Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käytte gynellä ja kuinka usein otatte papa-kokeen?

Vierailija
04.04.2006 |

Tänään kävin itse normaalitarkastuksessa gynellä ja otatin papan. En muistanutkaan että se on niin kallista. Itse olen pitänyt sitä normaalina tapana, viimeksi otettu papa-koe pari vuotta sitten. Jotenkin olen pitänyt aina hyvänä ottaa se, vaikka nyt tuli mieleen että onko se yleistä että otetaan? Onko jotain suositusta kuinka usein se pitäisi ottaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että gynellä käydään vuosittain ja papa otetaan 1-2 vuoden välein. Lääkäri määrää pillerit mulle yleensä vuodeksi ja kolmeksi kuukaudeksi, joten reilun vuoden välein on käytävä.

Vierailija
2/7 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut onneksi kaikki oli kunnossa;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka kierukka on, en ole kyllä ihan kirjan mukaan käynyt tarkastuksissa....kun kaikki tuntuu olevan ok...ehkä tyhmää, mutta näin on päässyt käymään...Tosin kohta pitäis mennä, kun se kierukka olis poistettavakin ...

Vierailija
4/7 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse vuosittain papassa ja suosittelen kyllä jokaista naista tekemään näin; ei tule sitten mitään ikäviä yllätyksiä, kuten pitkälle edennyttä kohdunkaulansyöpää.

Vierailija
5/7 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-koe otetaan aina samalla.

Voisiko joku selittää, mitä tuo papa-koe tarkoittaa? Mitä sillä testataan?

Vierailija
6/7 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti käyn lääkärillä näistä asioista pillereiden uusimisen vuoksi, eli ehkä n. joka toinen vuosi sisätutkimuksessa. Oikealla gynellä en ole käynyt ikinä, paitsi synnytyksessä. Tosin ikääkin on vasta 22.

Papassa kävin viimeksi 2,5 vuotta sitten. Pitäis varmaan mennä, mutta kun on niin vaikeeta...

Vierailija
7/7 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja papa otetaan yleensä joka toinen vuosi, nyt venähti liki kolmeen vuoteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi