Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyni sille, miksi en yksinkertaisesti siedä pieniä lapsia

Vierailija
10.09.2017 |

Pienet lapset tässä tapauksessa: 0-6-vuotiaat.
Huomautus: Tiedän vallan hyvin, että tuonikäiset lapset ovat niin pieniä, etteivät osaa säädellä itseään. Senhän takia lapset esim. huutavat ja itkevät jatkuvasti. Ymmärrän siis, että lapset eivät tee sitä tahallaan. Tiedän, että allamainitut syyt johtuvat kaikki lasten iästä. Se, että he ovat vielä niin pieniä, ei kuitenkaan tarkoita, että voisin antaa anteeksi kaiken, mitä he tekevät. Lapsissa on tietenkin myös hyviä puolia, mutta silti en pidä pikkulapsista. Pitäkää nämä sanani mielessä lukiessanne viestini loppuosan. Ps. minulla ei ole lapsia.

1. Lapset huutavat ja itkevät. En tiedä ehkä mitään pahempaa ääntä kuin lapsen huutoitku. Aina sitä kuullessani tekisi mieli alkaa itse huutamaan ja itkemään.
2. Lapset alkavat itkemään ihan kaikesta. Kun eivät saa tahtoaan läpi. Kun kaatuvat. Kun heiltä otetaan tavara. Kun he eivät jaksa. Kun heitä ei kiinnosta. Kun he eivät halua. Lapset eivät osaa säädellä itseään eivätkä ajatella, kannaattaako ihan kaikesta pahoittaa mielensä.
3. Kun lapset sitten ovat pahalla päällä, ei olekaan niin yksinkertaista saada heitä leppymään/piristymään. Pitää pyytää ja lahjoa. Edes nämäkään eivät aina riitä. Silloin pitää ehkä turvautua uhkailuun tai huutamiseen. Tästä lapsi saattaakin alkaa huutamaan vielä enemmän ja taas mennään.
4. Lapset eivät osaa ajatella tekojensa seurauksia. Lapsille ei tule mieleenkään, että superpallon pomputtaminen sisätiloissa ei ehkä ole maailman paras idea tai että pöydälle ei ehkä kannata kiivetä ja hypätä sieltä alas satuttaen itsensä.
5. Lapset eivät osaa ajatella sanojensa vaikutusta. "miks sä oot noin lihava" "miks sä oot noin laiha" "miks sulla on noin iso nenä" "miks sulla on noin rumat vaatteet"
6. Lapset vaativat jatkuvaa huomiota ja olettavat, että aikuisia kiinnostaa aina. "kato ku mä teen kuperkeikan" "kato ku mä teen tälleen" "kato mun piirustusta" "kato tuolla menee lintu" "kato tuolla sataa" "kato tuolla ei enää sada". Sitten jos hetkeksikin keskityt johonkin muuhun, niin he alkavat nykimään hihasta ja hokemaan nimeä niin kauan, kunnes huomio annetaan.
Voisin periaatteessa jatkaa tätä listaa aika kauankin. En vain yksinkertaisesti siedä pikkulapsia. Yrittäkää olla loukkaantumatta, kaikki eivät pidä lapsista eikä tarvitsekaan. Luulen, että en ole yksin mielipiteeni kanssa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan [i]vauva[/i].fi sulle ihan oikea foorumi?

Kursivoinnille on ihan oma valintanäppylä kommenttilootassa 😝

Vierailija
22/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä kaikkien muiden ryhmien kritisointi on sallittua paitsi lasten- ei sillä että tarvitsee erityisesti kritisoida ketään mutta harva kai viitsii tehdä valituksen jos esim naapurustoon tulee päiväkoti, vs mt -

ongelmaisten asuntoloja on ihan ok vastustaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lukemisen tähän kohtaan: "ps.minulla ei ole lapsia"

Hyvää illanjatkoa!

T.kahden lapsen äiti.

Hyvää illanjatkoa!

-eri

Vierailija
24/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihdat lasten tilalle minkä tahansa muun ihmisryhmän: kehitysvammaiset, vanhukset, romanit, muslimit, sinua pidetään suvaitsemattomana ja rasistina ja vihapuheen lietsojans. Miksi lapset ovat ihmisryhmä, jota saa Suomessa jotenkin avoimesti vihata? En todellakaan ymmärrä. Jotain omia traumoja täytyy olla takana niin kuin kaikenlaisen vihapuheen levittäjillä varmaan usein onkin. Suosittelen siis terapiaa.

En vihaa lapsia. Sen sijaan en siedä lapsia. Siinä on ero. Tai sanotaanko vaikka näin: en jaksa lapsia.

Vierailija
25/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alko ärsyttämään jo ku luki tuota listaa :D

Sama täällä. En itsekään pidä pienistä lapsista, vaikka omatkin ovat joskus pieniä olleet. Nykyään välttelen tilanteita joissa joutuisin pienten lasten seuraan, koska voin niin tehdä sen sijaan että laatisin listoja ärsyttävyyksistä :D Enemmän nämä listojen laatijat ärsyttävät kuin ne pienet lapset.

Vierailija
26/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap!

Olen itse kahden lapsen äiti, mutta ymmärrän sinua kuitenkin oikein hyvin.

Itsekin välillä toivoisi, että saisi olla vaikkapa töistä tullessaan ihan itsekseen, hiljaisuudessa, ei edes miestä (ts. toisinaan kolmatta lasta :-D) pyörimässä jaloissa.

Mutta, elämä on valintoja ja onkin erittäin hyvä miettiä, kun vielä pystyy (siis sinä ap), mitä elämältään haluaa.

Ja tosiaankin kaikilla on joitakin asioita, joita ei voi sietää. Elämä useinkin kuitenkin yllättää, ja joskus sitä huomaa, ettei ennen sietänyt jotakin asiaa, mutta nyt sietää ja toisaalta myös päinvastoin. Elämä on siis mielenkiintoista itsetutkistelua jatkuvasti.

Muutama viikko sitten olin Ikeassa ja kaksi n. 20 vuotiasta nuorta naista tulivat osastolle, jossa olin. Kyseisellä osastolla yksi n. 5 -vuotias lapsi itki ja kiljui äidilleen niin lujaa kuin pystyi. Nuoret naiset kävelivät lapsen ohi ja toinen tokaisi toiselle: "En ikinä halua lapsia! Ennemmin vaikka kuolisin kuin tekisin lapsia.!" En voi sille mitään, mutta itselleni nuoren naisen tokaisu ystävälleen alkoi naurattaa: noissa tilanteissa eivät yleensä vanhemmatkaan viihdy, mutta heillä ei ole vaihtoehtoja. Lapsettomilla vielä on. Eli ainakaan minulta ei ole pois, jos joku ei voi sietää lapsia, kunhan sellaiset ihmiset eivät hakeudu lapsivaltaiselle alalle töihin. Ja näinhän ei luonnollisestikaan sattuneesta syystä tapahdu.

Mutta mietiskele sinä, ap, ihan rauhassa omia ajatuksia, se ei ole laissa kiellettyä. Hyvää jatkoa!

Vierailija
27/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Ap voi olla sietämättä lapsia, mutta oman elämän sillä voi tehdä aika hankalaksi. Yksi ikäryhmä ihmisistä voikin olla sietämätön, vaikka ap on ihan vähän aikaa sitten ollut itsekin pikkulapsi.

Mietipä jos tekisit aloituksen, ettet siedä vanhuksia? Kuulostaako ihan terveeltä?

Vierailija
28/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap kyllä jokaisen vanhemman mielestä omat lapsetkin ovat välillä huippuärsyttäviä mutta mitä sitten. Ei lasten tai tai aikuistenkaan tehtävä ole täällä ainoastaan miellyttää muita, kuten sinua omilla mieltymyksilläsi. Sinä ärsyynnyt, ärsyynny vaan kunhan se nyt ei liikaa luo jotain sairasta vihaa tai halveksuntaa ketään kohtaan. Se nimittäin syö henkilöä itseään, sellainen viha.

Vierailija
29/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat syyt miksi en jaksa lapsia kovin paljoa.

Plus räkäisyys, limaisuus, kyvyttömyys huolehtia hygieniastaan itse. Klähmintä ja joka paikassa roikkuminen ja joka paikkaan itsensä tunkeminen.

Koko ajan saa olla varovainen näiden kaistapäiden kanssa. Sellainen jatkuva hälytystila päällä ja stressi.

Lisäksi tätä ei yhtään paranna se, että en näe lapsia samalla tavalla suloisina ja hellyyttävän lutusina kuin eläimiä. Ei vaan ole aivoissa tehdasasetuksina sellaista asiaa kuin "ihmislapsen suloisena pitäminen"

Vierailija
30/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan [i]vauva[/i].fi sulle ihan oikea foorumi?

Samaa mieltä, miksi sinä täällä pyörit?

Vierailija
31/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä ihan hirveästi lapsesta, järjestääkö huutoitkuraivareita ollenkaan. Mulla on kaksi lasta ja toinen on tehnyt siitä jonkinlaisen taidemuodon, toinen ei ole eläessään raivonnut kodin ulkopuolella kertaakaan- eikä kotonakaan kiukuttele turhista.

Vierailija
32/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap!

Olen itse kahden lapsen äiti, mutta ymmärrän sinua kuitenkin oikein hyvin.

Itsekin välillä toivoisi, että saisi olla vaikkapa töistä tullessaan ihan itsekseen, hiljaisuudessa, ei edes miestä (ts. toisinaan kolmatta lasta :-D) pyörimässä jaloissa.

Mutta, elämä on valintoja ja onkin erittäin hyvä miettiä, kun vielä pystyy (siis sinä ap), mitä elämältään haluaa.

Ja tosiaankin kaikilla on joitakin asioita, joita ei voi sietää. Elämä useinkin kuitenkin yllättää, ja joskus sitä huomaa, ettei ennen sietänyt jotakin asiaa, mutta nyt sietää ja toisaalta myös päinvastoin. Elämä on siis mielenkiintoista itsetutkistelua jatkuvasti.

Muutama viikko sitten olin Ikeassa ja kaksi n. 20 vuotiasta nuorta naista tulivat osastolle, jossa olin. Kyseisellä osastolla yksi n. 5 -vuotias lapsi itki ja kiljui äidilleen niin lujaa kuin pystyi. Nuoret naiset kävelivät lapsen ohi ja toinen tokaisi toiselle: "En ikinä halua lapsia! Ennemmin vaikka kuolisin kuin tekisin lapsia.!" En voi sille mitään, mutta itselleni nuoren naisen tokaisu ystävälleen alkoi naurattaa: noissa tilanteissa eivät yleensä vanhemmatkaan viihdy, mutta heillä ei ole vaihtoehtoja. Lapsettomilla vielä on. Eli ainakaan minulta ei ole pois, jos joku ei voi sietää lapsia, kunhan sellaiset ihmiset eivät hakeudu lapsivaltaiselle alalle töihin. Ja näinhän ei luonnollisestikaan sattuneesta syystä tapahdu.

Mutta mietiskele sinä, ap, ihan rauhassa omia ajatuksia, se ei ole laissa kiellettyä. Hyvää jatkoa!

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Ap

Vierailija
33/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Ap voi olla sietämättä lapsia, mutta oman elämän sillä voi tehdä aika hankalaksi. Yksi ikäryhmä ihmisistä voikin olla sietämätön, vaikka ap on ihan vähän aikaa sitten ollut itsekin pikkulapsi.

Mietipä jos tekisit aloituksen, ettet siedä vanhuksia? Kuulostaako ihan terveeltä?

Entä näkisikö kukaan outoa aloituksessa "en siedä masentuneita/ahdistuneita/alkoholisteja" = ei, vaan iso osa komppaisi.

Vierailija
34/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap:n luettelemat syyt ovat tosi ärsyttäviä piirteitä.

Jos joku ei siedä vanhuksia, niin tekee oman aloituksen, jossa listaa heidän rasittavia piirteitään.

Tyyliin dementia, äksyily, taantuminen, vanhoilliset asenteet jne.

Vierailija
35/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on mun mielestä tuo huomion hakeminen. Aivan todella ärsyttävää.

Vierailija
36/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä näkisikö kukaan outoa aloituksessa "en siedä masentuneita/ahdistuneita/alkoholisteja" = ei, vaan iso osa komppaisi.

On ollut alkoholistien ja masentuneiden haukkumisketjuja jo! On on on.

Vierailija
37/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmeellistä! Itse sen sijaan en siedä teinejä. Minun mielestä pienet lapset on usein aika suloisia, varsinkin kun olen itse lapseton. On hauska seurata pienten lasten käyttäytymistä esim. kaupoissa, tulen siitä hyvälle tuulelle. 

Sen sijaan teinit ovat raivostuttavia, kun testailevat omaa vaikutusvaltaansa, eivätkä ole missään suhteessa avoimia. Toki jotkut teinitkin ovat hyvin kasvatettuja eivätkä niin uhmakkaita, mutta yleisesti ottaen teinit ovat mielestäni paljon ikävämpiä kuin pienet lapset.

Vierailija
38/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä eioo lapsia, mutta VAU ihan tosi?

Kiitos tästä infosta. Siis vau, niinku täh?

Siis niin turha että pistäsin karenssin tulille :"D

Vierailija
39/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsyttävimmät ikäryhmät ikävuosittain

1: 5-10

2:0-5

3:13-16

4:16-25

5:50-100

6:25-50

Vierailija
40/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikellit sil on päässä kirjoitti:

Itellä eioo lapsia, mutta VAU ihan tosi?

Kiitos tästä infosta. Siis vau, niinku täh?

Siis niin turha että pistäsin karenssin tulille :"D

Mitä olet vetänyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi