Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö cd levyjä myydään?

epätietoinen
05.09.2017 |

Ja jos myydään niin missä? En ole aikoihin nähnyt.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

prisma jne

Vierailija
2/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tammiston prismassa ollut. Kävin katsoo vartavasten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levykaupoista itse ostan, myös cdon verkkokauppa myy mitä vaan.

Vierailija
4/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä ainakin. Tykkään kuunnella musiikkia cd:ltä, se kuulostaa paljon paremmalta kuin läppärissä tai puhelimessa. Ostan levyjä harvoin, ihan vaan suurimmat suosikit. Keskivertomusan kuuntelen spotifyssa.

Vierailija
5/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

cdon

Vierailija
6/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä ainakin. Tykkään kuunnella musiikkia cd:ltä, se kuulostaa paljon paremmalta kuin läppärissä tai puhelimessa. Ostan levyjä harvoin, ihan vaan suurimmat suosikit. Keskivertomusan kuuntelen spotifyssa.

Ostaako niitä joku vielä oikeesti? Montako levyä olet ostanut vuoden aikana?

Vierailija
7/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ei ostaisi? Minä olen siirtynyt takaisin vinyyleihin :-)

Spotify maksaa sen verran paljon, että jos ei aktiivisesti kuuntele musiikkia, niin tulee kalliiksi.

Vierailija
8/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan levy aivan eri asia kuin esim. spotify. Samoin kirjat, ostan edelleen paperisia kirjoja enkä lue niitä koneelta.

Vierailija
9/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levykauppa Äxästä ostan CDt, mutta vain jos levyä ei löydy vinyylinä. Nykyään alkanyt ilmestymään joitain julkaisuja myös C-kasettina. Niitäkin olen ostanut viimeksi viikonloppuna. About 3-5 levyä tulee vielä hankittua kuukausittain. Aiemmin huomattavasti enemmän.

Vierailija
10/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spotify maksaa sen verran paljon, että jos ei aktiivisesti kuuntele musiikkia, niin tulee kalliiksi.

No ei se kymppi kuussa ole paljon verrattuna siihen miten paljon ennen ostettiin levyjä. Uutuuslevyt olivat lähes 20 euroa ja vanhemmat 5-15 euroa ja kyllä niitä omassa tuttavapiirissä vähintään pari kuussa ostettiin.

Itse ostan satunnaisesti vinyylejä, ehkä 10 vuodessa. CD-levyjä ei tule samalla tavalla kuunneltua.

Esimerkiksi Helsingissä on vielä paljon levykauppoja, kuten Keltainen Jäänsärkijä, Music Hunter, Black and White, Hippie Shake Records, Levykauppa X, Teen Wolf Records, Digelius jne.

Vierailija
11/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myydään. Ja kyllä niitä ihmiset ostaa. Syitä on monia. Juuri ostin  yhden cd:n, jota ei valitettavasti pääse kuuntelemaan mistään muualta kuin itse levyltä. Ja ostan jatkossakin.

Vierailija
12/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kymppi kuussa ole paljon verrattuna siihen miten paljon ennen ostettiin levyjä. Uutuuslevyt olivat lähes 20 euroa ja vanhemmat 5-15 euroa ja kyllä niitä omassa tuttavapiirissä vähintään pari kuussa ostettiin.

Itse ostan satunnaisesti vinyylejä, ehkä 10 vuodessa. CD-levyjä ei tule samalla tavalla kuunneltua.

Esimerkiksi Helsingissä on vielä paljon levykauppoja, kuten Keltainen Jäänsärkijä, Music Hunter, Black and White, Hippie Shake Records, Levykauppa X, Teen Wolf Records, Digelius jne.

No ei kyllä koko perhe kympillä spotifyä saa =) Nyt on kuukauden tarjous kympillä, mutta ei muuten. Meillä on kaikki musiikin muodot paitsi c-kasetit. Mutta kotona kuuntelin vinyylejä ja cd-levyjä. Mökillä ja autossa spotifyta.

Vierailija
13/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vinyylit tuli takas CD:n tilalle on naurettavaa tänä digi aikana. Vinyylin soundi on paskempi, ainut joku nostalgisuus ja se ei mene jakeluun. Ja tiedän mistä puhun, kun olen old school tyyppi ja olin teini 80-luvulla ja silloin ostettiin kaikki levyt aina lp.nä kun ei ollut cd:t tulleet vielä markkinoille. Ainut hyvä on älppyjen kansitaide, joka näkyy sitten isompana kun on lp:n muodossa.

Vierailija
14/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että vinyylit tuli takas CD:n tilalle on naurettavaa tänä digi aikana. Vinyylin soundi on paskempi, ainut joku nostalgisuus ja se ei mene jakeluun. Ja tiedän mistä puhun, kun olen old school tyyppi ja olin teini 80-luvulla ja silloin ostettiin kaikki levyt aina lp.nä kun ei ollut cd:t tulleet vielä markkinoille. Ainut hyvä on älppyjen kansitaide, joka näkyy sitten isompana kun on lp:n muodossa.

Paskaa puhut old skool tyyppi. Vinyylin soundi paljon parempi kun cd:n. Lämpimämpi, elävämpi. Ei niin pakattu. Tai sit sullon vaan paskat skobet.

Vierailija
15/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostetaan uudet levyt aina lp:nä, jos on vain saatavilla. Miehellä ja minulla on omat levysoittimet eri huoneissa. Jos ei ole lp:nä, ostamme cd:nä.

Kaupungissamme on erinomainen levykauppa, joka tilaa omia kanaviaan pitkin, mitä tahansa käy pyytämässä. Pari vuotta sitten kävin kysymässä, tietäisikö myyjä sellaista levyä, jossa on se 80-luvun Robin Hood -tv-sarjan tunnusmusiikki, ja viikkoa myöhemmin se oli minulla :) .

Välillä tilaan Levykauppa X:stä tai cdon:sta itse. Lastenlevyjä cd:nä olen ostanut Prismasta.

Vierailija
16/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikki Prisma. Laaja valikoima

Vierailija
17/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Spotify maksa mitään? Olen vuosia käyttänyt, eikä koskaan ole maksanut.

Vierailija
18/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele lainkaan musiikkia maksullisten palvelujen kautta. Jos kuulen radiosta jonkun sellaisen kappaleen, joka vie suunnilleen jalat alta, niin hankin cd:n, joita todellakin myydään lähes jokaisessa kaupassa. Tänä vuonna en ole tainnut ostaa kuin yhden levyn toistaiseksi, mutta ehdinhän minä vielä hankkia useitakin. En muuten osta mitään uusia renkutuksia, vaan satsaan vanhempaan musiikkiin, jota on viime aikoina siirretty paljon cd:ille, osaksi varmaan Suomi100-vuoden kunniaksi.

Vierailija
19/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme levyä tulee vuodessa ostettua tai lahjana. On ollut pitkään jo traditio, että jompikumpi vanhemmistani tai kummitätini ostaa minulle lahjaksi jonkun uuden cd-levyn, kun vain tietävät ensin minkä levyn haluan. Eli yllätyksenä se lahja ei tule, vaan sellaisena traditiona.  Ainakin auton cd-soittimessa tulee noita aitoja levyjä vielä kuunneltua, vaikka samassa soittimessa on myös usb-mp3 -tikulle paikka.

Vierailija
20/25 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin tätä juuri viikko sitten muuttaessani. Tajusin, etten ole kuunnellut levyjäni muutamiin vuosiin, paitsi joskus vinyylejä piruuttani. Jos olisin jonkun artistin himofani, silloin varmaan ostaisin ihan konkreettisen levyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä