Miksei kaikki ihmiset muuta Helsinkiin?
Helsinki on maailman paras paikka, ihmettelen jos joku suostuu asumaan jossain muualla.
Kommentit (64)
"Mutta ei Helsingissä ahdista edes ihmiset, vaan aina kylmä ja kolea meri-ilma ja kaupungin rumuus."
Miten niin rumuus? Helsingissähän on valtavasti jugend-rakennuksia, joita hienompia ja viehättävämpiä saa Suomesta hakea. Joukossa on toki kammottavia virastotalojakin 70-luvun kommunismin ajalta. Se on hyvä, että keskustasta puuttuu matalat lattanat yksikerroksiset liikesiivet, toisin ku muualta Suomen kaupungeista.
Likainen, kiireinen, epäystävällinen kaupunki. Puhumattakaan asuntojen hinnousta ja työmatkojen ajallisesta kestosta.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on maailman paras paikka, ihmettelen jos joku suostuu asumaan jossain muualla.
Onko siel tarjolla omakotitalo, 1,5ha tontilla meren rannal? Ja hinta alle 50tonnia 😍 muutan heti kun nää kriteerit täyttyy
Eikö Helsingissä ollut nyt jo asuntopulaa? Telttamajoitus ei houkuttele, kun on ihan asiallinen asunto ja työt täällä kotipaikkakunnalla. Helsinkiin pääsee tarvittaessa helposti junalla, ja Helsingistä pois.
Mieheni ei suostu. Eikä suostunut exänikään.
Ja jos Helsingissä jäisin yksin, sieltä olisi vaikeaa löytää uutta.
Asun Tampereella ja olen töissä eräässä suuressa teknologiafirmassa. Joskus todettiin työkavereiden kesken, että kaikilla meidän porukan tamperelaisilla on omakotitalot ja pääkaupunkiseudun kollegat asuu rivareissa.
Elämän laatu on parempi Tampereella. Omakotitalon pihalta pääsen vartissa työpaikalle. Mun palkalla tämä ei olisi saavutettavissa pääkaupunkiseudulla.
Asun Kaliforniassa, Helsinki ei nyt just oo ekana mielessä, eikä myöskään tokana:)
Mun mielestä Tampere on maailman paras paikka mutta ei tänne kaikkien tartte muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä asuntoja. Vaikka riittäisi, joukkoliikennettä ei ole riittävästi kuljettamaan väestöä työpaikoilleen. Pitäisi rakentaa miljardeilla uusia metrolinjoja. Puistot jäisi talojen alle.
Siinä olen samaa mieltä, Helsinki on maailman paras kaupunki. Olen itse käynyt mm. Hong Kongissa, Berliinissä ja Lontoossa. Etenkin jälkimmäinen oli tosi likainen ja rähjäinen.
Vierailija kirjoitti:
Asun Tampereella ja olen töissä eräässä suuressa teknologiafirmassa. Joskus todettiin työkavereiden kesken, että kaikilla meidän porukan tamperelaisilla on omakotitalot ja pääkaupunkiseudun kollegat asuu rivareissa.
Elämän laatu on parempi Tampereella. Omakotitalon pihalta pääsen vartissa työpaikalle. Mun palkalla tämä ei olisi saavutettavissa pääkaupunkiseudulla.
Mutta se Tampereenkin energia ja vetovoima johtuu Helsingin ja sen lentoaseman läheisyydestä. Moottoritie ja nopeat tiheät junayhteydet tekevät Tampereestakin Helsingin lähiön.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla ongelma ei ole "Helsinki" vaan suuret kaupungit yleisesti. Meluisaa ja haisevaa, liikaa ihmisiä, joka paikassa mainoksia eikä mitään yksityisyyttä. Rahaa kuluu turhiin houkutuksiin. Kunnon piha maksaa ihan liikaa.
Kaipaan asuinympäristöltäni hiljaisuutta ja avaruutta, sitä että voin ottaa aurinkoa takapihalla ilman että kukaan töllistelee tai että pakokaasu käryää nenään. Siksi en muuttaisi enää Helsinkiin, enkä mihinkään muuhunkaan isoon kaupunkiin.
Sama juttu.
Ei enää koskaan takaisin Helsinkiin.
Enää en haluaisi edes Ullanlinnaan tai Katajanokalle. Koko Hesa on ihan slummiutunut.
Aivan liian kaukana PowerParkista.
Vierailija kirjoitti:
Slummia. kaikki jotka ei pärjää kilpailussa maakunnissa muuttavat sinne, mukaanlukien homot ja lesbot. Ei kiitos.
Niinpä! Helsinki on turvapaikka kaikille, siksi täällä on myös luovaa toimintaa ja uusia yrityksiä. Tänne muuttavat ne, jotka pärjäävät Helsingin kilpailussa ja jotka etenevät kyvyillään, eivät vain tuntemalla naapurin Raimon ja olemalla täsmälleen samanlainen kuin kaikki muutkin.
Ei kannata. Tääl ryöstellään nuoria ja mummoja.
Muuttaisin heti Helsinkiin, jos siellä olisi väritöntä. Huikeat hinnatkaan ei pelota, mutta tuo turvattomuus ja jen gittely ei saa minut pysymään poissa. Töiden takia Helsinki olisi itselleni ihanteellinen, mutta tähän on tyytyminen, kun en aijo riskeerata lasteni ja omaa turvallisuutta.
Helsinki ei ole enää sellainen pääkaupunki, jossa on mahdollisuuksia, butiikkeja, sivistystä jne. Siellä on pelkästään ke la gol deja joka nurkalla ja tyhjiä liiketiloja. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinne Helsinkiin, pamahtaisi kaikki suomalaiset, eli vajaa viisi miljoonaa lisää siellä oltaisiin todella pulassa. Ja jos kaikki ihmiset, kuten ehdotit, 7 miljardia, get the point?
Nyt jo 8 miljardia.
Suomessa pystyy asumaan halvemmin ja väljemmin melkein missä tahansa muussa kaupungissa kuin Helsingissä. Samalla tavalla se netti toimii ja tv-kanavat näkyvät muuallakin ja eikä tarvitse ihmetellä nuorisojengien toimintaa. Tohtoriksikin voi väitellä käymättä Kehä Kolmosen sisäpuolella jos siihen muuten rahkeet riittää.
Helsinkiin asumaan kalliisti ahtaaseen luukkuun, kiireiseen ruuhkaan ja pelkäämään kadulla tummia piirteitä omaavia ihmisiä.
Minua ei saisi mistään hinnasta ikinä muuttamaan Helsinkiin, ruma, vastenmielinen kaupunki, puhumattakaan ylimielisistä asukkaistaan.
Toivon, että en ikinä elämässäni joudu käymään Helsingissä, siellä ei ole mitään käymisen saati asumisen arvoista.
Ihan ok. kirjoitus.
Mihin ryhmään itse kuulut? Ihan pakko kysyä.