Mitä teillä opetettiin koulussa väärin?
Meillä yläasteen bilsan opettaja ei tiennyt missä kilpirauhanen sijaitsee ja väitti että imusolmukkeet kaulalla nielurisojen alla ovat kilpirauhasia. Sama bilsan opettaja väitti myös etteivät sisarukset voi saada keskenään lapsia. Toinen opettaja sanoi, että hepatiitti voi levitä pelkästään kättelemällä ja tämä aiheutti jonkun aikaa sen, että en kätellyt ketään.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Opettaja: Ammattikoulun sähköpuolelle on tosi vaikea päästä 😂
Piti paikkansa ainakin 80-luvun lopulla. Kotikaupungissani pääsi useimpiin lukioihin helpommin kuin sähköpuolelle.
Ennen opetettiin vain perusasioita. Samat kirjat kävivät nuoremmille sisaruksille vuodesta toiseen. Ruotsin tunnilla käännettiin jotain satuja ja kertomuksia Runebergistä. Ihmettelin, mihin tarvitsen sanoja " en fattig vedhuggare", mutta nytpä sekin on tullut ajankohtaiseksi. Samoin ranskan tunnilla opeteltiin kysymyslauseita esimerkillä:"Oletteko mies?". Silloin ihmetytti, keneltä voisi sitä kysyä. Mutta ajat ovat muuttuneet. Kyllä opettajat olivat ennen kaukokatseisia!
Että toisen asteen opintojen jälkeen jokainen työlistyy heti opiskelemalleen alalleen ja tekee samaa työtä eläkeikään asti. Tämän lisäksi väitettiin että lukio ja ammattikoulu opinnoista syntyy kuluja eikä kukaan kertonut että kirjat ja YO-kokeet olisivat maksullisia tai että ammattikoulun jälkeen ei voi jatko-opiskella esim ammattikorkeassa tai avoimessa yliopistossa.
Meille kerrottiin että Suomessa ei ole yhteiskuntaluokkia ja sen ansiosta kukavain voi tehdä mitä vain ja olla mitä vain ilman että sosioekonominen tausta vaikuttaa tulevaisuuteen tai että köyhyys periytyy.
Että Lalli ja Henrik olivat todellisia henkilöitä ja että ensimmäinen ristiretki oli todella ristiretki pakanalliseen Suomeen eikä ruotsalainen ryöstöretki Suomen rannikolle kuten nykyisin sanotaan.
Siilien ravinto on ternimaito ja viili. Voi niitä siiliressuja.
Vierailija kirjoitti:
Että Pluto on planeetta.
Pluto oli planeetta 2006 asti
Ettei 2000 luvulla ole lunta enää eteläisessä Suomessa.
Metallitöissä hitsatessa asbestirukkanen on paras suoja. Mitä se tavallaan onkin.
Sanottiin että normaalioloissa Suomessa kuuluisi olla lunta aina toukokuun loppuun asti koska silloin vielä kevät ja sulaa pois vasta kesäkuussa koska silloin vuodenaika vaihtuu kesään. Se aiheutti aika paljon hämmennystä koska Asun Keski-suomessa ja tähän asti lumet ovat viimeisten 30 vuoden ajan sulaneet pois toukokuun alkuun mennessä ja samaa kertoi nyt edesennyt mummoni omasta lapsuudestaan. Ilmeisesti kyse on todennäköisesti jostain Lapissa vallitsevista oloista jotka jostain syystä oli yleistetty normaali oloiksi koko Suomessa.
Että Suomi olisi osallistunut Pariisin maailmannäyttelyyn tuoreen itsenäisyyden kunniaksi. No, se Pariisin maailmannäyttely oli 1900 ja Suomi itsenäistyi 1917.
Vierailija kirjoitti:
Että maapallo on pyöreä
Nii no eihän se ole kun on vuoria yms
Että on lottovoitto syntyä Suomeen
Vierailija kirjoitti:
Että ruskea silmienväri on dominoiva ja täten tulee lapsille. No meidän perheessä neljästä lapsesta vain yhdellä ruskeat silmät. (Ja kyllä, kaikilla sama isä)
Meillä 3 ruskeat silmät yhdellä vihreät. Kummallakaan vanhemmista ei ruskeita silmiä. Meidät kyllä tunnistaa muutoin näöstä sisaruksiksi. Eli ei dominoiva. Meille opetettiin, että ruskea ei ole perinnöllinen, voi hypätä sukupolven yli, kuten meille kävi.
Sitä vastoin minun molemmilla lapsilla ruskeat silmät, minun mukaan, isällä siniset.
Jos ei juo neljää lasia maitoa päivässä niin sairastuu osteoporoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hel..... Vi...a??!!?? Mä oon 38v nainen, käynyt 9 vuotta peruskoulua keskivertomenestyksellä ja vahvuuteni on aina ollut maantieto. Ja nyt, tänä takatalvisena lauantaiaamuna mulle yhtäkkiä ns. täysin puskista selviää ettei Suomi kuulu skandinaviaan!!! Nyt on identiteettikriisi lähellä😂😂😂
Tämä oli minullekin aikamoinen yllätys, kun asian oikea laita valkeni minulle muutama vuosi sitten. Totta se kuitenkin on. Suomi ei kuulu skandinaviaan.
N44
Pelien säännöt liikunnassa. Joko väärin tai ei ollenkaan.
Kirjassakin väitettiin että Kolumbuksen tavoite oli purjehtia Amerikkaan ja että tämä halusi löytää uuden mantereen rikastuakseen.
Todellisuudessa Jäppinen tavoitteli Aasian maustesaaria ja kuvitteli että sinne voi purjehtia suoraan lännen kautta koska ei tiennyt Amerikan mantereiden olemassaoloa. Ukko lopulta kuoli vankeudessa palattuaan Eurooppaan ja uskoi loppuun asti Karibian saarten sijainneen Sumatralla kiistäen toistuvasti että kyseessä oli aiemmin Euroopalle tuntematon maanosa. Siksi se nimettiin Amerigo Vespuccin mukaan eikä Kolumbuksen.