Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako takan vetämään kesän jälkeen jos polttaa siinä ensin tuikkuja?

Vierailija
09.09.2017 |

Tämän ohjeen luin netistä, mutta epäilyttää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siitä ainakin meillä ollut apua. Takka ei vedä, kun on ollut pitkään kylmä. Tuikut lämmittävät sitä tehokkaasti. Eihän siinä mitään häviä, kokeile.

Kokeilen, häviän kyllä sitten jos ei toimikaan kun laitan tulet ja kämppä täynnä savua kuten kahtena edellisenä syksynä :(

Savua voi tulla sisään myös kovan alipaineen takia, eli avaa ikkunaa sytyttämisen ajaksi.

Tai ovet raolleen ulos asti.

Vierailija
22/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuohous on laissa säädetty ja miksi sitä ei voi tehdä itse? Tämäkö on sitä normien purkua? Milloin lattianpesustakin tehdään lakisääteinen ja vain siihen määriteltyjen henkilöiden tekemänä?

Sikisi että vakuutus yhtiöt saavat laskuttaa asiakkaitaan ja vahingon sattuessa korvausmäärä on pienempi jos ei ole ajanmukaista nuohousta suoritettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, en uskonut minäkään, mutta poltin kolmea tuikkua kerralla tunnin verran ja niin vaan lähti vetämään.

Vierailija
24/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuohous on laissa säädetty ja miksi sitä ei voi tehdä itse? Tämäkö on sitä normien purkua? Milloin lattianpesustakin tehdään lakisääteinen ja vain siihen määriteltyjen henkilöiden tekemänä?

Siksi, että nuohouksen laiminlyönti on paloturvallisuusriski, ja voimakas rakennuspalo on aina riski myös ympärillä olevalle omaisuudelle ja ihmisille, ja kuluttaa resursseja. Lattian pesemättä jättämiseen tällaisia riskejä ei liity.

Toki sen voi silti jättää tekemättä, mutta laiminlyöjä sitten ihan itse vastaa niistä vahingoista. Ottaen huomioon, miten vähän nuohous vuosittain maksaa ja sen laiminlyönti on isoin riski itelle ja omalle omaisuudelle, niin ihan jo pelkästään sen takiakin se kannattaa tehdä.

Vierailija
25/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ap:lle, että nuohouttaa piippunsa ja takkansa kesän jälkeen, ennen kuin alkaa polttamaan yhtään mitään siinä takassa. Nuohous maksaa noin 50 euroa. Ei siis ole mikään kynnyskysymys.

Vierailija
26/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 e maksoi meillä nuohous, silti piti sitä tuikuilla lämmitellä ja sen jälkeen veti oikeinkin hyvin.

Talo oli ollut 3 vuotta kylmänä.

Ap tosin varmaan on jo saanut piippunsa vetämään, mutta ainahan tää on ajankohtaista.

Vierailija
27/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että nuohouksen laiminlyönti on paloturvallisuusriski, ja voimakas rakennuspalo on aina riski myös ympärillä olevalle omaisuudelle ja ihmisille, ja kuluttaa resursseja. Lattian pesemättä jättämiseen tällaisia riskejä ei liity.

Toki sen voi silti jättää tekemättä, mutta laiminlyöjä sitten ihan itse vastaa niistä vahingoista. Ottaen huomioon, miten vähän nuohous vuosittain maksaa ja sen laiminlyönti on isoin riski itelle ja omalle omaisuudelle, niin ihan jo pelkästään sen takiakin se kannattaa tehdä.

Nuohoamaton piippu on altis nokipalolle. Nuohouksen yhteydessä tarkistetaan myös piipun, hormien ja tulisijojen kunto.

Vierailija
28/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, en uskonut minäkään, mutta poltin kolmea tuikkua kerralla tunnin verran ja niin vaan lähti vetämään.

Miksi et laittanut fööniä puhaltamaan 5min? Olisi riittänyt.

Vierailija
29/29 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitäkin koittanut ja kyllä lähtee silläkin. Tuikut vaan oli siinä kohtaa helpompia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi