Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Keskiviikkoon ELOkuiset***

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei laulata ei. En edes viitsi valittaa kelistä...

Pia: Koitahan nauttia kotona olosta.

Hanneli: Minulle on tehty sokerirasituskoe viimeisimmässä raskaudessa, saa nähdä miten nyt käy. Syynä kokeeseen oli kolmosen poikkeuksellisen suuri koko, oma painoind. ennen raskautta oli juuri ja juuri 19 ja vauva painoi syntyessään 4670g, yli kilon enemmän kuin edelliset.

Lemille ja Calathealle hyvää ultrareissua.

MiniK:lle vaaleansiniset onnittelut ultrauutisista.

Pinossa on ollut viime päivinä aika hiljaista, johtuu varmaan kelistä. No, kun aurinko alkaa taas paistaa löytyy enemmän jutun juurtakin.

Meillä pienimmät ovat koko ajan niin kiukkuisia ja levottomia, kun ulos ei kunnolla pääse, että alkaa välillä itselläkin todella palaa pinna, se niistä lehmän hermoista.

Jaaha, inspis on aika vähissä, joten jään odottelemaan josko saisin lisää virtaa vanttuuseen kahvikupillisen jälkeen. Energisempää päivää teille!

Opemamma ja vimpula rv 19+1

Vierailija
2/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille! En päässytkään eilen pinoutumaan lainkaan. Olin koulutuksessa koko päivän ja illalla en jaksanut muuta kuin nopeasti lukaista sähköpostin. Mutta nyt taas täällä :).

Heti alkuun PANTTERILLE juoksurattaista. Minä harrastan myös juoksemista, muttemme ole hankkineet juoksurattaita. Olemme hankkineet muutama vuosi sitten tuolle esikoiselle kolmirenkaiset Marco -merkkiset rattaat kakkosrattaiksi, jotka kai periaatteessa kävisivät juoksurattaista (ovat kevyet ja rullaavat hyvin), mutta lähinnä niissä häiritsee se, että eturengas on kiinteä (ns. nivelöity olisi parempi). Olen joskus huomannut juoksija-lehden kotisivuilla juoksurattaiden myynti-ilmoituksia. Itse mietin, jos vaikka käytettynä sellaiset nyt hankkisin.

PUMPULIKO se kyseli, häiritseekö vauvan liikkeet näitä aviollisia asioita. Kyllä, minua ainakin häiritsee. Ja minusta tuntuu, että se kaikista kovin myllääminen aina alkaakin juuri näiden juttujen aikana. Mies ei onneksi häiriinnyt, vaikka " kolmas pyörä" yrittääkin ilmoitella olemassaolostaan :).

MIEHET... Että mua jurppii tuo aviosiippani taas rankemman kerran. Meillä ei ole käytännössä keskusteltu mitään viime sunnuntain jälkeen. Vedin herneen nenääni, kun mies tahallaan härnäsi mua ja sen jälkeen ei ole paljon huvittanut jutella. Mies on nyt loukkaantunut siitä, että minä olen hiljaa... Että näin. Ei meillä onneksi yleensä kovinkaan pitkään nämä vihanpidot kestä ja muutenkin riidellään tosi harvoin.

Olen tänään menossa neuvolan järjestämään odottavien äitien fysioterapiaryhmään. Mielenkiinnolla odotan tätä käyntiä, sillä toivoisin saavani hyviä jumppaohjeita näihin lonkkakipuihini. Ja lantionpohjalihasharjoittelutkin pitäisi kai taas kohta muistutella mieliin.

Olemme tänään menossa katsomaan käytettyä PINNASÄNKYÄ. Tai olen jo valokuvat siitä nähnytkin, joten luulenpa, että me sen otamme. Onpas kiva saada sekin asia hoidettua. Lastenhuone alkaa näyttää sitten pikkuhiljaa siltä, että sinne ihan oikeasti joku joskus muuttaisikin :).

Nyt töiden pariin. Myöhemmin ehkä lisää.

Pepper (22+6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan Vauva-lehden sivuilla pitkään aikaan käynyt, mutta nyt kuitenkin ja pitäähän tässä samalla pinoutua.

Kolmatta odotan ja kotona olen lasten kanssa, esikoistytöllä ikää kohta 4-vuotta ja nuorempi tyttö puolitoistavuotias. Maha on kasvanut aivan järkyttävästi, mutta muuten tämä raskaus on edennyt erittäin helposti. Ei niin ehdi joka fiilistä miettimään kuten aikaisemmissa raskauksissa.

Nyt on menossa rv 19+2 ja mietin pitäisikö varata aika rakenneultraan. Asutaan Jyväskylän seudulla ja täällä ei tarjota kuin yksi alkuraskauden ultra. Tosi tylsää että käytännöt vaihtelevat ultrien suhteen paikkakunnittain! Aikaisemmin asuttiin Hesassa ja siellä oli ne kaksi ultraa. Nyt rakenneultra pitää siis kustantaa itse ja kovasti mietin menisikö vai ei. Ultralääkäri suositteli, että rakenneultraan - mikäli sellaiseen menee - menisi vasta joskus viikoilla 20+ jotain. Tekisi kyllä mieli nähdä vauva!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille, keleistä huolimatta =)

Vierailija
4/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se vaan jaksat sitkeästi aloittaa pinon joka aamu, satoi tai paistoi! Hyvä niin, itsellä energiat niin nollissa, että hyvä kun jaksaa lukea näitä pinoja. Eli näissä keleissä voi kyllä olla syy pinon hiljaisuuteen, veto on veks!

Vaikka toisaalta tää työkin tuntuu niin puulta, että mieluummin selailen nettiä tai teen jotain ihan muuta, kun töitä.

Meillä onkin nuorimmaisen 4-vuotis synttärit viikonloppuna. Siinä sitä on taas menoa ja meininkiä. Kunhan vaan pysyttäis terveenä. Täälläpäin on meinaan tosi ärhäkkää flunssaa liikkeellä, lähinnä kovaa kuumetta ja päänsärkyä aiheuttaa. Ja aamulla kun vein tyttöjä hoitoon, yksi pikkupoika oksensi kivasti kaaressa aamupalat. Että jos ei nyt vatsatautia saa, ei sitten millään. Peukut pystyyn, että ei saatais tartuntaa, muuten menee juhlat pieleen.

Omassa olossa ei muutoksia, masu kasvaa ja potkut vahvistuu!

Taidanpas vetätyä töiden pariin, mutta palailen...

Kirppu06 ja Sintti 23+1

Vierailija
5/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täälläkin nousee höyry aina vähän väliä korvista, kun katselee tuota miestä ja sen touhuja. Vaikka kuinka ihana onkin, niin että se osaa olla raivostuttava. Välillä tuntuu, että talossa on yksi iso lapsi lisää, joka sotkee enemmän kuin muut ja kiukuttelee koko muun lapsilauman edestä. On olevinaan välillä niin väsynyt, ettei saa itseään hilattua sohvalta ylös. Kohta parikymmentä vuotta oltu yhdessä ja suurimmat riidat riidelty, mutta jotkut asiat eivät vain muutu. Välillä en jaksa välittää, mutta kun itse on hyydähtänyt toivoisi toisen edes jaksavan...Miksiköhän sen täytyy aina olla minä...siis sen jonka täytyy jaksaa...

Et siis harmittele yksinäsi miesten touhuja Pepper!

Opemamma

Vierailija
6/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, yhdyn Pepperin sanoihin! Mua ärsyttää omassa ukossani sellanen piirre, että jos suutun hänelle jostain asiasta, yhtäkkiä hän saa sen asian käännettyä niin, että vika onkin minussa! Raivostuttavaa ja onnistuu siinä aina yhtä hyvin....

Vierailija
7/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kelit ei oikein suosi tällä hetkellä. Mietin juuri, että lähdenkö juna-asemalle kävellen vai laiskottelenko autolla... No, sateenvarjo mukaan niin kai sitä kävellenkin perille pääsee. Muuta liikuntaa kun ei tule enää harrastettua.

TAUDEISTA:Täällä päin on vatsatauti liikkeellä ja muitakin pöpöjä pyörii. Esikoisen luokalta oli 11 pois eilen.

KIRPPU: meillä muuten nuorempi tyttö on myös 4 vuotta. Täytti vuoden alussa.

MAHAN KOKO: Mulla on varmaan aivan järjettömän iso maha. Eilenkin KOLME ihmistä otti aiheekseen ihmetellä mun mahan kokoa. Ja illalla sitten ukko väläytti, että on sulla kyllä tosi iso maha, mua alkaa oikein pelottaa toi sun mahan kasvu. Ai vitsi että kiukutti. Mittasin vyötärönympäryksen sitten ja se oli 93 cm navan kohdalta mitattuna. On se kyllä aika kauhea möhkö. Senttejä on tullut sopivasti sentti per kuukausi. Elikkä pikaiseen laskien synnytyksen tullessa ajankohtaiseksi meikäläisellä on mukava vähintäin 110-senttinen pötsi. Että sellaista.

LIIKKEISTÄ: Vauvan liikkeet ei häiritse aviollisia hommia kun niitä hommia ei ole... Tai onhan sitä aina jotain, täytyyhän sitä tuota miestäkin vähän " helliä" , mutta just nyt ei itselle kyllä iske noi jutut ollenkaan. Varsinkin kun kaiken muun lisäksi alkaa aina kamala supistelu niin se vie sitten viimeisetkin ilot ;)

Muuten kyllä vauva siis liikkuu ihan älyttömän paljon. Mielestäni paljon enemmän kuin nuo meidän tytöt aikanaan. Ja liikkeitä on oikeastaan koko päivän ajan, samoin kuin yöllä. Aamupäivät ja illat on niitä kaikkein kiivaimpia. Eilenkin luennolla vauva potki niin, että meinasin joutua lähtemään pois luokasta. En tiedä miten se potkii tai nyrkkeilee niin lujaa, vai osuuko johonkin hermoihin? Mutta vedet tuli kertaalleen silmiin kun oikein mukavasti muksahti. Liikkeet myös näkyi ihan vaatteiden päälle (farkkujen ja villapaidan läpi!).

Nelivuotiaan käskin kokeilla vatsaa, kun vauva muljasi. Hän huomasi yhden potkun ja toisen, ja sitten sanoi vähän ahdistuneella äänellä:" Äiti, voinko mä jo ottaa käden pois, tuntuu pahalta" . Raukka parka saa vielä jotain traumoja tästä. Tämän jälkeen hän tuijotteli pitkään mun mahaa ja ei halunnut tulla edes syliin istumaan. Eli siis ei kovin innokas mahan silittelijä :)

Siinäpä ne jutut tällä kertaa

Jamssa rv21+4

Vierailija
8/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selailin tässä sairaslomapäivän aluksi viimeisen viikon pinoja - hävettää oikein, miten vähäiseksi tämä kirjoittelu on jäänyt, vaikka kovasti olen aikonut kirjoittaa.

Pitääkin heti kommentoida muutamia juttuja, jotka silmiin osuivat.

TUPLARATTAISTA: olen päättänyt hommata ne esikoiselle ja sisarukselle. merkistä ei vielä tietoa, mut käännyn käytettyjen puoleen. Ovat uutena niin turkasen kalliit. Babybelille muistaakseni oli kaksoset tulossa, silloin tietty tuplien tarvis on toista luokkaa kuin vauvalla ja sisruksella niin ehdottomasti ostaisin uudet. haaveilen käytetyistä, joissa heittoaisa, mutta hinta menee niissä kyllä yli hilseen, on siis varmaan tyydyttävä käännettävään koppaan. Meillä on esikoisen vaunuissa heittoaisa ja se on varmaan vaunujen pidetyin ominaisuus mun mielestä.

HB: viimeksi oli 108, joten rautaa täälläkin popsitaan.

VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ: kesäloma alkaa 3.6., eli siihen asti duunia ja virallisesti äippälomalle 4.7.

Toivottavasti ei rupee tämä iskias enempää vaivaamaan, nyt olen saikulla pääsiäiseen asti. Onko joukossa muita samaisesta vaivasta kärsiviä? mitä hoito-ohjeita ootte saaneet?

KUMMIT: vähän on jo mietitty, mut ei vielä päätetty. Varmaan mun sisko ja sitten mietitään, olisko mun serkku miehinee vai hyvä ystäväpariskunta - en haluaisi nyt käyttää näitä kaikkia mahdollisisa kummiehdokkaita, jos joskus vielä perheenlisäystä olis tulossa, jolloin olis ongelmia löytää ketään.

KESTOVAIPAT: yritän aloitella tässä pienten vaippojen hommausta, jotta olis sitten elokuussa kaikki valmista. Meinataan osakestoilla, kuten esikoisenkin kanssa.

ISYYSVAPAAT: lopullista päätöstä ei ole tehty, mut mun työkuviot näyttää sille, että varmaankin mies pitää toukokuussa 2 vko vanh. vapaasta ja bonukset päälle ja tietty vauvan syntyessä 2 vko. yksi viikko on vielä mietinnässä, mitne sen pitää. Pitää vielä keskustella esimiehen kanssa, kun toi mun töihin paluu kuukaudeksi voi olla hankala sijaisjuttujen kanssa. Haaveilen hoitovapaasta elokuusta 07 alkaen.

Olikohan vielä muutakin. Pitäis yrittää löytää kevään reintoihin jotain mukavaa, asiallista päälle pantavaa. On varmaan siis suunnattava H&M:lle. T-paidatkin tuntuu olevan kaikki pieniä ja sellaset ladyfit-malliset paidat alkaa käydä lyhyiksi, joten jotain kevyempää vaatetta on pien ruvettava etsimään.

Taidan viimein lähteä aamukahville ja yritän topakoitua teidän kuulumisten seurailussa.

t: Elovena rv22+2

Vierailija
9/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tuo keli mulla ainakin vaikuttaa tähän mun vireystilaan... Poikakin tänään taas kysyi et eikö kesää tulekaan kun tuli lunta taivaan täydeltä.

Muuten täällä ei olossa ole mitään valittamista, mitä nyt on alkanut närästämään enemmän. Onnea kaikille ultrakuulumisia saaneille!

Tervetuloa myös kaikki uudet! Kuinkakohan pitkään meidän porukka kasvaa :)

Täällä myös maha kasvanut, mies eilen saunassa sanoi et " toi sun maha on jo kyllä TOSI iso, oot niin raskaana kun olla voi" .

Ollaan kovasti yritetty keksiä masunimeä tälle vauvalle mut ei nyt tunnu mitään järkevää tulevan...

Mä olen kans huomannu raskausaikana et ukon kanssa menettää hermot nopeammin ja ihan pienistä asioista loukkaantuu ja itku on herkässä... No onneks ei meilläkään kovin usein mitään riitoja ole.

SIT PIENI PYYNTÖ! Ihan kivasti ootte tähänkin mennessä käyneet nostelemassa esittelypinoa, käykäähän jatkossakin, me lähdetään sinne Leville pe-la yönä joten oon jonkun aikaa poissa. Uusin versio on muistaakseni päivitetty 2.4.

Nyt syömään!

Peeveli rv 20+5

Vierailija
10/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei nyt kaikki joilla on tukivyö käytös ni kertokaas onko ollu hyötyä ja minkä merkkisiä ja mistä tilattu?.

mulla oli tuo neuvola tänään ja kun mulla on noin 1kk verran ollu sitä paineen tunnetta ja kolotuksia niin suositteli mulle nyt tuki vyötä käytettäväksi,tuolla beluan sivuilla on 2 erimallia,12.90¿ maksava ja olikohan 41¿ maksava.ois kiva saada tietoa että kannattaako tollaista kallista alkaa tilaa jos siitä ei olekkaan hyötyä?!.

kaikki oli ok,hemppari oli tosin laskenu 116 että rautaa namaan vaan:)

sykkeet oli tällä kertaa 145. painoa ei ollu tullu kun +575,olin hämmästyny kun kummiskin mutusta pitkin päivää koko aika :D,on vaan kauhea nälkä..

no mutta nyt pitää mennä taas syömään

k.h.p ja tärppi 19+3

Vierailija
11/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti isänsä ja veljensä kanssa käymään mökillä ja otti poitsun mukaan. Tyttö on vielä koulussa, joten saan hetken touhuta ihan rauhassa. Tietenkin ryntäsin ensimmäisenä koneelle :)! Pitäis kyllä alkaa kattelemaan muksujen kevätvaatteita ja laitella toppavermeitä jo pyykkiin. Täällä paistaa aurinko ja mie oon vakaasti päättäny, et talvi alkaa olla ohi ;)!

IKARUS kirjotteli eilen hb:sta ja raudantarpeesta. Miulla oli tippunu hb. Oli aiemmin 153(!) ja nyt 128 eli edelleen oikein hyvä. Rautaa en ota, mut nyt oon taas alkanu napsimaan Multivita special 2:sta. Aiemmin neuvolan täti kiels nekii miulta ton tosi korkeen hb:n takia.

CALATHEA ikävää, että sait moisen pöpön,mutta onneks vaiva on jo hoidossa. Pikaista paranemista!

BABYBEL pikaista paranemista flunssasta!

PUMPULI Mie en oo tuntenu liikkeitä seksin aikana, mut kylläkin oikein napakan supistuksen aina h-hetkellä! Halut on suht ennallaan eli 1-2 kertaa viikossa on sopiva tahti.

JAMSSA miekii mittailin pari päivää sitten huvikseni lantion-, vyötärön (minkä vyötärön?) ja rinnanympäryksiä. On hauskaa sit loppukesästä kattoa,et missä lukemissa mennään. Miullakin vyötärö on jo 90 cm ja mikä mukavinta rinnanympärys 99 cm! Yleensä kun miulla ei enää oo rintojen paikalla kuin tyhjät pussit.

Sit pitää lähteä tekemään jotain oikeesti hyödyllistä.

Hipsuhiiri ja Pipana 22+3

Vierailija
12/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on käytössä Anitan tukivyö. Ostin sen käytettynä Huuto.netistä n. 15 e ja tosi hyväkuntoinen. Miulle siitä on ollu apua ristiselän ja nivusten kipuiluun. En vaan jaksa kotona koko aika pitää sitä vaikka kannattais. Saas nähdä mietn sitä jaksaa kesällä pitää, jos on oikein kuuma.

Hipsuhiiri uudestaan

Vierailija
13/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on nyt ollut matalapainetta useamman päivän, mikä ei normaalisti kuulu tapoihini...väsyttää vaan.

Jamssa masunympäryksestä eihän sulla etes iso, kon mulla oli äskösen mittauksen mukaan 95 cm rv. 20+6, ja kun itte oon vielä tämmönen tättähäärä pituutta kaikki 160 cm, ni kylon massua siinä :D

Liikkeistä seksin aikana, miekään en ole suuremmin niitä vielä havainnut seksin aikana ja seksiäkin nykyjään nii harvassa, että ei ihme ;D

Jaksamista kaikille, mie taijan painaa maata, kon toi poikaki kerta niin tekee :)

eri & taateli rv.20+6

Vierailija
14/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla kyllä tooooosi iso, koska mun vyötärönympärys on jo metrin verran! Ja pakko sanoa, että mua pelottaa paljonko se tosta vielä kasvaa.... Olen huomattavasti isompi kun tyttöjä odottaessa, tai siis maha on. Neuvolantäti lohdutteli, että kohtu vaan antaa helpommin periksi nyt kolmannella kerralla. Siitä syystä vatsa pullahti niin nopeasti ja rajusti esiin. Saanko udella minkäkokoisia olette normaalisti? Itse olen 168/60, painoa nyt tullut jo kymppi lisää...

Kirppu06

Vierailija
15/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLOSTA...olen tainnut astua keskiraskauden energiseen tilaan...ainakin toistaiseksi. Eilen illalla en malttanut mennä nukkumaan ennen 23.30 ja aamulla heräilin ennen kuutta. Joulusta asti on tullut nukuttua yöunia 8 tuntia ainakin. Aamulla jaksoin vielä tehdä kunnon lounaat ennen perhekerhoon lähtöä...outoa ;)

Toisaalta huomasin eilen, että kovan puuhailun jälkeen maha alkaa kovettua...ei kait supistelua kun kestää vaikka kuinka kauan, mutta mitä lie...ei tunnu kivalta. Ekassakin raskaudessa oli tätä, mutta ehkä vähän myöhemmin.

SYNNYTYKSESTÄ...pari tuttua on saanut toisen lapsensa kuukautta etukäteen. Pani taas ajattelemaan, että voihan niinkin käydä vaikka koko ajan varaudun ylimenoon. Ensimmäisemme syntyi 2 vkoa etukäteen.

täytyy lähteä käyttämään hauveliamme pienellä lenkillä.

Mukavaa keskiviikkoa!

petraelena 20+5

Vierailija
16/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä harmaus vaikuttaa mullakin oloon...olen aivan väsynyt ja ehkä pikkariikkiset jopa masentunut. OPEMAMMA mainitsikin lastenkin olevan levottomia, ja meillä on samanlaista. Poika ei pääse päiväkodissa ulos kuin aamuisin (jos silloinkaan) ja illat ovat sitten paljon tavallista levottomampia. Mutta eiköhän se kevät siellä nurkan takana jo kurkista...

Olen oikeastaan vähän huolissani omasta voinnistani, kun olen niin himputin väsynyt ja alakuloinen. Lisäksi mietityttää tämä jatkuva jano, jota on ollut alusta asti, mutta kun se tuntuu vain lisääntyvän...Huomenaa on neuvola jossa aion vähän kysellä ja pyytää mittaamaan hempan, mutta olisi mukava tietää onko muillakin ollut " kova jano" ?

Mullakin on mielestäni jo aikamoinen " pömppö" vaikka mittanauhaa en olekaan vielä kaivanut esiin. Millaistakohan se sitten enää kesällä onkaan jos tätä vauhtia komistuu....Vauva liikkuu melko ahkerasti, mikä on mukavaa, ulospäin eivät liikkeet eivät vielä näy. Potkut ja liikkeet tuntuvat muljahteluina alavatsalla, joten eikähän se vauva siellä vielä istuskele selkärankaa vasten kuten rakenneultrassakin.

Takaisin töiden pariin, mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille...

Omppupomppu rv21+5

Vierailija
17/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut laulaa jo niin kovaa, että " häiritseevät" poikien päikkäreitä ;-) No, sentään jotain kevään merkkejä, alkaa todenteolla loppumaan usko kevääntulosta...

PEPPER: KErropa sitten, mitä vinkkejä sait neuvolasta lonkaan. Mulla on ollu sunnuntaisen uintireissun jälkeen lonkka turskatin kipeä. Sain veljeltäni neuvoksi venytellä, mutta alkoipa hänkin epäillä, että josko olisi ihan nievlsidetulehdus päässyt tulemaan. Nyt vaan pitäis levätä, mutta eipä se niin yksinkertaista ole noiden pikkupoikien kanssa.

TERVETULOA kaikille uusille joukkoon!

Onko Minttumaarian eilisestä ultrasta kuulunut?

MIEHISTÄ: Mulla menee tunteet aivan laidasta laitaan miehen suhteen. Pääasiassa on positiivisia tunteita, koska mieheni on kyllä aivan mahtava tyyppi (keittää mulle kahvit joka aamu, auttaa kotitöissä ja etenkin ruoanlaitossa, iltaisin rasvaa aina mun jalat ja nyt hieroo kipeää lonkkaa jne.) eli on todella huomaavainen ja lutunen. Sitten kun mulla pimahtaa jostain asiasta niin saa koko äijänvätys lähteä kalppimaan...no, ei toi koskaan kyllä lähde. Muutenkin meillä on kyllä tiivis ja tunteikas suhde, joten esim. haluttomuuskausia ei ole kyllä raskauksienkaan aikana ollut.

Ongelmana meillä on ollut se, ettei mies ole osannut pyytää anteeksi. Sanoin jo ennen naimissinmenoa, etten mene hänen kanssaan naimisiin, ennenkuin tavan oppii, mutta tyhmä sitten kuitenkin menin. Aina oli sama kaava: jotain tapahtuu, hän ei pyydä anteeksi, minä mökötän ja odotan ja n. kolmantena päivänä hän jo mankuu, että mikä mua vaivaa...Nyt jonkun aikaa on tämän asian suhteen mennyt paremmin, eli hän tulee suht nopeaan pyytämään anteeksi, jopa saman päivän aikana. Pakko kertoa miksi:

Muslimipilakuvien jälkeen anoppi kertoi lukeneensa lehdestä, että joku oli lehdessä kirjoittanut, että tämäkin riita olisi jäänyt syntymättä, jos pilakuvien tekijä olisi pyytänyt anteeksi ja kirjoittaja kysyi, eikö tämän äiti ollut opettanut anteeksipyyntöä. Minä siinä katsoin miestäni, koska aina nalkutan hänelle, ettei anoppi ole opettanut pojalleen käytöstapoja. En sanonut sitä kuitenkaan ääneen, mutta anoppi jatkoikin itse, että " Kyllä mä muistan, kuinka X (mieheni) istui vaikka kuinka pitkään jäähyllä, kun ei suostunut pyytämään veljeltään anteeksi, kyllä se oli sille niiiiin vaikeaa" . Mieheni meni ihan vaikeaksi, kun häntä pitkään tuijotin, että jaahas, ei ollutkaan äidissä vika vaan pojassa. Kai mies tajusi, että kolmeenkymppiin mennessä pitäis tollanenkin tapa opetella. Nyt se siis sujuu kohtalaisesti.

Tulipa piiiitkä sepustus eikä kukaan varmaan jaksanut lukea, mutta tällainen parisuhdejuttu on meillä notkahtanut eteenpäin, hyvä niin. Vanhakin koira oppii uusia temppuja ;-)

Sainpas ihan rauhassa kirjoitella ilman vaunuhuuteluja, joten lopettelen tältä erää.

Jakselkaahan hyvin!

Pumpuli 23+0 (jösses, taas alkoi uusi viikko!)

Vierailija
18/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmitti, kun aamulla kirjoitin pitkän viestin ja kaikki katosi taivaan tuuliin... En ole ehtinyt uudelleen kirjoittelemaan, mutta pikainen kiitos PEPPERille juoksuvaunuvinkistä! Kiva, kun täältä löytyi joku toinenkin juoksua harrastava.

Miesasiasta piti kommentoida, että yleensä meilläkin riidat toistavat samaa kaavaa, mutta nyt kun mies oli sairaana, niin tuli tunne, ettei jaksa pienistä riidellä. Kyllä se arki varmaan pian palaa, mutta takaraivossa on toivottavasti muistutus, ettei miehen olemassaolo vierellä ole itsestäänselvyys. Eikä muidenkaan läheisten. Ikävät asiat aina välillä herättelevät, onneksi.

Mutta nyt en ehdi enempää kirjoitella. Hitsi, kun aamusella kaikki katosi :(

Mukavaa loskaisen päivän jatkoa kaikille!

Pantteri 23+4

Vierailija
19/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä väsyttää. Tulin juuri tentistä kotia ja nyt uni maittais, mutta ei auta. Vielä on paljon hommia tekemättä. Ei taida olla paluuta siihen elämään että sais nukkua milloin huvittaa. No pitänee vielä nää parisenkymmentä viikkoa (vajaat jo) nukkua mielinmäärin varastoon =)

MAHOISTA: hmph. Melkein olen kateellinen teille kaikille isoa mahaanne valitteleville. Itse olen jo puolessa välissä ja ei mitään näy!!! Vaikka kuinka hoen itselleni, miten paljon helpompaa pienen masun kans on ja et kyl se kasvaa ja plaa plaa, niin silti tympäsee, kun ei pääse esittelemään vaavimahaa!! Huolet ne on mullakin. Mut eipä oo viel kukaan arvannut ulkonäöstä että olisin raskaana. Ja luulis, ku on luonnostaan hoikka, et sen mahan erottais, mutta ei! Välillä oikein pelottaa että meneeköhän tää nyt oikein, et onko kaikki hyvin, mut kaippa on koska ei mitään hälyttävää oo ilmennyt ja viimeksikin sydänäänet oli voimakkaat ja tasaiset ja potkujakin tulee enemmän tai vähemmän.

OPEMAMMALLE kiitos kannustavista sanoista. Luotan siis endorfiineihin ja äidinrakkauteen joka toivottavasti minussakin syttyy aikanaan. =)

MIEHISTÄ: Meillä oli tossa viikoilla 13-16 yhtä huutoa koko elämä, kun itse olin aivan hirveä. Välillä kävi oikein sääliksi miestä, mitä kaikkea se joutui sulattamaan. Mutta nyt on mieli rauhoittunut ja ollaan taas sovussa. Meillä sopiminen kanssa erittäin vaikeaa, mököttäjiä ollaan molemmat. Ollaan tsempattu toisiamme käyttäytymään kuin aikuiset, et se lapsi sais ees jotenkuten järkevän mallin meiltä. Oon siitä huolinutkin paljon, että minkälaista esimerkkiä sitä mahtaakaan näyttää vahingossa lapselleen kaikenmaailman mököttämisten ja muitten kanssa.

Eilen ostin ensimmäisiä vauvanvaatteita. Tosin tuli heti pulmia, kun se on niin vaikea ostaa, kun ei oikeasti tiedä mistään mitään. Kestovaippailustakin olisin erittäin kiinnostunut, en vaan meinaa päästä millään alkuun sen asian kans, ku en siis tajua niitä kaikkia mahdollisuuksia. Pitäis päästä käsin hypistelemään, että menis tonne päähän ne eri yhdistelmät ja uskaltas ostaakkin jotain. Täs lähelläkään ei oo mitään liikettä joka niit möis et sais siel käydä katteleen. Netistä on aika hirveä tilata vaan tekstin perusteella.

Miten muuten ton vauvapyykin kanssa? Onko teillä ruukattu pyykätä vauvapyykki erikseen vai koko perheen pyykki yhdessä? Ja suositteko jotain ERISAN pesuainetta vai meneekö mikä tahansa sensitive juttu? Ja huuhteluainetta ei vissiin käytetä? Auttakaahan taas untuvikkoa...Kiitos jo etukäteen!

Ikarus 20+1

Vierailija
20/42 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sit tänään siellä 4D-ultrassa. Nyt APUA kaikki, meidän vauvalla oli aivoissa kystia! Halkaisija oli 4.1 mm, mitä sit tarkottaakin.

Sit oli vielä vähän pieni viikkoihin nähden. Sydäntä ei saanut kunnolla katsottua kun vauva liikkui koko ajan niin paljon. Kaikkien näiden syiden takia laittoi lähetteen naistenklinikalle sikiöntutkimukseen. Soittivatkin sit melkeen heti sieltä ja perjantaina on nyt sit aika sinne.

Puhui lapsivesipunktiosta ja 18-trisomiasta ja vaikka mistä. Meni vähän osa ohi kun pidättelin vaan itkua koko ajan.. :(((

Oliko jollain täällä meidän porukassakin jolla oli vauvalla noita kystia ollut, vai muistelenko ihan väärin? Tai jollain jotain tietoo tai kokemusta?

Sorry nyt kun vaan omaa napaa, mutta hirvee olo on!

Ja saatiin tietää kyllä et tyttöhän siellä on, niinkuin koko ajan oon toivonutkin. Nyt vaan en oo varma et olisinko sittenkään halunnut tietää..

Calathea 19+2