Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärien olemattomat asiakaspalvelutaidot

Vierailija
09.09.2017 |

Olen käynyt nyt muutaman kerran lääkärissä terveystalolla. Voi vittujen kevät sitä lääkärien asennetta ja egoa! Eikö lääkärit tajua, että he ovat ASIAKASPALVELU ammatissa. Hyvä lääkäri osaa kohdata asiakkaansa, kuunnella aidosti mitä asiakas kertoo ja osoittaa empatiaa.

Valitettavasti lääkärit luulevat olevansa jumalasta seuraavia ja asiakas on vain pakollinen paha, rasite. Asiakkaat tulee vastaanotolle häiritsemään lääkäriraukkoja. Asiakas on aina väärässä, "et sinä ole kipeä". Kun asiakas sanoo, että voidaanko vaihtaa siihen lääkkeeseen x takaisin, mikä minulla oli ennen, niin ei vaihdeta! "Kyllä tämä lääke on ihan hyvä lääke". Missä kuuntelutaidot, huhuu?

Lääkärit on niin helvetin itsekkäitä ja omahyväistä sakkia, että suututtaa. Eikö teille opeteta minkäänlaisia vuorovaikutustaitoja? Empatiaa? Tajuatteko, että se on asiakas joka teidän palkkanne maksaa. Tajuatteko, että olette auttajan ammattiin hakeutunut? Missä aito auttamisen halu?

Helvetin itsekkäät narsistiset egoistit. Hakeutukaa toiseen ammattiin, jos ihmisten kohtaaminen on noin saakelin vaikeaa.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt vain julkisia lääkäripalveluja, ja pääsääntöisesti minulla on ollut erittäin mukavia ja ymmärtäväisiä lääkäreitä. Harmillista että ainakin meillä päin tk-lääkärit vaihtuvat usein, joten pitkäaikaista hoitosuhdetta on hankala saada.

Vähän aikaa sitten tapasin hirveimmän lääkärin ikinä. Lääkäri oli todella epäempaattinen ja ammattitaidoton, ja vaikutti juurikin siltä että halusi minusta vain pian eroon. Minulla oli erikoislääkäri epäillyt vakavaa sairautta, jota ei onneksi löytynyt, mutta tutkiminen jätettiin siihen kun kys. sairautta ei ollut. Minulla oli kuitenkin edelleen paljon epämääräisiä oireita, joten ymmärrettävävsti olin huolissani ja stressaantunut epätietoisuudesta. Vastaanotolla aloin itkemään. Lääkäri vain tuijotti minua vittuuntunut ilme kasvoillaan, ja totesi "Epävarmuus nyt vaan kuuluu elämään. Ihmisillä on vähän taipumusta yrittää väkisin löytää itselleen sairauksia." Lääkäri oli siis vaan päättänyt että olen vainoharhainen, ja olen paikalla vaan tuhlaamassa hänen aikaansa.

Vierailija
2/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa textiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet löytänyt niin nöyrän lääkärin että tuo luulee olevasta Jumalasta seuraava?

Vierailija
4/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit laittavat reseptiin jonkun tietyn lääkkeen, joka on toiminut monilla muilla oireisiin. Lääkäri haluaa, että sinä kokeilet kyseistä lääkettä ja raportoit heille tarpeen mukaan, mikäli se ei auta. Lääkkeet ovat aina yksilöllisiä, joten kokeiluja pitää tehdä.

Lääkärit eivät ole itsekkäitä, vaan alan ammattilaisia. Sinä potilaana et ole lääkäri tai määrää omasta lääkityksestäsi, vaan se on nimenomaan lääkärin tehtävä ja sen vuoksi sinä ylipäätänsä lääkärille menet.

Olen itse ollut lääkärien palstalla ja ammattilaisia ärsyttää se suuresti, miten potilaat esittävät tietävän enemmän kuin mitä lääkärit tietävät. Sellainen potilas on kaikkein rasittavin.

Jos lääkäri eli alan ammattilainen määrää sinulle lääkityksen, siihen on hyvät perustelut. Noudatathan lääkärin antamia ohjeita ja viestitä sinne takaisin, jos ei toimi - silloin keksitään jokin muu ratkaisu.

Mukavaa viikonloppua.

Vierailija
5/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko peiliin katsomisen paikka, jos kaikki lääkärit on aina ollut aivan hirveitä. Olen lääkäreillä käynyt sekä omien että lasten vaivojen kanssa. Ja ehkä kaksi oikeasti hirveää lääkäriä on osunut matkan varrelle. Suurin osa on ollut empaattisia, ovat kuunnelleet mitä sanottavaa on sekä saanut hyvää hoitoa

Vierailija
6/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt Porvoon potilas..

Jos lääkäri korvaa jonkun olemassaolevan lääkkeen toisella, siinä toisessa lääkkessä on sitä samaa vaikuttavaa ainetta kuin ensimmäisessä, toki pienillä eroilla. Lääkkeen vaihdon syynä voi olla esimerkiksi se, että sitä alkuperäistä lääkettä ei juuri nyt ole tarpeeksi saatavilla tai että se toinen lääke on koettu paremmaksi.

Ihme valitusta.

Vierailija
7/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis sellainen potilas, joka kirjoittaa itse omat lääkereseptit.

Toivottavasti jokin päivä ymmärrät, että se on lääkärin työ.

Vierailija
8/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä lääkkeellä ole merkitystä, vaan lääkeaineella. Minulle on ihan sama onko minulla Panadolia vai jotain muuta särkylääkettä, kunhan se vaikuttava aine on parasetamoli.

Sano että lääkkeen pitää sisältää tiettyä lääkeainetta, niin saat toimivat lääkkeet.

Vierailija
9/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt Porvoon potilas..

Jos lääkäri korvaa jonkun olemassaolevan lääkkeen toisella, siinä toisessa lääkkessä on sitä samaa vaikuttavaa ainetta kuin ensimmäisessä, toki pienillä eroilla. Lääkkeen vaihdon syynä voi olla esimerkiksi se, että sitä alkuperäistä lääkettä ei juuri nyt ole tarpeeksi saatavilla tai että se toinen lääke on koettu paremmaksi.

Ihme valitusta.

Ei välttämättä. On sairauksia, joissa käytetään monen eri lääkeryhmän lääkkeitä eli täysin erilaisia vaikuttavia aineita. Esim. unettomuuden hoidossa käytetään melatoniinia, bentsodiatsepiineja ja niiden johdannaisia, masennuslääkkeitä, allergialääkkeitä ja psykoosilääkkeitä. Jos ap olisi tämän kaltaisessa tapauksessa kokenut, että aiemmin käytössä olleesta lääkkeestä on enemmän hyötyä ja vähemmän haittaa kuin nykyisessä, niin luonnollisesti hän tahtoisi käyttää tätä paremmaksi kokemaansa. Jos lääkäri ei kuuntele hänen kokemustaan tai hänen arvionsa on toisenlainen, ei lääkettä saa ja potilas jää yksin vaivansa kanssa. Unettomuus on esimerkki sairaudesta, jonka juurisyyt eivät ole kaikilla täsmälleen samanlaiset ja näin ollen mahdollinen lääkityskään ei ole niin yksioikoinen ja selvä asia.

Toiseksi, lääkärin arvio on vain yhden ammattilaisen arvio potilaan sen hetkisestä tilanteesta. Arvio voi mennä pieleen, lääkärit ovat vain ihmisiä.

Vierailija
10/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääköri ei hoida asiaksta vaan potilasta. Se ei ole asiakspalveluhomma, aspa on sit siinä kassalla.

Vierailija
11/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. On sairauksia, joissa käytetään monen eri lääkeryhmän lääkkeitä eli täysin erilaisia vaikuttavia aineita. Esim. unettomuuden hoidossa käytetään melatoniinia, bentsodiatsepiineja ja niiden johdannaisia, masennuslääkkeitä, allergialääkkeitä ja psykoosilääkkeitä. Jos ap olisi tämän kaltaisessa tapauksessa kokenut, että aiemmin käytössä olleesta lääkkeestä on enemmän hyötyä ja vähemmän haittaa kuin nykyisessä, niin luonnollisesti hän tahtoisi käyttää tätä paremmaksi kokemaansa. Jos lääkäri ei kuuntele hänen kokemustaan tai hänen arvionsa on toisenlainen, ei lääkettä saa ja potilas jää yksin vaivansa kanssa. Unettomuus on esimerkki sairaudesta, jonka juurisyyt eivät ole kaikilla täsmälleen samanlaiset ja näin ollen mahdollinen lääkityskään ei ole niin yksioikoinen ja selvä asia.

Toiseksi, lääkärin arvio on vain yhden ammattilaisen arvio potilaan sen hetkisestä tilanteesta. Arvio voi mennä pieleen, lääkärit ovat vain ihmisiä.[/quote]

Arvasinhan että bentsoista kyse, ei mikään yllätys.

Vierailija
12/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä ei ole asiakkaita, on vain potilaita. Siinä on vissi ero.

Vierailija
13/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on valittu lääkikseen matematiikan ja fysiikan osaamisen perusteella. Mitenkään sitä halveksimatta on todettava, että tuon alan osaajat ovat paljon keskimääräistä todennäköisemmin asperger-asteikolla tavallista tallaajaa korkeammalla. On kohtuutonta odottaa heiltä empatiataitoja (paitsi päälleliimattuja). Ihmisinä ihan järkyttävän yksoikoisia, epäinhimillisiä ja typeriä, mutta toivottavasti edes diagnosointi ja toimenpiteet sujuvat jollain tavalla.

Vierailija
14/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen henkilökohtaisesti neljä lääkäriä. En ole ollut siis yhdenkään potilaana vaan olen tutustunut heihin muissa yhteyksissä. Yksi heistä on fiksu, empaattinen ja suhteellisuudentajuinen, loput kolme taas kaikkea muuta. Ovat varsin ylimielisiä besserwissereitä ja vetävät heti herneet nenään, jos joku ohimennen mainitsee jostain huonosta lääkärikokemuksesta. Tykkäävät myös syyllistää huonoa kohtelua kohdanneita potilaita. Lääkärit tekevät arvokasta työtä mutta näissä tutuissani en pidä siitä ehdottomuudesta, ylemmyydentunnosta ja epäempaattisuudesta. Totta, että lääkärit saavat usein aiheetontakin arvostelua osakseen mutta niin saa moni muukin ammattiryhmä, esimerkiksi opettajat ja sosiaalityöntekijät.

Vierailija
15/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä palvotaan, ne saavat sanella työehtonsa, saavat käyttäytyä töissä lähes miten tahansa ja niiden törkeilyt lakaistaan maton alle lääkäripulasta johtuen. Työnantaja ei saa suututtaa lääkäreitä, ne muuten uhkaavat irtisanoutua. Kaikki tehdään ja suunnitellaan niin että nämä jumalasta seuraavat saavat palvontaa ja ihailua. Tietäisittepä mitä niille maksetaan. Olen pohjois-suomessa eräässä sairaanhoitopiirissä töissä, ja näen miten veronmaksajien rahoja hassataan ja lujaa.

Lääkäreille pisteet siitä että he osaavat imagonrakennuksen, kukaan ei usko millaisia he oikeasti osaavat olla. Erityisen pahoja ovat erikois/yli/osastonylilääkärit. Kuntapuoli on minusta vielä paljon pahempi kuin yksityispuoli. Yksityisellä menetät asiakkaat jos törkeilet, kuntapuolella ei ole sitäkään vaaraa.

Ainoat normaalit asiakaspalvelulääkärit ovat tk-lääkäreitä.

Vierailija
16/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen pitäiskin olla myös haastattelu ja sosiaalisten taitojen testi, että nuo asiakaspalvelutaidottomat saataisiin karsittua pois

Vierailija
17/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkikseen pitäiskin olla myös haastattelu ja sosiaalisten taitojen testi, että nuo asiakaspalvelutaidottomat saataisiin karsittua pois

Uskokaa nyt, että lääkärit eivät ole asiakaspalvelutyössä, vaan potilastyössä. Jos he olisivat asiakaspalveluita, heidän luokseen mentäisiin pyytämään "ottaisin nyt Thyroxinia, Xanoria, Rivatriliä ja Panacodia". Ja asiakaspalvelija kirjoittaisi reseptin.

Vierailija
18/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin lääkäri oli niin mukava että laittoi tekstiviestin kun en ollut käynyt polvea kuvauttamassa. Sitten tuli tekstiviesti aika pian että laittaa minut leikkausjonoon. Polvi leikattu ja nyt pääsee hyvin käveleen. 

Vierailija
19/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääköri ei hoida asiaksta vaan potilasta. Se ei ole asiakspalveluhomma, aspa on sit siinä kassalla.

Siis kuvitteletko että vain kassatyö on asiakaspalvelutyötä?

Vierailija
20/123 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärän kyllä, miksi ap ei saa apua. Luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja vaatii palvelua.  Jos lääkäri sanoo oman näkemyksensä asiaan eikä suostu kirjoittamaan jotain lääkettä JONKA TARPEEN ARVIOI LÄÄKÄRI niin sitten on paska ja epäempaattinen lääkäri. Tää on just tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi