Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kaikki ihmiset muuta Helsinkiin?

Vierailija
08.09.2017 |

Helsinki on maailman paras paikka, ihmettelen jos joku suostuu asumaan jossain muualla.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junantuomia on jo nyt ihan liikaa Helsinkiä pilaamassa, vieläkö lisää pitäisi saada?

Vierailija
2/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla ongelma ei ole "Helsinki" vaan suuret kaupungit yleisesti. Meluisaa ja haisevaa, liikaa ihmisiä, joka paikassa mainoksia eikä mitään yksityisyyttä. Rahaa kuluu turhiin houkutuksiin. Kunnon piha maksaa ihan liikaa.

Kaipaan asuinympäristöltäni hiljaisuutta ja avaruutta, sitä että voin ottaa aurinkoa takapihalla ilman että kukaan töllistelee tai että pakokaasu käryää nenään. Siksi en muuttaisi enää Helsinkiin, enkä mihinkään muuhunkaan isoon kaupunkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Minua ahdistaisi ihan helvetisti Helsingissä. Mitään työtä en tulisi sieltä löytämään. Asuminen on sairaan kallista ja vituttaisi kun jokapuolella on koko ajan tuntemattomia ihmisiä. Sitten pitäisi vielä elää sementtikennossa ja kuunnella toisten ihmisten kolinaa. Tulisin vuodessa hulluksi. Ei. Pysyn mieluummin maalla ja kuuntelen luonnon ääniä.

Vierailija
4/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mesta mutta se on täynnä helsinkiläisiä.

Vierailija
5/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun käyn Helsingissä, minua ahdistaa se narkkien, juoppojen, kerjäläisten ja avohoitopotilaiden määrä. En vaan osaa katsoa tunteettomasti vierestä, kun joku on laskenut alleen ja makaa porttikongissa.

Vierailija
6/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä suostuisi asumaan Helsingissä. Liikaa ihmisiä, hälinää, ruuhkaa ja vilskettä. Maalla on mukavaa

Vierailija
7/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn paljon paremmin Espoossa. Hesa ei todellakaan  ole maailman paras paikka.

Vierailija
8/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Asun Etelä-Ranskassa eikä Helsinki valitettavasti houkuttele yhtään. :-)

Vierailija
9/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Helsingissä kaikkien tarvitse viihtyä. Itse viihdyn, mutta voisin asua maallakin.

Olen jo keski-ikäinen, mutten ole kuin pari kertaa nähnyt porttikongissa makaajaa. Riippuu siis ihan missä liikkuu. Kyllä maatalouspitäjistäkin löytyy alkoholisteja.

Vierailija
10/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne Helsinkiin, pamahtaisi kaikki suomalaiset, eli vajaa viisi miljoonaa lisää siellä oltaisiin todella pulassa. Ja jos kaikki ihmiset, kuten ehdotit, 7 miljardia, get the point?

Vierailija
11/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdesti kävin ja voin pahoin.

Vierailija
12/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin 20 vuotta. Kohtasin tylyyttä, välinpitämättömyyttä, pyrkyreitä ja toisten alistajia. Seassa tietysti muutakin. Ilmapiiri oli erittäin ahdistava ja suvaitsematon.

Nyt elän leppoisassa kaupungissa jossa ihmiset eivät katsele toisiaan nenän vartta pitkin eivätkä arvota muita esim. kaupunginosan mukaan.

Ei ole minun paikkani. Haluan tervehtiä dösäkuskia.

Vierailija
13/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Helsinki on vielä ihan pikkukylä. Kävin Tokyossa poiskeluaikoina ja sain paniikinomaisia kohtauksia.  En tajua miten ihmiset siellä pysyy järjissään. Minun sieluni kuuluu veden äärelle, jonka suloisia loiskeita voin kuunnella joka päivä elämäni loppuun asti.

Vierailija
14/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Helsinki on vielä ihan pikkukylä. Kävin Tokyossa poiskeluaikoina ja sain paniikinomaisia kohtauksia.  En tajua miten ihmiset siellä pysyy järjissään. Minun sieluni kuuluu veden äärelle, jonka suloisia loiskeita voin kuunnella joka päivä elämäni loppuun asti.

opiskeluaikoina*

Vierailija
15/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa positiivinen asias Helsingissä on se, että joskus voi löytää humalaista pillua.

Vierailija
16/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko stadin päivystykset yhtä järkyttäviä jonotuslaitoksia kuin Acuta? Siinä on ainakin yksi iso syy olla muuttamatta.

Vierailija
17/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah tunnen olevani onnekas, kun luulen voivani asua missä vain. Sopeutuvainenko?

Vierailija
18/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on vakivirka jossain hiton periferiassa. :( Järjestä mulle duuni Helsingistä, niin tuun heti.

Vierailija
19/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin asua Helsingissä ja nimenomaan keskustassa. Muualle en muuttaisi, mutta tämä pätee mun osalla kaikkiin kaupunkeihin, keskusta on mun juttu, kun en autoa omista ja tykkään että kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä. Ehkä mä vielä joku päivä uskallan muuttaa Helsinkiin. T: Lahtelainen

Vierailija
20/64 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla ongelma ei ole "Helsinki" vaan suuret kaupungit yleisesti. Meluisaa ja haisevaa, liikaa ihmisiä, joka paikassa mainoksia eikä mitään yksityisyyttä. Rahaa kuluu turhiin houkutuksiin. Kunnon piha maksaa ihan liikaa.

Kaipaan asuinympäristöltäni hiljaisuutta ja avaruutta, sitä että voin ottaa aurinkoa takapihalla ilman että kukaan töllistelee tai että pakokaasu käryää nenään. Siksi en muuttaisi enää Helsinkiin, enkä mihinkään muuhunkaan isoon kaupunkiin.

En ole samaa mieltä yksityisyydestä. Vaikka maalla yksityisyys on fyysistä tilaa ympärillä, niin maalla ei kyllä henkilönä pysty olemaan yksityinen. Jokainen vastaantulija on pakosta tuttu, juorut leviävät ja jopa kaupan kassatkin kyselevät henkilökohtaisia asioita.

Jos ei ole pukeutumiseltaan kovin erikoisen näköinen, niin Helsingissä voi kulkea hyvin anonyymina, hyvä että edes lähikaupassa muistavat. Jos mokaa jotain, niin ei ole koko kaupungin juorunaihe.

Ei sitä rahaakaan kulu sen enempää kuin normaalisti käyttää. Tietty "turistina" rahaa tulee käytettyä, koska ostomahdollisuuksia on enemmän kuin maalla, mutta niin sitä rahaa menee missä tahansa vieraillessa.

Vaikka asuminen on kalliimpaa, niin palkkatasokin on suurempi.

Myös melut ja hajut ovat kiinni asuin paikasta, on ihan eri asia asua vaikka Töölössä kuin Puistolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme