Minkä maalaiseksi sinua luullaan?
Olen itse nuori nainen, 173 cm. Minulla on siniset silmät ja vaalea iho, mutta hiukset, ripset ja kulmakarvat tummat. Minua on usein ulkomailla luultu puolalaiseksi tai ranskalaiseksi.
Kommentit (93)
Italialaiseksi tai espanjalaiseksi yleensä, joskus eteläamerikkalaiseksi. Olen tummapiirteinen (pikimusta tukka, ruskeat silmät).
Suomessa kukaan ei ilmeisesti ole luullut mua miksikään muuksi kuin suomalaiseksi, samoin Ruotsissa ja Virossa on aina tunnistettu oikein. Venäjällä minua on ainakin ääneen luultu "baltiksi", saksalaiseksi ja hollantilaiseksi.
Ap minkä maalaisiksi teitä luullaan. Ja niin joo. Minkä maalaiseksi sinua luullaan?
Vierailija kirjoitti:
Sen verran että Lontoossa ja Keski-Euroopan isoissa kaupungeissa tullaan kysymään kaikkea kun luullaan paikalliseksi. Mutta olen kuullut pariin kertaan ryssittelyä Suomessa ja ihan suomalainen olen, vaikka mulla on tummat kulmat ja hiukset.
Olen viettänyt expat-elämää vuosikymmenen ja multakin kysytään usein neuvoa. Ei se silti merkkaa, että jos kysytään, luullaan paikalliseksi. Itseltäni on kysytty Japanissa ja Nigeriassa neuvoa..
Itselleni on huikattu lukemattomilla kielillä moikat. Kiinnostavampaa olisi tietää, miksi teitä EI ole luultu. Tuntuu että englantilaiseksi harvoin suomalaisia luullaan.
Aina luullaan espanjalaiseksi,portugalilaiseksi yms suomesssa ja muualla, jopa espanjassa
Olen blondi 170cm ja hoikka. Isot (ja kuulemma kauniit) siniset silmät. Usein on luultu ranskalaiseksi tai virolaiseksi.
Suomenruotsalaiset luulevat minua suomenruotsalaiseksi ja kantasuomalaiset håmåksi.
Mustalaiseksi on luultu. Tummanruskeat silmät,tummat kulmat ja ripset,sekä mustaksi värjätyt,lainehtivat hiukset varmaan vaikuttavat asiaan.
Olin just Englanissa, ja mua luultiin liki poikkeuksetta hollantilaiseksi. Tosin joku kysy multa myös neuvoa, joten kävin myös paikalliselta. Kerran luultiin skotiki.
Minua on luultu italialaiseksi ja venäläiseksi. Olen viettänyt paljon aikaa sellaisella alueella Suomea, jossa käy venäläisiä aika paljon. Italialaiseksi minua luultiin kerran ulkomailla, vaikka minulla on siniset silmät.
Yläasteella koulun joulunäytelmässä minun piti näytellä ranskalaisen rooli, koska näytin luokkatovereistani eniten ranskalaiselta.
Lisäksi minulta on kysytty kerran, olenko juutalainen (kun puolustin Israelia eräässä keskustelussa).
Olen "keskisvertosuomalaista" hieman enemmän ns. tummapiirteinen, mutta molempien vanhempieni suvut ovat suomalaisia.
Olen näitä kuopion viirusilmiä 1700 luvulta asti.
Hongkongissa, singaporessa, phillippiineillä aloittavat keskustelun paikallisella. Kiinassa kysyvät olenko 50-50 kiinalainen. Ja kaverilta tulee kokikset nenästä, koska olen niin itäsuomalaisen metsäjuntin näköinen kun olla ja osaa.
:-D