Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ei suostu olemaan saikulla

Vierailija
09.09.2017 |

Aina kipeänä töissä. Ärsyttää.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos jättäisitte sairauden arvioinnin sille, jolla on siihen kompetenssia.

Jos kollega tulee töihin pärskien, köhien ja niistäen ja kertoo, että kuumemittari näytti aamulla 37,5, niin en voi arvioida häntä sairaaksi ilman lääkärin lausuntoa? Menepäs nukkumaan...

Menepäs kuule itse. Ja jos siirtyisit vaikka kortistoon ja jättäisit työt niille joita kiinnostaa.

Eli jos jää flunssassa saikulle, niin työt ei kiinnosta? No sä et ole kyllä päivääkään töitä tehnyt. Kerro Kela-tädille terveisiä!

Ei, vaan se että on aikaa kytätä muiden työkuntoa.

Olen tehnyt monta monta päivää ja teen jatkossakin. Sairaslomalle jään, jos lääkäri määrää, muuten en :)

Vierailija
22/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuttaa kun koko perhe sairastuu näiden töissä käyvien tautipesäkkeiden vuoksi. Kiva hoitaa sairaita nassikoita ja muuta ylimääräistä, kun joku kuvittelee olevansa firmalle niin korvaamaton. Ja se harmitus lasten puolesta... Sairaiden lasten hoidosta ei sentään tule palkatonta karenssipäivää, mutta olen kyllä pari saturaista köyhtynyt omista sairaslomista, jotka sairaana töihin tullut työkaveri on minulle tartuttamisellaan aiheuttanut. Paljon on talousahdistustani lisännyt. Laskua en voi hänelle silti lähettää.

Meillä työnantaja kyllä muistaa "leikillisesti" painottaa, ettei tippa nenän päässä ole peruste jäädä kotiin. Naama on sitten norsunv*tulla, kun olet poissa kuumeflunssan takia. EK:n talutusnuorassa kulkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sairaana töihin tulevat luulevat itseään korvaamattomaksi  ja että kukaan ei osaa heidän töitään. Poikkeuksetta luulevat itsestään liikoja. Menkääs nyt laittamaan se sormi vesilasiin ja katsokaa jääkö kuoppa. Jos ei, ette ole korvaamattomia. Kun viimeksi tällainen korvaamaton lähti, koko yksikön tulos ja ilmapiiri parani huomattavasti. 

Vierailija
24/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kollega tulee töihin pärskien, köhien ja niistäen ja kertoo, että kuumemittari näytti aamulla 37,5, niin en voi arvioida häntä sairaaksi ilman lääkärin lausuntoa? Menepäs nukkumaan...

Menepäs kuule itse. Ja jos siirtyisit vaikka kortistoon ja jättäisit työt niille joita kiinnostaa.

Eli jos jää flunssassa saikulle, niin työt ei kiinnosta? No sä et ole kyllä päivääkään töitä tehnyt. Kerro Kela-tädille terveisiä!

Olen tehnyt monta monta päivää ja teen jatkossakin. Sairaslomalle jään, jos lääkäri määrää, muuten en :)

Sitä alkaa olla huolissaan omasta tulevasta työkunnosta, jos kollega pärskii ja yskii. Siis oletko sinä ihan oikeasti sitä mieltä, että on ok tulla sairaana töihin tartuttamaan muita vaan väännätkö tästä muuten vaan?

Työnantaja kiittää, kun käyt työterveydessä nuhakuumeen takia kerryttämässä laskua, vaikka noin ilmiselvästä syystä voisit olla pois omalla ilmoituksellakin.

Vierailija
25/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä alkaa olla huolissaan omasta tulevasta työkunnosta, jos kollega pärskii ja yskii. Siis oletko sinä ihan oikeasti sitä mieltä, että on ok tulla sairaana töihin tartuttamaan muita vaan väännätkö tästä muuten vaan?

Työnantaja kiittää, kun käyt työterveydessä nuhakuumeen takia kerryttämässä laskua, vaikka noin ilmiselvästä syystä voisit olla pois omalla ilmoituksellakin.

Ohiksena, vaikka en tykkää sairaana töihin tulijoista itsekään, ei tuo omalla ilmoituksella pois oleminen ole mikään lakisääteinen tai edes TES-kohtainen, vaan ihan työpaikkakohtainen asia. 

