Yritin lyödä miestä eilen
Olen hoitanut viime kuukaudet lähes yksin koliikkivauvaamme, vaikka mies on ollut vapailla myös. Olen ihan loppu, meillä ei ole juuri turvaverkkoa, jolta voisi apua pyytää.
Eilen en saanut miestä koko päivänä kiinni puhelimella ja kun illalla tuli kotiin tuli sanallista riitaa, jonka päätteeksi mies kutsui minua “pahalla“ nimityksellä. Mulla pimeni päässä ja yritin lyödä miestä. Sain raapaistua häntä käteen. Mies lähti samantien hotelliin yöksi eikä aio kuulemma ihan heti tulla takaisin. Hirveä morkkis. Toisaalta olen edelleen vihainen miehelle ja olen nyt ihan yksin vauvan kanssa, joten en saa nukuttua edes sitä paria tuntia vuorokaudessa.
Mitä hemmettiä tässä voisi tehdä?
Kommentit (23)
Ei mennyt kummallakaan ihan putkeen. Fiksu nainen ei ikinä käytä väkivaltaa. Fiksu mies ei jätä lopenuupunutta vaimoaan pulaan vauvan kanssa ja vedä sitten herneitä nenään pimahtamisesta.
Hanki se turvaverkko.
Vaihda miestä.
Joo ei ole kauhean fiksu olo, kaduttaa oma käytös ihan älyttömästi. Tässä on vielä se, että en voi kellekään tästä kertoa. Meistä ei ikinä uskoisi päälle päin, että on tälläisia ongelmia ja mulle kynnys kertoa on ihan liian suuri. Turvaverkkoa en saa hetkessä taiottua.
Ap
Ottaa kunnon miehen..
Jos pikku nirhaisusta suuttui noin paljon, niin anna mennä. Kun ei ole kerran auttanut, eikä selvästi oma lapsi kiinnosta pätkääkään, niin miksi kuluttaisit omia voimavaroja enää mieheen?? Äijä pois, lapselle hoitajaa vaikka mll ja ite nukkumaan. Pärjäät ihan hyvin itsekseen!!
Enkä sano, että lyöminen olisi ollut oikein! Mutta totaalisen väsyneenä voi tehdä hölmöjä ja miehen olisi pitänyt siinä vaiheessa huomata väsymys ja ottaa vastuuta eikä ruveta marttyyriksi...
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole kauhean fiksu olo, kaduttaa oma käytös ihan älyttömästi. Tässä on vielä se, että en voi kellekään tästä kertoa. Meistä ei ikinä uskoisi päälle päin, että on tälläisia ongelmia ja mulle kynnys kertoa on ihan liian suuri. Turvaverkkoa en saa hetkessä taiottua.
Ap
Jos et kerro, et saa apua. Jos kuukausia jo on äijä maannut himassa ja sä vaan yksin lasta hoidat, olisiko voinut sitä turveverkkoa alkaa kutoa ja aiemmin?
Jos vaikka nyt heti soitat jollekin tuttavalle ja pyydät apua?
Kumpi on tärkeämpää, kulissit vai elämä?
Saako sieltä mannerheimin lastensuojelusta jotakin hoitoapua? Vois olla myös parisuhteelke eduksi.
Miehesi tuntuu vähän itsekkäältä. Helppo poistua, kun äiti hoitaa.
Miksi sinä hoidat vauvan yksin? Isällä joku invalidisoiva vamma?
Nyt nainen hankit apua tilanteeseen. Ei sun tarvitse kertoa tuosta epäonnistuneesta lyönnistä, mutta muuten vähät väliä kulisseista, muuten lopputulos saattaa olla paha. Soitat sosiaalipäivystykseen tai maanantaina neuvolaan ja kerrot tilanteen ja väsymyksen. Sulla on oikeus apuun ja tukeen. Menette myös miehen kanssa esim. perheneuvolaan ja kerrot ongelmat ääneen. Varhainen tuki on juuri tätä varten!
Mies on siis omasta mielestään osallistunut tarpeeksi vauvan hoitoon, mutta kun itse on niin sidoksissa vauvaan imetyksen jne vatsavaivojen takia, niin vähän on käynyt voimille kun toinen nukkuu aina kymmenen tunnin yöunet ja harrastaa joka päivä ja huusholli on koko ajan ihan sekaisin..
Sain nyt onneksi siskoni toisesta kaupungista auttamaan ensi viikoksi. En tiedä milloin mies aikoo tulla takaisin, jos edes tulee. En ymmärrä miten voi lapsen jättää noin vaan. Syyttää minua hulluksi väkivaltaiseksi hakkaajaksi. Enpä olisi ikinä uskonut, että tässä käy näin.
Kiitos tsemppiviesteistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta on aina väärin.
Välillä ihmisillä napsahtaa kovan stressin/uupumuksen jälkeen. Ihan ymmärrettävää, vaikka väärin aina onkin. Toisen hermoja ei ikinä saisi puskea äärirajoilleen.
Ihme touhua mieheltä, että jättää sinut pahimman keskellä yksin. Ehkä raapaisu oli vaan tekosyy päästä pois.
Koittakaa keskustella ongelmistanne. Ja ole syvästi pahoillasi, niin puhelimitse kuin kasvotustenkin.
On se kumma! Jos mies käyttää väkivaltaa täällä neuvotaan, lähde heti pois! Kun kerran lyö, lyö varmasti toistenkin.
Nyt kun nainen on käyttänyt väkivaltaa, onkin mies idiootti kun lähti pois.
Voi teitä mammoja! Tajuatteko itsekkään tota miesvihaanne ja kaksinaamaisuuttanne?
Nainen 36v vaan kiinnittänyt huomiota moiseen käytökseenne.
Mitäköhän nää kommentit olis jos mies olisi lyönyt. Herranjumala.
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta on aina väärin.
Suhteellista. Vaimo on raivostuessaan mätkinyt minua useamman kerran. Kerran tartuin sitä olkavarresta kiinni, kun en halunnut naarmuja kasvoihini. Seurauksena mustelma, josta kaikki sen kaverit sitten päättelivät että minä olen väkivaltainen vaimoani kohtaan. Kuulin heiltä tuon "väkivalta on aina väärin" lauseen pariin otteeseen.
Hotelliin en ole yöksi lähtenyt. En silloinkaan kun oli yöt huutava vauva, molemmilla paha unen puute ja vaimo tehosti omaa kantaansa riidassa hakemalla keittiöstä suurimman veitsen mitä löysi. Kaikesta selviää, kun tietää ja uskoo että tilanne paranee. Tosin en vieläkään omalla naamalla ja nimellä kerro totuutta, kun tuttavat kyselevät miksi emme tehneet toista lasta.
Ukko on varmasti ollut viime yönä vieraanvitun päällä. Ja aiemminkin jo.
Ai miehen mielestä olet väkivaltainen hullu, ja silti jättää lapsen sinun huostaasi? Tästä huomaa, että miehelle koko kärjisrynyt tilanne ja väkivalta on vain tekosyy ryhtyä marttyyriksi. Jos oikeasti olisi säikähtänyt tai muuta, niin eiköhän se vauva olisi miehen mukaan lähtenyt kotoa.
Mieheltä tuli viesti, että aikoo olla koko ensi viikon hotellissa ja harkitsee eroa. Ja kuulemma vain tuon lyöntiyrityksen takia, se oli hänelle yksistään niin paha asia.
Olen edelleen tosi pahoillani ja morkkis on kova, mutta hemmetti en minäkään mikään heittopussi ole. Väkivalta voi olla muutakin kuin lyömistä, esimerkiksi toisen pulaan jättämistä tai täydellistä kylmyyttä. En aio enää anella anteeksiantoa. Pärjään vauvan kanssa kyllä ilman miestäkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä tuli viesti, että aikoo olla koko ensi viikon hotellissa ja harkitsee eroa. Ja kuulemma vain tuon lyöntiyrityksen takia, se oli hänelle yksistään niin paha asia.
Olen edelleen tosi pahoillani ja morkkis on kova, mutta hemmetti en minäkään mikään heittopussi ole. Väkivalta voi olla muutakin kuin lyömistä, esimerkiksi toisen pulaan jättämistä tai täydellistä kylmyyttä. En aio enää anella anteeksiantoa. Pärjään vauvan kanssa kyllä ilman miestäkin.
Ap
Kyllä teidän on parempi erota. Mies ei ole ottanut vastuuta lapsesta/kodista niin kuin kuuluisi. Siinä on sinulle syy erota.
Sinä todellakin olet riitaan taipuva ja arvaamaton väkivaltainen ihminen. Siinä on miehellesi syy erota.
Sitten kun lisätään että kumpikin ilmeisesti on niin kovapäisiä, että ei nähdä asiaa toisen kannalta ja anteeksi ei pyydellä, niin ei ole mitään yhteistä tietä jatkettavana.
Varmasti pärjäät yksin 1000kertaa paremmin. Kokemusta on. Ja lapsellekin tärkeää kasvurauha.
Pyytää sosiaalitoimea huolehtimaan vauvasta? Vuokrata asunto Espanjasta ja antaa isän huolehtia lapsestaan?