Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärien olemattomat asiakaspalvelutaidot

Vierailija
09.09.2017 |

Olen käynyt nyt muutaman kerran lääkärissä terveystalolla. Voi vittujen kevät sitä lääkärien asennetta ja egoa! Eikö lääkärit tajua, että he ovat ASIAKASPALVELU ammatissa. Hyvä lääkäri osaa kohdata asiakkaansa, kuunnella aidosti mitä asiakas kertoo ja osoittaa empatiaa.

Valitettavasti lääkärit luulevat olevansa jumalasta seuraavia ja asiakas on vain pakollinen paha, rasite. Asiakkaat tulee vastaanotolle häiritsemään lääkäriraukkoja. Asiakas on aina väärässä, "et sinä ole kipeä". Kun asiakas sanoo, että voidaanko vaihtaa siihen lääkkeeseen x takaisin, mikä minulla oli ennen, niin ei vaihdeta! "Kyllä tämä lääke on ihan hyvä lääke". Missä kuuntelutaidot, huhuu?

Lääkärit on niin helvetin itsekkäitä ja omahyväistä sakkia, että suututtaa. Eikö teille opeteta minkäänlaisia vuorovaikutustaitoja? Empatiaa? Tajuatteko, että se on asiakas joka teidän palkkanne maksaa. Tajuatteko, että olette auttajan ammattiin hakeutunut? Missä aito auttamisen halu?

Helvetin itsekkäät narsistiset egoistit. Hakeutukaa toiseen ammattiin, jos ihmisten kohtaaminen on noin saakelin vaikeaa.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, no kyllä mä olen tykännyt. Varsinkin yksityisellä kun voi suoraan vain ladella mitä lääkkeitä haluaa ja tuli hakemaan ja kaikki oon saanut.

Vierailija
22/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15/21. Toi on kyllä niin totta myös täällä VSSHP:ssä. Sit lääkärit vielä tappelee keskenään ja savustaa toisiaan ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, no kyllä mä olen tykännyt. Varsinkin yksityisellä kun voi suoraan vain ladella mitä lääkkeitä haluaa ja tuli hakemaan ja kaikki oon saanut.

No ei mee hyvin sullakaan. Ja lääkärisikin lienee jo " rajoitetut lääkärinoikeudet-listalla". Mutta provohan sä varmaan olet, sama ihminen joka monta päivää kylvännyt lääkäri-provoja tänne. Huvinsa kullakin.

Vierailija
24/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mee hyvin sullakaan. Ja lääkärisikin lienee jo " rajoitetut lääkärinoikeudet-listalla". Mutta provohan sä varmaan olet, sama ihminen joka monta päivää kylvännyt lääkäri-provoja tänne. Huvinsa kullakin.

Siis mitä ihmettä? En ole mitään provoja tehnyt enkä ole kommentoinut mihinkään lääkäriketjuihin. Tämä on ainoa aihetta koskeva jota olen edes lähiaikoina nähnyt.

Tämä on vain henkilökohtainen kokemus yksityisen ja julkisen eroista. Julkisella ei voi mennä sanomaan että haluan tätä ja tätä lääkettä, saisinko reseptin. Yksityisellä se kynnys on pieni ja yleensä saa mitä on pyytänyt. En ole siis todellakaan ole mitään yleisesti väärinkäytettyjä lääkkeitä pyytänyt vaan muita reseptilääkkeitä.

Vierailija
25/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreissä on paljon ammattitaidottomia narsisteja, jotka eivät oikeasti osaa diagnosoida, hoitaa potilaitaan tai ylipäätään kohdella heitä ihmisarvoisesti. Toisaalta joukossa on myös helmiä. Yksi läheinen ystävä-mieheni on ollut syntymästään asti vakavasti sairas ja halusi sen vuoksi lääkäriksi. Kiltimpää ihmistä en tiedä, ja luottaisin hänen käsiinsä hoitoni milloin vain.

Vierailija
26/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*potilas*, ei asiakas. Asiakkaalla ja potilaalla on se ero, että asiakas saa mitä haluaa ja potilas sen mitä tarvitsee.

T. julkiselta yksityiselle siirtynyt lääkäri

Vierailija
27/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet löytänyt niin nöyrän lääkärin että tuo luulee olevasta Jumalasta seuraava?

Kyllä niitä on, ne siis luulee olevansa Jumalasta seuraavia - ylöspäin!

Vierailija
28/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei voi aina miellyttää potilasta. Lääkäri ei ole reseptiautomaatti. Tarpeeksi kokenut lääkäri tämän uskaltaa asiakkaalle sanoa. Vaikka sen sanoisi kuinka kauniisti, niin aina se ei miellytä. Mutta lääkäri on asiantuntija, ei potilas. Onhan näitä, jotka kiertää lääkäriltä toiselle ja aina löytyy joku yksityislääkäri, joka ei jaksa tapella vaan aloittaa esim. turhan antibiootin, kun pääse helpommalla ja  potilas tulee toistekin hakemaan flunssaan antibiootin. Näitä  sitten kiroavat oikeat asiantuntijat. Ihmettelen, että miten joillekin aina sattuu muka huonoja lääkäreitä, taitaa olla syy peilissä.  Ja ei, en ole lääkäri itse. Mutta läheiseni on ja aina saan kuulla näitä avautumisia.

Vierailija
29/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei voi aina miellyttää potilasta. Lääkäri ei ole reseptiautomaatti. Tarpeeksi kokenut lääkäri tämän uskaltaa asiakkaalle sanoa. Vaikka sen sanoisi kuinka kauniisti, niin aina se ei miellytä. Mutta lääkäri on asiantuntija, ei potilas. Onhan näitä, jotka kiertää lääkäriltä toiselle ja aina löytyy joku yksityislääkäri, joka ei jaksa tapella vaan aloittaa esim. turhan antibiootin, kun pääse helpommalla ja  potilas tulee toistekin hakemaan flunssaan antibiootin. Näitä  sitten kiroavat oikeat asiantuntijat. Ihmettelen, että miten joillekin aina sattuu muka huonoja lääkäreitä, taitaa olla syy peilissä.  Ja ei, en ole lääkäri itse. Mutta läheiseni on ja aina saan kuulla näitä avautumisia.

Mulle on sattunut mm lääkäri joka ensin sanoi ettei minua vaivaa mikään, mutta pitkän tivaamisen jålkeen kirjoitti lähetteen labraan. Menin yksityiselle, tämä löysi oikeus kilpirauhastulehduksen niistä labratuloksista ja kertomuksestani.

Sitten viikkoa myöhemmin soitti se julkisen puolen valopää ja väitti pokkana niistä labratuloksista, että mitään poikkeavaa ei näy. Kaikki kunnossa. Labratuloksissa ne poikkeavat arvot huusi punaista.

Sitten alkoi kysellä, että juonko paljon.

Sanoin että minulla on jo diagnoosi, lääkitys ja sairausloma. Johon hän tuumasi että jaaha, viitsitkö tuoda tänne kopion että hekin saa paperit ajan tasalle.

Liikuttavaa. Ammattitaitoista.

Vierailija
30/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*potilas*, ei asiakas. Asiakkaalla ja potilaalla on se ero, että asiakas saa mitä haluaa ja potilas sen mitä tarvitsee.

Tiedoksi sinulle nyt, kun olet sinne yksityiselle siirtynyt. Potilasta kutsutaan myös asiakkaaksi yksityisen terveydenhuollon puolella maksavan asiakkaan roolin johdosta. Terveystalon sivuillakin puhutaan ASIAKKAISTA, ei potilaista. Muutos on ollut viimeaikoina sellainen, että useimmin puhutaan asiakkaista, eikä potilaista. Seuraa aikaasi. Myös tämä ns medikaalinen malli, jossa "potilas" on passiivinen hoidon vastaanottaja, on jo vähän vanhentunut. Kyllä nykyään suositaan enemmän mallia, jossa "potilas" saa itse vaikuttaa omaan hoitoonsa ja tuoda esiin omat kokemuksensa ja näkemyksensä. Olet näköjään jämähtänyt sinne 80-luvun medikaalisen mallin ajalle, jossa lääkäri sanelee ja "potilas" passiivisesti vain on hoidon kohteena.

Ja tilanne oli siis se, että hermosärkyyn minulla on ollut aiemmin lyrica, viimeksi vaihdettiin neurontin nimiseen lääkkeeseen. Kuuluvat samaan lääkeryhmään. Sanoin lääkärille, että lyrica auttoi paremmin. Tähän lääkäri sanoi, että "kyllä neurontin on hyvä lääke". Ja en saanut takaisin enää sitä hyväksi todettua lyricaa. Eli lääkärillä on siis jokin ihmeellinen, jumalallinen kyky telepatiaan ja pystyy tuntemaan minun kehollani, kumpi auttaa kipuihin paremmin?

Ei jessus teidän lääkäreiden kanssa. Pikkasen noussut pissi päähän.

Vierailija
31/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko peiliin katsomisen paikka, jos kaikki lääkärit on aina ollut aivan hirveitä. Olen lääkäreillä käynyt sekä omien että lasten vaivojen kanssa. Ja ehkä kaksi oikeasti hirveää lääkäriä on osunut matkan varrelle. Suurin osa on ollut empaattisia, ovat kuunnelleet mitä sanottavaa on sekä saanut hyvää hoitoa

Niinpä. Ap yleistää ja haukkuu kuin mikäkin maailmannapa, mene itseesi ja katso peiliin!!!

Vierailija
32/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärän kyllä, miksi ap ei saa apua. Luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja vaatii palvelua.  Jos lääkäri sanoo oman näkemyksensä asiaan eikä suostu kirjoittamaan jotain lääkettä JONKA TARPEEN ARVIOI LÄÄKÄRI niin sitten on paska ja epäempaattinen lääkäri. Tää on just tätä.

Luepa tuo viesti nro 30. Kyllä, tiedän mikä lääke minulle on tehonnut paremmin, mikä huonommin. Minun kehoni, katsos. Lääkäri ei voi päästä kokemaan tuntemuksia minun kehollani.

Tämä lääkäri oli ilmeisesti sitä mieltä, että hän tuntee paremmin, kumpi kivun vie paremmin. Eli kyllä, oli paska ja epäempaattinen lääkäri.

Vierailija
33/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu.

Turha mennä lääkäriin tilailemaan mitä Googlesta löydätte. H&M:stä voitte tilata mitä haluatte.

Vierailija
34/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko peiliin katsomisen paikka, jos kaikki lääkärit on aina ollut aivan hirveitä. Olen lääkäreillä käynyt sekä omien että lasten vaivojen kanssa. Ja ehkä kaksi oikeasti hirveää lääkäriä on osunut matkan varrelle. Suurin osa on ollut empaattisia, ovat kuunnelleet mitä sanottavaa on sekä saanut hyvää hoitoa

Niinpä. Ap yleistää ja haukkuu kuin mikäkin maailmannapa, mene itseesi ja katso peiliin!!!

On niitä hyviäkin. Valitettavan usein olen kuitenkin törmännyt näihin ylimielisiin, jumalasta seuraaviin, jotka eivät osaa KUUNNELLA. Eikä osoittaa empatiakaan sen kummemmin.

Onko palsta täynnä lääkäreitä? taisi pamahtaa defenssit päälle näiden hyökkäävien vastausten perusteella:)

Vierailija
35/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, et ihan samalla tavalla kuin monet muutkin ihmisten parissa työskentelevät kyynistyvät kokemuksensa myötä, niin niin käy myös monille lääkäreille.

Sama poliiseilla,sh, opettajilla ym.

Sellasta se on, kun tarpeeks monta peemäistä kokemusta tulee eteen. Hyvin inhimillistä. Osa pystyy vielä kuitenkin parempaan.

Vierailija
36/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä hyviäkin. Valitettavan usein olen kuitenkin törmännyt näihin ylimielisiin, jumalasta seuraaviin, jotka eivät osaa KUUNNELLA. Eikä osoittaa empatiakaan sen kummemmin.

Onko palsta täynnä lääkäreitä? taisi pamahtaa defenssit päälle näiden hyökkäävien vastausten perusteella:)

No ehkäpä kuule ei tarvi olla lääkäri ite et tajuaa millainen ihminen on tuollaisella ulosannilla kyseessä...

Vierailija
37/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä itse opettajana ihmettelen, on että miksi meidät opettajat on valjastettu vastaanottamaan ja hoitamaan yleensä noin 15 Wilma-viestiä ja sähköpostia päivässä, mutta lääkärit ovat niin korkealla arvovaltansa kanssa, että heihin ei tunnu olevan mahdollista saada yhteyttä mitenkään. Vaikka kyseessä on niinkin tärkeä asia kuin oma terveys ja aivan pieni kysymys olisi kustannustehokkainta hoitaa jonkun lääkärien Wilman kautta.

Meille opettajille tulee vaikka minkälaista turhaa hoidettavaa tyyliin "voisitteko suunnitella koulun retkipäivän aikataulun uudestaan, koska meidän lapsen pitäisi olla takaisin koululla klo 15 mökkiviikonlopun takia" ja "lähdemme kahdeksi viikoksi lomalle, ilmoittaisitko kaikki loma-ajan hommat huomiseksi, että ehdimme tehdä ne ennen lähtöä". Voi entisajan onnekkaita opettajia, kun ei viestimet laulaneet lisätöitä 10 kertaa päivässä!

Miksi joidenkin ammattikuntien pitää venyä ja paukkua asiakaspalveluhenkisyydessään, mutta terveyspuolella pitää jonottaa puhelimessa tuntikausia eikä puhelunkaan jälkeen saa tarvitsemaansa apua pitkään aikaan?

Vierailija
38/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu.

Turha mennä lääkäriin tilailemaan mitä Googlesta löydätte. H&M:stä voitte tilata mitä haluatte.

Toistan aiemmin sanomani: Potilasta kutsutaan myös asiakkaaksi yksityisen terveydenhuollon puolella maksavan asiakkaan roolin johdosta.

Terveystalon sivuillakin puhutaan ainoastaan ASIAKKAISTA. Lääkärin työ varsinkin yksityisellä on myös asiakaspalvelutyötä. Ei tarkoita sitä, että pitäisi kirjoitella respoja asiakkan mielen mukaan. Tarkoitan sitä, että asiakas maksaa vastaanottokäynnistään, hän tuo lääkärin leivän pöytään. Lääkärin olisi syytä kohdella ASIAKASTAAN arvostavasti, aidosti kuunnellen ja hyviä käytöstapoja noudattaen.

Vierailija
39/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärän kyllä, miksi ap ei saa apua. Luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja vaatii palvelua.  Jos lääkäri sanoo oman näkemyksensä asiaan eikä suostu kirjoittamaan jotain lääkettä JONKA TARPEEN ARVIOI LÄÄKÄRI niin sitten on paska ja epäempaattinen lääkäri. Tää on just tätä.

Luepa tuo viesti nro 30. Kyllä, tiedän mikä lääke minulle on tehonnut paremmin, mikä huonommin. Minun kehoni, katsos. Lääkäri ei voi päästä kokemaan tuntemuksia minun kehollani.

Tämä lääkäri oli ilmeisesti sitä mieltä, että hän tuntee paremmin, kumpi kivun vie paremmin. Eli kyllä, oli paska ja epäempaattinen lääkäri.

Pää olis taas täytyny saada sekasin eikä onnistunut. Kyllä on kurjaa.

Vierailija
40/123 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu.

Toistan aiemmin sanomani: Potilasta kutsutaan myös asiakkaaksi yksityisen terveydenhuollon puolella maksavan asiakkaan roolin johdosta.

Terveystalon sivuillakin puhutaan ainoastaan ASIAKKAISTA. Lääkärin työ varsinkin yksityisellä on myös asiakaspalvelutyötä. Ei tarkoita sitä, että pitäisi kirjoitella respoja asiakkan mielen mukaan. Tarkoitan sitä, että asiakas maksaa vastaanottokäynnistään, hän tuo lääkärin leivän pöytään. Lääkärin olisi syytä kohdella ASIAKASTAAN arvostavasti, aidosti kuunnellen ja hyviä käytöstapoja noudattaen.

ASIAKKAALLAKIN (vaikka olis kuinka isolla kirjoitettu) on vastuu omasta käytöksestään. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan -ja jokainen voi päätellä sun tekstisi perusteella millainen ASIAKAS sinä olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä