Mistä löytää semmoisen työpaikan jossa ei tarvitse tehdä mitään?
Olen ollut yö päivystäjänä päihdetyössä kohta 7 vuotta ennen töitä oli yössä joku 1.5 tuntia plus satunnainen hätätilanne jolloin ensiapua ja ambulansin soitto. Muuten sain olla netissä ja torkkua koko vuoron mutta nyt uusi pomo teettää paperityötä minulle. Olen ajatellut vaihtaa työpaikkaa. En tykkää "hikoilla" eli mikä työ olisi että saisin vain nettiä selata ja rentoutua koko vuoron.
Onko esim. Vartijan työ semmoinen ettei tarvitse tehdä paljoo mitään?
Ihan maksimissaan saa olla 2 tuntia työntekoa per 8 tunnin vuoro.
Kommentit (43)
Mene koulun vahtimestariksi.
Työskentelin ko. hommassa yli 20 vuotta ja täytyy sanoa, että tehokasta työaikaa koko "uran" aikana oli korkeintaanvuosi.
Suurin homma oli saada aikansa kulumaan.
Riippuu tietenkin paljon siitä missä koulussa työskentelee, mutta omalla koulullani homma oli suurimman osan aikaa ajan tappamista netissä ja kahvin juomista lähihuoltiksilla :-)
Ala yrittäjäksi. Rahaa tulee justiin sen verran kun jaksat persettäs liikuttaa.
Videovuokraamossa ei varmasti pääse itteään rikkomaan työllä. Myös liikuntasalin valvojan jobi helsingissä oli aikanaan rehkimisen huippu. Lueskelin valvomossa illat tentteihin ja palkka juoksi. Kerran 1,5 tuntiin kävi vuoron vetäjä kuittaan lappuun nimen ja osallistuja määrän. klo 17-21 iltasin ja ainoa oikea n.5min homma oli kiertää isolla mopilla sali ja laittaa lähtiessä ovet lukkoon ja hälyt päälle.
Sosiaalialalla monessa laitoksessa yövuorot on kans todella lepposia.
Palomies pienessä kunnassa, työtä noin yksi päivä kuukaudessa. Muuten voit olla kuntosalilla tai pelata netissä.
Ryhdy sossupummiksi saat selata nettiä koko päivän
Espoon kaupungin rakennusvalvonnassa voi jättää kuukausiksi hommansa tekemättä koska ei vaadita että työntekijä osaisi avata sähköpostin liitetiedoston. Esimies vielä kehuu lehdessä esimerkillisestä toiminnasta jos osaa lorvia ja laiminlyödä työtään mahdollisimman paljon. Hae sinne.
Puolustusvoimissa on tulevaisuutesi.
Ylistät tuhansissa nollakokouksissa vain kuinka taitavasti kaikkeen on valmistauduttu ja ainoa oikea vaihtoehtokin tiedetään etukäteen.
Kuinka aina kaikki mennyt täysin oikein tässä puolustusvoimain nollajoukossa, "työssä jolla on tarkoitus".
Vierailija kirjoitti:
Mene koulun vahtimestariksi.
Työskentelin ko. hommassa yli 20 vuotta ja täytyy sanoa, että tehokasta työaikaa koko "uran" aikana oli korkeintaanvuosi.
Suurin homma oli saada aikansa kulumaan.
Riippuu tietenkin paljon siitä missä koulussa työskentelee, mutta omalla koulullani homma oli suurimman osan aikaa ajan tappamista netissä ja kahvin juomista lähihuoltiksilla :-)
Stadissa? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallin valvojan ei tarvitse hikoilla. Voi olla kyllä aika tylsää.
Tämä on ehkä huono työ ihmiselle joka haluaisi selata nettiä koska olet vastuussa ihmishengistä ja sun pitää seurata uimahallin käyttäjiä.
Ja kännykkäkin saattaa kastua
Aulavartija hiljaisessa respassa voisi toimia. Työ on mukavaan toimistotyöaikaan ja jos on oikeasti hiljainen paikka niin ohjastat yhden ihmisen oikeaan paikkaan kerran tunnissa ja lainaat huoltomiehelle huoltoavaimen kerran viikossa. Parasta on, jos rakennukseen on useampi sisäänkäynti ja aulan läpi ei kulje työntekijöitä ja jos ulko-ovi on lukossa, eli vieraiden tarvitsee soittaa summeria päästäkseen sisään.
Ja kerrottakoon myös, että niitä tappoauloja löytyy myös. Puhelinvaihde soi, summeri laulaa, parkkihalliiin pitää päästää ihmisiä sisään ja ulos jnejne.
Stadissa? :)
Tampereella, mutta olettaisin saman homman toimivan muissakin kaupungeissa.
Riippuu siitä kuinka hyvin vaksi pystyy kouluttamaan (aina työkalut kädessä vaikka olisi juuri lähdössä kahville:-) muuta henkilökuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oma työpanos voi olla palkkaan verrattavissa.
Jos mä saan surkeat 1670€ käteen niin en mä halua myöskään raataa sen eteen.
Hirveän usein se menee vieläpä niin päin että mitä pienempi palkka niin sitä enemmän töitä..
No itse olen kyllä työnantajalle huomattavasti kannattavampi. Saan tuplana tuon palkan, mutta teen usein töitä vielä omalla ajallani, koska työpäivän aikana ei ehdi. Kahvitauoilla en istu koskaan.
Miten te kuvittelette olevanne oikeutettuja lusmuamaan työajalla? Teille maksetaan siitä, että teette työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oma työpanos voi olla palkkaan verrattavissa.
Jos mä saan surkeat 1670€ käteen niin en mä halua myöskään raataa sen eteen.
Hirveän usein se menee vieläpä niin päin että mitä pienempi palkka niin sitä enemmän töitä..
No itse olen kyllä työnantajalle huomattavasti kannattavampi. Saan tuplana tuon palkan, mutta teen usein töitä vielä omalla ajallani, koska työpäivän aikana ei ehdi. Kahvitauoilla en istu koskaan.
Miten te kuvittelette olevanne oikeutettuja lusmuamaan työajalla? Teille maksetaan siitä, että teette työtä.
Ehkäpä nuokin tekis omallakin ajalla, jos sais myös tuplana tuon palkan?
Voisiko tähän nyt saada täsmällisempiä ja tarkempia ohjeita siitä mikä se työ on missä ei tarvitse tehdä mitään ja missä palkka on kohtuullinen. Itse olen ollut julkisen puolen töissä 30 vuotta ja en voi laiskotella. Töitä pitää tehdä ihan oikeasti. Oman työpaikan vahtimestarit ovat myös rasittuneita, koska joutuvat nostamaan raskaita laatikoita niin että selkä meinaa niksahtaa.
Kertokaa nyt oikeasti missä näitä varmasti löysiä työpaikkoja on!! Nimimerkki "Reilu meininki".
Minä saan sihteerinä jopa puolet päivästä puuhailla omiani.
Jossain syrjäseudun hotelleissa vastaanotossa ainakin saa lorvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallin valvojan ei tarvitse hikoilla. Voi olla kyllä aika tylsää.
Tämä on ehkä huono työ ihmiselle joka haluaisi selata nettiä koska olet vastuussa ihmishengistä ja sun pitää seurata uimahallin käyttäjiä.
Meidän kylällä aikanaan oli sellainen uimavalvoja, joka istui kaiken työaikansa uimahallin kahviossa ja särpi olutta. Koululuokan tultua uimahalliin, hän laittoi saunapuhtaat lapset riviin ennen altaaseen päästämistä ja katsoi onko selät puhtaat.
Mulla on kyllä täydellinen duuni valtiolla. Normaali duunipäivä, jos ei ole palaveria:
- Töihin 8.00, kone auki ja leimaus sisään.
- Siitä kahville alakertaan ja takaisin joskus ysin jälkeen.
- Käyn lukemassa päivän lehtiä noin 10 asti firman kirjastolla.
- Töitä siitä 11 asti ja lounaalle. Lounaan lopettelen 12 nurkilla.
- Käyn kahvilla ja tulen työpisteelle 13 aikaan.
- Teen tunnin tai max pari duunia. Siitten kahville odottamaan kotiin lähtöä kello 16.
Joskus saattaa olla parinpalaveria päivässä. Sillon vituttaa ankarasti. Yleensä lueskelen facevookkia koneella, kun ei jaksa kiinnostaa.
Palkka 5000€/kk eikä pelkoa fuduista tahi yt:stä.
Tylsää? Nykyään? Kaapu-uimarit kakaroineen, edellämainitut altaaseenpaskojat ja kanta-asukasnaisia häiriköivät ja ahdistelevat urhonsa takaavat kyllä "mielenkiintoisia" hetkiä...