Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja isänsä riidoissa, vitja mitä touhua.

Vierailija
06.09.2017 |

Miehelläni oli isänsä kanssa karsea riita huhtikuussa. Tai siis isänsä haukkui tämän ihan pystyyn päivällisillä, jossa paljon vieraita, vanhoja perhetuttuja jne. Ei olla oltu oikeastaan missään tekemisissä sen jälkeen, anoppi on käynyt viikottain meillä näkemässä lapsia ja leikkimässä että kaikki on ihan normaalisti. Ajattelin että tähän paskaan en käsiäni iske, että saavat keskenään selvitellä rauhassa.

Lasten synttärit oli taannoin, eikä appi suvainnut saapua paikalle lainkaan. Nyt sitten anoppi oli mieheltä kysynyt että voivatko tavata lapsia ilman meitä. Nostin tästä verenpaineeni vallan perusteellisesti. Ei olla vielä vastattu tähän mitenkään, mutta mietin että mitä helevettiä ne oikeen ajattelee.

Tiedän ettei anoppi tarkoita tätä pahalla ja varmasti ajattelee että tärkeintä on että appiukon ja lastenlasten välit säilyvät, mutta onhan toi rivien välistä mulle ainakin niin mahoton henkinen keskarin näyttö ettei mitään järkee. Sama kun sanois, että lapset on ihan rakkaita, mutta teidän naamoja ei viiti katella. Pienempi lapsista on vielä tississä kiinni oleva taapero, jonka ei mun mielestä tarvis kyläillä vielä yhtään missään ilman vanhempia, vaikka välit olisikin normaalit.

Ja sitten tämä koko miehen ja isänsä riita. Aina niillä on ollut aika tulen arat välit ja appi on ukko joka tykkää nöyryyttää muita. Se päivälliskommentti meni niin lujaa vyön alle, etten ihmettele vaikka noiden välit ei korjaantuisi koskaan. Ja jos vanhempi paskoo välinsä omiin lapsiinsa, niin oon vähän sitä mieltä, ettei silloin ole mitään oikeuksia lapsenlapsiinkaan.

Tästä tuli nyt aika poukkoileva ja sekava, mutta pointti oli, että oonko ihan kohtuuton jos kieltäydyn siitä että anoppi kiikuttaa lapsia apen luokse, jos kerran on niin tulehtuneet välit ettei kehtaa enää meillä naamaansa näyttää, ja mykkäkouluilee vieläkin?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja appi väänsivät siellä päivällisellä maailmantaloudesta ja mies totesi, ettei jatkuva talouskasvu ole mahdollista. Tästä appi veti herneen nenään ja alkoi karjua pojallensa, että vittuako sinä tästäkään tiedät, kun et edes omaa lastas osannut pitää. (Taustana sen verran että miehen ex-vaimo vei lapsen erossa ja tapaamisista on väännetty lastenvalvojan, sovitteluiden ja käräjien muodossa, eli lapsi on vieraannutettu miehestä totaalisesti ja järjestelmällisesti, josta mies on ollut kovin masentunut. Tätä siis lapsitilannetta jatkunut kohta seitsemän vuotta.) Mielestäni melko aiheeton, alhainen ja tahallaan satuttava kommentti, varsinkin suuren yleisön edessä. Ymmärrän että mieheni loukkaantui sydänjuuriaan myöten.

Tuolle kommentoijalle, joka sanoi miksen päästä appea kotiimme kun mieheni on poissa, niin en itsekään järin arvoistaisi jos mieheni päästelis minun selän takana sellaisia hypoteettisia ihmisiä kotiini, jonka kanssa en ole välilöissä. Muutenkin, se on miehen isä, ja olen itsekin aika kiukkuinen siitä miten omaa poikaansa kohtelee. Mummullahan tässä ei ole osaa eikä arpaa, ja ovet ovat olleet hänelle auki, siitä olen iloinen, ettei ole antanut apen vaikuttaa omiin suhteisiinsa poikansa ja lasten kanssa.

Mutta suoraan sanottuna mulla ei ole ihan kauheesti arvostusta appea kohtaan tällä hetkellä, ja muutenkin olen miettinyt että onko se nyt lapsille mikään menetys olla ilman ukkia, joka puhuu rakkaimmileenkin noin. Se on harmi että pienempi ei muista ukkia enää, ei tunnista valokuvista jne. Mun omat vanhemmat asuu toisella puolen suomea ja kyläilevät muutaman kuukauden välein, joten tuo miehen äiti lähimpänä mummuna on selkeästi ihan hirveän tärkeä.

Tää koko tilanne on jotenkin ihan kauhea, en olisi ikinä uskonut sen mielikuvan perusteella mikä tässä viimeisen kuuden vuoden apesta on muodostunut että käyttäytyisi näin. Ap

Eli miehesi on joku nössykkä vihervasuri. Appi on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi