TOUKOjen keskiviikko
Aloitanpas uuden pinon kun kellokin on jo yli puolenyön =D
Linkki eiliseen pinoon¿ http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6899426&p=&mpage=1&tmode=…
typy, joo tykättiin teatterista molemmat! Siis jopa tuo ukko joka ei niin välttämättä teatterin suurin ystävä ole =D Teki kyllä ihan tolkuttoman hyvää päästä vähän tuulettumaan teatterin ja hyvän ruoan merkeissä =)
Täällä ei oo kyllä päässyt mikään siivous-/kokkausinto iskemään¿ ei oikein ruoka edes maistu nykyisin. Kämppää on tosin kyllä tullut pidettyä vähän paremmassa kunnossa, mutta tää uus kämppä on jotenkin helpompi siivota kuin vanha.
Me ei oikein vielä nimiä olla mietitty. Pojalle nyt on jotain ehdotuksia ollut ilmassa, mutta ei niitä nyt niin kovin vakavasti olla vielä mietitty. Ainoastaan toinen nimi on sellainen mikä on luultavasti tiedossa¿ ja mikäli se toinen nimi valitaan niin sitten vauvalle tulee kolme nimeä. Tytölle ei sitten olla ollenkaan mietitty kun ultrassa pojaksi sanottiin, vaikka tiedetään että sieltä tyttökin voi tulla¿
[color=red]pikku-milli & paco 36+5[/color]
Kommentit (22)
Uni kyllä maistuu täällä ja nukunkin ihan hyvin. vessaankaan ei tarvi juosta ku ehkä kerran sit joskus 6 aikaan mut mua vaivaa hirveet painajaiset. sit kun herään niin oon hiestä märkänä ja ahdistaa ihan hirveesti. joka yö näen ainakin kaks eri painajaista. =(
olo tavallaan ihan ok tällä hetkellä. vauva kun ei painaa hengitystä tai rakkoa niin käveleminen ihan ok. tietty ku olen lihonnu melkien 20 kg niin tän painon kaa ei jaksa pahemmin liikkua. turvotustakin onneks on joten toivon et suurin osa tästä painosta pääsee nopeesti eroon. imetyskin kuluttaa aluksi malko paljon ennen ku tasottuu.
kevät alkaa tuntua toooosi kaukaselt ku yks päivä on ihan hieno kevätsää ja nyt TAAS sataa lunta. ottaa kyllä niin päähän tämmöstä. masentavaa....
alkaa olee hieman nälkää joten nyt aamupalalle;
my_selene ja neitinen rv 32+
Jee, alkaa jo 35.raskausviikko! Vielä pitää sinnitellä....=)
Eikä yölläkään tarvinnu nousta kertaakaan vessaan, sekin on jo jotain.
Mutta illalla/yöllä supisteli taas melkoisesti ja vatsaa jomotteli ja vihloi. Nyt aamullakin on masussa ollut sellaista paineen tunnetta.
Eilen kävi kylässä kaveri jolla on 1,5kk ikäinen pikkuneiti. Oli aivan ihana =) Paljon muuttunut siitä kun näin sen ekan kerran 2 viikon ikäisenä. Olisipa jo itselläkin sellainen nyytti hoidettavana =)
Pitää tuota yhtä " nyyttiä" mennä kattomaan kun purkaa koko leikkihuoneen vaikka sen eilen siivosin =/
Kristiina rv 34 tasan
Hitsi, että kadehtin kaikkia joiden ei tartte herätä sata kertaa yöllä vessaan ja saa muutenkin nukuttua.
Vaikka syön unilääkkeitä, että saan edes vähän nukahdettua, niin herään vähintään 2h välein pissalle. Tätä on nyt sitten jatkunut n. 3kk joten univelkaa on kertynyt aika kiitettävä määrä.
Tässä viikon sisällä on tullut ravattua äitiyspolilla vähän tiuhempaan. Vauvan napavirtauksessa oli huolestuttavia arvoja ja samoin sokerirasitustesti lievästi koholla vaikka arvot oli normaalin rajoissa. Ruokavalio piti muuttaa kertaheitolla. Samoin vauvansydänkäyrässä olen saanut käydä useasti. Ekalla kerralla tuli sydänlyönteihin katkoksia, joten oltiin jo tosi huolissaan.
Onneksi kaikki viimeisimmät mittaukset ovat olleet nyt hyviä.
Hemppa oli 93 ja verenpaine 65/105 eli molemmat arvot on mulle ihan älyttömän alhaiset.
Rautavalmiste vaihdettiin toiseen ja toivotaan, että nyt tehoaisi.
Ajattelin hommata kantoliinan valmiiksi. Mikähän merkki voisi olla hyvä? Onko kokemuksia?
unsku rv 34+4
Eli varsin hyvä on vielä oma olo :o) Yöt tulee nukuttua hieman huonosti; yritän nukkua kyljellään, mutta jalat ja selkä rupeavat särkemään tosi helposti. Lisäksi selkä vihoittelee hieman muutenkin, mutta tosi vähän! Muutamana aamuna on kyllä ollut etovaa oloa, sitä ilmeisesti voi tässä loppuraskaudessa tullakin...?
Vauvan asento mietityttää - ehkä hieman liikaakin... Jostain syystä en osaa luottaa, että vauva tosiaan olisi pysynyt raivotarjonnassa, vaikka kätilö ja lääkäri molemmat sanoivat, ettei pääse enää kääntymään, kun on jo niin alhaalla ja ilmeisesti kiinnittyneenäkin... Mutta silti.... Vasemman kylkikaaren alla on melko kova möykky (ei kovin suuri), jolla vauva puskee alimpia kylkiluita, enkä todellakaan tiedä onko se pää vai peppu :o) Tuntuuko se peppukin melko kovalta? Potkut tuntuu pääasiassa oikeassa kylkikaaressa ja kyljessä, mutta toisaalta myös oikealla lonkkaluun korkeudella! Ota tästä nyt sitten selvää... :o)
- E ja rv 35+3 -
meidän pikkupaketin peppu on ainakin tosi kova kumpu just tossa kylkikaaren luona. ja potkut tuntuu samalla tapaa oikeassa kyljessä. ehkä ne alempana tuntuvat potkut on pikku nyrkkeilyharjoituksia;)
meillä oli tutustumiskäynti sairaalaan maanantaina ensimmäistä kertaa ja ihmettelin vähän kun olin ainut jolla oli jo 36 vkoa täynnä. muut olivat viikoilla 34 ja jotain. tuntuikin että valmennus on jotenkin tosi myöhään kun neuvolassakin sanottiin, että vauva voi sitten syntyä huomenna tai 1,5 kk päästä. lohduttavaa..alkaa nimittäin iskeä oikein kunnon synnytyspelko tässä viimemetreillä kun kipukynnys on niin matala ja inhoan sairaaloita kamalasti. pelkään myös piikkejä ja mulle tulee todella helposti pyörryttävä/oksettava olo. nyt tuntuukin että stressaan asiaa etukäteen ihan turhaan kun se on väistämättömästi edessä. ja stressihän ei vauvallekaan hyvää tee..
aina puhutaan siitä kuinka synnyttäjän olisi hyvä tulla synnytykseen valmistautuneena ja avoimin mielin. mitenkähän se on sitten käytännössä mahdollista, sen haluaisin tietää?! en voi pakottaa ajatuksiani suuntaan tai toiseen väkisin. ja kun vielä sanotaan, että kivunkin kestää paremmin kun siihen suhtautuu rauhallisesti, niin se saa mut pelkäämään vielä enemmän kun tiedän etten osaa (vaikka haluaisin) rentoutua jos koskee.
semmoinen pikku avautuminen tähän aamuun;)
tinnuliini 36+2
Keskiviikkoa minunkin puolestani!
Tinnuliini: Onko synnytyssairaalassasi pelkopolia? Ehtisitköhän päästä vielä sinne juttelemaan ennen h-hetkeä? Tsemppiä sinulle joka tapauksessa!
Emelia: Mulla tää vauva tosiaan perätilassa ja tunnen kaikki potkut ihan alhaalla, en siis kyljissä. Olet sen verran pitkällä että uskon että tunnet jos vauva keikahtaa vielä ympäri. Ei sillä taida enää olla hirveesti tilaa siellä masussa keikkua. :)
Mulla nyt perjantaina se äippäpoliaika tästä perätilasta ja istukasta. Jännittää ihan hirveesti! Jouduin viime viikon lopulla käymään päivystyksessä kun en ollut tuntenut liikkeitä ja siellä jouduin aivan kamalan nuoren naislääkärin vastaanotolle. Hän rupesi minulta tivaamaan todella alentuvaan sävyyn miksen suostuisi perätilasynnytykseen. Perustelin hänelle kyllä kantani ja totesin ettei ketään voi siihen pakottaa johon hänenkin oli sitten myönnyttävä. Paha mieli kuitenkin tuli. Aivan kuin se olisi oma vikani että vauva on päättänyt jököttää pepullaan... Nyt hirvittää jos se sama lääkäri ottaa meidät vastaan perjantaina. Tää tilanne on jo ihan tarpeeksi stressaava ilman ilkeitä lääkäreitä.
Ilma on kyllä kamala ja oon jo alkanut miettimään että pitäisköhän ostaa jotain villavaatteita vauvalle kun en ollut oikein tällaisiin keleihin varautunut. Ellei meidän vauva jostain ihme syystä kiepsauta itseään vielä ympäri, voi mulla olla sektio edessä reilun parin viikon päästä.
Mukavaa loppupäivää kaikille!
Emmi ja prinsessa 36+4
Juu ollaan tulossa ens maanantaina :-) mut tunnistaa ainakin pitkästä hoikasta vaaleasta miehestä... Miehellä pituutta siis 190 cm :-)
Haginalle
Mulla on yöt mennyt nyt viime aikoina aika hyvin. Illalla joudun kyllä vessassa juoksemaan miljoonaan kertaan ennen kun nukahdan, mutta kesken unien en herää kun kerran (tai korkeintaan kaksi kertaa) vessaan. Eli sitten kun se uni vihdoin tulee niin saan kyllä nukuttua.
Emelia, mulla ainakin vauvan pylly tuntuu just sellasena kovana pallona tuossa ylhäällä.
Synnytys ei oo edelleenkään alkanut jännittää. En vaan jotenkin osaa koko hommaa jännittää. Jos jotain komplikaatioita tulee niin sitten mennään sen mukaan eikä niille etukäteen mitään voi. Eli ihan rauhallisin mielin täällä edelleen ollaan. Tai siinä mielessä rauhattomin mielin, että ei millään jaksais enää odottaa =D ja sitä odotusta kun voi pahimmillaan olla vielä viis viikkoa.
Äidin kanssa kävin tänään ostoksilla. Haettiin vauvan vaatteille toinen lipasto ja meille makkariin pimentävä rullaverho kun sinne paistaa aamuaurinko (jos se nyt ikinä alkaa paistamaan).Mummuakin käytiin samalla moikkaamassa. Tai meillä tuo kulkee nimellä muori =)
Nyt pitäis saada aikaiseks alkaa silittämään ryppyisiä tyynyliinoja. Niitä nyt ei onneksi paljon oo.
[color=red]pikku-milli & paco 36+5[/color]
...onkohan tänään ees keskiviikko? Hmm, meinaa mennä kyllä päivissä ihan sekasin, kun ollaan neidin kanssa vaan täällä kotosalla oltu. Tänään vähän pyörähdettiin kaupungilla ja vielä oli pakko ostaa yks paita. Tosin se paita ei ollu mikään mammavaate, joten menee kyllä sitten synnytyksen jälkeenkin:)
Joku valitteli huonoa oloa. Mulla on molemmissa raskauksissa ollut huonoa oloa enemmän loppuraskaudessa kun alussa. Ainakin närästys ja huono hapenottokyky aiheuttaa mulla lievää kuvotusta.
Tinnuliini: Mun mielestä ei kyllä mitenkään voi kukaan ennalta valmistautua siihen synnytyskipuun! En halua pelotella mitenkään ja jokainen sen kokee eri tavalla, mutta vaikka kuinka olisi lukenut ja valmistautunut, niin en ainakaan minä ollut sellaseen kipuun varautunut! Lohtuna voin sanoa, että sellasta kovaa kipua ei yleensä kestä kauaa ja se siedettävää:)
Kivunlievityksetkin auttavat suurimmalle osalle tosi hyvin. Avoin mieli kannattaa ilman muuta yrittää säilyttää! Kannattaa jutella neuvolassa noista peloista tai sitten pelkopolilla, kuten joku jo mainitsikin!
Täytyy mennä syömään, kun tyttö taisi jo nukahtaa päikkäreille.
Pricilla 31+2
Kiva työntää rattaita kun on 15cm loskaa kadulla! Tai eipä ne työntämällä liiku, perässä joutuu vetämään. Bussilla tultiin kerhosta kotiin. Pakko oli luovuttaa, kun ei pääse eteenpäin. Täällä hyvinkäällä on niin hienosti hanskattu asiat, että vaikka kuinka tulis lunta, niin välttämättä ei aura tuu edes samana päivänä, vaan vasta seuraavana iltana. Kiva koittaa päästä rattaiden kanssa pois pihasta ku autotki juuttuu tohon sohjoon *grrrrrrrrrr* Hieman huono aamu oli tänään...
Yöllä nukuin taas ihan hyvin kyllä. Tai ei juurikaan oo vaikeuksia saada unta, enkä vielä ikinä ole joutunu käymään yöllä pissalla. Missään odotuksessa. Mitä nyt lapset herättää, mutta se kuuluu asiaan. 7h on ihan maksimi, minkä pystyn nukkumaan, muuten menee päivä ihan koomassa.
Ruuanlaitto tai leivontahimoa ei oo päässy pahemmin tulemaan :) Kun kaks ruokaa päivässä väsää, niin ei jaksa kyllä enää mitään hienouksia kokeilla. Ja välillä on kyllä niiiiiin turhauttavaa, kun ruokaa tekee, niin sitten lapset syö kuitenkin pelkkiä vihanneksia... ehkä just riisiä huolii lisäks.
Synnytys on alkanu mielessä pyörimään. Toivon, että tää synnytys alkais suppareilla eikä vesien menolla. Kolmas alko kun meni vedet ja se oli jotenki tuskasempi ku kaks ekaa. Kolmannessa otin ekaa kertaa epiduraalinkin. Mutta kaikkiaan ihan hyviä kokemuksia on jokaisesta synnytyksestä, enkä mitään kauhujuttuja pysty kertomaan ;) Lähinnä se on mielessä, että mitä jos tää vaukki kasvaa mahassa kauheen isoks... No sittenpähän sen näkee!
Tälläerää ei mahaan kuulu mitään uutta, supparitkin on vähän rauhottunu. Ja ainakin tuntuu sille, että olis pysyny pää alaspäin.
No joo, jos menisin keittämään kahvit, muuten jaarittelen tässä ummet ja lammet! Voikaahan hyvin!
Nalluri *maha täynnä hesen pöperöä* ja ötökkä 33+4
tervehdys vaan kaikille.
tänään huono päivä tällä akalla....mrrrr!
pelottaa, kun musta tuntuu että ruoto olis taas kääntyny jotenkin poikittain. eilen puski mahassa kauheesti ja oikein sattu ja tänään on sama jatkunu. liikkeetkin tuntuu taas erilaisilta ja eri paikassa....
lääkäri vasta ens viikol, ite kun on kuitenkin vaikee varmaksi sanoo miten päin mahassa ollaan.
mut kuitenkin välillä vihloo ihan alas, siis jonnekin emättimeen tai johonkin? ja sit mun nivuset, varsinkin vasen puoli on niin kipee ettei liikkeelle meinaa päästä, jalat menee alta ja tippa tulee linssiin.
no tulipa taas valitettua...
mut tänne on niin hyvä valittaa ja joku jaksaa aina kuitenkin tsempata!
kiitos teille!
nyt taidan mennä pitkälleni huilaan hetkeksi vaikka pitäis lähtee ulos happihyppelylle.
meppe81 ja ruoto36rv
tinnuliini, taidettii olla samas valmennuksessa, jos meinaa olit siinä joka alko puoli seiska. tayssissa siis...
toivottavasti ei ens kerralla kestä niin kauaa :) peppu puutuu ja heikottaa kun ilmastointi ei ainakaa viime kerralla tuntunu toimivan.
mustakin tuntuu et liian myöhään valmennus (mulla viikot 35+2) mut eipähän tarvi liian aikasin alkaa miettiin sitä synnytystä ;)
meppe
Mittasin masuni ympäryksen navan kohdalta, ja näytti nyt rv 34 120cm!!! =O Huijui....=)
Paljonkos teillä muilla on? Tuolla kaksplussan puolellakin oli tämmöinen mittaus sessio, katotaan kuka vetää täällä pohjat ;)
ja mitata masu kristiinan innoittamana. Joo-o, aikas huima tulos täälläkin! Ympärys oli 110cm ja viikkoja (vasta) 31+2...
On muuten melkeen 20cm suurempi, ku esikoisen la:n aikoihin. Vissii tulossa jättivauva, hui!
pricilla
Ja lunta tupruttaa taas taivaalta.. hyvästi alkanut kevät! Voi että mä ootan jo kevättä ja sulia katuja ja auringonpaistetta... Mutta niinhän me kaikki varmaan ootetaan =)
Unsku: Mulla kanssa tullu rytmihäiriöitä. Niitä ei oikeestaan muuten huomaa kuin nukkumaan mennessä. Tai siis sillon kun yrittää nukahtaa, mulla voi nukahtamiseen mennä parikin tuntia... Ja vessareissuja kertyy yön aikana useita. Tylsää =(
Tänään käytiin pojan kanssa perhekerhossa ekaa kertaa. Sama meno siellä oli nyt kuin kolme vuottakin sitten ja onneks oli pari tuttua äitiäkin mukana =) Kerhon jäkeen tehtiin vielä kirppiskierros ja pojalle löytykin kivat farkut ja huppari. Vauvalle en ostanu nyt mitään kun tuntuu että vaatetta on ihan hirveesti, hyvä että kaappiin mahtuu.
Muutamat täällä on alkanu synnytystä pelkäämään... Kannattaa ihmeessä mennä sinne pelkopolille jos yhtään siltä tuntuu!
Mulla oli edellinen synnytys ihan luomu, joten tavallaan siitä tulee " paineita" että tän seuraavankin pitäs olla. Ekasta synnytyksestä on kyllä kokemusta epiduraalista, mutta kun mulla on hirvee neulakammo niin mieluummin kestän kipua kuin neuloja!!
Taidanpa mennä laittaan saunan päälle. Kivasti taas tänään supistellu, jospa sauna rauhottas.
Iisamaari + vaava 35+4
Mullakin oli viime viikolla ihan samanlaisia vihlovia, säteileviä kipuja emättimen seutuvilla - tai siis jossain siellä päin :o) Kätilön mukaan johtuvat todennäköisesti siitä, että vauvan pää painaa hermorunkoja. Itselleni sanottiin tuolloin neuvolassa, että vauva on jo laskeutunut ja kivutkin siis johtuisivat siitä, että pää on niin alhaalla niitä hermoja ärsyttämässä! Voisi siis olla sullakin tällaista " ärsytyskipua" :o)
Ja kiitos kaikille, jotka ovat vahvistaneet vauvan pepunkin olevan melkoisen kova möykky ;o) Enää ei huoleta lainkaan niin paljon :o)
joo pakko myöntää että tylsää on ja alkaa kyllästyttää tää kotona oleminen.
kaivoin minäkin mittanauhan esille ja nyt siis viikkoja 35+2 ja mahan ympärys navan kohalta 120cm. kyllä ihan tarpeeksi isolta näyttää ja tuntuu!
toivottavasti ne alapään kivut olis vauvan pään painamisesta johtuvia, sillä pelkään yhä että olis kääntyny taas väärin. täytyy vaan taas tarkkailla liikeitä.
viikonloppuna tais olla täällä puhetta laskentaohjeista. jos oikein muistan...
mulle neuvottiin neuvolassa näin: jos liikkeitä ei ole tuntunut tai ovat olleet muuten vähäisiä päivän aikana niin sitten illalla lasketaan.
sängyssä vasemmalla kyljellä maaten, tunnin ajan. liikeitä pitäis tulla 10-15. jos määrä täyttyy heti voi laskemisen lopettaa. kaikki pienetkin hipasut lasketaan. jos liikkeitä ei tule tarpeeksi noustaan sängystä, kävellään, hypitään, tönitään mahaa, eli yritetään vauva herättää. sit lasketaan uudestaan. jos sittenkään ei tule tarpeeksi liikeitä on aika soittaa sairaalaan.
näin minulle kerrottiin. pari kertaa olen laskenu kun tuntunu hiljaselta mut kyllä se kummasti on aina heränny jumppaan illalla :)
kun ei ole tekemistä tulee syötyä koko ajan, ärsyttää! mulle on varmaan tullu taas hirvee määrä painoo lisää... ja vaatteet alkaa jo ahistaan. uusia mammavaatteita ei kannata enää ostaa.
niinpä lumpuissa kuljetaan :( no toivottavasti ei kauaa...
no tulipa taas tekstiä...
meppe
Vihdoin olen saanut tuon imurin takaisin kaappiin...Kyllä se monta päivää odottikin sitä. Mutta tuli siivottua samalla kaikkea " tarpeetontakin" esim siivouskaappi...No nyt on hyvä mieli taas hetkeksi.
Mahaa en pääse vielä mittaamaan kun ei mittanauhaa löydy mistään. Huomenna olisi tarkoitus mennä ostamaan kangasta äitiyspakkauksen reunaa varten joten jos samalla reissulla muistais sen nauhan ostaa.
Täällä kanssa yöt on mennyt levottomampaan suuntaan. Vessassa käyn vain 1-2 kertaa mutta asennon vaihtaminen herättää joka kerta. Selällään ei enää nukuta ollenkaan ja nyt rupee ekaa kertaa vihlomaan selkää tuolta ylempää. Muuten vointi on tosi hyvä ja töitä on se 10 päivää jäljellä.
Muuten ei mitään ihmeitä. Vointeja vaan kaikille ja toivottavasti kivut ja pelot helpottavat. Kävin aamulla hulluilla päivillä ( hullu minä! ) ostamassa kaverille vaunut kun ei itse päässyt. Itselle tarttui mukaan lasten lelukaari peitolla. Muuten ei paljon kiinnostanut kierrellä, varsinkin lastenosasto oli tupaten täynnä. Josko sitä siirtyis sohvalle välillä lepäilemään!
Dolosa 32+5
keskiviikkoa kaikille! Pitäisi lähteä hakemaan petivaatteet ulkoa ja laittaa sänky kuntoon, niin sitten on mukava kaatua punkkaan. Ukkokin on jossain myyntikokouksessa ja tulee vasta yhdentoista aikoihin kotio. Viikonloppuna on haettava mummolasta hoitopöytä, kun silloin vein sen sinne tilan puutteen takia. Nukkumisesta sen verran että vessaan saan nykyisin herätä sen kaksi kertaa ja jos en aamulla nouse kuudelta niin sitten kolmesti. Selällään en voi nukkua, kun tuntuu että en saa henkeä, niin paljon painaa masu. Kylellään on mukava nukkua ja nukun aina sellaisessa puoli kylki ja puoliks selkä asennossa. Myttään peittoa aina selän alle ja olen sillein viistosti. Se on mulle ollu ainakin mukava asento.
Muuten on kaikki vauvan vaatteet pesty, paitsi äitiyspakkauksen vaatteet. Niitä ajattelin ruveta huomenna pesemään. =) Puolipotkareita pitäisi löytää jostain ja muutamia pienempiä bodeja pitäisi ostaa. Ai niin ja sukkia, kun alussahan bodyt tahtoo olla hiukan liian isoja vauvalle, niin ne auttaa hiukan asiaan. Olen miettinyt että millaisen kassin pakkaisin vauvalle, kun päästään laitokselta??? Kun laskettu aika on just kesäkuun alussa, niin se voi syntyä joko kaks viikkoa ennen tai kaks viikkoa myöhässä??? Leikkaushommiksihan tämä menee jos ei suostu kääntymään... Toivottavasti kääntyy.
No tulipas kirjoitettua.... Toivottavasti jaksatte lukea. Vauva myllertää taas oikein urakalla masussa.
Heidi 31+1
klo näyttää 01:33 ja mietin otanko taas unilääkken vai en, kun uni ei tule millään. Täysin mahdottoman tukalaa taas olla sängyssä.
Toisella kyljellä puuduttaa rankasti palleaa ja toisella puolella särkee selkää ja vaikea hengittää. Nyt huomasin uutena ilona rytmihäiriötkin.
Ihanaa tämä loppuraskaus.
Joten siis aikani kuluksi tulin kurkkimaan tänne. Olipa kiva huomata, että uusi pino olikin jo aloitettu :)
Aikaista keskiviikkoa siis kaikille.
Mekin ollaan suunniteltu teatteriin menoa lähiaikoina. Toivottavasti onnistuu ja ehditään vielä.
unsku rv 34+4