Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita hoidossa MKS:ssa?

04.04.2006 |

Ajattelin huhuilla, pyöriikö tällä palstalla muita MKS:n lapsettomuuspolin asiakkaita, vai olenko ainokainen...Meillä hoidot meneillään, eikä mitään valittamista ole ollut.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei mitään valittamista. ICSI viikolla 20, eikä vielä jännitä yhtään... ainakaan tietoisesti.

Onko teillä jo monta hoitoa takana? Meillä siis ensimmäinen. Toivotaan, ettei enempää lähiaikoina tarvitakaan.

Tsemppiä hoitoihin myös sinulle! =)

Vierailija
2/17 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi hoito takanapäin ja suhteellisen tyytyväisiä ollaan oltu hoitoon. Parhaillaan " piina-aikaa" vietetään, mutta ei kovin korkealla odotukset..

Paljon plussasäteitä molemmille ja tsemppiä hoitoihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin vielä noista lääkkeiden ostoista ja kelakorvauksista. Kyselin asiasta joku aika sitten tällä palstalla, ja joku neuvoi, että kannattaa käyttää samaa apteekkia koko ajan, niin asiat hoituvat jouhevammin. Mitä apteekkia olette itse käyttäneet? Miten asiat ovat hoituneet niissä?

(kysymystä kysymyksen perään, ei muka jännitä yhtään ;) )

Margis- kovasti onnea piinistelyihin, pidetään peukkuja db =)

T:Tao_Tao

Vierailija
4/17 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutkimukset vasta aluillaan, mutta olisi mukava tietää MKS:n jonoista, kuinka kauan tarvitsee odottaa hoitoihin pääsyä, jos ja kun niitä tarvitsee. Jos jonot on kauheen pitkät, niin sitten harkitsemme siirtymistä yksityiselle puolelle, mutta tuo MKS olisi kaikista paras sijainniltaan meille, kun siellä joutuu sit kuitenkin ramppaamaan vähän väliä. Kiitos jos joku viitsii valaista asiaa!!

Vierailija
5/17 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minä olen tottunut käyttämään Otso-apteekin palveluja tähän mennessä. Myös viime vuoden puolella käytin tätä apteekkia ja tyytyväinen olen ollut palveluun. Kaikki lääkkeet ostan siis tästä apteekista ja kuitit olen laittanut vuoden alusta asti talteen. Siinä vaiheessa kuin kustannukset ylittävät 616.72 euroa (vuonna 2006), on mahdollisuus tehdä apteekin kanssa sopimus siitä, että apteekki perii suoraan lisäkorvaukset ylimenevästä osasta suoraan kelalta (tästä syystä on kätevää ostaa aina samasta apteekista, sillä apteekki pystyy paremmin seuraamaan noita lääkeostoja). Mutta tämän lisäksi on täytettävä jokaisen ostoksen yhteydessä valtakirja, jossa valtuutan apteekin saamaan minulle myönnettävän lisäkorvauksen. Silti joudun joka tapauksessa maksamaan joka kerta 1,50 euron omavastuuosuuden lääkekohtaisesti. Eli vaikka ostaisin lääkkeitä esim.500 eurolla, maksan siitä vain 1,50 euroa ja apteekki saa minun tekemällä valtakirjalla osansa takaisin suoraan kelalta.

Mutta muita mahdollisuuksia on myös, että joko maksaa valmisteista apteekille omavastuuhinnan ja hakee lisäkorvausta kelan toimistosta tai maksaa valmisteen koko hinnan apteekille ja hakee lisäkorvausta jälkikäteen kelalta. Mielestäni tuo ensimmäinen vaihtoehto on kuitenkin kätevin, eli täyttää noita valtakirjoja ja maksaa tuon 1,50euroa. Ei ole niin paljon papereiden pyörittelyä, kun apteekki hoitaa kelan kanssa nuo jutut. Ja varsinkin se, ettei tarvitse odotella saataviaan niin pitkään kelalta kun nuo lääkkeetkin maksavat aika paljon.

Mutta muitakin apteekkeja on ja tekevät varmasti samanlaisia sopimuksia! Itse olen ollut tähän apteekkiin tyytyväisiin ja sen tarjoamaan ystävälliseen palveluun.

Toivottavasti ymmärsit sepustuksistani jotain :)

Vierailija
6/17 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti en noista jonoista tiedä, kun meillä hoidot aikanaan alkoi melko nopeasti, koska tiedettiin että minussa ainakin on jotain vikaa (olin jo aikaisemminkin käynyt useita kertoja polilla). Meillä hoitoja on tehty vielä " lievemmästä" päästä, mutta tässä jokin aika sitten kyselin ivf-hoidosta niin lääkärini sanoi, ettei mks:ssä varsinaista jonoa siihen ole.

Riippuen tietysti teidän tutkimuksista, mitä niissä selviää (ilmeisesti tutkimukset tehdään muualla kuin mks:ssä?) niin sen mukaisesti hoitoja aletaan suunnittelmaan. Jos taustatiedot on ennen polille menoa tiedossa, eli mikä voisi aiheuttaa ongelmia raskaaksi tulossa niin etteköhän te aika nopeasti ekaan hoitoon pääse ja lääkäri sitten päättää mikä hoito on teille paras. Ensimmäistä aikaa polille odottaessa voi tietysti mennä jonkin aikaa, mutten usko että useita kuukausia kuitenkaan. Kesätauko sitten tietysti on, viime vuonna se taisi olla kesäkuun puolesta välistä elokuun loppupuolelle.

Toivottavasti tästä oli jotain apua sinulle. Onnea myös teille tulevaisuuteen ja mahdollisiin hoitoihin!

Vierailija
7/17 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava kuulla, että olette noin tyytyväisiä.

Mulla on liikaa huonoja kokemuksia yli vuoden ajalta. Lähes kaikki jutut, verikokeista lähtien olen joutunut itse vaatimaan yms., joten kadun sitä että olen aikaa näinkin paljon tuhlannut ja vasta nyt on tehty eka inssi. Parempi etten selitä pieleen menneitä asioita, parempi kertoa se, että asiat tuntuvat nyt menevän paremmin (koputan puuta).

Eka inssi takana ja asiat hoituneet mielestäni niin kuin niiden olisi pitänyt alusta asti mennäkin. Inssejä tehdään nyt max kuusi ja sitten jollakin aikataululla IVF:ään siirtyminen, toivon mukaan.

Toivon teille hyvää ja ammattitaitoista kohtelua:)

Vierailija
8/17 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin seilaavani täällä aivan orpona...

Vastaan nyt noihin kysymyksiin, kun vielä muistan. Olen käyttänyt sitä Kassakulmalla olevaa apteekkia, onkohan se nyt sitten Ensimmäinen Apteekki. Mullakin oli se suoraveloitussopimus, ei tarvinnut Kelan kanssa käydä paperisotaa, vaan apteekki hoiti sen puolen ja hyvin toimi. Apteekista kyllä neuvovat, miltä ajalta kuitit pitää jemmata, että voi sitten todistaa Kelalle niitä kuluja, kun se raja ylittyy.

Jonoja ei mielestäni omalle polille ole, mutta ivf/icsi riippuu sitten myös Kysin tilanteesta, koska alkionsiirrothan tehdään siellä. Mulla on tätä hoitohistoriaa takana enemmänkin ja aina on kaikki sujunut ihan nopsaan ja muutenkin jouhevasti. Meillä on nyt se tilanne, että parin vuoden hoitojen jälkeen onnistuimme saamaan ivf-vauvan ja nyt sitten haikailemme toista lasta. Luomuvauvaa ei meille tule, eli olemme alkionsiirtojen varassa. Tarkoituksena olisi tehdä pas tässä kevään kuluessa. Sen suhteen ei ole toiveet kovin korkealla, sillä ikinä yksikään alkio ei ole selvinnyt sulatuksesta. Jos näin käy nytkin, pidetään kesä taukoa ja katotaan taas sitten syksyllä, miten edetään.

Margisko se oli, joka nyt piinailee? Sori, olen siis aivan toivoton näiden nimien kanssa :) Kerroit, ettei ole toiveet kovin korkealla, kuinka niin? Minä plussasin silloin aikanaan vähän " takaoven kautta" . Koko piinailuajan oli karseat pms-oireet eikä ensimmäistäkään ns. klassista onnistumisoiretta. Ainut poikkeava asia oli hillitön jano, mikään juomamäärä ei riittänyt. Ryvin tuolla pari metriä mudan alla ja olin aivan vakuuttunut, ettei tästä tule ikinä mitään. Mutta niinpä vain tuli selkeä plussa, joka parhaillaan tuhisee päikkäreillään :)

Ja TaoTaolla alkaa pian jännät paikat, toivotaan, että kaikki menee nappiin! Tsempit myös Minniskalle ja LeiMulle, paljon onnea matkaan!

Palaillaanhan! En oikein tiedä, mille palstalle tässä oikein kuulun, joten olen varmuuden vuoksi pyörinyt vähän kaikkialla :) Sinänsähän en ole lapseton sanan täydellisessä merkityksessä, kun tuo pikkuihminen on, mutta kyllähän tämä hoitorumba kaikkineen jätti jälkensä eli tietyllä tapaa sitä kuitenkin on lapseton koko lopun ikäänsä.

Vierailija
9/17 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan jonkinlainen vaisto, joka sanoo nyt ettei toivoakaan nyt.. Lähinnä osaan vertailla tuntemuksiani kahteen aikaisempaan plussaan, jotka menivät molemmat kesken raskauden alkuvaiheessa.. Toinen reilu vuosi sitten ja toinen tämän vuoden vaihteessa. Noiden välissä oli aika pitkä hoitotauko, koska jouduttiin odottelemaan aika pitkää että elimistö toipui tuosta ekasta keskenmenosta. Mut kyllä minä silti toivoisin, että tällä kertaa olisi vaisto väärässä :)

Pregnylin pistämisen jälkeen on noissa plussakierroissa tullut erilaiset oireet kuin negoissa, joten nyt kun ei noita oireita ole niin vähän epäilen.. Ei auta liikaa toivoa, vaikka pettyy tässä jos negaa tulee. Ja sitten vähän mietityttää sekin, että kun on kaksi keskenmenoa takana niin miten käy kolmanella kerralla..

Aika vähän olen tällä palstalle pyörinyt viime aikoina, enemmänkin taustaillut.. Hienoa kuitenkin soffio, että teillä on hoidot tuottaneet tulosta! Toivottavasti saatte sen toisenkin plussan pian ja alkiot selviäis sulatuksesta! Onnea matkaan teillekin!

Samoin paljon onnea toivotan edelleen muillekin hoitoihin!

Minniskalle vielä sen verran, että en minäkään ihan aina ole ollut tyytyväinen saamaani hoitoon. Itse on joutunut ottamaan paljon asioista selvää hoitojen aikana ja vaatimaan välillä aika paljonkin.. Nuo verikokeet on yksi esimerkki, että olen niitä myös joutunut vaatimaan. Mutta on ollut myös paljon hyvääkin hoidossa! Meillä ei ole vielä ivf:ään siirrytty, milloin sitten siirrytäänkään.. Koska minulla nämä kaksi keskenmenoon päätynyttä raskautta on onnistunut ovulaation induktioina (pitäisi lääkärin mukaan onnistua jatkossakin..), ei olla siis inseminaatioita tehty yhtään.

Vierailija
10/17 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margis, pidetään peukkuja!

Ja Margis ja Minniska, mitä kokeita olette joutuneet itse vaatimaan ja onko niistä sitten selvinnyt jotain olennaista? Multa on vissiin otettu ihan peruskokeet.

Vierailija
11/17 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans ihan nuo peruskokeet.. Mm. fsh, lh jne. Viime syksynä muistaakseni otettiin kaikki uudestaan, varmistaakseen ettei menossa arvot huonompaan suuntaan. Lähinnä olen kyseenalaistanut sitä, että olen monesti halunnut otattaa tuon s-prog. arvon, mutta sitä ei ole kuitenkaan otettu. Ihan vaan mielenrauhani kannalta, että ovulaatio tapahtuu todellakin.. Ettei tarvitsisi sitä epäillä. Mutta ei kuulema voida ottaa, koska sen pitäisi tapahtua. Näin ei ole kuitenkaan joka kerta käynyt.. Sillä pari kertaa minut on ultrattu useampi päivä/jopa viikko irroituspiikin jälkeen ja silti siellä on ollut rakkula tallella. Mut voihan tietty olla syynä muutenkin huono kierto tai irroituspiikki on pistetty liian aikaisin. Muilta osin olen lähes tyytyväinen saamaani hoitoon, vaikka aikaahan tämä prosessi tuntuu vievän..

Vierailija
12/17 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tuttuja" =)

Meillä menty tutkimuksissa toooosi hitaan kaavan mukaan. Ei olla itsekään pidetty kiirettä, josko sieltä nyt luomuplussa vaikka tulisi. Viime syksystä nyt sitten kuitenkin asennoiduttu hoitoon. Viime kesäkuussa oli varsinainen ensikäynti polilla. Syksyn aikana sitten hoideltiin asioita KYS:ssa. Maaliskuun puolessavälissä käytiin taas polilla ja sovittiin että seuraavasta kierrosta nyt sitten ICSI.

Tänään kyllä meinasi olla kaikki pilalla, kun soittivat polilta ja olivat perumassa koko hoitoa... Meillä kun miestä tutkitaan tässä samalla. Lääkäri oli ajatellut, että ensin mies, sitten jos vaikkaehkä tärppäisi, jos ei, niin sitten hoitoon. Eli joskus syksyllä. Minä siihen, että EI onnistu. Tässä hommassa ollaan jo niin kauan roikuttu ja asennoiduttu, että nyt kyllä tehdään se hoito. Ja kun reseptitkin jo on.

No, oli lääkäri sitten samaa mieltä, kun muisti että oli luvattu ja sovittu jo. Mutta kyllä hermo kiristyi hetkeksi.

Muuten kyllä aina saanut hyvää palvelua, toivottavasti jatkossakin =)

Kiva kuulla plussastakin. Vähän kyllä masensi, kun joskus sain monisteita MKS:ssa/KYS:ssa tehtävästä IVF hoidosta. Kun siinä oli että vuonna 2004 tehtiin 26 koeputkihedelmöitystä, joista alkoi 6 raskautta. Jotenkin tuntui niin epätoivoiselta... :(

Mutta ei auta kun pitää toivo korkealla. Kuinkahan moni IVF-hoidetuista muuten tulee raskaaksi viimeistään kolmannella kerralla?

Tuli vaan mieleen. Toisten onnistumiset vaan valaa niin kovasti uskoa itseenkin.

No, mutta jatketaan taas, eteenpäin.

Vierailija
13/17 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taotao, mulla on ivf-ohje vuosimallia 2003, jossa lukee " vuonna 2002 meillä tehtiin 21 koeputkihedelmöityshoitoa, joista alkoi 10 raskautta. Kun huomioidaan pakastealkionsiirrot ja mahdollinen uusintahoito, 4/5 pariskunnista tuli raskaaksi. Hoitotulokset vaihtelevat jonkun verran vuosittain." Mulle siis osui positiivisempi " vuositulos" luettavaksi :) Eli ei tämä niin epätoivoista hommaa ole, päinvastoin.

Sehän on sitten tuurissaan, monennellako hoidolla sen plussan saa. Mullakin oli ekassa ivf:ssä toiveet tosi korkealla, kun alkio oli todella hyvä samoin kuin kohdun limakalvo. Silti alkiorukka ei ollut edes yrittänyt kiinnittyä. Tokihan siinä mietti, voiko ikinä onnistua, jos ei näinkään hyvässä tilanteessa lykästänyt. No, lapsukaisemme sai sitten alkunsa selkeästi huonommasta alkiosta kuin mitä sen ekan hoidon alkio oli....

Onko sulla muuten pitkä vai lyhyt hoito kyseessä? Ja hyvä, että pääsette hoitoon alkuperäisen suunnitelman mukaisesti :)

Vierailija
14/17 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun mielestä meillä meni alusta asti kaikki pieleen...

Lähetteen kirjoittanut erikoislääkäri oli sitä mieltä, ettei meille luomuna tule toista lasta ja sen vuoksi tälle tielle lähdettiin...

Yritän selittää vain pääkohdat, ettei tule liikaa negatiivisia ajatuksia kellekään. Täytyykin kysyä, että mitä ensikäynnillä teillä on tehty tai juteltu? Mun ensikäynti oli se, kun hain simppatestausvälineet.

Simppatestitulokset oli kateissa viikkoja, lopulta otin yhteyttä kuopioon ja tulos olikin ollut valmiina jo useamman viikon. Kesä odoteltiin, lääkärin olin nähnyt vain käytävällä ja syksyllä tehtiin aukiolotutkimus. Sekin käynti oli turhauttava, kun olin jo niin kauan odottanut tietoa ja jonkinlaista hoitosuunnitelmaa. Tutkimuksen teki täysin väärä lääkäri, ei lapsettomuuspuolelta. Putket oli auki, samalla vaadin verikokeita (peruskokeet, kilpirauhanen) ja jälkeen päin tajusin taas, että joitakin kokeita oli ottamatta, ja taas vaatimaan...

Syksyllä otin asioista enemmän selvää ja tajusin, että simppoista ei ollut tutkittu sitä tekijää, jonka vuoksi sain lähetteen julkiselle puolelle.

Olin yhteydessä kuopioon ja taas vaatimaan sitä mikä piti selvittää jo heti eka testissä.

Kaiken tuon kohelluksen ja unohtelun jälkeen sain lääkärin tekemään jonkunlaisen suunnitelman ja sovittua inssit tälle keväälle. Tässä välissä sain clomi reseptinkin käteen, mutta niitä en ole tänäkään päivänä syönyt, kun toisen lääkärin mukaan mulla ei ole mitään tarvetta niihin.

No, nyt toivon, että kaikki sujuu hyvin, eka inssi hoidettiin mallikkaasti. Eka kerran koko tänä aikana juttelin asiallisesti todella mukavan naislääkärin kanssa. Toivottavasti voin jälkeen päin sanoa, että vaikeuksien kautta voittoon!!

Nyt on pp 6 ja asiaa ajattelee enemmän ja toivoo parasta, mutta ei pidä odottaa liikoja. Edessä on sitten uusi follikkeliultra ja inssi, ja uudet toiveet! Ja tietysti uusia kysymyksiä, jotka jäi viimeksi kysymättä.

Tsemppiä teille kaikille ja pitäkää pintanne:))))

Vierailija
15/17 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavan mukaan meillä mennään. Täällä kun lukee viestejä, niin huomaa, että aika pihalla on monesta asiasta. Mutta se ei kyllä ole kun harmillista, että tässä asiassa ehtii konkariksi asti.

Minusta tuntuu, että me olemme päässeet helposti tähän saakka, kun luin Minniskan tarinaa. Olemme saaneet kaiken minkä olemme halunneetkin. (tai sitten on vaan tiedä, mitä olisi pitänyt vaatia)

Resepti odottaa pöydällä, täytynee alkuviikosta hakea sumut.

Minniska: Hurjasti onnea piinistelyyn. =)

Vierailija
16/17 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemassa lääkkeitä. Mutta niitä ei olekaan jatkuvasti saatavilla, tilataan tarvittaessa. Onkohan näin muissakin Mikkelin apteekeissa? Tai apteekeissa yleensäkin? Tiistaina saan Synarelat. Onneksi en jättänyt viimetinkaan. ;)

Vierailija
17/17 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuo tilausjuttu koskee kaikkia Mikkelin apteekkeja. Olen asiasta useammasta apteekista kysynytkin (mm. Ensimmäinen apteekki ja Otso, myös Rantakylän apteekista) ja he perustelevat asian sillä, että koska kyseiset lapsettomuushoitoihin käytetyt lääkkeet ovat niin kalliita niin niitä ei kannata pitää varastossa. Mutta Otso-apteekki on aika mukavasti varautunut ja pitää useasti muutaman paketin jemmassa (en sitten tiedä riippuuko lääkkeestä, itse käytän Menopuria), mutta tietysti jos useampi ihminen ostaa samaa lääkettä muutaman päivän sisällä niin silloin ne valitettavasti menevät tilaukseen. Muistaakseni jos edellisenä päivänä ehtii tilauksen tekemään ennen klo14-15 (tarkkaa aikaa en muista, apteekki osaa kyllä sanoa..) niin lääke on seuraavana aamupäivänä apteekista noudettavissa.

Poli on tuota Otso-apteekkia mulle suositellutkin ja sinne on monesti viestiä mennytkin, että pitäisivät varastossa vähäsen.. Itse olen pari kertaa apteekissa käydessäni sanonutkin, että tulen luultavasti vielä saman viikon aikana ostamaan lisää, että oiskohan sitä teillä sitten saatavilla jne. Siitä huolimatta on pari kertaa mennyt tilaukseen ja oon siitä lähtien pitänyt huolen, että käyn tarpeeksi ajoissa apteekissa jos sattuis menemään tilaukseen.

Onneksi saat kuitenkin lääkkeet pian, vaikka valitettavasti tilaukseen menikin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan