Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

IRMA saapuu Floridaan - seurantaketju

Vierailija
09.09.2017 |

Myrsky on voimistunut taas huippuunsa, ihmiset on hamstranneet kaupan hyllyt tyhjiksi ja laittaneet laudat ikkunoihin. Bensa ja vesi on loppunut monesta paikasta. Nyt on enää myöhäistä lähteä pakoon.

Kommentit (996)

Vierailija
181/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se niin ettei USA allekirjoittanut ilmastosopimusta ? Kun se oli turha?

Vierailija
182/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi Sami linnoittautuu perheineen Floridiassa betoniseen saunaan. Se on sitä suomalaista sisua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että se mitään katastrofaalista tuhoa aiheuttaa. Turhaa vouhotusta. Eikö se myrsky oo heikentynytkin jo vähän? Jos tää tapahtuis Aasiassa niin ei mitään uutisointia olis. Ai niin, eikö sielläki muuten oo ollu jotain myrskyn tapasta viime aikoina...

Myrsky oli taas voimistunut vitoseeen. Takaisin. Ei hyvältä näytä.

Vierailija
184/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Florida kiinnostava paikka. 

Vierailija
185/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai suosta peltoa oo tehty.  Vai oliko se niin Jussi, kuokka ja suo. 

Vierailija
186/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuulostanut ihmeelliseltä hysterialta tuo pakoonlähteminen Irma myrskyn takia. Jos kerran betonista rakennetut talot ei kestä(?) niin miksi edes asua jossain lautahökkelissä. Tuskin yksikään myrsky on betonikerrostaloa saanut kaadettua vielä? Mene betonitaloon, ja kellarikerrokseen. Kyllähän se voi tulvia, mutta sitten siirry ylemmäs. Siellä olet 5 vuorokautta, laitat korvatulpat korviin koska meteli voi olla paha.

EI ole kuulemma vettä? Hmmm. et siis voi ottaa tyhjiä muovipulloja täyteen raanavettä? Miksi ylipäänsä teillä on raanavettä jos se on juomakelvotonta? Pullotatte nyt sitä 100 pulloa talteen vähintään. Ei wc vedä? Teettte tarpeet sankoihin, mitkä viskaatte ulos. Jos vesi loppuu, pistätte sankoja ulos joihin sadevsesi kertyy. Täytät ammeen vedellä ja ammennatte siitä vettä janoon.

Ei ilmastointi toimi, tulee kuuma. No, tämä on kyllä paha.

Ei sähköä, joo on ikävää, mutta selviätte kyllä.

Sairailla tilanne on tietysti ihan eri, joten heidän on lähdettävä.

Mitä muuta mä en nyt ymmärrä? Miksi ne pakenee? Tottakai voi ola kaupat kiinni vaikka viikon kaksi sen myrskyn jälkeen, joten ei saa ruokaa ym. mutta kai siihenkin voi varautua säilykkeillä. Jos ei voi lämmittää, niin syö sellaista mitä ei tarvitse lämmittää, ruoka pilaantuu jos ei ole jääkaappia, mutta miten kaikki muut ihmiset eli ennen sähkön keksimistä?

No onhan tuo stressaavaa kokea myönnän, mutta ei mahdotonta.

Ei me suomalaiset lumimyrskyistä valiteta. Eikä meidän sääoloista maailmanlaajuisesti uutisoida. Saati sitten siperialaisten oloista, sähkökatkon aikana, tai enne kuin sähköjä edes oli.

80 m/s! Juu ei ole koettu täällä. Itse muistan olleeni jossain 24 m/s tuulessa, ja melkoinen huiku oli. Tuo hurrikaanin voima on aivan käsittämätön. Ihan turha täältä huudella mitään latteuksia sinnepäin.

Vierailija
187/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo TornadotTexasissa heittelivät kolmentonnin rekkakontteja ilmaan pitkiä matkoja kuin ilmapalloja .

Vierailija
188/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Irmasta voi jäädä kirjaimellisesti jäljelle vain tuulenhuuhtoma perse. Karmeelta näyttää. Kodittomat sieltä oltiin jo kauan sitten kerätty Fema pakkoleireille ja tiesittekös muuten että Floridassa on KRIMINALISOITU kodittoman auttaminen muitten kuin viranomaisvoimin? Saa sakot jos auttaa köyhää koditonta.

Vierailija
189/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä jo seuraava, neloskategorian Jose-myrsky runtelee Barbudaa ja muita edellisten hurrikaanien tuhoamia alueita :( ihmisillä ei ole siellä suojaa eikä pakopaikkaa koska kaikki on tuhoutunut jo edellisessä myrskyssä. Ihan hirveää.

Vierailija
190/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävän oli tarkoitus muuttaa Floridaan heti kun lähtee takaisin yhdysvaltoihin. Onneksi ei muuttanut ennen kuin tuli käymään Euroopassa!

Eikä myrskyn jälkeen ei ole mitään, mihin muuttaa.

Vierailija
191/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Irma naisen niin muualla, kuin Suomessa?

Nimi voisi ollaTuuli Tuulia

Vierailija
192/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo koska Trump uskaltaa seuraavan kerran kieltää ilmastonmuutoksen olemassaolon. Ja mikä kakkamyrsky siitä nousee.

Vierailija
193/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Irmasta voi jäädä kirjaimellisesti jäljelle vain tuulenhuuhtoma perse. Karmeelta näyttää. Kodittomat sieltä oltiin jo kauan sitten kerätty Fema pakkoleireille ja tiesittekös muuten että Floridassa on KRIMINALISOITU kodittoman auttaminen muitten kuin viranomaisvoimin? Saa sakot jos auttaa köyhää koditonta.

Miksi? Haluavatko päästä heistä eroon?

Vierailija
194/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa se Irma nyt menee?

Huomenna illalla vasta Floridan rannikolla. Toki vaikutukset alkavat näkyä jo tänään illalla. Suomen aikaa klo 22 alkaa ulkonaliikkumiskielto.

Itse mietin sairaaloita ja vanhainkoteja. Siellä varmaan työntekijät ovat motissa koko sen myrskyn ajan. Onkohan he vapaaehtoisia sinne jäämäön hoitamaan potilaita?

Itse olen töissä vanhainkodissa ja aloin miettimään miten hurrikaanitilanteissa vanhukset hoidetaan. Ei niitä nyt yksinkään voi jättää.

Minä olen sairaalassa töissä ja olen jo ilmoittautunut vapaaehtoiseksi töihini suuronnettomuustilanteessa.

Tosi paikan tullen ei vapaaehtoisia kysytä, tulee vain määräys töihin itse kullekin.

Vierailija
195/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä jo seuraava, neloskategorian Jose-myrsky runtelee Barbudaa ja muita edellisten hurrikaanien tuhoamia alueita :( ihmisillä ei ole siellä suojaa eikä pakopaikkaa koska kaikki on tuhoutunut jo edellisessä myrskyssä. Ihan hirveää.

Niin ja vaikka ei olisi tuhoutunut suojat, niin ainakin heikentyneet.

Vierailija
196/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudoitettu betonibunkkeri on ainoa joka toimii näissä. Suomalaisyritykset niitä väsäämään hep! Tehkää ne täällä kuin hissit ja myykää, lahjoittakaa! Toiset joita kannattaisi tehdä olisi hätä nukkumiskennot!

Kenno samanmuotoiseksi kuin mehiläisillä ja sinne irrotettava pehmopohja. Niitä pinoihin että jokainen pääsee edes nukkumaan. Siihen vartijat ja suihkut aamuksi. Sillä pääsee jo alkuun.

Vierailija
197/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Irma naisen niin muualla, kuin Suomessa?

Nimi voisi ollaTuuli Tuulia

On ihan kansainvälinen naisen nimi.

Täällä hieman tietoa siitä miten hurrikaanit nimetään. Nythän on jo seuraavat eli Jose ja Katia lähestymässä, niiden jälkeen tulee Lee. Mietin vaan että niiltähän loppuu tätä menoa nimet kesken, tässähän on hirmumyrskykausi vasta ihan alussa :D kai ne sitten tekee vaan uuden listan? http://geology.com/hurricanes/hurricane-names.shtml

Vierailija
198/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Paikallinen kauhisteli asiaa minulle, että miten sydämettömäksi on laki tehty jo! Natsimeno.

Vierailija
199/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitäisi rakentaa jykeviä linnoja.

Vierailija
200/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa sen Texasin lain kanssa, että lihankasvatuksesta ja - jalostuksesta ei saa puhua, saatikka kirjoittaa mitään negatiivista.

Sellainen "vapaa" maa tämä Ameriikka.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.