Apua av-hoitajat ja lääkärit, auttakaa! Mitä teen tämän haavan kanssa? Kuva
Se ilmestyi yhtäkkiä jalkaani (kun olin tajuttomana leikkauksessa) ja siinä nököttää. Siinä on pyöreä keltainen kova juttu keskellä.
Haavaa kutittaa mutten koske. Mitä mä teen? Tämä on aika hirveää :/ Mä pidin siinä yön laastaria ettei siitä hinkkaudu mitään lakanoihin ja nyt otin pois.
Kommentit (24)
Kohta se kuivaa ja tippuu pois. Luulen kyllä että jää mojova arpi!
Yök...tohon.ei varmaan enää karvakaan.kasva?
Painehaavalta tai painehaavan alulta näyttää. Ilmeisesti anestesiassa kantapääsi on jäänyt painuksiin eikä asentoa ole huomattu korjata (koko leikkausryhmä on vastuussa potilaan asennosta, eli virhe on tapahtunut). Pihka minkä joku tuolla mainitsikin on hyvä ja pidä haavaa peitettynä vaikkapa tuolla mepilexillä. Huuhtele haavaa ihan fysiologisella keittosuolalla (apteekista) kun vaihtelet lappuja ja hoitelet sitä. Ja muista pitää jalkaa nukkuessa ja makoillessa vähän koholla ja laita vaikka tyynyä pohkeiden alle niin, että kantapää jäisi ilmaan.
Ajattelin päivittää tätä, jos joku vaikka jäi miettimään, että kuolikohan se av-mamma vai ei.
En kuollut. En kehdannut mennä lääkäriin enää mutta annoin haavan vain olla. Nyt se näyttää tältä:
http://aijaa.com/28Fa7c
Kai tuosta vielä jalka tulee?
Ei ole tullut yhtään kuumetta eikä mitään joten tuskin se edes tulehtui. Se keltainen osa muuttui tummaksi.
Ap