Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä palvelua optikkoliikkeessä!

Vierailija
07.09.2017 |

Minulla on pääte-/lukulasit, jotka uusin parin vuoden välein. Ensimmäisellä käynnillä valitsin kehykset ja sain laseille hinnan (vahvuudet ei olleet muuttuneet). Toisella käynnillä sovitin lasit ja minua palveli tällöin "optinen myyjä", ei siis optikko. No, ajattelin että sillä nyt ei suurta merkitystä tuossa vaiheessa ole. Kunnes... hän ilmoitti maksutilanteessa lasien hinnan - se oli yli KAKSINKERTAINEN alkuperäiseen hintaan nähden! Totta kai tyrmistyin. Mitä ihmettä tämän ja edellisen käynnin välillä oikein tapahtui?! Optikko laski lasien hinnan minulle ensimmäisellä kerralla.

Myyjä närkästyi silminnähden ja tokaisi: "no, aletaan sitten tiputella näitä lisävalintoja pois!" Niin mitäköhän lisävalintoja?! En ollut pyytänyt mitään, eikä hän ollut ehdottanut mitään. Myyjä oli siis klikkaillut niihin vaatimattomiin lukulaseihini (joihin ei mitään hienouksia todellakaan tarvita) kaikenmaailman pinnoitteet ja vakuutukset! Sanoin, että minulla on todella kattava vakuutus, en tarvitse enää mitään lisävakuutuksia. Se ärsytti. Lopulta, kun kaikki turha oli saatu hinnasta pois, hän tiuskaisi vielä: "Ja huonoja ei sitten kannata ottaa" SEN minä vaan sanon!". Olisi pitänyt kysyä, että no myyttekö te oikeasti huonojakin laseja täällä?? En tajunnut.

Olen aika ihmeissäni tästä, en ole koskaan saanut moista kuraa missään liikkeessä niskaani.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyseessä sama ilmiö kuin apteekeissa, eli yritetään saada lisämyyntiä keinolla millä hyvänsä. Ehkä optikolla ajateltiin, että et kehtaa enää poistattaa niitä "lisävalintoja", jotka tilaukseesi oli ilmestynyt.

Vierailija
2/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin aloituksesta mieheni kanssa, koska hän hankki uudet lukulasit keväällä. Käyttämällämme optikolla olikin ovela keino myydä kalliita merkkikehyksiä. Myymälän puolella oli esillä vain ne merkkikehykset ja mies valitsi näkötarkastukseen odotellessaan myymälästä ne kehykset. Kun hän pääsi tilaan, missä näkötarkastus tehtiin, oli siellä ne "tavalliset" edullisemmat kehykset. Mies ei enää kehdannut sanoa, että hän katsookin näitä edullisempia kehyksiä. Nyt monen kuukauden kuluttua hän sitten kertoi tämän episodin. Lisäksi hänelle tuputettiin erilaisia pinnoitteita ja sitä vakuutusta. Ei ottanut. Onneksi laseista sai 40 prossan alennuksen. Ja lisäksi vielä bonuksen. Minunkin pitäisi uusia lukulasit ja saamamme 50 prossan alekuponki on onneksi vielä voimassa. Kun menen liikkeeseen, kysyn heti missä ovat ne edullisemmat kehykset, en halua ostaa kalliita merkkikehyksiä.

Vierailija
4/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasit pitää uusia jos vahvuudet ei ole muuttuneet ja on muuten ehjät?

Vierailija
5/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasien (kokonais-)hinnat ovat taas nousemaan päin. Lapselle joudutaan uusimaan lasit vuosittain, ja joka kerran pomppaa loppusumma. Vaikka mainostettaisiin ''kaikki kehykset -70%'' tai ''toinen linssi kaupan päälle'' tai ''hintaan sisältyvät yksiteholinssit'' niin ne välttämättömät ''kuorrutukset'', kuten ohennukset ja peruspinnoitteet (jotka ovat siis oikeasti välttämättömät, kun voimakkaat pluslinssit ja laseja pidetään koko ajan) nostavat loppusummaa. Lapsella silmälasit tulevat silmäsairauden vuoksi, joten alle 10-vuotias saa sairaanhoitopiiriltä vuosittain apuvälinetukea 95 euroa. Tuolla summalla ei saa kyllä mistään sopivia rillejä. Pelkät linssit maksoivat 240e, ja koska ovat tosiaan paksut ohennettuinakin, ei ihan joka kehysmalli ole mahdollinen. 

Vierailija
6/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Nissenillä. Sain siellä alkukesästä niin huonoa ja sekavaa palvelua (mm. valittiin myyjän kanssa aurinkolasit sivuun ja viikon päästä näöntarkastuksen yhteydessä toinen myyjä sanoi ettei niihin edes saa linssejä vahvuuksilla) että toista kertaa en mene. Annoin palautetta, vaan tuskinpa niitä huonoja kukaan noteeraa.

Vierailija
7/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasit pitää uusia jos vahvuudet ei ole muuttuneet ja on muuten ehjät?

Miksi uusia vaatteita pitää ostaa jos vanhatkaan ei ole rikki? Ihan vaikka vaihtelun vuoksi.

Vierailija
8/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yhtä p.... kokemus Silmäasemalla. Palveluammatti? toi optikko.

Vierailija
9/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäasemalta mieskin ne lukulasit hommasi. Ja meitä aiottiin vielä huijata sen alennuksen kanssa. Oltiin käyty jo valitsemassa ne kehykset ja varaamassa näöntarkastusaika sen 40 % alennuksen voimassaoloaikana. Kysyttiin vielä siitä, saadaanko se alennus, vaikka tarkastus saatiin niin, ettei se alennus enää ollut voimassa. Luvattiin, että koska asia on pantu alulle aikana, jolloin hankituista laseista sai kokonaishinnasta 40 % niin se alennus myös saataisiin. Kun sitten aikanaan mentiin hakemaan laseja, sanottiin ensin, että alennusta saa 25 %. Kun ihmettelin ääneen, että oltiin luvattu 40 %, alettiin tutkimaan papereita ja kyllä, kehykset oli valittu aikana, jolloin alennus oli 40 % ja kun sanoin, että oli luvattu se isompi alennus niin pienen nikottelun jälkeen se myös saatiin. Mies on niin kiltti, että hän olisi tyytynyt siihen pienempään alennukseen, minä osaan vaatia.

Vierailija
10/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tuttua samaa ihme kaupantekoa Silmäasemalla ja Specsaverersilla ja sitten suututaan, kun ei oteta sitä vakuutusta, johon et voi tutustua rauhassa kotona, vaan se esitetään kiireesti maksun yhteydessä tyyliin ota tai jätä. Jos joku voisi vinkata tietoa kunnollisesta optikkoliikkeestä olisin kiitollinen

Vierailija
11/34 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut koko ikäni asioimaan optikkoliikkeissä enkä ole vielä kertaakaan saanut huonoa palvelua. Nuorena näkö muuttui nopeasti, joten linssejä oli uusittava noin vuoden puolentoista välein. Ei tullut kuuloonkaan, että joka kerta olisi ostettu myös uudet pokat, vaan samoissa pokissa ehti olla yleensä kolmet linssit. Sitten oli pakko jo vaihtaa pokat, kun entiset olivat liian pienet tai muuten huonokuntoiset.

Noin parikymmentä vuotta sitten jouduin siirtymään moniteholinsseihin eli lasien hinta nousi roimasti. Aluksi pystyin vielä lukemaan ilman laseja, joten saatoin jatkaa vanhaa tapaani lukea sängyssä. Olen aina lukenut kyljelläni. Kun ikänäkö paheni, ei lukemisesta ilman laseja tullut enää mitään. Toisaalta monitehotkaan eivät toimi sängyssä. Hankin siis lisäksi lukulasit, ihan perussellaiset ilman minkäänlaisia käsittelyjä. Onhan ne linssit paksuhkot, mutta mitä sitten. Laitatin linssit vanhoihin sankoihin ja ne ovat palvelleet varmaan kohta kymmenen vuotta. Ikänäkö ei ole enää muuttunut ja kaukonäkökin on "rauhoittunut", silla nykyiset monitehot ovat palvelleet jo kohta 3½ vuotta eikä vieläkään ole ilmennyt syytä uusia linssejä.

Hyvät ihmiset, pitäkää puolenne ja uskaltakaa avata suunne ja kertoa toiveenne. Kun olin hankkimassa lukulasejani, sanoin heti, että haluan ihan vain peruslinssit ilman mitään hienouksia, ja sellaiset sain. Eikä kukaan liikkeessä närkästynyt moisista vaatimuksista eli peruslinssit vanhoihin kehyksiin.

Vierailija
12/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että aloin tutkimaan optikkoliikkeen kassakuittia tarkemmin päästyäni kotiin. Huomasin, että siitä huolimatta, että olin ilmoittanut etten ota sitä vakuutusta, niin silti siitä oltiin veloitettu. En ollut tutkinut sitä kuittia liikkeessä, koska oli kiire hammaslääkäriin. Menin sitten seuraavana päivänä optikolle ja ihmettelin, miksi minulta oli veloitettu vakuutuksen hinta, vaikka en sitä ollut halunnut. Alkoivat vain selittämään, että mukamas kaikkihan sen vakuutuksen ottavat ja eihän se maksa kuin 30 e. Tein selväksi, että haluan rahat takaisin vakuutuksen osalta ja että en enää asioisi kyseisessä liikkeessä ja että varoittaisin kaikkia tuttuja ja työkavereitakin liikkeen toiminnasta. Sain rahat takaisin, mutta kuulin poistuessani liikkeessä, kuinka työntekijät puhuivat keskenään, että olin outo tyyppi.

Vierailija
13/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rilliala on vähän paniikissa, koska ihmiset leikkauttavat taittovirheet pois. Lukulasitkin saa tokmannilta. Niiltä jäljellejääviltä asiakkailta pitää sitten rahastaa kaikki mahdollinen.

Vierailija
14/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pienessä yksityisessä optikkoliikkeessä ja tarvitsen moniteholasit. Viimeksi hinta oli yhteensä 728 e. Kehykset, linssit, ohennukset, pinnoite. Ja tuossa on jo mukana alennus.

Päätin kokeilla myös liikettä, joka lupasi toisen linssin ilmaiseksi (tai saattoi se olla 50% ale, samapa tuo). Sieltä samanhintaisiin kehyksiin lasit olisi saanut alle 200 eurolla. Mutta sitten alkoi rahastus: jos haluaisin lasien lukualueen suuremmaksi, hinta nousi heti parilla sadalla, koska minulla on paha taittovirhe. Jos halusin ohennetut linssit, nousi hinta edelleen (silmäni ovat erittäin eripariset, toisen linssin hionta oli todella kallis eikä tarjous tietenkään koskenut muita kuin varastolinssejä) ja jos halusin linssit, jotka kestävät vähän paremmin naarmuuntumatta, niin hinta nousi edelleen. Lopulta tarjouslasit olisivat maksaneet melkein 900 e.

Palasin pieneen optikkoliikkeeseen, jossa oli heti kerrottu käyttökelpoisten silmälasien hinta.

Vierailija
15/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiakas" / Substantiivit

-jonkin tuotteen ostaja tai jonkin palvelun tilaaja, kaupanteossa myyjän vastapuoli, se jota myyjä palvelee, uhri

-(atk) ohjelma, joka ottaa yhteyden palvelimeen

Vierailija
16/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin aina silmälaseja ostaessa. Tarvitsen monitehot, joissa hyvä lukualue työn takia. Linssit tulevat todella kalliiksi. Lisäksi korkeat poskipäät ja matala nenänjuuri tekee kehysten ostamisen vaikeaksi, kehykset on tehty vain kookaspäisille keskieurooppalaisille.

Kun ostin ensimmäisiä monitehojani niin ketjuliike teki virheen silmälasieni kohdalla. Yli kahden vuoden ajan mulla oli siis käytössä rillit, joilla en nähnyt kunnolla ja silmät olivat jatkuvasti kipeät ja väsyneet. Onneksi olin sen verran topakka, että kun vihdoin tajusin että lasit on tehty virheellisesti, marssin ketjuliikkeen toiseen myymälään jossa vaikutti olevan paremmat myyjät ja vaadin hyvitystä pilalle menneistä laseista.

Jouduin teettämään kokonaan uudet lasit koska edellisiä ei voinut millään tavalla korjata. Virhe oli se, ettei niihin kehyksiin olisi saatu linsseja asetettuja kunnollisesti - nuo kehykset olivat kuitenkin olleet liikkeessä lähes ainoat mun kasvoihin istuvat ja myyjä oli hyväksynyt ne. Jotensakin törkeää että mun annettiin silloin noita ekoja monitehoja ostaessani lähteä liikkeestä niiden huonojen lasien kanssa vaikka sanoin heti paikan päällä, etten pysty kohdistamaan vasemmalla silmällä lukualueeseen. Käskivät vaan totutella. 

No uusin laseihin sain hyvät linssit (eivät halvat todellakaan, mutta onneksi sain edes jonkin verran alennusta edellisten mokalasien takia). Mutta kehyksiä en saanut uusiin rilleihin. Nythän on vuosikausia ollut muodissa ne isot mollukat, joten viimeksi ei koko ketjuliikkeen myymälöistä eikä maahantuojan varastoista löytynyt sopivia kehyksiä! Jouduin kaivamaan kotoa kahdeksan vuotta vanhojen lukulasien kehykset ja niihin asennettiin uudet linssit.

Silti 50% alennuksenkin kanssa tulivat maksamaan 470 euroa! Varmaan ilman alea ja kehyksillä olisi tullut lähes 1000 e...

Tuntuu että näissä asioissa mennään joka vuosi huononmpaan mutta kalliimpaan tuotteisiin. Ja todellakin vinkki, että säilyttäkää hyvät kehykset, koskaan ei tiedä milloin niistä on hyötyä. Ja kannattaa sen myyjän kanssa keskustella, heissäkin on eroja.

Vierailija
17/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa netistä, laadukkaita laseja saa n. 50 eurolla.

Vierailija
18/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa netistä, laadukkaita laseja saa n. 50 eurolla.

Kokeiltu on, vielä eivät ole onnistuneet tekemään kunnollisia hiontoja.

Vierailija
19/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et keskustellut myyjän kanssa etkä ottanut selvää mistä maksat.

Mulle ei ole koskaan myyty mitään väkisin, koska käytän aikaa ja aivojani siihen ostotilanteeseen.

Kun kassalla ilmoitetaan hinta, on se viimeinen hetki kysyä mutä hinta sisältää. Ei voi tulla yllätyksenä.

Vierailija
20/34 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina lasit Tokmannilta tai vastaavista tavarataloista. Tarvitsen vain lukulasit, mutta joka vuosi ne pitää olla vahvemmat. Yli 20 vuotta sitten hankin ensimmäiset optikkoliikkeestä, ne olivat täysi sopimattomat enkä nähnyt niillä mitään. Käytän myös ns. TV- laseja , niihin riittää, joku 1 tai 1,5 diopteria. Autolla ajaessa en lääkärin mielestä tarvitse laseja. Kun meillä on varsinainen vakikoti, mökki  ja vielä vapaa-ajan kakkosasunto, kyllä on paljon oltava erilaisia laseja, kun en tosiaan näe lukea ilman laseja mitään. Voin vaihdella laseja myös meidän vanhimman lapsen kanssa. Minulla  nämä halpislasit toimivat parhaiten. Työtovereilla on optikolla hankittuja laseja, mutta ei niitä voi käyttää ,jostakin syystä lainaavat niitä minun lasejani. Meillä kyllä työnantaja maksaa ne kalliit monitehot. Tiimaria on yhä ikävä !!   Vhjeeksi myös kirppiksetä olen löytänyt hyvät ja mieleiset, hinta 1e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan