Minkä maalaiseksi sinua luullaan?
Olen itse nuori nainen, 173 cm. Minulla on siniset silmät ja vaalea iho, mutta hiukset, ripset ja kulmakarvat tummat. Minua on usein ulkomailla luultu puolalaiseksi tai ranskalaiseksi.
Kommentit (93)
Suomalaiseksi yleensä luullaan ulkomailla. Olen alun perin Mongoliasta kotoisin.
Suomalaiseksi luullaan. Oon todellisuudessa 50% suomalainen ja 50% saksalainen.
Myös norja/hollanti/ luullaan
Ranskassa ja Italiassa näytän ilmeisesti paikalliselta asukkaalta, koska minulta tullaan usein kysymään neuvoja. Hollannissa hotellissa pidettiin brittinä kun puhuin. Olen pieni ja tumma ja siro, käyn kyllä omastakin mielestä hyvin etelämmässä asuvasta, piirteet eivät ole kovin suomalaiset eikä käytöskään.
N50
Minulla on punertavaa sävyä parrassa ja minua luullaan toisinaan Irlantilaiseksi. Isoisäni on ruotsalainen.
Maalaiseksi luullaan, ymmärrän kyllä. Kehä kolmosen ulkopuoli on skutsia - (vaikkei oikeesti oo.)
En tiedä minkä maalaiseksi luulevat ne jotka jotain luulevat.
Tutuimmat tietää että olen suomalainen vaikka sitä syvästi häpeän.
Onneksi en ole tyypillisen suomalaisen näköinen joten tuskin minua siksi ajattelevat. Asun siis Euroopassa ja asunut täällä jo reilut 20 vuotta.
Tultiin tänne perheen kanssa kun olin hyvin nuori joten kielitaito kehittynyt niin ettei aksenttia onneksi ole.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä maalaiseksi luulevat ne jotka jotain luulevat.
Tutuimmat tietää että olen suomalainen vaikka sitä syvästi häpeän.
Onneksi en ole tyypillisen suomalaisen näköinen joten tuskin minua siksi ajattelevat. Asun siis Euroopassa ja asunut täällä jo reilut 20 vuotta.
Tultiin tänne perheen kanssa kun olin hyvin nuori joten kielitaito kehittynyt niin ettei aksenttia onneksi ole.
Miksi häpeät suomalaisuutta?
Millä perusteella suomalaista naista luullaan virolaiseksi?
Puolalaiseksi minuakin. Olen vaalea, suomalaistyypillinen nainen.
ohis: mielestäni Vladimir Putin voisi olla Puolasta. Oikeasti on kait Pietarista.
Uökomailla joko saksalaiseksi tai venäläiseksi. Suomessa Helsingin keskustan henkkamaukoissa aina venäläiseksi jostain syystä.
Hollantilaiseksi. Asun Alankomaissa.
Minua on luultu venäläiseksi ja britiksi.
Uskon tämän johtuvan pitkälti pukeutumisestani; ylläni on ollut vähän retrot vaatteet, kukkakuvioinen hame ja napitettava paita.
Olen lyhyt ja mulla on hiekanvaaleat hiukset, pisamia, kalpea iho, siniharmaat silmät ja timantin muotoiset kasvot. Olen suomalainen, osin norjalaista verta.
Italialaiseksi, ranskalaiseksi, sveitsiläiseksi, israelilaiseksi sekä romaniksi.
Amerikkalainen bussikuski arveli irlantilaiseksi.
Arabi, turkkilainen, espanjalainen, ruotsalainen, israelilainen... Onhan näitä ollut.
No suomalaiset suomalaiseksi mutta pari eri ulkomaalaista (jotka ei tunne toisiaan) niin venäläiseksi ja saksalaiseksi/virolaiseksi :D ei millään uskonu et oon suomalainen ku a. En näytä ja b en kuulemma puhu hyvää suomea(totta ku ulkomaalasille jääny tavaks huono suomi aksentti että ymmärtäisi :()
Hollannissa minulle tultiin ainakin pari kolme kertaa puhumaan hollantia, joten sen maalaisesta ainakin menisin.
Minulle on sanottu että näytän azerbaidzaniselta (?). En kyllä yhtään tiedä, miltä he näyttävät, varmaankin sellaisia vähän tummempia. Minulla on tavan suomalaista paksummat ja tummemmat kulmakarvat, mutta muutoin iho on hyvin vaalea. Ja olen siis mies.