Lantionpohjalihasten vahvistaminen, kukaan onnistunut?
Kaipaisin kokemuksia lantiopohjalihasten vahvistamisesta. Kaksi isoa lasta pukattu maailmaan ja parin vuoden jälkeenkin en todellakaan ole ennallani. Esim. virtsasuihkun katkaisu ei onnistu, onneksi ei kuitenkaan ole virtsankarkailua..
Jumppaillut olen mutta kun vaan muistaisi säännöllisesti. Taas monen päivän tauko. Paritkin kuulat löytyy, smartballsit pysyy ja n oikein tiedä tekeekö ne jotain vai ei..? mutta esim kuukuppi saattaa lähteä valumaan esim. lenkillä vaikka vaihdoin jo koon isompaankin.
Jaa omat vinkkisi ja kokemuksesi milloin ja miten tulokset alkoi näkymään :)
Kommentit (9)
olen huomannut että päivittäiset reippaat kävelylenkitkin päivittäin vahvistaa lantionpohjankin lihaksistoa ja samalla laihduttaa! helposti onnistuu kun jaksaa pitää yllä "treenausta"
hiki pintaan täytyy saada!
Jumppailin päivittäin epäsäännöllisellä tiheydellä, nyt on sitten liian kireät lihakset. Yksi lapsi synnytetty alakautta. En käyttänyt mitään palloja tms. vaan ihan jumppasin istuessa ja sitten kävellessäkin kun lihakset vahvistuivat
Vierailija kirjoitti:
Jumppailin päivittäin epäsäännöllisellä tiheydellä, nyt on sitten liian kireät lihakset. Yksi lapsi synnytetty alakautta. En käyttänyt mitään palloja tms. vaan ihan jumppasin istuessa ja sitten kävellessäkin kun lihakset vahvistuivat
Lisäyksenä siis tähän että jumppa kyllä auttoi virtsankarkailuun, nyt mies ei tahdo mahtua sisään.
Yritä pidättää pissaa aina mahdollisimman pitkään. Mutta vain kotioloissa.
Mulla viisi synnytystä. Muutama lapsi painanut 4,5 kiloa. Virtsa karkaili yskiessä, ponnistaessa, hypätessä, juostessa oli aivan kamalaa. Harrastan vielä juoksemista ja kusi huilas ekasta askeleesta viimeseen.
Treenaan paljon liikuntaa ja ihan näitä lantiopohjan supisteluharjoituksia tein paljon istuessa esim. autossa.
Lantiopohjan lihakset onkin hyvässä kunnossa. Ne on testattu, mutta virtsan valskaamiseen sillä ei ollu mitään tekemistä. Joku sulkijalihas virtsaputekn suulla oli löystynyt. Se korjattiin sitten leikkauksella. Olihan mahtavaa päästä sen jälkeen lenkille :) Maratonillekaan tarvinnu varustautua repullisen tenaleidien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla viisi synnytystä. Muutama lapsi painanut 4,5 kiloa. Virtsa karkaili yskiessä, ponnistaessa, hypätessä, juostessa oli aivan kamalaa. Harrastan vielä juoksemista ja kusi huilas ekasta askeleesta viimeseen.
Treenaan paljon liikuntaa ja ihan näitä lantiopohjan supisteluharjoituksia tein paljon istuessa esim. autossa.
Lantiopohjan lihakset onkin hyvässä kunnossa. Ne on testattu, mutta virtsan valskaamiseen sillä ei ollu mitään tekemistä. Joku sulkijalihas virtsaputekn suulla oli löystynyt. Se korjattiin sitten leikkauksella. Olihan mahtavaa päästä sen jälkeen lenkille :) Maratonillekaan tarvinnu varustautua repullisen tenaleidien kanssa.
Onnea viidestä lapsesta! ja hienoa että tilanne korjaantui pissauksen suhteen.
Voi niitä lihaksia liikaakin treenata. Paljon siitä ei puhuta, että rentous on sielläkin A&O. Jos heräät yöllä usein pissalle, sinulla todennäköisesti on liian kireät lantionpohjan lihakset. Ennen lääkärille menoa opettele rentouttamaan niitä paikkojasi.
Up