Työkaveri ei suostu olemaan saikulla
Kommentit (45)
Kuka sitä saikkua on hänelle määrännyt, sinä vai?
Minusta esimiehen pitäisi puuttua siihen, jos joku tulee sairaana töihin. Siinähän tartuttaa kaikki muutkin! Kuvittelevatkohan nämä, että on jotain sankaruutta olla sairaana töissä?
Mua vituttaa kipeät duunikaverit yli kaiken.
Parhaillaan on yksi selkävaivainen. On niin jumissa alaselästään, että vaan köpöttelee hassusti, ei voi oikein paikallaan olla, mitään ei voi tietenkään nostella, kyykkiä yms. toisten pitää paljon autella, että tavallaan menee yhden ihmisen työpanos siihen, kun hän auttaa/vahtii tätä vaivaista. Lisäksi on sellaisessa lääketokkurassa, että senkin takia on vaaraksi itselleen ja asettaa muut vaaraan. :(
Sentään ollaan sairaalan keittiössä, mutta...
Yksi sankari tartuttaa kymmenen muuta. Edesvastuutonta.
Kun olin toisella töissä, poloni pakotti sairaat himaan. Hus!
Minulla oli kerran puhetyön takia ääni painuksissa. Työkaverini käski minun lähteä kotiin, koska olen kipiä :D Hain lääkäriltä todistuksen, että olen työkuntoinen.
Kaikkihan aina valittaa saikuttavista työkavereista, eihän muuten voi todistaa olevansa oikeasti kipeä kuin ilmaantumalla töihin.
Eli jos jättäisitte sairauden arvioinnin sille, jolla on siihen kompetenssia.
Minulla kollega,joka hirveässä räkätaudissa änkeää töihin. Räkii ja niistää ja kertoo,että ei koskaan ole sairauslomalla. Haukkuu muita, jotka jäävät kotiin nuhan takia.20 vuotta samassa asemassa, tuotantotöissä, kollegat ympäriltä nousseet ylempiin asemiin ,sairauslomista huolimatta. Tämä eukko vaan pysyy samassa paikassa, huolimatta sairaana töihin tulemisestansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kollega tulee töihin pärskien, köhien ja niistäen ja kertoo, että kuumemittari näytti aamulla 37,5, niin en voi arvioida häntä sairaaksi ilman lääkärin lausuntoa? Menepäs nukkumaan...
Vierailija kirjoitti:
Selkävaivainen sai lääkäriltä kahden viikon sairasloman ja relaksantit ja tulehduskipulääkkeet päälle. Kaikenmaailman hoito-ohjeita ja fyssarille lähetteen.
Miksei hän pysy poissa? Hänen oma selityksensä oli, ettei halua jättää meitä muita pulaan. Mutta kun sä olet vaan vaivaksi ja vaaraksi. Vuorojohtaja ei saanut sitä lähtemään, että nyt odotellaan maanantaihin, että iso pomo ajaa sen pois vuorostaan.
Sama tyyppi tulee Norossakin töihin. Sai kirjallisen varoituksen silloin. Kuitenkin tehdään leikkauspotilaillekin ruokia, voipi olla kuolemaksi moinen ruuanvalmistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kollega tulee töihin pärskien, köhien ja niistäen ja kertoo, että kuumemittari näytti aamulla 37,5, niin en voi arvioida häntä sairaaksi ilman lääkärin lausuntoa? Menepäs nukkumaan...
Menepäs kuule itse. Ja jos siirtyisit vaikka kortistoon ja jättäisit työt niille joita kiinnostaa.
Ovatkos näiden viestien miinustajat niitä "töihin mennään vaikka koomassa, prkl!" -ihmisiä? :) Sori vaan, mutta ei se sairaana töissä olo ole sulka teidän hatussanne eikä esimies sitä arvosta. Päin vastoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepäs kuule itse. Ja jos siirtyisit vaikka kortistoon ja jättäisit työt niille joita kiinnostaa.
Eli jos jää flunssassa saikulle, niin työt ei kiinnosta? No sä et ole kyllä päivääkään töitä tehnyt. Kerro Kela-tädille terveisiä!
Haluaisin kuulla näiden alanuolia antavien mielipiteitä. Teistäkö on oikein mennä kipeenä töihin? Miksi? Mitä te saatte siitä, että kipeenä olette töissä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla kollega,joka hirveässä räkätaudissa änkeää töihin. Räkii ja niistää ja kertoo,että ei koskaan ole sairauslomalla. Haukkuu muita, jotka jäävät kotiin nuhan takia.20 vuotta samassa asemassa, tuotantotöissä, kollegat ympäriltä nousseet ylempiin asemiin ,sairauslomista huolimatta. Tämä eukko vaan pysyy samassa paikassa, huolimatta sairaana töihin
tulemisestansa.
Ollaankohan samassa työpaikassa? Itselläni samanlainen, korvaamaton kollega, joka kuumeessa raahautuu töihin,koska kukaan ei osaa tehdä töitä niinkuin hän. Meinasi saada sydärin, kun toinen henkilö ylennettiin hänen sijastaan. Joka oli sairauslomilla. Ei se perseennuoleminen aina tuota tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla näiden alanuolia antavien mielipiteitä. Teistäkö on oikein mennä kipeenä töihin? Miksi? Mitä te saatte siitä, että kipeenä olette töissä?
Luultavasti ovat työttömiä ja ärsyyntyneitä siitä, että joillakin on työ. Jos syy on muu, niin kiinnostaisi kyllä minuakin!
Mun äiti menee kipeenä töihin, koska eka sairauspäivä menee omasta pussista ja toisesta saa vain 50% korvauksen.
Hänellä ei ole muka varaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No omalla työpaikallani - en ole tuo jolle vastasit - yksi tyyppi oli koko viime viikon sairaana töissä. Ihan sama, ei se saa mitään aikaan terveenäkään.
Eikö sinulla ole elämässäsi mitään suurempia ongelmia?