Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä palvelua optikkoliikkeessä!

Vierailija
07.09.2017 |

Minulla on pääte-/lukulasit, jotka uusin parin vuoden välein. Ensimmäisellä käynnillä valitsin kehykset ja sain laseille hinnan (vahvuudet ei olleet muuttuneet). Toisella käynnillä sovitin lasit ja minua palveli tällöin "optinen myyjä", ei siis optikko. No, ajattelin että sillä nyt ei suurta merkitystä tuossa vaiheessa ole. Kunnes... hän ilmoitti maksutilanteessa lasien hinnan - se oli yli KAKSINKERTAINEN alkuperäiseen hintaan nähden! Totta kai tyrmistyin. Mitä ihmettä tämän ja edellisen käynnin välillä oikein tapahtui?! Optikko laski lasien hinnan minulle ensimmäisellä kerralla.

Myyjä närkästyi silminnähden ja tokaisi: "no, aletaan sitten tiputella näitä lisävalintoja pois!" Niin mitäköhän lisävalintoja?! En ollut pyytänyt mitään, eikä hän ollut ehdottanut mitään. Myyjä oli siis klikkaillut niihin vaatimattomiin lukulaseihini (joihin ei mitään hienouksia todellakaan tarvita) kaikenmaailman pinnoitteet ja vakuutukset! Sanoin, että minulla on todella kattava vakuutus, en tarvitse enää mitään lisävakuutuksia. Se ärsytti. Lopulta, kun kaikki turha oli saatu hinnasta pois, hän tiuskaisi vielä: "Ja huonoja ei sitten kannata ottaa" SEN minä vaan sanon!". Olisi pitänyt kysyä, että no myyttekö te oikeasti huonojakin laseja täällä?? En tajunnut.

Olen aika ihmeissäni tästä, en ole koskaan saanut moista kuraa missään liikkeessä niskaani.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ostaa lukulaseja marketista yhdestä yksinkertaisesta syystä. Silmäni ovat eri paria, ei ole paljoa iloa laseista, joissa toinen linssi on oikeaa vahvuutta, mutta toinen ei. Niinpä ostan sekä kaukolasit että lukulasit optikolta. Onneksi muutoksia näkökyvyssä ei ole ollut vuosikausiin, joten ei tarvitse usein uusia laseja. Ehkä parin vuoden kuluttua olisi aika harkita moniteholaseja. Katsotaan, sanoi optikko.

Vierailija
22/34 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla kans Instrumentariumissa myyjä laittoi tilaukseen kysymättä kaiken maailman pinnoitteet ja heijastuksenestot, kun ihmettelin loppuhintaa, katseli kuin halpaa makkaraa että näinkö aion kulkea joidenkin Tiimarilasien tapaisten kanssa ihmisten ilmoilla? Pokat olivat mieleiset joten vaikka mieli teki, en marssinut kaupasta ulos mutta jatkossa en enää IKINÄ osta Instrumentariumista silmälaseja tämän tempauksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasit pitää uusia jos vahvuudet ei ole muuttuneet ja on muuten ehjät?

En myöskään ymmärrä tätä. Ja ap vaihtaa vielä parin vuoden välein, jolloin sangat eivät edes ole ns. pois muodista. Ymmärtäisin, jos haluaa 5-7 vuoden välein vaihtaa ja jos on vahvuus muuttunut, mutta 'ihan muuten vain'- vaihtelu ei mene mun järkeen.

Mutta, jos on ylimääräistä rahaa tuhlattavaksi, niin mikäs siinä.

Vierailija
24/34 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla kans Instrumentariumissa myyjä laittoi tilaukseen kysymättä kaiken maailman pinnoitteet ja heijastuksenestot, kun ihmettelin loppuhintaa, katseli kuin halpaa makkaraa että näinkö aion kulkea joidenkin Tiimarilasien tapaisten kanssa ihmisten ilmoilla? Pokat olivat mieleiset joten vaikka mieli teki, en marssinut kaupasta ulos mutta jatkossa en enää IKINÄ osta Instrumentariumista silmälaseja tämän tempauksen vuoksi.

Olisit voinut sanoa suoraan että en kaipaa tätä tai tuota. Joskus esim tiettyihin malleihin on pakko ottaa kaikki ohennukset jne mutta muuten saat karsia ihan niin paljon kun haluat

Vierailija
25/34 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ostaa lukulaseja marketista yhdestä yksinkertaisesta syystä. Silmäni ovat eri paria, ei ole paljoa iloa laseista, joissa toinen linssi on oikeaa vahvuutta, mutta toinen ei. Niinpä ostan sekä kaukolasit että lukulasit optikolta. Onneksi muutoksia näkökyvyssä ei ole ollut vuosikausiin, joten ei tarvitse usein uusia laseja. Ehkä parin vuoden kuluttua olisi aika harkita moniteholaseja. Katsotaan, sanoi optikko.

Ostat kahdet samanlaiset mutta niillä eri vahvuuksilla ja otat toisesta linssin ja laitat toiseen. Avaat vaan sen pienen ruuvin sivusta.

Vierailija
26/34 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasit pitää uusia jos vahvuudet ei ole muuttuneet ja on muuten ehjät?

En myöskään ymmärrä tätä. Ja ap vaihtaa vielä parin vuoden välein, jolloin sangat eivät edes ole ns. pois muodista. Ymmärtäisin, jos haluaa 5-7 vuoden välein vaihtaa ja jos on vahvuus muuttunut, mutta 'ihan muuten vain'- vaihtelu ei mene mun järkeen.

Mutta, jos on ylimääräistä rahaa tuhlattavaksi, niin mikäs siinä.

Linsseihin esim tulee naarmuja jotka häiritsee. Itsellä pakko vaihtaa tästä syystä laseja aina muutaman vuoden välein. Yleensä samalla sitten vaihdan kehykset kun kehykset on nykyisin todella halpoja. Linssit on ne jotka maksaa.

Vierailija
27/34 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut sanoa suoraan että en kaipaa tätä tai tuota. Joskus esim tiettyihin malleihin on pakko ottaa kaikki ohennukset jne mutta muuten saat karsia ihan niin paljon kun haluat

Siis näistä pinnotteista ym ei edes keskusteltu ennen kuin se tilauslomake oli jo täytetty myyjän toimesta. Silloin kyllä avasin suuni!

Vierailija
28/34 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa laseja  ja kun sattui toisetkin hyvin mieleiset kehykset, ajattelin tilata  myös lukulasit samalla. Mutta kun alettiin tyrkyttää sitä vakuutusta aika agressiivisesti niin lopulta sanoin, että olen käyttänyt laseja 30 vuotta, eikä ne vielä koskaan ole menneet rikki, niin en usko näiden uusienkaan menevän. Myyjä loukkaantui selvästi ja mukavasta asiakaspalvelutapahtumasta tuli jotenkin väkinäinen, niin jätin ne toiset lasit ostamatta.

Vierailija
29/34 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksikään optikkoliikkeessä työskentelevä ei ota kantaa tähän ketjuun? Onko työnantaja todellakin painostanut teitä myymään erikoispinnoitteita ja vakuutusta asiakkaille?  Saattako ehkä palkkaan bonuksia myydyistä vakuutuksista jne? Ei millään pahalla, mutta tulipa vain mieleen tällainenkin asia.

Vierailija
30/34 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn pienessä yksityisessä optikkoliikkeessä ja tarvitsen moniteholasit. Viimeksi hinta oli yhteensä 728 e. Kehykset, linssit, ohennukset, pinnoite. Ja tuossa on jo mukana alennus.

Päätin kokeilla myös liikettä, joka lupasi toisen linssin ilmaiseksi (tai saattoi se olla 50% ale, samapa tuo). Sieltä samanhintaisiin kehyksiin lasit olisi saanut alle 200 eurolla. Mutta sitten alkoi rahastus: jos haluaisin lasien lukualueen suuremmaksi, hinta nousi heti parilla sadalla, koska minulla on paha taittovirhe. Jos halusin ohennetut linssit, nousi hinta edelleen (silmäni ovat erittäin eripariset, toisen linssin hionta oli todella kallis eikä tarjous tietenkään koskenut muita kuin varastolinssejä) ja jos halusin linssit, jotka kestävät vähän paremmin naarmuuntumatta, niin hinta nousi edelleen. Lopulta tarjouslasit olisivat maksaneet melkein 900 e.

Palasin pieneen optikkoliikkeeseen, jossa oli heti kerrottu käyttökelpoisten silmälasien hinta.

Juuri näin!

Kantapää on minuakin opettanut :)  Kanattaa käydä "yksityisellä", palvelukin on ihan eri luokkaa ja tosiaan lasien hinta selviää heti kättelyssä.

Vierailija
31/34 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan hankkinut viime aikoina laseja Tallinnasta? Mikä on hintatilanne siellä? Olen hankkinut muutamat lasit sikäläisestä optikkoliikkeestä ja sain todella hyvät lasit. Itse asiassa kahdet lasit sillä hinnalla, minkä olisin joutunut maksamaan niistä Suomessa.

Vierailija
32/34 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin 10 vuotta sitten optikkoliikkeessä ja jo silloin piti myydä noita vakuutuksia. Myyntejä seurattiin tarkkaan ja välillä oli kampanjoita että sai vaikka 5 euroa/vakuutus provikkaa. Aina ei saanut. Pintoja ei koskaan laitettu automaattisesti ilman että asiakkaalta kysyttiin, toki kauko- ja moniteholaseissa ne lähes aina kannattaa olla, onhan ne nätimmät ja kestävämmät. Kannattaa sanoa ihan rehellisesti mitä haluaa, monet asiakkaat sanoo heti kun saapuu liikkeeseen etteivät halua kalliita laseja ja etsitään kehykset sitten sen mukaan. Varsinaista huijaamista ei ainakaan siinä liikkeessä tapahtunut, missä itse olin töissä. Tosin katteet optisella alalla on kyllä kovat, tai ainakin silloin oli.

Vierailija
33/34 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilannut parit viimeiset lasit netistä. Se on aika helppoa jos tarvisee vain yksitehot niin naputtelee vahvuuden ja silmäteränvälin. Merkkikehykset linsseineen alle 200€. Toki pitää itse taivutella sangat ja linssit ei välttämättä ole parasta laatua mutta olen kyllä ollut tyytyväinen :)

Vierailija
34/34 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos on ostamassa ensimmäisiä silmälasejaan, ei asiakas välttämättä tiedä, että mitkä noista lisämyynneistä ovat välttämättömiä ja mitkä eivät. Siinäkin mielessä on aika röyhkeää vierittää kokonaan vastuu asiakkaalle, että tämä osaisi erikseen tarkistaa, että mainostettuun verrattuna tilaukseen ei laitettaisi lisämyyntejä päälle. Vaan pitäisi lähteä nimenomaan niin päin, että esitellään peruslasit ja niiden hinta ja sen jälkeen kerrotaan niistä lisätuotteista, joista sitten voi valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi