Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyönnistä kertominen vanhemmille...

Vierailija
10.09.2017 |

Olen siis vasta ryhtynyt kasvissyöjäksi (olen 18-vuotias ja asun vielä kotona). En ole kotonakaan syönyt lihaa pariin viikkoon, jota vanhemmat ovat vähän ihmetelleet, eivät kuitenkaan kysyneet suoraan. En ole uskaltanut kertoa – äidin uskon ottavan hyvin, mutta isä todennäköisesti ainakin aluksi hermostuu ja yrittää kieltää "tuollaisen pelleilyn". Olen urheilija, ja isä varmasti vetoaa proteiinivajeeseen, jota ei tosin synny, syönhän ainakin toistaiseksi maitotuotteita ja koitan sen lisäksi vähän katsoa, että proteiineja tulee kylliksi. Mutta vinkkejä vanhemmille kertomiseen, missä tilanteessa, millaisin valmisteluin? Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika alkoi kasvissyöjäksi 16-vuotiaana. Aloimme ihan mielellämme kokkailemaan kasvisruokia. Teimme vanhoja tuttuja etsimme myös uusia ohjeita. Söimme koko perhe kasvisruokaa, se sopi myös isälle ja pikkuveljelle. Kun meidän muiden teki mieli lihaa silloin tällöin, söimme lihaa. Poika on myös innokas ruuanlaittaja, usein tekee ruuan koko perheelle. Juttele asiasta rauhallisesti vanhemmillesi ja lupaa myös itse osallistua ruuanlaittoon.

Vierailija
2/2 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdy aihetta käsittelevään kirjallisuuteen, jotta opit koostamaan ruokasi oikein. Ravinto-opillinen asiantuntemus on itsellesi välttämättömyys. Mutta tarpeen myös perustellessasi muille valintaasi, koska mahdollisesti joudut jatkuvasti puolustelemaan ruokavaliotasi sitä arvosteleville ihmisille. Kotona varmaan sujuu keskustelemalla, mutta esim. mahdollisella työpaikallasi suosittelen pitämään matalaa profiilia, ellei sinulla ole onni työskennellä samoin ajattelevien parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla