IDEOITA RIPPIJUHLATARJOILUUN KAIPAISIN KIITOS!
mun osakseni on tullut suolaisen puolen järjestäminen, ex mies hoitaa makeat. olen hyvä ellen loistava voileipäkakkujen tekijä mutta toisaalta niitä on ollut joka juhlissa. vieraita on noin 30 aikuista ja 6 lasta joten kaikki eivät pöytään mahdu. eli tarjottavan pitää olla sellaista että voi syödä seisaaltaankin tai sohvan nurkassa.
Kommentit (10)
Raikkaita voileipiä tietysti. Ja koska kirkon jälkeen kaikilla on sudennälkä, on lohikeitto ihan ehdoton.
Googlaa Hellapoliisin reseptit.
Itse löysin niistä monta ideaa.
ruoka ei ole tilanpuutteen vuoksi vaihtoehto. eli simppeliä syötävää. ex mies hoitaa kakut ja pullat ja keksit, mun pitäs hoitaa suolainen. alun perin ajattelin voileipäkakkuja, kinkku ja lohi ja kanafeta piirakkaa, mutta mieli tekis tehdä jotain uutta
Jos olet hyvä niissä voileipäkakuissa ja ajattelitkin jo niitä, niin tee ihmeessä sitten niitä! Turha tehdä hommasta liian stressaavaa ja vaikeaa toteuttaa vain uutuusarvon takia. Hyvin tehty voileipäkakku on tosi näyttävä ja herkullinen, ja voithan tehdä vaikka niiden lisukkeeksi paria erilaista ruokaisampaa salaattia ja hyvää leipää. Ei ainakaan mitään ruokia, jotka kaipaavat lämmitystä ennen tarjoilua, niistä tulee vain turhaa säätämistä.
Makaronilaatikkoa 200 grammaa vierasta kohden.
Musta tuntuu että niitä sun voileipäkakkuja ihan odotetaan... mites sitten vaikka joku sienipiiras, jos ne syksyllä ovat. Myös suolaiset tuulihatut on kivoja. Entäs vihersalaatti, siihen kylkeen vaikka oliiveja ja muita kaupasta valmiita antipasto juttuja /hyvä leipä tai patonki
Ehkäpä lisäksi karjalanpiirakoita ja itsetehtyä munavoita.
Tee ihmeessä ne voileipäkaku(t). Jos olet niissä hyvä niin oikeesti vieraat osaa odottaa niitä herkkuja. Tai edes kalakakku. Itse tein myös fetapinaattipiirakan jossa oli pussimuusipohja, oli todella hyvää. Löytyy googlaamalla. Ja noi karjalanpiirakat ovat aina hitti, sori vaan raikkailijoille. Meillä oli niihin päällisiksi hirven paahtopaistia, piparjuuri- ja homejuustotahnaa ja sitä munavoita. Kaikki meni.
Eikö viimekertainen aloitus riittänyt?
Oikein hyvä suunnitelma
Mutta ei mitään nakkikuopeja
Just söin makoisaa kinkkuhyrrää voitaikinasta!