Lapsilla on oikeus vanhempaansa, ei lähillä bailuviikonloppuihin!
Mikä siinä on niin vaikeaa eräänkin exvaimon käsittää, että lapsilla on oikeus isäänsä, ja tämä lukee laissa, ei niin että äitillä on oikeus omiin bailureissuihin!
Mieheni on 3-vuorotyössä, ja anoo joka toisen viikonlopun vapaaksi, koska lapset tulevat silloin. Exä penää lisää aikaa vietettäväksi lasten kanssa. Ei suinkaan siksi että lapsilla on isää ikävä, vaan siksi että hän pääsisi rilluttelureissuille useammin. Peli on reilu, tai no reilu ja reilu, jo nyt, kun molemmilla on joka toinen viikonloppuvapaa. Paitsi ettei miehelläni ole, kun hän on töissä joka toinen vkl, kun lapset ei ole meillä. Eikä nyt luulisi riittävän juopotteluun että 2x kuussa pääsee, ja lisäksi voi hommata muita lapsenlikkoja ja maksaa niille?
Ollaan joo ehdotettu että voitaisiin kyllä ottaa enemmän, ja pitää VIIKOLLA lapsia, mutta tämä ei käy, koska silloin oni äitillä töitä, ja lapsetkin olisivat päivät koulussa, niin isän ei tarvisia niin paljon olla lasten kanssa. Voi vit*ujen v*ttu, kun voi aikuinen ihminen ollakin kuin idiootti!
Kommentit (73)
Eihän tuossa ole kyse siitä että isä ei haluaisi olla alsten kanssa, vaan siitä että lasten äiti on hankala. Olen myös lastensuojelun kanssa ollut tekemisissä, eikä siellä todellakaan katsottaisi tuollaista äidin mielivaltaa hyvällä. Ei siis ihme ettei äiti halua lastenvalvojalle, koska taitaa itsekin tietää että hänellä tässä ei ole puhtaat jauhot pussissa. En siis usko että olet lastensuojelussa töissää ;) Tai sitten eerikat on juuri sinunlaistesi syytä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole kyse siitä että isä ei haluaisi olla alsten kanssa, vaan siitä että lasten äiti on hankala. Olen myös lastensuojelun kanssa ollut tekemisissä, eikä siellä todellakaan katsottaisi tuollaista äidin mielivaltaa hyvällä. Ei siis ihme ettei äiti halua lastenvalvojalle, koska taitaa itsekin tietää että hänellä tässä ei ole puhtaat jauhot pussissa. En siis usko että olet lastensuojelussa töissää ;) Tai sitten eerikat on juuri sinunlaistesi syytä.
Tämä oli ehkä minulle tarkoitettu kommentti? Tässä kuulemme vain turhautuneen äitipuolen näkemyksen asiassa. Voin hyvin kuvitella, että äidin ja isän näkemykset eroavat tästä. Jos asiaa lähdetään puimaan, on äitipuoli viimeisten kuiltavien joukossa. Valitettavasti näin. Silti olen sitä mieltä, että jos äiti ei jaksa olla lastensa kanssa viikonloppuisin, olisi heidän parempi olla isän luona. Vaikka isä osan päivästä olisikin työssä. Ja edelleen olen sitä mieltä, et virallinen sopimus on tehtävä. Terv. se ls-työntekijä
En ymmärrä miksi äitipuolta / aloittajaa tässä mollataan.
Äitihän se väärin tekee. Jos isällä on vuorotyö, ja on nyt lapsettomat viikonloput töissä niin olisiko se lapsille kiva mennä isälleen viikonlopuksi kun isä on töissä? Eli tämä paljon parjattu äitipuoli olisi vastuussa lapsistaan. Ja äidillä olisi käytännössä kaikki viikonloput vapaana? En ymmärrä kuka äiti tuollaista edes ehdottaa. Jos välimatka on pieni niin ihan hyvin voisi tapaamisia järjestää viikolla isän/äitipuolen ehdottamalla tavalla. Ei tässä ole kyse siitä etteikö isä halua lapsia. Vaan siitä ettei äiti halua - viikonloppuisin.
Ei, vaan lasten olisi parempi muuttaa isälle kokonaan, jos äiti ei heitä jaksa, ei niin että äiti on jotenkin sellainen myyttinen hahmo, jota isä ja lapset syöttää lusikalla ja pyyhkii pyllyn kun äiti ei nyt vain jaksa.
T: Et ole ls-työntekijä, vaikka miten itkisit ja väittäisit ;)
Ap, mikä tässä on konkreettinen ongelma? Ei isän tarvitse suostua ottamaan lapsia tapaamissopimuksen ulkopuolelta ylipäätään, saati vaihtaa työvuoroja sen takia. Ei laillisesti eikä edes moraalisesti. Äiti voi huutaa ja valittaa mutta teidän ei tarvitse sitä kuunnella. Puhelimeen voi sanoa, että tämä asia ei tästä etene, joten suljen nyt puhelimen. Sähköpostiin voi vastata, että en aio lukea enää viestejäsi, koska nyt olet vain jankannut tätä samaa asiaa viiden viestin verran ja en edelleenkään voi ottaa lapsia tänä viikonloppuna. Äiti voi ikävä kyllä haukkua isää lapsille, mutta siihen auttaa se että pitää itse yllä suoraa yhteyttä lapsiin ja antaa toisenlaista viestiä. Ja eronneen (ja epävakaan ihmisen kanssa lapsia tehneen) on ikävä kyllä myös hyväksyttävä, että kaikkeen, mitä lapsille sanotaan, ei voi vaikuttaa.
Miten asioiden pitäisi sinun mielestäsi muuttua, että olisit/isä olisi tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ehkä minulle tarkoitettu kommentti? Tässä kuulemme vain turhautuneen äitipuolen näkemyksen asiassa. Voin hyvin kuvitella, että äidin ja isän näkemykset eroavat tästä. Jos asiaa lähdetään puimaan, on äitipuoli viimeisten kuiltavien joukossa. Valitettavasti näin. Silti olen sitä mieltä, että jos äiti ei jaksa olla lastensa kanssa viikonloppuisin, olisi heidän parempi olla isän luona. Vaikka isä osan päivästä olisikin työssä. Ja edelleen olen sitä mieltä, et virallinen sopimus on tehtävä. Terv. se ls-työntekijä
Jos nyt kuitenkin mentäisiin keskustelua eteenpäin niillä faktoilla mitä Ap antaa ja oletetaan ett asia menee näin. Jos se todellisuudessa ei mene niin se on sitten näistä kommenteista ei ole hyötyä.
Jos äiti ei jaksa olla kahta viikonloppua lastensa kanssa on parempi että lapset muuttavat vallan isälleen ja äiti ottaa heidät silloin kun jaksaa jos jaksaa.
Todellisuudessa se menee näin: etävanhemmalla on oikeus lapseen.
Jos etävanhempaa ei kiinnosta, niin ei lapsella ole silloin häneen mitään oikeutta. Etävanhemman ei ole pakko lasta tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, no jaksaahan se äiti asua lastensa, kun ei heitä halua isänsä luo kokonaan. Lopeta höpötys jo. Ettekä te mitään jousta. Onko jousto samaa kuin mun exällä.. pyydetään minua vaihtamaan kuskausvuoroja, viikonloppuja yms. Sit kun minä pyydän vastaavaa, niin EI ja meitä ei pompoteta sanoo uusi rouva. Pyh. Enpä jousta enää minäkään ja itsekkääksi nyt sitten haukutaan.
Ihanua nämä uudet vaimokkeet, jotka kuvittelevat pääsevänsä hallitsemaan toisten elämää.
Niinpä. Kummallista että jaksaa murehtia sitä mitä miehen exä tekee silloin kun lapsi on isällään. Se asia kuuluu vain sille exälle eli hän saa tehdä ihan mitå haluaa. Kummallista että joku kuluttaa omaa energiaansa tuollaisen miettimiseen.
Ikävintä on se että lasten isäkään ei näytä oikeasti lapsistaan välittävän ja uusi vaimo vain sotkee miehen mieltä.
Tiedän pariskunnan joka tappeli eron tullessa siitä kumpi joutuu ottamaan lapset 4 kpl. Kumpikaan ei suostunut. Lastenvalvoja oli sanonyt että oikeus päättää asian jos vanhemmat ei pysty. No lapset pantiin puoleksi kun eihän muut ihmiset saa kuulla kuinka pahoja vanhempia he ovat eli ns sopu syntyi ilman oikeutta.
Tiedän tapauksen jossa äiti antoi lapsen isälleen ja tämän uudelle vaimolle adoptiolla kokonaan. Ei tarvinnu tapella. Näkee silti satunnaisesti lasta.
No kyllä isän työ menee äidin vapaa-ajantarpeiden edelle. Tietääkseni vuorotyössä ei ole mitään oikeutta työntekijälle saada toivomiaan viikonloppuja vapaaksi lasten takia. Tuollainen jatkuva pyytely voi jopa vaarantaa työpaikan tai heikentää asemaa töissä. Kyllä lapsenkin etu on että isä on töissä tienaamassa. Ja sen exänkin. Jos isä menettää työnsä, elarit pienenee.
Tässä casessa olen isän puolella. Äiti hyppyyttää isää käyttäen lapsia hyväkseen.
Mun exä tekee vuorotyötä, mut lapset saa olla isällään joka toinen vkl siitä huolimatta. Äitipuoli on paikalla ja sukulaiset auttaa. Tämä säännöllinen systeemi on lasten etu. Jos käynnit sovittelisi vapaaseen viikonloppuun, niin lapset ja isä näkisi toisiaan käytännössä joka toinen kuukausi.
Ap:lla ei ole minusta mitään ongelmaa tällä hetkellä. Ja jos isä ei viikonloppuja halua enemmän, niin sitten ei. Asia on piste.
Nyt eksä oli sanonut lapsille että isällä ollessa ei sitten saa mennä kavereille, että pitää olla isän kanssa :D
Voivoi, ei tiedä itkeäkö vai nauraa. Nyt alkaa tuntumaan että taitaa alkaa äitillä iso pyörä heittää :/
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käy näitä lapsia sääliksi. Syyttömiä he tilanteeseen ovat, ja nyt joutuvat elämään olosuhteissa, joissa vaan tapellaan siitä, kuka heidän kanssaan joutuu aikaa milloinkin viettämään. Aloittaja vaikuttaa viestiensä perusteella erittäin joustamattomalta ja kykenemättömältä ottamaan minkäänlaisia kehitysehdotuksia vastaan. Jos hän on samanlainen oikeassakin elämässä, hän täyttänee pahan äitipuolen roolin täydellisesti. Lasten isästä saa vähän reppanan kuvan, joka yrittää luovia entisensä ja nykyisensä temperamenttien ristitulessa. Kasvattaisi selkärangan ja sanoisi molemmille, että minä hoidan tämän. Lasten äidistä taas tulee mielikuva ahneesta ja keskenkasvuisesta rilluttelijasta, mutta kuva saattaisi olla ihan erilainen, jos kuulisimme myös hänen näkökulmansa samasta asiasta. Nyt olemme ihan tämän aggressiivisen aloittajan omien subjektiivisten tuntemusten varassa.
Kasvakaa kaikki aikuisiksi. Tuo on niiden lasten ainoa lapsuus ja tällä hetkellä se heidän lapsuutensa on perseestä.
En tiedä mitä tekstiä sä luit ja sun kirjoituksesta tulee mieleen että haluat vain mollata Ap:ta sanoi hän mitä tahansa.
Ap nimittäin sanoi että hänelle on ok kun lapset tulevat joka 2. Viikonloppu ja enemmänkin ottaisivat viikolla jos äiti antaisi.
Ainoastaan joka viikonloppu ei käy koska mies on töissä ja Ap:lla on muita juttuja jotka tarvii hoitaa!
Ja kyllä mielestäni äidinkin kuuluu lapsiensa kanssa viettää vapaa-aikaa mutta sun mielestä ilmeisesti ei koska niin yrität mielummin äitiä puolustaa.
Ap nimenomaan sanoi, että ottaisivat lapset kokonaankin, että tuskin hänellä mitään omia menoja on.
Joo isässä on ilman muuta kaikki vika kun hän pitää lapsia joka toinen viikonloppu, lomillaan ja ottaisi myös viikolla jos luvan saisi. Isä ottaisi lapsen myös luokseen asumaan mutta se ei lähille sovi.
Mutta isän vika kun ei myös kahtena muuna viikonloppuna ota. Paska isä.