Lääkärien olemattomat asiakaspalvelutaidot
Olen käynyt nyt muutaman kerran lääkärissä terveystalolla. Voi vittujen kevät sitä lääkärien asennetta ja egoa! Eikö lääkärit tajua, että he ovat ASIAKASPALVELU ammatissa. Hyvä lääkäri osaa kohdata asiakkaansa, kuunnella aidosti mitä asiakas kertoo ja osoittaa empatiaa.
Valitettavasti lääkärit luulevat olevansa jumalasta seuraavia ja asiakas on vain pakollinen paha, rasite. Asiakkaat tulee vastaanotolle häiritsemään lääkäriraukkoja. Asiakas on aina väärässä, "et sinä ole kipeä". Kun asiakas sanoo, että voidaanko vaihtaa siihen lääkkeeseen x takaisin, mikä minulla oli ennen, niin ei vaihdeta! "Kyllä tämä lääke on ihan hyvä lääke". Missä kuuntelutaidot, huhuu?
Lääkärit on niin helvetin itsekkäitä ja omahyväistä sakkia, että suututtaa. Eikö teille opeteta minkäänlaisia vuorovaikutustaitoja? Empatiaa? Tajuatteko, että se on asiakas joka teidän palkkanne maksaa. Tajuatteko, että olette auttajan ammattiin hakeutunut? Missä aito auttamisen halu?
Helvetin itsekkäät narsistiset egoistit. Hakeutukaa toiseen ammattiin, jos ihmisten kohtaaminen on noin saakelin vaikeaa.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit laittavat reseptiin jonkun tietyn lääkkeen, joka on toiminut monilla muilla oireisiin. Lääkäri haluaa, että sinä kokeilet kyseistä lääkettä ja raportoit heille tarpeen mukaan, mikäli se ei auta. Lääkkeet ovat aina yksilöllisiä, joten kokeiluja pitää tehdä.
Lääkärit eivät ole itsekkäitä, vaan alan ammattilaisia. Sinä potilaana et ole lääkäri tai määrää omasta lääkityksestäsi, vaan se on nimenomaan lääkärin tehtävä ja sen vuoksi sinä ylipäätänsä lääkärille menet.
Olen itse ollut lääkärien palstalla ja ammattilaisia ärsyttää se suuresti, miten potilaat esittävät tietävän enemmän kuin mitä lääkärit tietävät. Sellainen potilas on kaikkein rasittavin.
Jos lääkäri eli alan ammattilainen määrää sinulle lääkityksen, siihen on hyvät perustelut. Noudatathan lääkärin antamia ohjeita ja viestitä sinne takaisin, jos ei toimi - silloin keksitään jokin muu ratkaisu.
Mukavaa viikonloppua.
Ammattilaisetkin tekevät virheitä ja vieläpä usein. En todellakaan anna lääkärin määrätä minulle lääkettä, jolle olen allerginen. En, vaikka hän kuinka olisi ns. ammattilainen. Tottakai lääkäriä harmittaa olla väärässä. Hänen ylisuuri egonsa ei kestä sitä. Se ei kuitenkaan ole potilaan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt Porvoon potilas..
Jos lääkäri korvaa jonkun olemassaolevan lääkkeen toisella, siinä toisessa lääkkessä on sitä samaa vaikuttavaa ainetta kuin ensimmäisessä, toki pienillä eroilla. Lääkkeen vaihdon syynä voi olla esimerkiksi se, että sitä alkuperäistä lääkettä ei juuri nyt ole tarpeeksi saatavilla tai että se toinen lääke on koettu paremmaksi.
Ihme valitusta.
Itse olen allerginen monelle lääkkeelle mm. niissä olevien apu-,säilöntäaineiden yms. takia. Jos annat eri lääkettä se ei käy välttämättä minulle vaikka siinä kuinka olisi sama vaikuttava ainesosa. Suurimmalla osalla lääkäreitä on vaikeuksia ymmärtää tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit laittavat reseptiin jonkun tietyn lääkkeen, joka on toiminut monilla muilla oireisiin. Lääkäri haluaa, että sinä kokeilet kyseistä lääkettä ja raportoit heille tarpeen mukaan, mikäli se ei auta. Lääkkeet ovat aina yksilöllisiä, joten kokeiluja pitää tehdä.
Lääkärit eivät ole itsekkäitä, vaan alan ammattilaisia. Sinä potilaana et ole lääkäri tai määrää omasta lääkityksestäsi, vaan se on nimenomaan lääkärin tehtävä ja sen vuoksi sinä ylipäätänsä lääkärille menet.
Olen itse ollut lääkärien palstalla ja ammattilaisia ärsyttää se suuresti, miten potilaat esittävät tietävän enemmän kuin mitä lääkärit tietävät. Sellainen potilas on kaikkein rasittavin.
Jos lääkäri eli alan ammattilainen määrää sinulle lääkityksen, siihen on hyvät perustelut. Noudatathan lääkärin antamia ohjeita ja viestitä sinne takaisin, jos ei toimi - silloin keksitään jokin muu ratkaisu.
Mukavaa viikonloppua.
Kävin vasta vastaanotolla anoppini kanssa. Hän tarvitsee verenpainelääkityksen. Jos en olisi ollut paikalla, lääkäri olisi määrännyt lääkettä, joka ei käy anopille ollenkaan toisen terveysongelman takia. Ei pienituloinen potilas voi ostella kalliita lääkkeitä vain tohtorin virheen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärän kyllä, miksi ap ei saa apua. Luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja vaatii palvelua. Jos lääkäri sanoo oman näkemyksensä asiaan eikä suostu kirjoittamaan jotain lääkettä JONKA TARPEEN ARVIOI LÄÄKÄRI niin sitten on paska ja epäempaattinen lääkäri. Tää on just tätä.
Luepa tuo viesti nro 30. Kyllä, tiedän mikä lääke minulle on tehonnut paremmin, mikä huonommin. Minun kehoni, katsos. Lääkäri ei voi päästä kokemaan tuntemuksia minun kehollani.
Tämä lääkäri oli ilmeisesti sitä mieltä, että hän tuntee paremmin, kumpi kivun vie paremmin. Eli kyllä, oli paska ja epäempaattinen lääkäri.
Pää olis taas täytyny saada sekasin eikä onnistunut. Kyllä on kurjaa.
Hohhoijaa. Sinä tiedätkin niin hyvin minun taustani. Kyseessä on hermosärky, joka on tullut leikkauksen jälkeen.
Täällä on nyt paljon kommentteja, että minussa on se syy ja minä olen hankala ihminen. Aikamoisia johtopäätöksiä teette pelkästään tekstin perusteella. Kyllä vituttaa tämä oma terveydellinen tilanne sen verran, että se ehkä näkyy tässä kirjoitustyylissäkin. Vitutus nousi potenssiin 10 tuon lääkärikäynnin jälkeen. Siitäkin sitten tulee kallis lasku perään, saatu hyöty oli pyöreä 0.
Jos olette itse joskus samassa tilanteessa, niin toivon sydämeni pohjasta, että kohtaatte samanlaisen lääkärin/lääkäreitä. Tulkaa toki tänne vielä avautumaan ja toivottavasti saatte yhtä vittumaisia kommentteja, mitä itse olette antaneet.
Mikä meitä suomalaisia oikeen vaivaa..ei taida tämä empatian puute koskea pelkästään lääkäreitä. A-tyypin kiintymyssuhteita tosin on tämä maa pullollaan, se selittääkin paljon. Olisin toivonut vertaistukea, vastaavia kokemuksia..mutta ei.
Poistun takavasemmalle, peace ✌🏻️
Vierailija kirjoitti:
Olisko peiliin katsomisen paikka, jos kaikki lääkärit on aina ollut aivan hirveitä. Olen lääkäreillä käynyt sekä omien että lasten vaivojen kanssa. Ja ehkä kaksi oikeasti hirveää lääkäriä on osunut matkan varrelle. Suurin osa on ollut empaattisia, ovat kuunnelleet mitä sanottavaa on sekä saanut hyvää hoitoa
En ole koskaan nähnyt seepraa, siksi niitä ei ole olemassa. En ole koskaan tavannut lottovoittajaa, siksi heitä ei ole olemassa. Minun kohdalleni ei ole koskaan sattunut hoitovirhettä, siksi ei niitä Suomessa tapahdu. Ei minullakaan ole yhtään huonoa kokemusta lääkäreistä. Valitettavasti tiedän ihmisiä, joilla ei ole ollut yhtä hyvä tuuri.
No nyt olikin ehtinyt tulla myös vastaavissa tilanteissa olleiden kommentteja. Kiitos niistä, näitä on kiva lukea :)
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä lääkkeellä ole merkitystä, vaan lääkeaineella. Minulle on ihan sama onko minulla Panadolia vai jotain muuta särkylääkettä, kunhan se vaikuttava aine on parasetamoli.
Sano että lääkkeen pitää sisältää tiettyä lääkeainetta, niin saat toimivat lääkkeet.
Ei pidä paikkaansa, sillä apuaineista aiheutuvat allergiat ovat lisääntyneet valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko peiliin katsomisen paikka, jos kaikki lääkärit on aina ollut aivan hirveitä. Olen lääkäreillä käynyt sekä omien että lasten vaivojen kanssa. Ja ehkä kaksi oikeasti hirveää lääkäriä on osunut matkan varrelle. Suurin osa on ollut empaattisia, ovat kuunnelleet mitä sanottavaa on sekä saanut hyvää hoitoa
En ole koskaan nähnyt seepraa, siksi niitä ei ole olemassa. En ole koskaan tavannut lottovoittajaa, siksi heitä ei ole olemassa. Minun kohdalleni ei ole koskaan sattunut hoitovirhettä, siksi ei niitä Suomessa tapahdu. Ei minullakaan ole yhtään huonoa kokemusta lääkäreistä. Valitettavasti tiedän ihmisiä, joilla ei ole ollut yhtä hyvä tuuri.
Virheitä varmaan tapahtuu joka ammatissa. Onko sitten ap:n aloitus ihan realistinen ja reilu onkin toinen kysymys. Myös ap:n oma asennoituminen herättää kysymyksiä. Kyllä tuntuu minunkin mielestäni oudolta että aina tietynlaisille kasaantuu näitä ikäviä kokemuksia.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Lääköri ei hoida asiaksta vaan potilasta. Se ei ole asiakspalveluhomma, aspa on sit siinä kassalla.
Lääkäri ei saa olla silti potilaalle epäkohtelias ja julma häntä kohtaan. Itse sain vasta anteeksipyynnön ison leikkauksen tehneeltä kirurgilta. En kaivannut sitä, mutta arvostin elettä. Tiedän, ettei hän toiminut väärin tahallaan, mutta toivon, että hän oppi tapauksesta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virheitä varmaan tapahtuu joka ammatissa. Onko sitten ap:n aloitus ihan realistinen ja reilu onkin toinen kysymys. Myös ap:n oma asennoituminen herättää kysymyksiä. Kyllä tuntuu minunkin mielestäni oudolta että aina tietynlaisille kasaantuu näitä ikäviä kokemuksia.
Ohis
"Tietynlaisille"? No, minkähänlaisille?
Vierailija kirjoitti:
Se mitä itse opettajana ihmettelen, on että miksi meidät opettajat on valjastettu vastaanottamaan ja hoitamaan yleensä noin 15 Wilma-viestiä ja sähköpostia päivässä, mutta lääkärit ovat niin korkealla arvovaltansa kanssa, että heihin ei tunnu olevan mahdollista saada yhteyttä mitenkään. Vaikka kyseessä on niinkin tärkeä asia kuin oma terveys ja aivan pieni kysymys olisi kustannustehokkainta hoitaa jonkun lääkärien Wilman kautta.
Meille opettajille tulee vaikka minkälaista turhaa hoidettavaa tyyliin "voisitteko suunnitella koulun retkipäivän aikataulun uudestaan, koska meidän lapsen pitäisi olla takaisin koululla klo 15 mökkiviikonlopun takia" ja "lähdemme kahdeksi viikoksi lomalle, ilmoittaisitko kaikki loma-ajan hommat huomiseksi, että ehdimme tehdä ne ennen lähtöä". Voi entisajan onnekkaita opettajia, kun ei viestimet laulaneet lisätöitä 10 kertaa päivässä!
Miksi joidenkin ammattikuntien pitää venyä ja paukkua asiakaspalveluhenkisyydessään, mutta terveyspuolella pitää jonottaa puhelimessa tuntikausia eikä puhelunkaan jälkeen saa tarvitsemaansa apua pitkään aikaan?
Sinulla opettajana on varmaan ihan kivat tauot päivän aikana?! Mitäpä jos vastailet sen juoruilun sijaan viesteihin silloin( ja kyllä, olen ollut katsomassa mitä opettajien välkkätauot ovat. Avustajat laitetaan monistamaan samalla ku ite ryystetään kahvia) Samoin kesälomalla ehdit latailla akkujasi. Lääkärit eivät välttämättä ehdi päivänsä aikana edes syömään mitään! Ihan kohtuullista, et sentään illalla saa kotona perheen kanssa ruokailla.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä itse opettajana ihmettelen, on että miksi meidät opettajat on valjastettu vastaanottamaan ja hoitamaan yleensä noin 15 Wilma-viestiä ja sähköpostia päivässä, mutta lääkärit ovat niin korkealla arvovaltansa kanssa, että heihin ei tunnu olevan mahdollista saada yhteyttä mitenkään. Vaikka kyseessä on niinkin tärkeä asia kuin oma terveys ja aivan pieni kysymys olisi kustannustehokkainta hoitaa jonkun lääkärien Wilman kautta.
Meille opettajille tulee vaikka minkälaista turhaa hoidettavaa tyyliin "voisitteko suunnitella koulun retkipäivän aikataulun uudestaan, koska meidän lapsen pitäisi olla takaisin koululla klo 15 mökkiviikonlopun takia" ja "lähdemme kahdeksi viikoksi lomalle, ilmoittaisitko kaikki loma-ajan hommat huomiseksi, että ehdimme tehdä ne ennen lähtöä". Voi entisajan onnekkaita opettajia, kun ei viestimet laulaneet lisätöitä 10 kertaa päivässä!
Miksi joidenkin ammattikuntien pitää venyä ja paukkua asiakaspalveluhenkisyydessään, mutta terveyspuolella pitää jonottaa puhelimessa tuntikausia eikä puhelunkaan jälkeen saa tarvitsemaansa apua pitkään aikaan?
Voisko syy olla arvovallan sijaan kiireessä? Ymmärrän ettei tällaista eroa voi päivät pitkät leikkivä opettaja ymmärtää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Ihan asiallinen olin. Pyysin, että vaihdetaan vanhaan lääkkeeseen takaisin. Sen "tämä x on kyllä ihan hyvä lääke" -kommentin jälkeen sanoin, että edellinen auttoi paremmin. Tähän ei reagoinut mitenkään, kirjoitti vain lisää paskempaa lääkettä ja selitti jostain venytyksistä. Tässä kohtaa olin vittuuntunut, mutta en sanonut mitään vaan kuuntelin. Ilmeestäni kyllä varmasti näki, että ärsytti.
Mietitäämpä hetki vaikkapa fysioterapeutin työskentelytapaa yksityisellä. Jos sanon, että tuo tekee kipeää, hän lopettaa tekemänsä jumppaamisen ja mietitään jotain muuta. Jos fyssari toimisi samalla mentaliteetilla kuin lääkäri, niin fyssari sanoisikin"tämä on ihan hyvä liike" ja runnoisi väkisin. Mikä haloo syntyisi, jos fysioterapeutti toimisi näin??? Lääkäriltä ihan ok käytöstä teidän mielestä, asiakkaassa se vika on.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreissä on paljon ammattitaidottomia narsisteja, jotka eivät oikeasti osaa diagnosoida, hoitaa potilaitaan tai ylipäätään kohdella heitä ihmisarvoisesti. Toisaalta joukossa on myös helmiä. Yksi läheinen ystävä-mieheni on ollut syntymästään asti vakavasti sairas ja halusi sen vuoksi lääkäriksi. Kiltimpää ihmistä en tiedä, ja luottaisin hänen käsiinsä hoitoni milloin vain.
Minkä alan lääkäri ja missä ottaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Ihan asiallinen olin. Pyysin, että vaihdetaan vanhaan lääkkeeseen takaisin. Sen "tämä x on kyllä ihan hyvä lääke" -kommentin jälkeen sanoin, että edellinen auttoi paremmin. Tähän ei reagoinut mitenkään, kirjoitti vain lisää paskempaa lääkettä ja selitti jostain venytyksistä. Tässä kohtaa olin vittuuntunut, mutta en sanonut mitään vaan kuuntelin. Ilmeestäni kyllä varmasti näki, että ärsytti.
Mietitäämpä hetki vaikkapa fysioterapeutin työskentelytapaa yksityisellä. Jos sanon, että tuo tekee kipeää, hän lopettaa tekemänsä jumppaamisen ja mietitään jotain muuta. Jos fyssari toimisi samalla mentaliteetilla kuin lääkäri, niin fyssari sanoisikin"tämä on ihan hyvä liike" ja runnoisi väkisin. Mikä haloo syntyisi, jos fysioterapeutti toimisi näin??? Lääkäriltä ihan ok käytöstä teidän mielestä, asiakkaassa se vika on.
Ja tää on tapahtunu montako kertaa? Aloituksessa vaikuttais melkein ku leimaisit koko ammattikunnan. Olisko sulla kuitenkin tässä tapahtunut virhearviointi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Lue ap:n aloituksen viimeiset kappaleet, niin ei tarvitse kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
En ala lukemaan mitään rivien välistä. Ole hyvä, ja vastaa kysymykseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Sellainen jolla on pokkaa haukkua ihmisiä ja leimata koko ammattikunta poikkeuksellinen ala-arvoista kielenkäyttöä käyttäen. Ei siihen tarvita mitään rivienvälistä lukemista, kun kaikki tarvittava löytyy riveistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Sellainen jolla on pokkaa haukkua ihmisiä ja leimata koko ammattikunta poikkeuksellinen ala-arvoista kielenkäyttöä käyttäen. Ei siihen tarvita mitään rivienvälistä lukemista, kun kaikki tarvittava löytyy riveistä.
Ole hyvä:
"Lääkärit on niin helvetin itsekkäitä ja omahyväistä sakkia, että suututtaa. Eikö teille opeteta minkäänlaisia vuorovaikutustaitoja? Empatiaa? Tajuatteko, että se on asiakas joka teidän palkkanne maksaa. Tajuatteko, että olette auttajan ammattiin hakeutunut? Missä aito auttamisen halu?
Helvetin itsekkäät narsistiset egoistit. Hakeutukaa toiseen ammattiin, jos ihmisten kohtaaminen on noin saakelin vaikeaa."
t. lääkäri, Aspengeria sairastava