Mikä tarve miehillä on puhua niin kovalla äänellä? Menshouting?
Olin eilen pienissä kahdeksan hengen illanistujaisissa, ja niiden kolmen paikalla olleen miehen äänenkäytön takia tuntui, että kyseessä olisi olleet parinkymmenen hengen kotibileet.
Onko tuo joku huomionhakujuttu? Haetaan naisilta huomiota ja katsotaan kuka on se äänekkäin laumanjohtaja?
Kommentit (16)
Olen ihmetellyt tuota itsekin. Muuten monet miehet puhuvat ihan normaalilla äänellä, mutta sitten kun useampi mies on paikalla, niin volyymi nousee ihan tolkuttomasti. Miespuolinen naapurini kutsuu usein mieskavereitaan kylään ja voi jestas sitä huutoa ja kailotusta!
Plus naisten päälle puhuminen, ja jopa naisten eteen seisomaan asettuminen niin että nainen suljetaan siten ulos keskusteluporukasta. Yleensä sellainen itseään täynnä oleva Kokoomusjätkä kyseessä.
Pienet miehet karjuvat syvalla bassoaanella, huomattu on!
Vierailija kirjoitti:
Jaa,viikon yleistys...
Yleistäminen on sallittua, jos se on negatiivista ja kohdistuu miehiin tai positiivista ja kohdistuu naisiin.
Huuda itse lujempaa. Ei ole vaikeaa.
Olen huomannut samaa ja miettinyt oliko "ennen" näin. Jopa naapurista kuuluu kauhea möykkä, kun sinne saapuu miesvieraita. Eivätkä käsittääkseni mitään kaljaa lotraa, koska kyse on alkuillan visiiteistä, mutta kovaa pitää näköjään huutaa ihan tavallisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Huuda itse lujempaa. Ei ole vaikeaa.
Se siinä varmaan onkin, että naisia tämä asia harmittaa, koska heidän äänensä ei ole yhtä kantava kuin miesten. Tuntevat siis itsensä tässäkin asiassa miestä huonommiksi ja pahoittavat mielensä.
Sosiaalisissa tilanteissa naiset noteeraavat nimenomaan sen kovaäänisimmän miehen. Jos istut rauhassa aloillasi ja keskustelet normaalilla puheäänellä, ei kukaan katso edes suuntaasi.
Kyse on siitä, että miehen tulee erottua muista miehistä. Yksi tapa on olla kovaäänisempi kuin muut. Se luo mielikuvan johtajasta, joka on aina vetoavaa naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisissa tilanteissa naiset noteeraavat nimenomaan sen kovaäänisimmän miehen. Jos istut rauhassa aloillasi ja keskustelet normaalilla puheäänellä, ei kukaan katso edes suuntaasi.
Kyse on siitä, että miehen tulee erottua muista miehistä. Yksi tapa on olla kovaäänisempi kuin muut. Se luo mielikuvan johtajasta, joka on aina vetoavaa naisesta.
Jep. Eka naiset palkitsee kaiken maailman kusipääkoulukiusaajat seksillä ja parisuhteilla ja sitten ihmettelevät mihin kaikki hyvät miehet ovat kadonneet..
Naislaumat eivät sitten kaakata vai...?
Miehet huomaa mikä naisia kiinnostaa.
Jos kovaääniset miehet saa naisia niin miehet alkaa kovaäänisiksi.
He haluavat nähdä asioita joita kuten he eivät tule koskaan näkemään. En puhu kaikista.
Kun porukka vetää viinaa niin voluumi nousee.
Nyt tajusinkin mikä siinä oli niin kummallista, en ollut kuullut tämän miehen kailottavan ennen niin. Ei ollut mitään ylimääräistä meteliä, tila oli pieni ja meitä oli vain kolme. Miehellä ei ole tapana kehuskella itseään mutta nyt hän kertoi korotetulla äänellä muutamia asioita joissa oli kunnostautunut. Ei kehunut olleensa hyvä mutta asiasisältö oli hänelle kunniaksi. Meillä on ollut kiinnostusta puolin ja toisin, en tiedä yrittikö tehdä vaikutusta. Ajattelin silloin että ne jutut kertoivat hänen hyvästä ja vastuullisesta luonteestaan mutta kovan äänen tajusin vasta nyt. Se oli vähän outoa eikä aiheista syntynyt sen kummempaa keskustelua. Alkoholia ei ollut nautittu.
UP!!!