Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maissa juotte hanavettä?

Vierailija
03.09.2017 |

?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaat. Alpeilla voisin myös juoda, mutta tottumuksesta kuitenkin ostan veden.

Aikoinaan asuin brysselissä. Siellä julkaistiin tutkimus, että brysselin vesi on yhtä laadukasta kuin namibian hanavesi.

Vierailija
62/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla muualla maailmalla paitsi Nokialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois- ja Keski-Euroopassa.

Vierailija
64/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo muualla kuin Suomessa, jos olen alle parin viikon lomalla. Vaikka vesi on juomakelpoista, niin minulla menee maha helposti sekaisin ja ei huvita riskeerata. Jos olen maassa pidempään niin voin juoda (esim. USA:ssa ja useimmissa Euroopan maista).

Vierailija
65/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alamaissa.

Vierailija
66/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Hollannissa, Italiassa (Rooma) ja Singaporessa olen juonut. Ehkä myös Virossa. Muuallakin olisi varmaan voinut, mutta maku niin hirveä ettei pystynyt. Lisäksi haluan välttää turhia riskejä.

Vierailija
67/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut kaikkialla Euroopassa. Moldovaa ja Bosniaa myöden. Asuin Kuwaitissa ja kyllästyin pulloveden raahaamiseen kaupasta kotiin 45 asteen helteissä, joten aloin juoda hanavettä. Sairastumatta selvisin. Pahaa oli aluksi, mutta siihenkin tottui.

Vierailija
68/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa (Berliini, Bremen), Italiassa (Rooma), Tanskassa (Köpis) ja Ruotsissa (useita paikkoja) tullut juotua Suomen lisäksi hanavettä. Ei ole tullut mitään ongelmia, en ole kovin herkkävatsainen ja yleensä matkoilla maitohappobakteerit käytössä varmuuden vuoksi.

Vierailija
69/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon juonu Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Sveitsissä, Itävallassa ja Saksassa. Minulla on ystäviä noissa maissa, enkä heidän kotona pari päivää kylässä ollessa ostele sinne mitään pullovesiä. He juovat itse hanasta ja laimentavat esim. tiivistemehun hanaveteen jne. 

Espanjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa ja olen matkustellut ja niissä en halunnut juoda hanasta. Jääpaloja olen baarissa ottanut ihan huoletta noissakin maissa.

Ikinä en ole mitään vatsaoireita missään maassa saanut kyllä. 

Vierailija
70/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tanskassa ja täällä on todella hyvää hanavettä. Siihen ei tarvitse lisätä mitään kemikaaleja hiekkaperäisen maaston vuoksi. Kalkki tosin saattaa maistua tottumattomalle oudolta. Omasta mielestäni taas Suomessa kloori maistuu vedessä aivan liikaa ja siksi juon Suomessa ollessani mielelläni pullovettä.

Vierailija
71/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut kaikkialla Euroopassa. Venäjällä ja Afrikassa vain suodatettua hanavettä.

Vierailija
72/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikassa on muuten juomakelpoinen hanavesi, lisäksi makukin on oikein hyvä!

T.71

Vierailija
73/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hanassa lukee Oras, muulloin en. En ole sairastunut vielä vedestä.

74/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarissa. Se on siellä nykyään juotavaa (on ollut jo useamman vuoden) siinä on vain sivumaku, joka vähenee vuosi vuodelta.

Tosin Unkarissa olut on niin halpaa että sitä kannatta juoda janoonsa, eikä se juomalla lopu.

Vierailija
75/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaissa, Saksassa ja Usassa. Olen asunut siis Saksassa ja Usassa ja molemmissa maissa join vuosia kraanavettä, kuten kaikki muutkin.

Vierailija
76/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pois lukien Helsinki. 

Vierailija
77/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maunko takia vai jonkin muun? Mikä maussa on vikana?

Vierailija
78/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin hanavedet voi maistua keskenään hyvin erilaisille. En siis tarkoita kaivovesiä vaan kunnan verkosta tulevaa vettä. Kyllähän se Vantaanjoki maistui toiselle kuin Kolarissa hanasta tuleva vesi.. Tosin itseasiassa makuun vaikuttaa eniten se lähimpänä oleva putkisto. Eräässä 70-luvun omistuskerrostalossa hanavesi maistui ihan hirveälle, oudoille metalleille ja tunkkaiselle, sitä ei todella tehnyt mieli juoda. Kun taas samassa kaupunginosassa toisessa talossa oli vesi ihan hyvän ja raikkaan makuista.

Vierailija
79/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Helsingin juomavesi tehdä Päijänteen vedestä, joka otetaan Lahden alapuolelta? Silloinhan siinä on yläpuolisten kaupunkien ja teollisuuden kaikki saasteet ja jätevedet...

Vierailija
80/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Helsingin juomavesi tehdä Päijänteen vedestä, joka otetaan Lahden alapuolelta? Silloinhan siinä on yläpuolisten kaupunkien ja teollisuuden kaikki saasteet ja jätevedet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi