Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tanaan tietaa, etta kummipoikani on FAS-lapsi. Vahaks oon taas ollut sinisilmainen ja typera, kun en ole itse tajunnut!!!

Vierailija
05.04.2006 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista kun se on ihan äitinsä itse aiheuttama!

Vierailija
22/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itketä vanhaa ihmistä.

Olet oikeassa, tunnen syyllisyyttä ja ahdistusta asiasta. Tiedän, että en ole vastuussa tästä " sopasta" , mutta kun tunnen itseni niin riittämättömäksi.

Pelkään, kuinka äidin käy, jos lapsi otetaan häneltä kokonaan pois ja pelkään, kuinka lapsen käy, jos hänet annetaan takaisin äidilleen.

Tunnen pettäneeni äidin luottamuksen, hän on ilmeisesti tuudittautunut siihen, että me hoidamme lapsen tarvittaessa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan yhdessä lastenkodissa harjoittelussa ja siellä näitä FAS-lapsia ole useampiakin :( Heitä olisi voinut luulla sisaruksiksi kun niin samat piirteet olivat. Valitettavasti vaan alkoholi oli heidän piirteensä muokannut. :( Yhdellä pienellä tytöllä oli niin voimakkaat FAS piirteet että ihan sääliksi kävi.. :' (

Vierailija
24/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei siihen ole voinut vaikuttaa, joten minun neuvoni olisikin että ajattele ennemminkin tuon pienen ihmisen etua ja hänen oikeuksiaan, kyllä äitikin sitten myöhemmin tajuaa että näin oli kaikille osapuolille parasta. T:16

Ja muistathan huolehtia myös itsestäsi?

Vierailija
25/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs se. Tiedän, että apuamme tarvitaan tällä hetkellä kipeästi, samalla mietin, että mitä jos lapsi saakin jäädä isälleen... huono homma.

Olen itse puhunut sekä A-klinikalla että asianajajan luona, että yritettäisiin vaihtoehtoa, jossa saisimme lapsen " yhteishuoltajuuteen" , niin että kuviossa olisi äiti, äidin äiti sekä minä. Uskon, että yhdessä pystyisimme hoitamaan lapsen paremmin kuin tuo isä. Itselläni on päivisin ylimääräistä aikaa, mutta iltaisin olen kiinni jasilloin hoitovastuu olisi aina jollakin muulla eli käytännössä mummilla (65 v.) Mietin sitäkin, että miten kerron mummille lapsen olevan vammainen, koska hänkään ei käsittääkseni ole tietoinen asiasta.

Miksi, voi miksi elämän pitää heittää eteen tälläisiä tilanteita?

ap

Vierailija
26/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kantaa tekojensa seuraukset, olla epäitsekäs ja ajatella lapsensa parasta. Voimia sinulle.

Vierailija:

lapsi ei siihen ole voinut vaikuttaa, joten minun neuvoni olisikin että ajattele ennemminkin tuon pienen ihmisen etua ja hänen oikeuksiaan, kyllä äitikin sitten myöhemmin tajuaa että näin oli kaikille osapuolille parasta. T:16

Ja muistathan huolehtia myös itsestäsi?

Vierailija
27/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vauva oli ihan vauvan näköinen. Ja kuten sanottu, FAS on ollut minulle hyvin vieras asia ennen tätä päivää. Nyt ehkä osaisin katsoa häntä eri silmin, kun olen tänään ammentanut tietoa FASista oikein roppakaupalla.

En myöskään ole tiennyt, että esim. tyrät ovat tyypillisiä FAS-oireita, tältä lapselta on jo leikettu kaksi tyrää. Hänellä on myös rinnassa jonkun sortin kasvain, jonka laatua ei tiedetä. Ilmeisesti FASin aiheuttama epämuodostuma tuokin. Kuvittelin näiden suolistovaivojen, syömisongelmien, motoristen ongelmien ja kitukasvuisuuden johtuvan keskosuudesta, lapsi painoi syntyessään vain 970 g.

ap

Vierailija
28/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullekin. Itsekin kahden lapsen äitinä ihmettelen, kuinka tämä on tänä päivänä mahdollista, kun asutaan muka-sivistysvaltiossa. Valitettava tosiasia vaan on, että näitä tapahtumia on ollut maailman sivu ja tulee aina olemaan.

ap

Vierailija
29/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mutta ovat myös tyypillisiä FAS-oireita. Kirjoitin, että en ennen tätä päivää tiennyt sitä.

ap

Vierailija
30/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi uskon, että sinulla on paha olla ja raskas taakka kannettavanasi, mutta koetan vielä sinua rohkaista miettimään tuota yhteishuoltajuutta/teille sijoitusta. Koska vaikka tiedän, että se kysyisi paljon voimavaroja ja järjestelyitä niin kyllähän se varmasti myös paljon/enemmän antaisi.

Olen itse pienenä huostaanotettu lapsi (tosin aivan erillisessa tilanteessa.) ja pitkällisten vaiheiden jälkeen päädyin isovanhemmilleni. Ja olen ikuisesti kiitollinen rakkaille isovanhemmilleni. He pelastivat elämäni ja tulevaisuuteni ja loivat tulevaisuudelle hyvän ja terveen pohjan.

T:31

Vierailija
31/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä menen nyt nukkumaan ;). Kuulostaa kornilta, mutta ottakaa huolta itsestänne ja toisistanne, ja etenkin niistä avuttomista ihmisenaluista joiden onnesta olette vastuussa.. Voimia sulle ap.

Vierailija
32/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kuiten hyvin pieni keskonen.

Vierailija
33/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle oikein kovasti ap. Tulethan aina välillä purkamaan taakkaasi meidän kanssamme ja kertomaan pikkuihmisen kuulumisia? Olette varmasti ajatuksissani T:16

Vierailija
34/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se juju onkin, kun en varmaksi tiedä, mikä on lapselle paras. Järki sanoo, että sijoituskoti, mutta sydän sanoo, että kun lapsi on koko pienen ikänsä ollut äidin kanssa, niin täytyy tämän olla lapsellekin hirveä kokemus. Mihin katosi äiti?

Uskon, että äiti ratkeaa juomaan toistekin, ei ole tarpeeksi vahva vastustamaan viinan houkutuksia, mutta silti jollain naiivilla tavalla haluaisin uskoa, että olisi yhdestä virheestä oppinut läksynsä.

Uskon myös siihen, että ei ole ihmistä, joka ei ole virhettä tehnyt. Eikö meillä kaikilla ole oikeus toiseenkin mahdollisuuteen? Niin äidillä kuin lapsellakin.

Tämä on mielestäni kaksipiippuinen juttu (ja silti olen sitä mieltä, että lapsen pitäisi päästä turvalliseen ja vakaaseen sijaisperheeseen).

ap

Vierailija
35/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi ihanaa saada purkaa sydäntäni täällä, tämä on asia, josta ei täällä pikkukylässä oikein voi kenenkään kanssa puhuakaan.

Menemme torstaina rosikseen kuulemaan tuomion huoltajuudesta, tulen varmasti silloin taas kertomaan kuulumisia.

Perjantaina on sossussa palaveri aamutuimaan. Siellä päätetään, jatketaanko lapsen sijoitusta isälleen. Tuossa tilaisuudessa sijoitusta voidaan jatkaan korkeintaan 30 päiväksi.

Kiitos teille kaikille myötätunnosta ja lohdutuksen sanoista. Öitä.

ap *itkee*

Vierailija
36/39 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahtavaa,että löytyy vielä tuollaisia ihmisiä. Hyvää yötä. -48

Vierailija
37/39 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin kadonnut tämä ketju

Vierailija
38/39 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Kadoksissa on tarinan osa 2, jonka kirjoitin hetki sitten.

ap

Vierailija
39/39 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuten tämäkin pikku-heppuli. Itse en ole nähnyt häntä vastasyntyneenä vaan vasta 3 kk ikäisenä, mutta nyt 8 kk ikäisenä ei liiku millään lailla, ei edes yritä pureskella, on huono syömään, on " kitukasvuinen" (painaa vain 5,3 kiloa), motorinen kehitys on olematonta, kehityksen viivästymää on kaikissa (niissä vähissä) toimissa, joita lapsella on.

Lääkärin lausunnossa sairauden ennuste oli " pysyy ennallaan" eli ei kovin lohdullista sanomaa.

ap

Mutta syntyikin keskosena, joten tuo normaalia, että pienempi .