Onko täällä kellään kummilasta kehitysmaasta? Kysymys.
Kun saitte tiedon kummilapsestanne, milloin kuva ja tarina oli otettu? Tarkoitan oliko kuva lapsesta suht tuore vai miten vanha? Sain juuri tiedot omasta kummilapsestani ja kuva sekä lapsen tiedot olivat lähes viiden vuoden takaa ja tämä on minusta hieman outoa. Olisin odottanut tuoreempaa tietoa uudesta kummilapsestani.
Kommentit (14)
olla paljon. Lähetyksen painoraja on muistaakseni 200 grammaa, joten ei sillä suuresti lahjota, jotain kirjoitustarvikkeita, tarroja jne. ollaan lähetetty.
mutta muuten kirjeet ja kuvat tulevat vähintään vuosittain ellei useamminkin.
Luulen, että tapauksessasi on kyse arkistoon unohtuneesta lapsesta, jolle ei ole löytynyt kummia. Tai sitten on ollut aikansa " arkistossa" ja ovat lähettäneet vahingossa aikaisemman kuvan. Vuosittain ne kuvat kumminkin otetaan.
Kannattaa soittaa ja tarkistaa.
Lisää kokemuksia kaipaan. Kun tässähän on nyt kyse siitä, että tämä " selkkaus" ei mitenkään lisännyt luottamustani kummitoimintaa kohtaan.
mutta samasta perheestä on vain yksi lapsi. Toisekseen on kiellettyä antaa lapselelle suuria lahjoja, jotka aiheuttaisivat pahaa mieltä ja kateutta muissa - tai päätyisivät myyntiin.
Planilta tulee kirjeitä useammin, voisi sanoa, että aina kun lähetän kirjeen, vastaus tulee jonkin ajan kuluttua. Posti kulkee tosin luonnostaan viiveellä vaikeiden kulkuyhteyksien ja käännöstöiden takia.
Interpedialta saa peruskirjeen ja kuvan kerran vuoteen, ja jos itse aktiivisesti kirjoittaa, niin vastauskirjeitä samaan tahtiin.
En ollut porukassa mukana kun kummilapsi hankittiin, mutta nykyisin siis tulee joka vuosi uusi kuva lapsesta ja kertomus, mitä Plan on tehnyt lapsen perheen ja kylän hyväksi.
Jotenkin meni usko tuohon juttuun. Ja sitäpaitsi luulin saavani kummiLAPSEN, mutta kyseessä onkin 14 -vuotias. Eihän tuon ikäinen enää edes käy kauan koulua ja siten kummisuhteeni ei tule kestämään kovin kauan. Olin valmistautunut pitkään sitoutumiseen kummilapseen. Olisi ollut mukava seurata lapsen kasvua jne. Eli edelleen, onko muilla kokemuksia? Onko tämmöinen yleistä?
Aika erikoiselta kuulostaa tuo, että viisi vuotta vanhaa tietoa... Meillä on Plan-kummilapsi ja hänestä olemme saaneet aina tuoretta tietoa.
Jotenkin vaan noloa soittaa sinne ja sanoa että " En halua tätä kummilasta koska hänen tietonsa ovat lähes viiden vuoden takaa" . Mutta en voi sille mitään että tuntuisi hullulta esim. kirjoittaa tälle teinille kun en millään jaksa uskoa että onko hän edes enää siellä koulussa missä on viisi vuotta sitten ollut jne.
jonka päiväys oli lähes kaksi vuotta vanha. Olin vielä useaan otteeseen ilmoittanut, että puhun espanjaa, joten kirjeitä ei puolin tai toisin tarvitse lähettää käännettäväksi.
Toisaalta kerran sain myös kuvan kummilapsestani, jossa hän piteli minun lähettämääni valokuvaa ja kirjettä. Tässä tapauksessa viive oli vain joitakin kuukausia. Eli ilmeisesti voi vaihdella..
Mutta kyllä perustietopaketin (joka tulee siis PLANilta suoraan) mielestäni pitäisi olla tuoreempaa tietoa. Ota yhteyttä ja kysy asiasta.
Olen miettinyt miltä mahtaa tuntua saman kylän muista lapsista, kun joku " valitaan" kummilapseksi ja pääsee etuoikeutettuun asemaan. Muut seuraavat vierestä, kun kaveri saa erityiskohtelua ja itse ei. Itse haluaisin osallistua vain sellaisen tuen kautta, että se auttaisi kylän kaikkia lapsia yhtä paljon.
Jos esim. lähetän lapselle tarroja tms. ne jaetaan muiden kesken, niin ymmärsin. Minustakin niin on parempi. Haluan auttaa lasten lisäksi myös kylän aikuisia. Aikuinen on arvokas ihminen siinä missä lapsikin.