Nätein nimi: Armi, Irma, Mari vai Mira?
Kommentit (36)
Irmasta tulee mieleen karismaattinen henkilö, jolle ei todellakaan aleta ryppyilee. En tiedä mistä tämä mielikuva.
Armi on taas eteerisen kaunis, ehkä vähän vanha sielu ja erikoislaatuinen.
"Irmasta tulee mieleen karismaattinen henkilö, jolle ei todellakaan aleta ryppyilee. En tiedä mistä tämä mielikuva.
Armi on taas eteerisen kaunis, ehkä vähän vanha sielu ja erikoislaatuinen."
Minulle tulee ihan samat vaikutelmat! Armi on vähän samantyyppinen kuin Aino, sellainen vanha sielu ja herkkä.
Sentään joku haluaa lapsellensa terävän suomalaisen nimen näiden lillunlällyruhtinatarbättrefolknimien sijaan.
Ai onko Irma terävä suomalainen nimi? Mira ei ole alun perin suomalainen, Marista en tiedä. Armi on täysin suomalainen nimi ja Irma.
Mari-nimi saattaa tulla nimestä Maria, joka taas tulee Raamatusta. Itselle Mari-nimestä tulee kuitenkin mieleen myös se suomensukuinen kansa marit.
Mira-nimi taas tulee varmaan Mirjam-nimestä, ainakin olen kuullut jostain niin. Olen myös kuullut että Mira olisi alun perin heprealainen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen monen kuullut sanovan, että Mira on "pissisnimi", ja että Mirat ovat pinnallisia. Oma nimeni on Mira ja en ole kumpaakaan.
Mira on varmaan ollut joskus TOP-10 nimissä, niin joukkoon on mahtunut pissiksiä, ikuisia pikkutyttöjä, kiukuttelevia murkkuja. Nimenä jotenkin keskeneräinen, Mirjam on ryhdikkäämpi.
Mari ja Mira ovat nättejä nimiä, Irma ja Armi taas aivan hirveitä.
En ymmärrä, miten Irmasta täällä tykätään niin paljon :D Olen kasvanut sukupolvessa, jossa nimeä käytetään yleisterminä naisesta tai joskus erityisen tomerasta naisesta, enkä koe sitä ollenkaan imartelevana tai persoonallisena. Äänteellisestikin tulee mieleen irvokas, irvistys, irstas jne. vähemmän kauniita sanoja.
Mira ja Mari tylsiä, Irma jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä suosikkisi? :)
Irma on sievä saksalainen tytön nimi, samoin viehkeät Ilse ja Ilsa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten Irmasta täällä tykätään niin paljon :D Olen kasvanut sukupolvessa, jossa nimeä käytetään yleisterminä naisesta tai joskus erityisen tomerasta naisesta, enkä koe sitä ollenkaan imartelevana tai persoonallisena. Äänteellisestikin tulee mieleen irvokas, irvistys, irstas jne. vähemmän kauniita sanoja.
Ei minulle tule siitä tuollaisia mieleen.
Kuuntele enemmän vaikka ulkomaalaista musiikkia,
niin opit vähän kauniimmin ääntämään muitakin nimiä kuin Maria ja Johanna.
1. Mari
2. Mira
3. Irma
4. Armi
Misseistä viis, itselleni tulee Armista mieleen arpi.
Mira, Armi, Irma, Mari
Mari on maailman tylsin nimi. En ymmärrä kuka mielikuvitukseton ihminen sen antaa lapselleen nimeksi. Miesten nimistä vastaava on Mikko.
Mira-nimestä olen monien kuullut sanovan, että se on "pissisnimi", ja että Mirat ovat pinnallisia. Itse olen Mira ja en ole ikinä ollut kumpaakaan.