Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IRMA saapuu Floridaan - seurantaketju

Vierailija
09.09.2017 |

Myrsky on voimistunut taas huippuunsa, ihmiset on hamstranneet kaupan hyllyt tyhjiksi ja laittaneet laudat ikkunoihin. Bensa ja vesi on loppunut monesta paikasta. Nyt on enää myöhäistä lähteä pakoon.

Kommentit (996)

Vierailija
981/996 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kovaa tekoa nuo palmut kun aika hyvin pysyivät pystyssä. Suomessa jo pelkkä trombi kaatoi isoja metsäalueita havupuita.

Vierailija
982/996 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen kovaa tekoa nuo palmut kun aika hyvin pysyivät pystyssä. Suomessa jo pelkkä trombi kaatoi isoja metsäalueita havupuita.

Noille tuulialueille on varmaan ollut tärkeintä muodostua juuri elastiset ja tuulta kestävät puumallit kun taas Suomessa pakkasen- ja talvenkesto on tärkeämpää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/996 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reedillä on Twitterissään paljon uusia Irma-videoita.

Vierailija
984/996 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurrikaani Irma iski viime viikolla Karibianmeren saarille tuhoisin seurauksin. Sähköt ovat olleet monella saarella jo päivien ajan poikki eikä juomavettä ole. Ihmisten hermot alkavat olla kireällä, ja taistelu ruoasta on alkanut.

- Ruoka on nyt kokonaan loppu. Ihmiset tappelevat kadulla siitä, mitä on jäljellä

Järkyttävää :/

Vierailija
985/996 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, että irman katsominen livenä youtubesta  oli jotenkin  todella koukuttavaa. Ekaks ajattelin hetken katsoa, mut siihen menikin melkeen koko viikonloppu.

Vierailija
986/996 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuubassa kuollut 10:(

Vierailija
988/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tunnustaa, että irman katsominen livenä youtubesta  oli jotenkin  todella koukuttavaa. Ekaks ajattelin hetken katsoa, mut siihen menikin melkeen koko viikonloppu.

Et ole ainoa. Sitä Windyssä pyörivää pyörylääkin tutkin vähän väliä. Ei minua ennen ole nämä hirmumyrskyt näin koukuttaneet.

Koko viikonloppu meni "tutkiessa" Irmaa ja katsellessa Youtubea. Sitä Mallory Square camia on lähes ikävä.

Mitähän nyt sitten keksisi elämällään :D

Vierailija
989/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen siellä Aasiassa se yli 1500 ja tällä viikolla iskee uusi taifuuni. Mutta kauhistellaan me vaan tätä jenkkien trooppista myrskyä.

Vierailija
990/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen siellä Aasiassa se yli 1500 ja tällä viikolla iskee uusi taifuuni. Mutta kauhistellaan me vaan tätä jenkkien trooppista myrskyä.

Eihän se aasialaisilta ole pois, että pidetään kuubalaisia ja jenkkejäkin ajatuksissa? Tämä nyt sattuu olemaan Irmasta kertova ketju, en oikein tiedä mitä muutakaan odotat.

Haluatko valistaa muita Aasian tilanteesta? Mitä jos tekisit sille ihan oman ketjun, jossa kertoisit pääpiirteittäin tilanteesta? Itse ainakin olen kiinnostunut tulemaan sinunkin ketjuun keskustelemaan aasian taifuunista tms, ja en varmasti ole ainoa.

Vierailija
991/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä postataankin tubeen klikkien toivossa. Tuosta videosta näkee, että suuri osa klipeistä on muualta kuin Floridasta. Esim. ajoneuvojen tyypistä ja kylteistä näkee, että osa on Aasiasta.

Vierailija
992/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikä jäätävän näköistä tässä kohdassa 8:37, kun joku kuvaa asuntonsa sisäpuolelta suoraan lasioven/ikkunoiden takana vellovaa tulvavesimassaa, joka ulottuu suunnilleen vyötärön korkeudelle. Vesi on siis siinä lasia vasten ja lasi epäilemättä saattaa prakata minä hetkenä hyvänsä.

Voi ei! Sananmukaisesti akvaario ikkunan takana. Mitenköhän tässä kävi?

Vierailija
993/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kirjoitteli kai joku/joitakin vaikutusalueella asuviakin, miten kävi?

Vierailija
994/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä goaliemomma?

995/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä goaliemomma?

Sähköt meni eilen puolilta päivin ja oon koittanut säästellä puhelimen akkua. Nyt ollaan lataamassa miehen työpaikalla.

Ajomatka oli mielenkiintoinen n. Mailin matkalla joutu kolme kertaa vaihtamaan reittiä kun oli katu poikki. Atlantassa (metro alue) oli pahimmillaan 50% ilman sähköä, puita kaatui satoja. Meidän vastapäisen naapurin pihassa kaatui tammi jonka tyvi oli halkaisijaltaan n.2m. Olen ollut melko uutispumennossa, mutta ainakaan mun tutuissa eikä lähialueella ole sattunut henkilövahinkoja, materiaalisia kyllä.

Vierailija
996/996 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kuvia Florida Keys -saarien tuhoista:

http://people.com/human-interest/devastating-pictures-hurricane-irma-de…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi