Miksei kaikki ihmiset muuta Helsinkiin?
Helsinki on maailman paras paikka, ihmettelen jos joku suostuu asumaan jossain muualla.
Kommentit (64)
Joskus halusin muuttaa Helsinkiin, mutta en enää ainakaan tällä hetkellä. Voi olla, että mieli muuttuu joskus, mutta en kyllä haluaisi asua keskustassa ja katsoa maisemana katua ja sisäpihaa. Mielummin sellaisella alueella mikä on kauempana keskustaa ja lähellä luontoa.
Ja se on täysin totta, että Helsingissä on ihan liikaa junantuomia ihmisiä jotka on olevinaan niin helsinkiläisiä että :D
Minä viihdyn paremmin Karkkilassa.
Ahdastahan siellä tulisi, jos 7 miljardia ihmistä ympäri maailmaa muuttaisi sinne maailman parhaaseen paikkaan.
Muutaman kerran Helsingissä raitiovaunuissa suu vaahdossa melskaavia stadilaisia nähtyäni totesin että mielummin muutan mielisairaalaan.
Helsingissä ei ole muuta hyvää kuin lentokenttä ja sekin on todellisuudessa Vantaalla. Miksi helvetissä se on Helsinki - Vantaa ylipäätään?
Vierailija kirjoitti:
Minä viihdyn paremmin Karkkilassa.
Karkkila ja Nakkila on varmaan Suomen rennoimmat paikannimet. :D
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin asua Helsingissä ja nimenomaan keskustassa. Muualle en muuttaisi, mutta tämä pätee mun osalla kaikkiin kaupunkeihin, keskusta on mun juttu, kun en autoa omista ja tykkään että kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä. Ehkä mä vielä joku päivä uskallan muuttaa Helsinkiin. T: Lahtelainen
En minäkään omista autoa, mutta olen haikaillut muuttoa keskustasta vaikkapa Espooseen, mistä kuitenkin bussit kulkee. Olen kai tullut vanhaksi, kun nuorena ajattelin ap:n lailla, mutta nykyisin häiritsee viikonloppuinen mölinä, kerjäläiset, nuorisolaumat ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Minua ahdistaisi ihan helvetisti Helsingissä. Mitään työtä en tulisi sieltä löytämään. Asuminen on sairaan kallista ja vituttaisi kun jokapuolella on koko ajan tuntemattomia ihmisiä. Sitten pitäisi vielä elää sementtikennossa ja kuunnella toisten ihmisten kolinaa. Tulisin vuodessa hulluksi. Ei. Pysyn mieluummin maalla ja kuuntelen luonnon ääniä.
Mä asun edullisesti kaupungin vuokra-asunnossa keskellä metsää viiden minsan bussimatkan päässä lähimmältä metrikseltä. Tapaan päivittäin naapureita, opiskelukavereita ja muita ystäviä. Useimmiten esim. kauppareissulla törmää johonkin tuttuun. Luonto täällä tunkee sisälle, pitää rusakkoja ja kettuja melkein potkia ovella kauemmas, susi ja hirvet hengailee tossa parin sadan metrin päässä. Linnut laulaa niin kovaa, että korviin sattuu. Eli voisiko elämä mukavampaa olla? Kaikki palvelut on korkeintaan metromatkan päässä, luonto omalla pihalla, harrastuksia, kulttuuria, tapahtumia enemmän kuin yksi ihminen ehtii hoitamaan.
Olen kotoisin maalta, jossa jokainen tiesi minun asiat paremmin kuin minä itse. Kulttuuri tarkoitti mieskuoron konserttia itsenäisyyspäivänä ja harrastelijakesäteatterin hassunhauskaa kuvailmaa. Urheilutapahtumiin kuului Hippohiihdot ja viikkorastit. Jos tarvitsit kaupasta jotakin muuta kuin leipää ja maitoa, piti lähteä melkein sadan kilometrin päähän lähimpään kaupunkiin tai tilata Anttilasta. Asioiden hoito Kelassa, apteekissa, työkkärissä tms tarkoitti 20 kilometrin matkaa. Töitä ei ollu eikä opiskelumahdollisuuksia.
Olen oikein onnellinen täällä Helsingissä.
Paljonko senaatintorin reunalla olevissa asunnoissa on vuokra per kuukausi? 3 donitsia? Snelmannilla on omistusasumiseen kolmiot ja neliöt jotain 700000-800000 egetsiä. Huhhuh.
Slummia. kaikki jotka ei pärjää kilpailussa maakunnissa muuttavat sinne, mukaanlukien homot ja lesbot. Ei kiitos.
Suomessa on kaks hienoa tyystin erilaista kaupunkia. Stadi ja Rollo. Onneks voi olla molemmissa ihan mielen mukaan.
Haluaisin asua kunhan kaikki asiat olisi kunnossa. Olisi työpaikka ja kiva ja edullinen kämppä. Mielellään jostain keskusta-alueen läheltä. Mielelläni asuisin. Varsinkin kesäisin Helsinki on ihan tosi kaunis paikka ja joka kesä sinne haikailen.
Olen asunut yli 10 vuotta kaupungissa, jossa yli 10 miljoonaa ihmistä. Juu ei kiinnosta Helsingin tapaiset pikkuiset tuppukylät, joskin siellä on joskus kiva käydä rauhoittumassa kun ei ole sellaista ihmisvilinää ja meteliä kuin kotikaupungissani :) Tosin Helsinki on ihan kansainvälisessä mittakaavassa ihan saatanan kallis kaupunki asua. Ei ole mitään järkeä, että siellä asuu paljon ihmisiä joiden nettotuloista menee puolet vuokraan. Nykyisessä modernissa kaksikerroksisessa asunnossani on 170 m2 ja maksamme vielä 3 vuotta pankille viitisensataa euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut yli 10 vuotta kaupungissa, jossa yli 10 miljoonaa ihmistä. Juu ei kiinnosta Helsingin tapaiset pikkuiset tuppukylät, joskin siellä on joskus kiva käydä rauhoittumassa kun ei ole sellaista ihmisvilinää ja meteliä kuin kotikaupungissani :) Tosin Helsinki on ihan kansainvälisessä mittakaavassa ihan saatanan kallis kaupunki asua. Ei ole mitään järkeä, että siellä asuu paljon ihmisiä joiden nettotuloista menee puolet vuokraan. Nykyisessä modernissa kaksikerroksisessa asunnossani on 170 m2 ja maksamme vielä 3 vuotta pankille viitisensataa euroa kuussa.
Moskovassako asut?
Paljon on yksiöiden vuokra esimerkiksi jossain Kalliossa tai Vallilassa? Mielelläni Helsinkiin kyllä muuttaisin jos oman alan hommia sieltä saisin ja asunnoissa olisi suht matala vuokra. Haluaisin Suomessa asua nimenomaan Helsingissä. T. Mies Kuopiosta
Oletko AP asunut kaikkialla muualla maailmassa, kun olet niin vakuuttunut Helsingin parhaudesta?
Tunnen ihmisiä, jotka ovat asuneet Helsingissä, mutta ovat muuttaneet sieltä pois. Hyvin harva heistä kaipaa takaisin Helsinkiin.
Helsingin ongelma on se, että moni siellä asuva on aivan pihalla. Ovat kokeneet itsensä erityisiksi eikä kukaan ole ymmärtänyt heidän kaltaistaan outoa hyypiötä maalla, mikä on ahdistanut ja ovat sitten ottaneet ja muuttaneet Helsinkiin. No sieltä löytyy samanhenkistä weirdoa porukkaa kyllä. Sitten eletään siinä omituisessa omassa kuplassa ja ollaan olevinaan urbaaneita, vaikka ollaan suvaitsemattomia tavallisuutta kohtaan.
Toinen onneton ihmisryhmä ovat ne korkeakoulutetut syntyperäiset helsinkiläiset, jotka ovat menestyneet opinnoissaan ja paikka ammattiliitossa tai ministeriössä on langennut luonnostaan. Mitään oikeita paskatöitä eivät ole koskaan tehneet tai omaa yritystä pyörittäneet, joten muiden sääntelyn halu ja besserwisseriys on kova. Sitten sorvataan kiharaisia työehtosopimuksia tai lainsäädännön kukkasia ja luullaan, että näillä pelastetaan Suomi. Vaikka oikeasti missään firmassa ei noita kiemuroita noudateta, vaan käytetään tervettä järkeä ja tehdään sitä ydinliiketoimintaa.
Sitten yksi onneton ryhmä on nämä omasta mielestään uranaiset, jotka pyrkivät pukeutumaan trendikkäästi ja aamuisin kiiruhtavat korot kopisten kahvimuki kädessä todella tärkeän näköisinä. Mikä ihme saa heidät 1) kiiruhtamaan (eivätkö osaa lähteä kotoa ajoissa?) ja 2) olemaan niin tärkeilevän näköisiä? Tavallisia pienipalkkaisia naisia, jotka kulkevat julkisilla töihin ja asuvat jossain pienessä luukussa kaukana keskustasta.
Mutta ei Helsingissä ahdista edes ihmiset, vaan aina kylmä ja kolea meri-ilma ja kaupungin rumuus. Helsingissä ei ole mitään pittoreskiä, söpöä tai kaihoisaa. Isoja kolosseja ja jatkuvaa rumuutta vain.
Mieluiten asuisin Amsterdamissa, ihastuin siihen täysillä. Talot ovat mahtavia, kun suuri osa niistä on vain kolme - viisi kerroksisia sympaattisen näköisiä vanhoja kapeita (korkeus leveyttä suurempi) taloja. Myös jokapuolella olevat kanaalit hienoja. Ilmapiiri muutenkin erittäin rennon oloinen, eikä juopoista ja narkkareista tietoakaan. Ehkäpä muutan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Junantuomia on jo nyt ihan liikaa Helsinkiä pilaamassa, vieläkö lisää pitäisi saada?
Tarkoitatko turvapaikanhakijoita?
Helsinki on kallis ja henkisesti sairas periferia. En pysty ymmärtämään, miten ihmisillä riittää rahat asua siellä.