Onko teistä ok laittaa häissä esille säästöpossu ja siihen lappu että " maksa omantuntosi mukaan" ?
Kommentit (29)
jos olen lahjan jo hommannut niin tietenkään en mene mihinkään possuun rahojani työntämään, herranjumala sentään! ai sit jos ei laita rahaa siihen niin ei ole omaatunto ollenkaan? oh god!!
Maksa mistä? Omatuntosi mukaan? Ihan kuin vieraat olisi tehneet jotain pahaa...
Jos ei ole varaa kustantaa häitä, ilmoittakaareilusti, että illalliskortti maksaa niin ja niin paljon. Tai pienentäkää budjettia. Joku morsiamen ryöstön rahankeräys vielä menee (vaikka mautonta onkin), mutta tuo nyt on vähintäänkin outoa.
Toivokaa häälahjaksi sitten pelkkää rahaa. Minusta ette voi odottaa, että lahjojen lisäksi saisitte vielä rahaa.
Laita jo kutsuun lasku tai tilinumero ja se hinta, joka vieraiden pitää tästä suuresta ilosta maksaa ;)
jos laitan vast' edes kotona esille säästöpossun aina kun meille tulee (ruoka- tai kahvi-)vieraita ja possuun lappu että " maksa omantuntosi mukaan" ?
Eiks hei olis IHAN ok?
...Tai mitäpä jos järkätään kaikki vaan just sen kokoisia juhlia, mihin meillä itsellämme on varaa ilman sen suurempaa rahan ruinausta?
Minusta tuo ap:n esimerkki on vielä kymmenen kertaa moukkamaisempaa kuin se, että toivoo rahaa häälahjaksi.
t: 5
mistä pitäis maksaa? Ruuasta? Juhlista? Vai mistä?
Ei oikein mun tyylitajuun iske, että kutsutaan juhliin ja sitten pitää vielä siitä riemusta maksaa.
viitsivät tulla heidän häihinsä. Kalliiksi tulee muutenkin vaatteet, matkat, parturit ja LAHJA. Sitten vielä rahaa kerjätään.
Vierailija:
ei kai ne nyt mitkään rahankerjuu juhlat ole?
ai olette sydämellisesti kutsuttu häihini, ohessa lahjatoivelista sekä paikan päällä säästöpossu mihin laitat rahaa...!!!
Mikä possun ideana olisi? Vieraiden pitää maksaa syömisistään ja juomisistaan? Vai toimisiko tuo häälahjana? Rahat ja sekit on varmasti kirjekuorissa, pitäisikö vieraiden alkaa repiä niitä auki vai odotatko possuun rahaa vielä lahjan lisäksi?
Itse en laittaisi possuun yhtään mitään.
Samalla voisi sitten ajatella, että kiitoskorttikuoressakin olisi lasku.
Tai nyt sen keksin; ihan kutsun yhteyteen lasku, josta myös sitten tietää ilmoittautuneiden määrän. Ehkä pikkuisen halvempi hinta lapsille kuin aikuisille. Tai jos ei halua lapsia mukaan, kunnon hinta, etteivät vaan tule ottaneeksi mukaan esim. 1000e/lapsi karsii jo varmaan osan pois!
Ensin tuodaan lahjat, joka sekin usein kelpaa vain rahana. Sitten peritään maksu ruuasta, jota on itse kutsuttu syömään.
Mutta noita hääketjuja lukiessani huomasin tällaisen tapaistakin olevan käytetyn, (vai esitettiinkö se säästövinkkinä) JA MUA VAAN ITSEÄNIKIN KIINNOSTI TIETÄÄ, että onko tämä muka joku nykyisin normaali ja hyväksyttävä juhlatapa.
Mutta kiitos kommenteista!!! Asia tuli selväksi ;) !!!
ap
Lasku pitää maksaa ennen häitä ja kuitti toimii pääsylippuna juhlatilaisuuteen =D
Vierailija:
Samalla voisi sitten ajatella, että kiitoskorttikuoressakin olisi lasku.Tai nyt sen keksin; ihan kutsun yhteyteen lasku, josta myös sitten tietää ilmoittautuneiden määrän. Ehkä pikkuisen halvempi hinta lapsille kuin aikuisille. Tai jos ei halua lapsia mukaan, kunnon hinta, etteivät vaan tule ottaneeksi mukaan esim. 1000e/lapsi karsii jo varmaan osan pois!
Eikö sitä ruokaa ja juomaa vois myydä siellä häissä niinku lentokoneessa semmosesta kärrystä. Olis hinnat valmiina. Niin että karjalanpaistia tai lohta 5e + valitsemasi lisukkeet erikseen 1e kpl. ja sitten kiertäis juomakärry mistä saisi ostaa juomaa maito 1e, olut 2e, siideri 3e, terävä drinksu 4e.
No just olis ok.............. LOL