Muita eronneita, joiden oma suku ei voi hyväksyä ex:ää mitenkään.
Ex:n vanhemmat olivat eronneet ja minun vanhemmilleni tämä oli jonkin asteinen kauhistus aina. Jos perheessämme tapahtui jotain, koira pääsi kerran karkuun lapsilta, syy oli ex:n koirassa ja lapsissa, siis myös minun koirassani ja lapsissani. Kaikki huonot asiat olivat isän, tuon erolapsen syytä, lapsemme myöhästyy koulusta, isäänsä tullut, tuohon, joka on joka paikassa 15min etuaikaa.
Eromme aikoinaan oli riitainen ja hankala, mutta lapset eivät väliin joutuneet, heillä on hyvät välit molempiin, kumpikaan ei puhu toisesta vanhemmasta pahaa, ei kyllä hyvääkään eli hyvin vähän ja neutraalisti milloin menet isälle, koska tulet jne, lapset on siis jo teini-ikäisiä ja päättävät itse miten ovat kummankin luona.
Mutta vanhempani, lähes viikottain saan huomauttaa,  että kyse on lasten isästä, ole puhumatta hänestä jos et osaa puhua edes neutraalisti. Nyt äitini on alkanut ivallisella äänellä kysyä lapsilta, mitä isällesi kuuluu, tähän taas olen saanut puuttua.
Kesällä tulossa esikoisen rippijuhlat, ahdistaa, vaikka me vanhemmat uusine puolisoinemme sovittaa samaan tilaan, vanhempani tulevat pilaamaan tuhahduksineen ja ivallisuuksineen pilaamaan tunnelman.
Laita välit poikki, ei ole ratkaisu.
Kommentit (2)
Ala-arvoita käytöstä sun vanhemmilta. Meillä oli vähän sama, vuosien varrella välit exän ja myös uusien puolisoiden välillä tosi hyvät. Vanhempani yrittivät silti pitkään löytää vikaa erosta- tosin enemmän syyttivät minua. Heille oli kova pala se, että ero, jonka he ennustivat pilaavan lasten elämän totaalisesti, olikin kaikille hyvä ratkaisu, tie uuteen onneen ja lapsetkin ovat saaneet elämäänsä lisää hyviä asioita, eivät menettäneet mitään. Vanhempieni kohdalla luulen, että heille oli kova paikka, koska heidänkin olisi kannattanut aikanaan erota, mutta ovat valinneet jatkaa kurjuutta yhdessä. NIin oli pakko torjua se, että ero voi olla hyväkin asia. Jos vanhempiesi käytös on asiatonta ja loukkaavaa, voitte olla olematta tekemisissä heidän kanssaan. Rippujuhlistakin voitte sanoa, että he ovat terevtulleita, mikäli kohtelevat lasten isää asiallisesti. Kyseessähän ovat lasten juhat, eikä isovanhempien oksennukset sinne kuulu. Ole tiukkana!
Oikeassahan sun vanhemmat oli. Ero teille tuli kuten varmaan tiesivät ja etukäteen näkivät.