Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiskoulutuksena/oppisopimuksena lähihoitajan ammatti

04.04.2006 |

Heissan!

Kiinnostaisi kuulla ajatuksia tuosta lähihoitajakoulutuksesta näin aikuiskoulutuksena? Ja itse ammatistakin...

Ajattelin ja olenkin hakenut ko.koulutukseen,odottelen toistaiseksi tietoa mahdollisesta valinnasta.

Useamman vuoden olen asiaa pohtinut ja nyt tuntuu etten enää löydä muuta " vaihtoehtoa" .

Ammatti on,mutta ei sellainen jossa olisi mahdollista työllistyä.

Joten muita hommia tehnyt vuosia,ja nyt RIITTI ne...

Ja pohtinut myös mahdollista oppisopimusta.

Onkohan vaikea ja mistä kannattaisi noita oppisopimuspaikkoja kysellä(helsingistä) ja millaista oppisopimuksella työskentely mahtaa olla...

Iloinen ja kiitollinen kaikista kommenteista olisin...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kanssa innokkaana nyt lähdössä opiskelemaan.

Mulla 3lasta ja ikää vähän vähemmän kun sinulla eli aikuiskoulutuksen puolelle menossa. Oppisopimuksesta olen etsinyt vähän tietoa kun se kiinnostaa enemmän kun olisi kiva saada vähän palkaakin, kun ei ihan tyhjänpäälle uskalla heittäytyä.

Pääkaupunkiseudulta minäkin ole etsimässä paikkaa.

Kannattaa kysellä vanhainkodeista ja pieniemmistä yksiköistä ja muutaman tiedän opsikelleen kivelän sairaalassa oppisopimuksella ja Espoossa vanhainkodissa.

Näitä vaihtoehtoja alan itsekkin nyt kartoittamaan.

Oletko jo ollut valintakokeessa?

Vierailija
2/5 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla,jotta samanlaisessa tilanteessa ...

Jäin tai toisin sanoen irtisanoinitseni 2kuukautta sitten monien syiden takia.Joten olen nyt oikeastaan " lomaillut" .Nyt alkaa riittää ja tarve olisi päästä taas jatkamaan jostain ...Olen hakenut (haku päättyy 13.4)lähihoitajan osatutkintoon joka järjestetään aikuiskoulutuksena/työvoimapoliittisenakoulutuksena.Saa nähdä,voi olla jotta hakijoita siihen on enemmän kuin riittävästi.OLETKO SINÄ käynyt testeissä?

En ole käynyt tuossa soveltuvuustestissä,se on sitten varmasti automaattisesti edessä jos tuo opiskelupaikka ei onnistu.

Niin rupean aktiivisesti etsimään tuota oppisopimuspaikkaa.KUINKAS SINULLA,kun on lapsia niin mahdollisuus tehdä tuota vuorotyötä?

Itsellä ei valmiuksia vaan toistaiseksi tuohon vuorotyöhön,lapsi kohta 5v ja puolisolla iltatyötä.Se varmasti rajoittaa paikan saantia.Työkkärissäkin sitä " voivotteli" ...kun lähihoitajalla(vanhustyön) pitäisi olla valmiudet tehdä vuorotyötä joten he ovat etusijalla.Toisaalta mistäs sitä vielä tietää miten elämän tilanteet muuttuvat.Sinällään ei minulla ole mitään vuorotyötä vastaan,olen sitä ennen lapsen syntymää tehnytkin.

Jotenkin on vaan niin vaikea löytää mistä tarttua ja aloittaa...kouluttautuminen.Intoa kyllä riittäisi ; )

Jos haluat heittää ajatuksia lähemmin niin mulle saa

laittaa postia...

meriam@netti.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aikuiskoulutukseen lähihoitajan hommaan. haku päättyy kans 13.4. Mulla ikää kohta 27.v ja 2 lasta on tullut hankittua. Ravintola-alalta on koulutus ja kokemusta, mut siinä työajat ja olot tökkii. Lähihoitaja koulutuksessa suuntautumisvaihtoehdoista eniten kiinnostaa suu,-ja hammashoito, eli hammashoitajaksi. Koulutus kestäisi about 3.v. On päivä/monimuotokoulutusta. Kävisin töissä lisäksi, koska opintotuella ei juuri lainoja maksella...=( Eli tiukka tahti olis seuraavat 3.v, mut sen kestäis, kun tietäis, et pääsis " helpompiin" päivähommiin ja v-loput vapaat (pääsääntöisesti). Nyt vaan odotellaan kutsua valintokokeisiin....(jännää)

Vierailija
4/5 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut töissä joten tämä vastaaminen vähän kesti!

Teen täälhetkelläkin 3-vuorotytä joten se ei tule olemaan ongelma.

Ja en ole käynyt missää soveltuvuustesteissä vielä kun en ole saanut vielä haettua kouluun.

Kauheasti kyllä tekee mieli hakea, kunhan tässä ehtisi;D

Laitan sulle enempi meiliä tässä joku päivä, olisi kiinnostavaa tietää kuinka sinunkin käy ja Tiikerikalastakin olisi kiva kuulla:)

Ja eihän sitä tiedä ollaanko kohta samassa koulussa!

Vierailija
5/5 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ainakin hakenut Tampereelle, et ei taideta törmätä...=) Mut parin viikon päästä voin palata ilmoittelemaan, kun koulusta jotain kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme