Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unohdin kuukupin sisälle ja nyt kuppi haisee mädäntyvälle ruumiille - millä haju pois? (*ällövaroitus*, obviously)

Vierailija
08.09.2017 |

Eli huolimatta siitä, että olen käyttänyt kuukuppia täysin ongelmitta ja vastuullisesti jo 10 vuoden ajan, niin nyt pääsi käymään niin että kuppi unohtui yhtäjaksoiseen käyttöön 24 tunnin ajaksi menkkojen loppupuolella. Suositeltava minimityhjennysväli on muistaakseni jotain 10-12 tuntia. En kertakaikkiaan muistanut koko asiaa ja olin muutenkin kiireinen.

Kun poistin kupin, siihen oli tarttunut TODELLA vahva mätänevä haju. Ällöä, tiedän. Haju ei onnekseni liittynyt tulehdukseen tmv. vaan ylipäänsä siihen, että vuoto pääsi hautumaan aika lailla hapettomassa tilassa ja bakteeririkkaassa ympäristössä vuorokauden verran. (Toisin sanoen emättimeni ei haise eikä oireile, vaikka olin varautunut menemään lääkäriin unohduksen takia. Pikaisen googlauksen perusteella näyttäisi siltä, että päivän, parin unohdukset ovat yllättävän yleisiä kuukupin käyttäjillä ja niistä selviää usein seuraamuksitta. Redditistä löytyy tarina, jossa kuppi oli unohtunut kahdeksi viikoksi ja se onkin astetta kuvottavampi juttu se.)

Tästä on jo puoli viikkoa aikaa, mutta paha haju on ilmeisesti tarttunut kupin silikoniin varsin pysyvästi. Millä saisin sen pois? En ole uskaltanut tehdä vielä muuta kuin saippuapesun ja tuuletuksen - ilman vaikutusta. Pelkään, että esim. keittäminen vaan kiinnittäisi hajun pysyvämmin kuppiin. Onko etikkaa ja soodaa ihan turvallista kokeilla silikoniin? En raaskisi ostaa uuttakaan kuppia, mutta se on väkisin edessä jos tuo jäätävä lemu ei lähde kupista pois.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
62/69 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaa se kahteen metriin, niin ei nouse kummittelemaan ja osta uusi tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haju haittaa?

Vierailija
64/69 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tähän vanhaan ketjuun mulla on uusi ongelma, siis se alkoi näiden menkkojen aikaan eli kun tyhjennän kuukupin siinä 10-12 tunnin jälkeen nii tulee kamala haju , ei oo mitään tulehdukseen viittaavia oireita kyllä. Oon miettinyt että johtuuko siinä vuodossa muhivissa bakteereista tms..? Siis ennen ei ollu hajua vaikka useamman tunnin olis ollut.

Mitään hajua ei oo ku tyhjennän 4-5 tunnin välillä , mitä joutuu päivisin tekemään etenkin ensimmäisinä päivinä

Vierailija
65/69 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haju tulee heti ku poistaa kupin ja se ei oo pinttynyt ainakaan vielä kuppiin

Vierailija
66/69 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/69 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Mehustele vaan omassa päässäs näillä mädäntyvillä kuukupeilla, äläkä nostele ikivanhoja ketjuja.

Vierailija
68/69 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko hajun pois?

Vierailija
69/69 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitkos