Missäpäin Espoota haluaisit lapsiperheellisenä asua? Miksi?
Kommentit (29)
Leppävaarasta moni on varmaan eri mieltäkin, mutta meillä on siellä kolme lapsellista tuttavapariskuntaa, jotka kaikki ovat kehuneet.
Mankkaan seutu, Järvenperä yms
ovat pientalovaltaisia alueita ja rauhallisia, hyvät kulukyhteydet mun työpaikalle
Kunhan ei ole itse pakko asua siellä.
ja pientaloalueelle. Ja muutto Espooseen edessä. Onko tuolla Nöykkiössä mitään palveluja lähellä?
Ap
ja totuushan on että se on Suvelan (=Espoon kusisin lähiö) kupeessa.
t: Ap, joka ei juuri Espoota tunne
Ihan siinä aseman vieressä on paljon kerrostaloja mutta löytyy sieltä uudempaa rivaria ja paritaloyhtiöitäkin. Ja sinne pahamaineiseen Suvelaan taitaa matkaa olla pari kilometriä... Että en kovin suurta stressiä tuosta Suvelasta ottaisi;)
Ymmerstan plussa on hyvät kulkuyhteydet + hyvät palvelut (Kauniainen, Leppävaara jne).
Rauhallinen omakotitaloalue, tosin rivareitakin on. Lapsille turvallinen ja kiva alue.
Matinkylän kouluihin... Tuo Laaksolahti/Jupperi alue myös varmaan ihan ok, ei kyllä omaa kokemusta! Lisäksi ehkä Nöykkiö, Friisilä... Onhan noita Espoossa aika paljonkin. Kaikki em. ovat pääsääntöisesti pientaloaluetta.
Rauhallinen alue Tapiolan ja Matinkylän välissä. TODELLA hyvät liikenneyhteydet Helsinkiin ja Tapiolaan (+ muualle Espooseen tietty).
Niittykummussa oma pieni ostari ja koulukin.
Itse asun Kivenlahden rannassa. Alueena ihan ok, mutta vähän kaukana...
Rauhallista kuin herran kukkarossa mutta kuitenkin palvelut lähellä, hyvintoimeentulevia lapsiperheitä (tietty pitää olla varaa ostaa se asunto sieltä), merenranta, ulkoilumaastot jne jne.
Lähellä löytyvät sekä suom että ruotsinkieliset koulut ja päiväkodit
Vierailija:
Matinkylän kouluihin... Tuo Laaksolahti/Jupperi alue myös varmaan ihan ok, ei kyllä omaa kokemusta! Lisäksi ehkä Nöykkiö, Friisilä... Onhan noita Espoossa aika paljonkin. Kaikki em. ovat pääsääntöisesti pientaloaluetta.
AP:lle mikä on budjetti ja kokoluokka ?
Pientalo alueita, joissa kiva koulu...
+hyvät kulkuyhteydet moneen suuntaan
+erilaisia palveluja alueella ja lähistöllä, Selloon lyhyt automatka
+rauhallinen alue, viriili ilmapiiri
+lapsille harrastuksia, urheiluhalli
+uimarantoja
+kaunis alue
+hyvä koulu, päiväkoteja, kauppa, neuvola, kirjasto, päiväkerhot, mll toimii, srk toimintaa, martat, kyläyhdistys
Kaitaa, Nöykkiö, Nuottaniemi, Iirislahti, Haukilahti, Mankkaa, Tapiola,...
Lystimäki, ...
Itse pidän Länsiväylän läheisyyttä etelä-Espoossa positiivisenä asiana, työpaikka kun on Helsingin puolella Ruoholahdessa, niin sitä pitkin pääsee tosi kätsysti ja nopeesti töihin.
Itsekin muualta tänne muuttaneena olen ollut etelä-Espoossa (asumme Kaitalla) asumiseen erittäin tyytyväinen.
Tietty jos vie lapsen yksityiseen kouluun niin sitten, mutta kunnallisiin kouluihin ei voi enää itse vaikuttaa. Ennenhän sitä pystyi, mutta viime syksynä tuo muuttui. Eli kyllä sinne Matinkylän kouluun joutuu, jos joutuu...
Kuka niitä täällä kauhisteli niin kertoisitko tarkemmin miksi kammoat Matinkylän kouluja? Itse viihdyn todella hyvin Matinkylässä, ei tosin asutakaan missään Matinkylän ostarin lähellä vaan aika lähellä rantaa.