Sosiaalityöntekijäksi?
Kannattaako? Työtä riittäisi ja palkka riittävä, mutta onko työ todella niin rankkaa kuin väitetään?
Kommentit (16)
On rankkaa. Asiakasmäärät suuret ja kiitosta ei saa mistään. Itse kouluttaudun juuri uuteen ammattiin...
Riippuu, mihin menet töihin. Lastensuojelun sossulla on kädet täynnä työtä ja hirveästi vastuuta palkkaan ja resursseihin nähden. Jonkun laitoksen sossuna on paljon leppoisampaa.
Riippuu paljolti työpaikasta. Puskaradion kautta kuulee niistä paikoista, joihin ei kannata mennä töihin. Tosin, jos haluaa vain alan, jolla on hyvä työtilanne ja riittävä palkka, niin sosiaalityö ei ehkä ole järkevin valinta. Vaatii mielestäni jonkunlaista paloa alalle, halua auttaa ihmisiä.
Luo tuokin ketju ensin:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2963669/vuosi-sitten-psykiatri-ahdisteli…
Vierailija kirjoitti:
On rankkaa. Asiakasmäärät suuret ja kiitosta ei saa mistään. Itse kouluttaudun juuri uuteen ammattiin...
Mihin ammattiin?
Kaverini on lastensuojelupuolella. Sanoo ettei jaksaisi enää hetkeäkään, mutta varman toimeentulon takia on pakko. Lasun puolelle ei todellakaan ole tunkua, mutta muihin sossuhommiin on koska ne ovat mielekkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljolti työpaikasta. Puskaradion kautta kuulee niistä paikoista, joihin ei kannata mennä töihin. Tosin, jos haluaa vain alan, jolla on hyvä työtilanne ja riittävä palkka, niin sosiaalityö ei ehkä ole järkevin valinta. Vaatii mielestäni jonkunlaista paloa alalle, halua auttaa ihmisiä.
Olen aiemmalta ammatiltani lastentarhanopettaja ja kasvatustieteen maisteri. Haluan tehdä töitä ihmisten parissa. Se tuo paljon mielekkyyttä elämään. Päiväkodissa olen päässyt tekemään työtä, josta pidän, mutta siihen kuuluu myös paljon sellaista, missä en pääse hyödyntämään koulutustani ja palkka on surkea. Mietin, muuttuisiko työelämä paljon rankemmaksi sosiaalityöntekijänä.
Minkälaista työ on jonkin laitoksen sossuna, siis sosiaalityöntekijänä (ei sosionomina)?
Mikähän lastensuojelun työntekijöillä on se työn raskain osuus? Onko se vastuun kantaminen vai ne asiakkaiden kohtaamiset? Tuleeko ylityötä paljon? Onko työyhteisöissä ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Luo tuokin ketju ensin:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2963669/vuosi-sitten-psykiatri-ahdisteli…
Miten tämä liittyy sosiaalityöhön?
Kumpi fiksumpi valinta, sosiaalityöntekijäksi vai opettajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi fiksumpi valinta, sosiaalityöntekijäksi vai opettajaksi?
Opettajista on ylitarjontaa, sossuista huutava pula.
Kumpi ammatti raskaampi, opettaja vai sosiaalityöntekijä?
Varmaan riippuu myös siitä missä on. Joku lastensuojelu on ihan eri juttu kuin vaikka vanhustyön sossu. t: ensi vuonna valmistuva sossu