Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tuomittu loppuelämäni elämään huonon ihon kanssa kun

Vierailija
05.09.2017 |

kahden roaccutan kuurinkin jälkeen naama täynnä epäpuhtauksia?

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt isäni ihotyypin tai mistä ikinä onkaan kyse, sillä hän kärsii aknesta vielä 67-vuotiaanakin. Minä, 30-vuotias nainen olen kokeillut aivan kaikkea. Olen jopa sairastanut ortoreksian (pari vuotta äärimmilleen vedettyä terveysruokavaliota), eivätkä finnit lähteneet. Kaikki mahdolliset tökötit testattu pitkän kaavan mukaan. Elintavoilla ei voi vaikuttaa kaikkiin akneihin.

Vierailija
22/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut aknea, todettakoon heti alkuun, mutta atopiaa, migreeniä ja muita vaivoja. Ne johtuivat ruoka-aineista, joille olin yliherkkä (FoodDetective -testi). Oireet poistuivat vain ruoka-aineen totaalisesti poistamalla, vähentäminen ei tuonut tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perinyt isäni ihotyypin tai mistä ikinä onkaan kyse, sillä hän kärsii aknesta vielä 67-vuotiaanakin. Minä, 30-vuotias nainen olen kokeillut aivan kaikkea. Olen jopa sairastanut ortoreksian (pari vuotta äärimmilleen vedettyä terveysruokavaliota), eivätkä finnit lähteneet. Kaikki mahdolliset tökötit testattu pitkän kaavan mukaan. Elintavoilla ei voi vaikuttaa kaikkiin akneihin.

Ei mitkään tökötit autakaan, vaan ruoka.

Vierailija
24/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla vaan on huono iho, toivottavasti saat edes helpotusta ihotautiääkäriltä, mutta tuskin koko ongelma poistuu. Aivan turha jauhaa näistä ihonhoitojutuista, luultavasti olet kokeillut jo kaikkea.

Ne kenellä on hyvä iho on ihan sama mitä syö ja nukkuuko vaikka meikit naamalla ja pesee naamansa kerran viikossa =)

Vierailija
25/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöty ruoka vaikuttaa ihon kuntoon. Mieti sitä.

Olipa ylimalkainen, mutta siitä huolimatta ylimielinen neuvo.

Mitä ihmeen ylimielistä näät tuossa?  Tottahan se on.

Vierailija
26/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne on hormonien epätasapaino. Syö sellaisen ruokavalion mukaan, missä otetaan huomioon ruoan hormonivaikutukset. Juu ja se ei ole hokkupokkus yksi ruoka tekee sitä tai tätä vaan enemmän kokonaisuuksia. Fruktoosi ja etanoli pois kokonaan. Katso ginelistä missä fruktoosia, sitä on mm jokaisessa pöytäsokerimolekyylissä puolet. Proteiinia ei tarvita määräänsä enempää. Rasvaa tarvitaan ja ei liikaa tyydyttymättömiä vaan monipuolista eläinrasvaa.

Ihohoito ei saa olla ihoa ärsyttävää, kokeile hoitaa pelkällä voimakkaalla suolaliuoksella, se on yhtäaikaa tarpeeksi antibakteerista, kuivattavaa ja kosteuttavaa. Kosteutusefekti tulee kun liuoksen jättää iholle yöksi, myös akneiho tarvitsee kosteutta.

Kaikista tärkein asia kuitenkin: nuku hyvin! Jätä yöhön sänkyaikaa 10h jotta ehdit viiveiden jälkeen nukkua 9h tai 8h jos heräät ilman kelloa.

Vierailija
27/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla vaan on huono iho, toivottavasti saat edes helpotusta ihotautiääkäriltä, mutta tuskin koko ongelma poistuu. Aivan turha jauhaa näistä ihonhoitojutuista, luultavasti olet kokeillut jo kaikkea.

Ne kenellä on hyvä iho on ihan sama mitä syö ja nukkuuko vaikka meikit naamalla ja pesee naamansa kerran viikossa =)

Ja sitten on me epäonnisempi porukka, jolla on huono iho ihan sama mitä syö tai juo vai peseekö naamaansa viiden minuutin välein näin kärjistettynä. 😂

ap

Vierailija
28/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan jo kokeillut e-pillereitä.? Itsellä diane novat saivat aikaan täydellisen ihon. Suosittelen kokeilemaan jos et vielä ole.

Vierailija
29/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan jo kokeillut e-pillereitä.? Itsellä diane novat saivat aikaan täydellisen ihon. Suosittelen kokeilemaan jos et vielä ole.

Joo nuorempana tuli kokeiltua diane novaa ilman suurempaa vaikutusta ihon kuntoon, mutta lopetin sen vuoden jälkeen sivuvaikutusten vuoksi.

ap

Vierailija
30/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voit opetella pitämään kiinni kunnon ihonhoitorutiineista.

Ei, tätänkään en tietenkään ole kokeillut.

ap

Niin, sä kokeilet kaikkea kolmen päivän ajan ja sitten palaat entiseen. Eipä ihme, että lärvisi kukkii.

Oikeasti, minkä ikäinen sinä olet? En ymmärrä tuollaista ilkeilyä.

Ap, mene hyvän yksityisen ihotautilääkärin luokse. Ruokavalio ilmeisesti on kunnossa, pidä vaikka pari päivää ruokapäiväkirjaa ja näytä se lääkärille, että näin syöt ja kysy tarviiko muuttaa ruokailutottumuksia. Toivottavasti saat avun ongelmaasi, minäkin kärsin jonkinlaisesta epäpuhtaasta ihosta. Minulla on ärsyttäviä ihonalaisia kipeitä ja isoja finnejä. ilmestyvät aina ennen menkkoja samoihin kohtiin, toiseen ohimoon ja leukaan. Niin ärsyttävää.

Vierailija
31/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten perusteella ruokavaliolla ON todella paljon merkitystä. Näin siis ihmisryhmissä, ei tietenkään takaa yksilölle apua. Monelle sellaisellekin varmasti auttaisi, joka luulee jo kokeilleensa ties mitä, koska tuloksien näkymisessä kestää kuukausia tai jopa lähemmäs vuosi. Ja sittenkään ei niitä tuloksia välttämättä itse huomaa, jos ne eivät ole 100 % parannus, koska aiemman tilanteen ikävyyden ehtii unohtamaan hitaan paranemisen myötä.

Copypastaan tähän vanhan viestini:

Akne puolittui 12 viikossa syömällä matalan GI:n ruokia (suosittelen kalaa ja hedelmiä):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17616769

Omega3 sekä GLA -ryhmissä akne väheni kolmanneksella verrattuna placeboon (kalaa):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24553997

Probiooteista todennäköisesti apua (suosittelen L. rhamnosus GG, L. plantarum 299v, L. reuteri):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27596801

Doksisykliini matalana annostuksena (ei antibiootti-vaikutusta) puolitti aknen puolessa vuodessa:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12707093

D-vitamiini vähensi aknea 8 viikossa 20 %:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4999291/

A- ja D-vitamiinit saattaisivat auttaa:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26413187

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23924903

Kromista ehkä jotain iloa:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26613790

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6236351

Sinkistä mahdollisesti iloa:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2575335

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16871775

Antioksidantit kuntoon:

https://www.omicsonline.org/effects-of-oral-antioxidants-on-lesion-coun…

Tuossa tutkimuksessa seleeni vähensi ongelmaa kolmanneksen ja N-Acetylcysteine ja Silymarin jopa puolella. Todennäköisesti siis melkein mikä tahansa antioksidantti riittävässä pitoisuudessa auttaa ongelmaan. Tälläkin palstalla taisi joku vannoa astaksantiinin tehoon (lohen ja katkarapujen punainen väriaine).

Vierailija
32/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se 25v aknesta kärsinyt. Itse olen kokeillut seuraavat ruokavaliot vuosikymmenten aikana (ainakin puoli vuotta - useampi vuosi jokaista)

* Ns. virallisterveellinen ruokavalio, eli vähän rasvaa paljon hiilareita

* Karppaus, vähän hiilareita paljon rasvaa, myös maitotuotteita

* Hyvähiilihydraattinen, eli enemmän hiilaria kuin karppauksessa mutta vain täysjyväviljoista

* Punaisen lihan poisjättäminen

* Kaiken lihan poisjättäminen, tämä kokeilu kyllä loppui jo kuukaudessa kun vatsani meni soijasta tosi huonoon kuntoon

* Maidoton, viljaton, täysin lisäaineeton, sokeriton ja alkoholiton paleo, jossa käytännössä syön kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, öljyjä ja lihatuotteita sekä kananmunia.

Näiden lisäksi toki pienempiä muutoksia kokeillut myös, tyyliin paljon vettä, ei hedelmiä, paljon marjoja, eri vitamiineja ja hivenaineita, jne jne.

Pelkän ihon takia en moisia olisi jaksanut, mutta minulla on myös suolisto-ongelmia. Niihin olen saanut apua tästä paleosta, mutta ihoni kukkii yhä. Ja ikää on siis jo lähemmän 40 vuotta. 

Te ruokavalion perään huutelijat: antaisitteko siis vinkin, että mitä muuta pitäisi kokeilla? Itse en käytännössä pysty sitä kokeilua tekemään, koska vatsalleni näköjään tämä tiukka paleo on ainoa joka toimii. Ja tästä nyt ei paljoa enää voi karsia koko terveyden kärsimättä. Mutta ehkä ap:lle voisi tulla jokin vinkki? Itsekin toki mielellään kuulisin että mitä muuta enää on jäljellä, oma mielikuvitus ei ainakaan enää monimutkaisempiin kokeiluihin taivu.

Vierailija
33/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on me epäonnisempi porukka, jolla on huono iho ihan sama mitä syö tai juo vai peseekö naamaansa viiden minuutin välein näin kärjistettynä. 😂

ap

Et vain syö siten kuin ihosi tarvitsee. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä?

Vierailija
34/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kommentin 32 keinot olen kaikki käynyt läpi.

T. akne 25v

Vierailija
35/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voit opetella pitämään kiinni kunnon ihonhoitorutiineista.

Ei, tätänkään en tietenkään ole kokeillut.

ap

Niin, sä kokeilet kaikkea kolmen päivän ajan ja sitten palaat entiseen. Eipä ihme, että lärvisi kukkii.

Oikeasti, minkä ikäinen sinä olet? En ymmärrä tuollaista ilkeilyä.

Ap, mene hyvän yksityisen ihotautilääkärin luokse. Ruokavalio ilmeisesti on kunnossa, pidä vaikka pari päivää ruokapäiväkirjaa ja näytä se lääkärille, että näin syöt ja kysy tarviiko muuttaa ruokailutottumuksia. Toivottavasti saat avun ongelmaasi, minäkin kärsin jonkinlaisesta epäpuhtaasta ihosta. Minulla on ärsyttäviä ihonalaisia kipeitä ja isoja finnejä. ilmestyvät aina ennen menkkoja samoihin kohtiin, toiseen ohimoon ja leukaan. Niin ärsyttävää.

Eihän ap:llä ole ruokavalio kunnossa, jos iho voi huonosti.

Vierailija
36/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei sellaista porukkaa olekaan. On vain huonot elin- ja ihonhoitotavat omaavia henkilöitä.

Vierailija
37/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede on juuri oppimassa ymmärtämään sitä, kuinka suuri merkitys suolistolla ja sen kunnolla on sekä fyysiselle että psyykkiselle terveydelle. Koskee myös ihoa, joka on kehon suurin elin.

Suolisto voi olla heikossa kunnossa (väärä bakteerikanta) vaikkei varsinaisia vatsavaivoja kovasti olisikaan. Ja jos vatsavaivoja on, ei suolisto ole optimaalisessa kunnossa.

Ap, aloita pitkäjänteinen suoliston bakteeriflooran korjaaminen (probiootteja eli hyviä bakteereita esim. hapankaalista, raakamaidosta valmistetuista juustoista, herasta, luonnonjugurtista, luomumisosta jne. ja näille ruuaksi prebiootteja eli kasvikuituja vihanneksista ja hedelmistä). Googlaa ensin, tietoa löytyy jo paljon. Tsemp!

Vierailija
38/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin ihan kun sitä en muka tietäisi.

En ole missään vaiheessa huomannut millään ruokavalion muutoksilla olevan vaikutusta ihon kuntoon."

Öööö...

Vierailija
39/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytännössä pysty sitä kokeilua tekemään, koska vatsalleni näköjään tämä tiukka paleo on ainoa joka toimii.

Vatsaongelmat ovat superyleisiä aknen yhteydessä. Sun pitäisi saada suolistosi mikrobisto kuntoon. Minä en tiedä miten se tapahtuu, antibioottien käyttö kun on vähän niin ja näin. Kokeile kiskoa 20 erilaista probioottista pöpöä >1mrd annoksina kuukausien ajan, syöttäen niille sopivia kuituja (pektiiniä omenoista, banaanin tärkkelystä).

Myös ihon bakteeristolla on merkitystä, mutta en myöskään tiedä miten sen saisi kuntoon. Mahdollisesti pitäisi jättää pesuaineet kokonaan pois (jotka tappavat monia hyödyllisiä mikrobeja iholta) ja pyöriä päivittäin ulkona maassa. Mikrobeilla on tapana nirhata ja säännöstellä muita mikrobeja sekä vuorovaikuttaa ihon solukon kanssa.

Vierailija
40/205 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit ovat saaneet avun akneen Bion Glycolic Cleanserista. Törkeän kallista, mutta pieni tippa riittää kerrallaan. Kokeile ihmeessä, jos ei satu olemaan jo kokeiltujen listalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä