Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaisiko äitisi sinua tässä tilanteessa?

Vierailija
04.09.2017 |

Olet katkaissut jalkasi ja arki on vaikeaa neljän lapsen ja kainalosauvojen kanssa. Kolme heistä päiväkoti-ikäisiä (nuorimmat kaksoset juuri kaksi täyttäneet).

Äitisi on hyväkuntoinen ja eläkkeellä; asuu parin sadan kilometrin päässä. Junarata kulkee paikkakuntien välillä.

Äiti surkuttelee, sanoo, kuinka rakastaa teitä, mutta ei tule auttamaan vaikka kerran pyytäisitkin. Apu ei olisi muuta kuin lasten kanssa päiväkotiin käveleminen aamuin illoin, koska miehesi hoitaa kyllä työpäivän jälkeen kaupassakäynnit ja siivoamisen.

Jos tilanne olisi tuollainen tai samankaltainen, tulisiko äitisi avuksi?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttaisi :(

Vierailija
22/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi. Toivottavasti.

Varmaan jo maatunut pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välit olisivatkin oikeasti tosi huonot. Mutta äitini soittelee ja kertoo kuinka olemme hänelle rakkaita.

En vain voi uskoa, että oikeasti olemme. Ja mahdollisille epäilijöille, äidilläni ei oikeasti ole mitään mikä estäisi häntä tulemasta. Mutta pienestä asti olen saanut pärjätä itse. Tässä on ollut aikaa miettiä ja vähän itkeäkin asiaa.

Ap

Vierailija
24/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa apua. Ihan simppeliä.

Vierailija
25/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi varmasti jos olisi vielä elossa

Vierailija
26/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pyytäisi. Mies huolehtisi lasten viemiset ja hakemiset päiväkotiin. 

Vierailija
27/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini ei myöskään tulisi. Ei ole ikinä hetkeäkään ollut yksin lasteni kanssa. En edes pyytäisi. Anoppi taas auttaisi varmasti.

Vierailija
28/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos välit olisivatkin oikeasti tosi huonot. Mutta äitini soittelee ja kertoo kuinka olemme hänelle rakkaita.

En vain voi uskoa, että oikeasti olemme. Ja mahdollisille epäilijöille, äidilläni ei oikeasti ole mitään mikä estäisi häntä tulemasta. Mutta pienestä asti olen saanut pärjätä itse. Tässä on ollut aikaa miettiä ja vähän itkeäkin asiaa.

Ap

Oi voi. Voisin halata sua. Onko äitisi itsekäs, vai onko sillä asennevamma? T: Viiden mummo

Vierailija
29/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi. Toivottavasti.

Varmaan jo maatunut pahasti.

Hekoheko, olipa hauska, tai sitten ei.

Vierailija
30/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulisi. Lapset ja lapsenlapset ovat hänelle tärkeitä ja hän myös näyttää sen teoillaan.

Vierailija
31/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes pyytäisi. Mies huolehtisi lasten viemiset ja hakemiset päiväkotiin. 

Miehen on pakko aamuvuoroviikoilla mennä viideksi töihin. Joten hankalaa olisi hänen viedä hoitoon:( Toki nyt on pystynyt hakemaan, joten äitini ei tarvitsisi itse asiassa kuin viedä.

Ja joku epäili ettei ole pakko mennä päiväkotiin, niin eskariin on nykyään pakko mennä. Ja jalka paketissa kaksosten hoito- hmmm...saat kokeilla.

Siis appianhemmat auttavat minkä voivat. Työelämässä ovat vielä niin ihan kauheasti ei voi heiltä vaatia.

Äitini voisi auttaa, jos haluaisi:(

Vierailija
32/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mutta voivottelisi kuinka on sinulla rankkaa ja raskasta ja haukkuisi lähellä asuvat miehen vanhemmat että miksi ne ei auta..äiti on miehen vanhempia 10-vuotta nuorempi ja työttömänä kotona,ei vaan oikeesti oo kiinnostusta tai halua tulla apuun tai muutenkaan tänne😊

Vierailija
33/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, hän kuoli muutama kuukaus sit

Vierailija
34/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti auttaisi. En vain kokisi oikeaksi pyytää sellaista. Ainakin tarjoaisin majoituksen täällä arjeksi. Ei kai kukaan ilokseen ajele 400 km päivittäin.

Jos lapsia tekee, pitäisi mielestäni pitää huolta siitä, että tukiverkosto on lähellä eikä se ole riippuvainen yhdestä henkilöstä.

Vierailija
35/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo nyt on hankalaa. Jestas.

Pyydä joku äiti/isä joka vie omankin muksunsa sinne avuksi korvausta vastaan.

Tai joku opiskelija/lukiolainen/alueella asuva mummo.

Ihan takuulla rahalla saat tuohon nyt ihan yksinkertaisesti apua.

Vierailija
36/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hän on raihnainen alkoholisti eikä pysty auttamaan.

Vierailija
37/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oi voi. Voisin halata sua. Onko äitisi itsekäs, vai onko sillä asennevamma? T: Viiden mummo

Kiitos

Luulen, että äitini on sekä itsekäs että asennevammainen. Tiedän että sellaisia ihmisiä on, mutta en haluaisi kuulla tyhjänpäiväistä rakkaudentunnustuksia, varsinkaan tällaisessa tilanteessa jossa olen.

Tämän tajunnut vasta kun tulin äidiksi. Rakastan noita lapsiani niin paljon että tekisin mitä vain heidän takiaan..

Vierailija
38/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuollut mutta oli elossa lasteni ollessa pieniä.

Ei olisi auttanut. Ei ollut halukas auttamaan missään tilanteessa.

Vierailija
39/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti ei kulkisi tuollaista matkaa päivittäin joten joutuisi asumaan meillä, johon mieheni ei todellakaan suostuisi

Vierailija
40/56 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo nyt on hankalaa. Jestas.

Pyydä joku äiti/isä joka vie omankin muksunsa sinne avuksi korvausta vastaan.

Tai joku opiskelija/lukiolainen/alueella asuva mummo.

Ihan takuulla rahalla saat tuohon nyt ihan yksinkertaisesti apua.

Olen selvinnytkin tilanteesta mutta viestini pointti ei ollut tuo vaan se on otsikossa.

Ystävällisesti ap