Vierailija
26/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..tuttaa kun koko perhe sairastuu näiden töissä käyvien tautipesäkkeiden vuoksi. Kiva hoitaa sairaita nassikoita ja muuta ylimääräistä, kun joku kuvittelee olevansa firmalle niin korvaamaton. Ja se harmitus lasten puolesta... Sairaiden lasten hoidosta ei sentään tule palkatonta karenssipäivää, mutta olen kyllä pari saturaista köyhtynyt omista sairaslomista, jotka sairaana töihin tullut työkaveri on minulle tartuttamisellaan aiheuttanut. Paljon on talousahdistustani lisännyt. Laskua en voi hänelle silti lähettää.

Meillä työnantaja kyllä muistaa "leikillisesti" painottaa, ettei tippa nenän päässä ole peruste jäädä kotiin. Naama on sitten norsunv*tulla, kun olet poissa kuumeflunssan takia. EK:n talutusnuorassa kulkee.

Tosta "leikillisestä" painostamisesta pitäisi oikeasti antaa työnantajalle noottia. Joihinkin työyhteisöihin syntyy tuollainen epäterve ilmapiiri, että oikeastaan saikulla ei saisi olla, vaikka on kipeä. Meille pomo sanoi suoraan ja tiukasti, että sairaana ei ole toimistolle mitään asiaa.

Vierailija
27/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa näsäviisas vastaus 😛

Kyllä jokainen tunnistaa tarttuvat räkätaudit. Ja siellä työyhteisössä on yleensä joku jolle ne helvetin tartuntataudit ovat ongelmallisia. Aiheuttavat perussairauden pahenemisen ja saattavat viedä sairaalaan. Siellä se työnsankari sitten tomerana tartuttaa tautiaan eteenpäin ja odottaa saavansa mitalin urheudestaan.

Vierailija
28/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, kun en ole koskaan nuhakuumeessa enkä sairaana juuri muutenkaan. Ja kuten sanoin, pidän huolta omista asioistani.

Vierailija
29/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen alainen, mutta viimeisimmän taudin kohdalla alkoi lopulta ajattelemaan tarttuvuutta. Pojallaan todettiin sikotauti, äidillä oli kummallisia oireita mutta tuli töihin. Listasin raskaana olevat ja mahdolliset sikotautia sairastamattomat työkaverit joiden kanssa tämä nainen olisi ollut erittäin läheisessä kontaktissa (pienessä neuvotteluhuoneessa) päivän aikana. 

Uskoi kerrasta ja lähti kotiin, ja tekstaili myöhemmin huolissaan ettei ollut tartuttanut ketään. 

Muuten on aina tullut vaikka pää kainalossa töihin. Nyt ehkä sain paukutettua sen päähän että työ odottaa tai tehdään muuten, jos olet kipeä tai tartuttava, et tule töihin. Piste. 

Vierailija
30/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä korvaamattomia löytyy jokaisesta työpaikasta. Tulevat töihin sairaana, tartuttaen muut.Luulevat , että firma kaatuu heidän poissaollessaan. Tosiasia on, että he pelkäävät työpaikkansa puolesta, eivät uskalla olla pois, koska sijaiset voisivat korvata heidät.Ja sijaiset ovat usein pätevämpiä, mutta vanhat käävät eivät halua jättää paikkaansa nuoremmille.

Vierailija
31/45 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää myös nuo jäätävässä nuhassa ja köhässä töihin tulevat ihmiset. Itse sairastan erästä neorologista sairautta joka voi pahentua radikaalisti jo pelkän nuhankin takia, eikä ole kiva pelätä töissä tartuntaa..

Vierailija
32/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen alainen, mutta viimeisimmän taudin kohdalla alkoi lopulta ajattelemaan tarttuvuutta. Pojallaan todettiin sikotauti, äidillä oli kummallisia oireita mutta tuli töihin. Listasin raskaana olevat ja mahdolliset sikotautia sairastamattomat työkaverit joiden kanssa tämä nainen olisi ollut erittäin läheisessä kontaktissa (pienessä neuvotteluhuoneessa) päivän aikana. 

Uskoi kerrasta ja lähti kotiin, ja tekstaili myöhemmin huolissaan ettei ollut tartuttanut ketään. 

Muuten on aina tullut vaikka pää kainalossa töihin. Nyt ehkä sain paukutettua sen päähän että työ odottaa tai tehdään muuten, jos olet kipeä tai tartuttava, et tule töihin. Piste. 

Sikotautia vastaan on rokotettu vuodesta 1982, vuoteen 1995 mennessä tauti oli kokonaan kadonnut. Vuonna 2015 todettiin yksi sikotauti tartunta, mies joka oli sen saanut ulkomailta. Tämä on tauti, joka lääkärin on ilmoitettava aina eteenpäin, eli kaikki tautitapaukset rekisteröidään

Vierailija
33/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumettoman flunssan räkätauti ei lähde päivässä tai kahdessa, se saattaa jatkua vaikka kaksi viikkoa. Siksi käyn töissä. Olen täysin työkykyinen ilman kuumetta eikä sairaislomaa edes kirjoitettaisin ilman kuumetta, pitäiskö valehdella vai ?

Sitten toinen juttu kuvitteletteko te räkötautisista työkvereista valittavat että ette saa alustuksia sairauksille missään muualla kuin työpaikalla? Ette liiku missään muualla kuin työpaikalla ja kotona, Ette edes työmatkoilla näe ketään muita ihmisiä? Saattaa se työkaverin tartuttama glunssa olla ihan muualtakin peräisin.

Vierailija
34/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pomolla on käyttää työaikaa muiden sairaushistorian tonkimiseen ja mahdollisten tartunnansaajien listaamiseen, pomo taitaa olla turha. Riittävän jämäkkä esimies ilmoittaa että nyt lähet himaas täältä eikä tee mitään listoja ilmoitustaan tukemaan

Vierailija
35/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkätaudit on vielä kesyjä kaikkeen siihen verrattuna mitä voi ulkomaan reissulta tuoda mukana. Meillä eräs sankari teki pikaisen paluun työmaalle sisäelinoperaation jälkeen. Työterveyslääkäri oli säikähtänyt ja valahtanut kalpeaksi, kun kuuli tempauksesta.

Vierailija
36/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ygxcc kirjoitti:

Olen täysin työkykyinen ilman kuumetta eikä sairaislomaa edes kirjoitettaisin ilman kuumetta, pitäiskö valehdella vai ?

Itse asiassa kyllä kirjoitetaan saikkua ilman kuumetta flunssa.

Itse olen monesti täysin peti kunnossa ennen kuin lämpö on noussut tippaakaan.

Mutta nämähän onkin täysin yksilöllisiä eroja

Vierailija
37/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla näiden alanuolia antavien mielipiteitä. Teistäkö on oikein mennä kipeenä töihin? Miksi? Mitä te saatte siitä, että kipeenä olette töissä?

Kaikki sairaudet eivät tartu. Minä sairastan hankalaa astmaa ja välillä on pahenemisvaiheita. Lisäksi kärsin hajusteyliherkkyydestä. Osa työkavereista pitää parfyymin käyttöään tärkeämpänä mitä minun oikeutta hengittää, niin välillä joudun menemään päivystykseen, kun en saa omilla lääkkeillä tilannetta helpottamaan. Olen monta kertaa kieltäytynyt sairauslomasta ja mennyt seuraavana päivänä töihin. Olo on hirveä, työkyky alentunut ja hirveä v*tutus päällä, mutta en uskalla olla pois, koska minä tarvitsen tämän työn. Pelkään, että joku päivä kuolen astmakohtaukseen.

Mielelläni kuulisin siinä pitkässä hajustekeskustelussa hehkuttaneilta "minäpä ostin just kaksi uutta hajuvettä ja laitan huomenna ylimääräisen suihkauksen" -tyypeiltä, mitä minun pitäisi tehdä, kun en voi sairauttani parantaa.

Vierailija
38/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ottaa myös päähän tuollaiset tyypit. Työkyky on nolla, mutta silti tullaan töihin ja tartutetaan muut tai muuten vaan ollaan tiellä, kun ei kondis kestä. Nämä ovat yleensä vielä luonteeltaan pikkumaisia vittuilijoita, joilla ei ole omaa elämää ja jotka eivät halua olla kotona, koska työ on se elämän sisältö.

Vierailija
39/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi työkaveri, joka tulee töihin mahataudissa. Huikkaa vaan ovelta, että toivottavasti ei tartu teihin muihin kun joudutaan käyttää yhteistä keittiötä ja vessaa.(!) Sama työkaveri oli viime talvena ihan armottomassa flunssassa, mutta töihin piti tulla, ja istui sitten vieressäni pari tuntia kestävän kokouksen ajan ja ryki jatkuvasti niin limaista yskää, että melkein oksensin itsekin.

Vierailija
40/45 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin opiskeluaikana duunissa, jossa esimies sanoi heti aluksi, että jos tulee kipeänä töihin niin se on vika kerta kun tulee töihin. Aiesopimus, joten tää oli mahdollista. Kyseisessä paikassa ei ollut varaa siihen, että yks innokas noropotilas sairastuttaisi kaikki työntekijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan