Auttaisiko äitisi sinua tässä tilanteessa?
Olet katkaissut jalkasi ja arki on vaikeaa neljän lapsen ja kainalosauvojen kanssa. Kolme heistä päiväkoti-ikäisiä (nuorimmat kaksoset juuri kaksi täyttäneet).
Äitisi on hyväkuntoinen ja eläkkeellä; asuu parin sadan kilometrin päässä. Junarata kulkee paikkakuntien välillä.
Äiti surkuttelee, sanoo, kuinka rakastaa teitä, mutta ei tule auttamaan vaikka kerran pyytäisitkin. Apu ei olisi muuta kuin lasten kanssa päiväkotiin käveleminen aamuin illoin, koska miehesi hoitaa kyllä työpäivän jälkeen kaupassakäynnit ja siivoamisen.
Jos tilanne olisi tuollainen tai samankaltainen, tulisiko äitisi avuksi?
Kommentit (56)
Tulisi varmasti ihan pyytämättä. Nytkin se haluaa aina tulla auttamaan ihan pienien juttujen takia.
Ei tulisi. Kauhea matka. Kannattaa pysyä mamman ulottuvilla jos apu kelpaa kun itse niin päättää.
Kyllä, äitini sovittelee joskus omia menojaan, että pääsee vahtimaan lapsiani esim. Jonkun yllättävän työesteen tai koulutuksen ajaksi. Lapsey 8 ja 10. Olen yh. Myös ex anoppi ja appi auttavat.
Tulisi. On lähtenyt auttelemaan ulkomaillekin veljen perhettä, kun oli tarve
Tulisin auttamaan (olen siis itse mummo).
Ei auttaisi, enkä edes odottaisi häneltä apua, kun tiedän, ettei auta.
Aivan varmasti tulisi, pitäisi varmaan välillä hätistellä kotiinsa. Mun äiti 😍
Meidän mummut ei pääse kulkemaan 20 km kuin silloin tällöin. 200 m päässä asuva lapsi saa apua, joka päivä. Kumpi on valinnut oikein?
Olkaa onnellisia äideistänne. Ja olet ihana sinä mummo joka vastasit <3
Ap
Isä sairastaa, ei pääsisi lähtemään.
Ei ole lapsia, mutta olen kyllä 100 % varma että auttaisi... Hän auttaa minua aina jos on tarve.
Esimerkiksi vuosi sitten kävivät isäni kanssa joka päivä ruokkimassa kissat ja muut lemmikit kun olin reilun viikon yllättäen sairaalassa. Ja ottivat koirani hoitoon kolmeksi viikoksi jonka kaikkiaan olin sairaana, että saivat kunnolla lenkit. Heillä itsellään kaksi oiraa niin olihan mun kahesta koirasta heille jonkin verran jo vaivaa.
TOki noilla on vain puolen tunnin ajomatka luokseni. Mutta jos olisi lapsista kyse niin en voi ees kuvitella etteivät auttaisi jos voisivat. Luultavasti pyytäisivät luokseen asumaan avun ajaksi. Tai sitten tulisivat tänne siksi aikaa.
Ei auttaisi, eikä myöskään appivanhemmat. Eihän tuo kyllä kovin iso hätätilanne olekaan. Ei lasten ole pakko mennä päiväkotiin.
Ei tulisi. Varmaan haluaisi muttei tulisi.
Menen aina apuun, vaikka ei olisi tyttäriltä jalat poikki. Nytkin olen menossa kolmeksi päiväksi. T: Viiden mummo
Vierailija kirjoitti:
Olkaa onnellisia äideistänne. Ja olet ihana sinä mummo joka vastasit <3
Ap
Sun äitikö valitsi asua sinusta noin kaukana?
Tuskinpa äitini olisi tullut. Hänellä oli aina vakiovastaus: "Jos vaikka jotain sattuisi."
Jos olisi terve niin varmasti tulisi. Nyt ei onnistu kyläily ikinä vaikka matkaa on vain 2 km 🙁
Varmasti