla näin voimaton...

Harmaa vesikeli se vaan jatkuu :(

MrsKole rv 20+5

Vierailija
30/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea, minun ensimmäisellä lapsellani todettiin kystia. Tehtiin punktio, jonka tuloksia sain odotella kolmisen pitkää viikkoa, mutta meidän kohdallamme kaikki oli onneksi hyvin. Kystat ovat hyvin harvoin osoitus trisomiasta, mutta jos niin onnettomasti kävisi, on ehkä kuitenkin parempi saada tieto nyt kuin vasta synnytyksen jälkeen, jos sikiö elää niin pitkälle... Toivotan sinulle voimia!

Sitten ihan toisesta asiasta. Ikarus kysyi pyykinpesusta. Minä pesen parin ensimmäisen kuukauden ajan vauvan pyykin erikseen. Mikä tahansa sensitive-tyyppinen on hyvä. Huuhteluainetta nimenomaan pitää käyttää (hajusteetonta), koska pikkuvauvan iho on niin uskomattoman herkkä.

Vierailija
31/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ollutkin rankka viime aikoina. Katsastin hiukan asioita ja tämän sain pikaisesti selville:

ASD tarkoittaa käytännössä reikää sikiön sydämmen eteisen ja kammion välillä. Ennuste jos sellainen on, on parempi jos se huomataan jo sikiövaiheessa kun että olisi jäänyt näkemättä. On kuitenkin hyvin harvinainen joten koita vaan jaksaa perjantaille ja laajempia tutkimuksia. Kurjaa etteivät voineet kertoa mitään, inhottaa kun lääkäri ei kerro vaan raapustaa omia juttujansa.

On hyvä että pääset heti tutkimuksiin joten voi sitten rauhoittuakin nopeammin. Kovasti voimia ja jaksamista!!

minik ja uuno-eino

Vierailija
32/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathealle jaksamista. Hyvä että pääset pian uusintaultraan. Mulle tuli myös tuosta sydämessä olevasta aukosta mieleen, että eikö sikiöllä kuulukin olla se aukko siellä sydämessä, vai muistanko ihan väärin? Se sulkeutuu vasta sitten kun lapsi syntyy... Ehkä mun anatomiatiedot on heikkoja. Korjatkaa joku jos muistan väärin.

MAHAN KOOSTA: Huomasin, että kirjoitin väärin aiemmin tänään. Siis senttejä on tullut melkein sentti PER VIIKKO!!! Ei sentti per kuukausi. Aloitus mahanympärys oli jotain 75 cm. Normaalisti olen 168cm ja 63 kg, painoindeksi muistaakseni jotain 23. Vielä ennen toista raskautta olin alle 60 kiloinen, mutta toinen raskaus ja kilpirauhasen leikkaus toivat kiloja. 5 kiloa tiputin viime vuonna, mutta se sitten jäi tän raskauden takia. Katsotaan mitä käy jatkossa. Mutta ihanaa, että en ole ainoa MÖHKÖFANTTI! Ja Ikarus ja muut ketkä murehditte siitä liian pienestä mahasta, niin olkaa kuitenkin onnellisia. Vaikka muistan itse, miten ekassa raskaudessa se ärsytti kun vielä pari kk ennen synnytystä ei ulkovaatteiden päälle nähnyt, että olin raskaana. No, nyt se on siis toisin, kun kaupan tätikin eilen huomautti siitä, että olen iso ja että koska vauva syntyy. Ja varmisti vielä, että eihän vaan tule kaksosia.

Kannetaan kaikki kuitenkin mahamme ilolla! Isot ja ne vähän pienemmät ;)

Nyt ruuanlaittoon

Jamssa

Vierailija
33/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti CALATHEALLE. Toivottavasti saat lopen hyviä uutisia. Näistä edellisistä viesteistä käsittääkseni kaikki voi vielä kääntyä parhain päin. Jaksamista kuitenkin!!

Vierailija
34/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

CALAHTEAlle täältä paljon voimia lähetellään ja peukutetaan että kaikki kääntyis parhainpäin!!!!!!!!!!! En edes osaa kuvitella miltä susta tuntuu, mutta hengessä ollaan mukana!

IKARUS: tuosta mahan koosta piti sanomani, miula oli ihan samanmoisia ajatuksia esikoista odotellessa. Masu ei näkyny minnekään, muut käytti mamma vaatteita ja esittelivät masuaan kun minä kuljin samoissa vaatteissa eikä ollut mitään näytettävää :), helppohan se oikeesti on kun on pieni maha, mutta kyllä sitä äiti tahtoisi sillä myös joskus vähän ylpeilläkin :). Masunympärys ei tainnu missään vaiheessa mulla ylittää 1m, tai sitten muista nyt väärin... muistaakseni pääsin tässä jutussa 98 cm :). Ja yhdet mamma haalarit mulla jäi miltei kokonaan käyttämättä kun ei ollu mahaa riittävästi niihin, sai tunkee paksun hupparin sinne lapun sisään ja silti ne lörpötti! :) (ja haalarin koko oli 34, itse olen 178 pitkä ja painoindeksi alussa oli 18, tähän tuli sit 14 kiloa lisää...).. Mutta kyllä se sinunkin masu vielä kasvaa ja voit olla ylpeä siitä kun sulla on siromasu ja muilla se roikkuu polvissa :)...

-hanneli-

Vierailija
35/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsin vihdosta viimein koneelle kun sain lapsoset nukkumaan. Mies on iltavuorossa tulee kymmenen jälkeen kotiin. Aattelin kohta tehdä jotain hyvää iltapalaa ja lepytellä vähän miestä niinkuin moni muukin sanoi niin tällä on tullut kanssa huudettua miehelle vähän turhankin kanssa. Turhautuu kun ei jaksa kaikkea tehdä mitä aikaisemmin ja sitten toinen ei auta.

calathealle tsemppiä. Nyt rupes pelottamaan oma huominen ultra. Mitäköhän siellä selviää.

Pyykin pesusta kyseli joku. Meillä pestään/ tullaan pesemään kaikki pyykit samassa muutenkin saa joka päivä pyörittää koneellisen silti ei saa pyykkikoria koskaan tyhjäksi. Meillä tosin pestään kaikki vaatteet Omon sensitivellä kun itsellä ja lapsilla on aikas kuiva iho ainakin näin talvisaikaan. Huuhteluainetta käytetään myös.

Mahan ympärys on kasvanut ihan kivasti ei se oo kun 87cm mutta normaalisti n.67cm . pituuttä löytyy 168/54 painoa on nyt tulut 5 kiloa lisää. Viikkoja 20+6. itse olen erittäin tyytyväinen ettei maha ole vielä tämän isompi. Pysyy paremmin tän lauman perässä. Varsinkin ton kuopuksen kun se tuppaa kerkeemään joka paikkaan. Varsinkin sellaisiin paikkoihin mihin ei pitäisi. Päälle päin näkee kyllä että ootan vauvaa että sen verran koko löytyy kyllä.

Nyt meen syömään ja katsomaan mitä kivaa saan kaapista kehiteltyä miehelle iltapalaksi. Huomenna tuun sit kertomaan ultra kuulumisia.

Puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 20+6

Vierailija
36/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathealle kovasti jaksuja sinne seuraavaan ultraan asti ja toivotaan, että siellä selviää sitten asiat paremmin. Onnittelut nyt tyttöuutisista vaikka kuten sanoit, se ei nyt ole päällimmäisenä mielessä. Ja siitä reikä sydämessä hommasta, niin mun äiti sanoi, että mua oltiin tarkkailtu jonkin aikaa synnytyksen jälkeen juuri tuon asian vuoksi. Kasvoi kuitenkin sitten kiinni. En kyllä tarkemmin ole asiaa kysellyt

Mulla ultra vasta maanantaina ja huolettaa koko ajan kamalasti. Esikoisen kanssa ei ollut mitään tällaista, mutta nyt olen jotenkin ihan vainoharhainen. Potkuja tunnen tosi harvoin tai oikeastaan hipaisuja ja se hulettaa ja nyt taas sekin, että siinä alkuraskaudessa kävin röntgenissä ja se on taas ruvennut vaivaamaan. Kyllä minäkin osaan kehitellä itselleni stresiä nyt kun olo olisi muuten ihan hyvä...huoh

MiniK.lle piti sanoa ihan jättikiitos noista vitamiini-tietoiskuista. Minäkin kävin hakemassa satsin d:tä viime viikolla.

Ikarus kyseli vauvan pyykin pesusta ja meillä on mennyt aina samassa muiden kanssa ihan tavallisella pesuaineella ja huuhteluaineella. Pyykkiä meilläkin koko ajan hirvee vuori eikä loppua näy.

Pyykeistä tuli mieleen, että mitenkäs teillä Pumpuli on tuon kuivausrummun hankinnan laita? Meillä on hieman jäissä, kun en ole saanut aikaiseksi tutkia vaihtoehtoja. Pitäisi kai käydä kaupassa hakemassa pino esitteitä iltalukemiseksi. Niin ja sanoin, että meidän joulupoika siirtyisi kenties tämän vuoden loppupuolella isojen sänkyyn, niin tosiaan tuo unipussi voi olla kyllä este, kun kompuri siellä pinniksessäkin tuon kansssa. Oliko Puuhapetet, joilla matkasänky kunnon patjalla käytössä. Mie ajattelin sitä sitten toiseksi vaihtoehdoksii... tai en tiedä.

Juupajuu, meilläkin oli mykkäkoulua koko sunnuntai enkä saanut tietää syytä kuin vasta illalla... Onkin ollut viimeisen parin kuukauden aikana useampi mykkis. Me ei kamalasti riidellä, kun tuli yhteen muutettaessa aikanaan asiat ratkottua ja ollaan tyytyväisiä siihen. Nyt kuitenkin miehen mielestä aina olen komentelemassa häntä, kun pojalle puhun nätisti....hmmmm... On varmasti perääkin, kun tuo pinna ei kenties aina riitä molemmille ja ukkokullalle on helpompi tiuskasta asiat. Mitenkäs meidän käy, kun lapsosia on kaksi. Ehkäpä se pinnakin kasvaa. Nyt olen yrittänyt olla nalkuttamatta ja annan asioiden olla/hoidan itse, jos eivät ala hoitua.

Johonkin piti vielä kommentoida, mutten enää muista. Luulin muistavani juttuja, kun ne luin...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja nenä kohti kevättä. Sieltä se tulee! Haistelin jo talon vierestä ilmaantunutta lumetonta maata ;) vaikkakin eilen kovasti tuiskutti ja lisää kai luvassa

Air + masu18+5 + poka12/04

Vierailija
37/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ihan ensin nämä mun ultran kontrolli uutiset!!!!!! joten siis meillä siloin 2,5viikkoa sitten löytyi sikiön aivoista kysta/kystia... eikä kerrottu sen enempää...kun että nyt pitää vain odottaa!!!!!! kerkesin etsiä tietoa ja vaikka mitä aiheesta!!!!! nämä siis omalla tavalla kuuluvat vauvan aivojen kehitykseen ja on aivan yleinen löytö rakenneultrassa.....

odotin sen 2,5viikkoa ja odotukseni palkittiin tänään!!!!!! pelko oli hirveä joten nyt samassa tilassa olevien pelko on todellisen tuttua...se pelko oli minullakin vielä tänään 14.20 asti!!!!

tänään minulle selvisi asioita enempikin näistä kystistä....kuulemma nykyään niitä ei sinällään edes katsota. jotkut katsoo ja jotkut ultraajat ei! niitä ei voi olla kun yksi. ja se on siellä kammioin verisuonipunoksessa. oman sikiön poismennyttä kystan kokoa en edes tiedä, eikä sillä koolla kuulemma ole merkitystä. se siis tosiaan voi surkastua sieltä ihan itsestään pois. nyt en sitten tiedä siitä mikä se toinen löydös se reikä vai mikä se oli niin siitä sillai mitään. mutta meille ainakin painotettiin että jos sikiöllä muuten kaikki ok, niin nämä kystat ovat harmittomia. pieni riski liittyy tosiaan siihen 18-trisomiaan jos näitä löytyy!!!!! oliko siinä sikiön kasvussa jotain nyt muisti pätkii??? yleensä jos sikiö kasvaa normaalisti ei mitään hätää ole!!!! ihmettelen kyllä kovasti että minä jouduin odottaamaan 2,5viikkoa ja toiset pääsevät lisä tutkimuksiin heti..... mutta olen sinällään tyytyväinen että nyt tuo odotus on päättynyt!!!! olisin heti mennyt kromosomi tutkimukseen jos olisin sinne saanut ajan heti silloin mutta minulle ei edes tarjottu sitä. nämä kystat yleensä menevät itsestään pois ennen rv 26.....

ja jostain luin että alle 5mm kystat ovat harmittomia. no tiedän nyt kokemuksesta että kirjoitan tänne mitä tahansa niin nimimerkin (mitä en nyt muista) huolta ne ei vie pois..... nyt toivon sinulle ja vauvallesi kaikkea hyvää ja että kysta häviää sieltä pois itsestään....niinkun käykin todella todella monissa tapauksissa!!!!! netissä on paljon äitejä eri äitiys foorumeissa...ketkä minulle kertoi omista kokemuksistaan...

nyt vain voimia sinne ja toivon todella teille että kaikki kääntyy vielä hyväksi!!!!!

MINTTU rv 21+3

Vierailija
38/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo nyt ihan kärryil mut oli jotakin puhetta vitamiineista ja joku haki d:tä? mut mulle neuvolasta sanottiin et nyt on aika lopettaa d-vitamiinin käyttö kun alkaa kesä..

sitten mua jännittää kun huomena on se kauan odotettu ultra :)

saas nähdä minkälaisen show:n tää asukki pitää,on tänään myllänny oikeen kunnolla :).

tukivyöstä että sain naapurilta lainaksi instrusta hommatun vyön,mitä nyt vähän aikaan testasin ni tuntu joteski et se paine ei ollu enään kova.. pitää kattoo kun menee kävellen pidempiä matkoja että mitä sitten..

mut nyt meen telkun ääreen oottelemaan että mun rakas ukkeli tuo mulle kalahampurilaisaterian :P:P:P

yöt ja huomiseen!

k.h.p taas..

Vierailija
39/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle Calathea! Pidetään peukkuja, että kaikki kääntyy hyväksi. Suuri todennäköisyys kuitenkin on, että kystat ovat ihan vaarattomia. Minttumariankin kohdalla näin kävi ja toivottavasti hänen kokemuksensa rauhoitti hiukan mieltäsi!

Sitä muuten tässä mietin, että vaikka nykyajan ultrat meitä paljon informoivatkin ja auttavat, niin tavallaan tekniikka on myös tosi petollista, kun voi aiheuttaa paljon ylimääräistä huolta. Kaikkea ei tosiaan tarvitsisi tietää ja samperin lääkärit, kun eivät osaa puhua selvää suomea ja kertoa tilanteen vakavuudesta niin, että ymmärtäisi mitä tarkoittavat!!

Pantteri