Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maissa juotte hanavettä?

Vierailija
03.09.2017 |

?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka Rodos, olen huoletta ja saamatta mitään vatsanväänteitä hanavettä. Kalkkipitoista vesi on, mutta ei haittaa.

Helsinkiläisethän juovat Paijänteen vettä, puhdasta kuin mikä.

Vierailija
42/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli jo järkytys kun muutin Lahdesta Helsinkiin. Helsingin hanavesi verrattuna Lahden samaan aineeseen on täyttä kuravettä!

Minä asuin noin vuoden Lahdessa opiskelujen takia. Helsinkiin palattuani kampaaja ihmetteli vihertäviä hiuksiani.

Eikös filtterit auta tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli jo järkytys kun muutin Lahdesta Helsinkiin. Helsingin hanavesi verrattuna Lahden samaan aineeseen on täyttä kuravettä!

Minä asuin noin vuoden Lahdessa opiskelujen takia. Helsinkiin palattuani kampaaja ihmetteli vihertäviä hiuksiani.

Eikös filtterit auta tähän?

Se vihreä väri johtuu kupariputkista eikä veden laadusta.

Vierailija
44/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Tallinnassa ja ei tullut mitään ja kerran kokeilin Kairossa ja ei edes ripulia. Israelissa join hanavettä ja ei noroa ei mitään. Olen siellä ollut pitkiäkin aikoja muutamaan otteeseen. 

Vierailija
45/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut hanavettä asuessani Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa, ja myös Kroatiassa ja Norjassa lomaillessani join hanavettä. Ei ole ollut mitään ongelmia niissä veden suhteen. Mutta esim. Venäjällä en uskalla pestä edes hampaita hanavedellä.. suihkuun hiukan ällöttävä, sillä vesi on sellaista kellertävän ruskeaa.

.

Vierailija
46/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä voi ameeba uida elimistöön hanaveden mukana.

Vierailija
47/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maat joissa se ei ole erikseen kiellettyä, niin juon.

Esim. suomi, ruotsi, viro, saksa, tietyt osavaltiot USA:ssa

Vierailija
48/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaniassa, asun täällä. Ei ole mitään ongelmia ole ollut, todella hyvää raikasta vettä. Ei Suomi ole maailman ainoa maa jossa on turvallista juoda hanavettä!

Vierailija
49/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa viimeksi. ei mitään oireita. Krakowassa etelä-Puolassa join myös hanavettä ihan reilusti ja ajatttelin, että ei voi tulla mitään. Lähes tuli; kerran kouraisi yhtäkkiä vatsanpohjasta, niin kuin vatsa menis täysin sekaisin. Mutta ei mennytkään. Se yhden kerran kouraisu vaan, sen jälkee ei mitään.

Vierailija
50/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa, Intiassa, Indonesiassa, Thaimaassa, Singaporessa. Ihan hyvää on ollut.

Join Intias Delhissä vettä useita litroja. Ihan hyvää oli ja ei tautia.

Vierailija
51/81 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kij kirjoitti:

Kroatiassa jopa maailman puhtain vesi. Australiassakin join ongelmitta

Paikoin on Krotiassa tosi hyvä vesi, ja itse olen juonutkin, mutta suolistosairaan kaverini vatsa meni sekaisin Zadarissa.

Itse juon Pohjoismaissa, USAssa, Kanadassa, monin paikoin Keski-Euroopassa, joskus Virossakin.

Vierailija
52/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko EUssa on sama lainsäädäntö eli pääosin juon koko alueella, myös Etelä-Euroopassa.

Vierailija
53/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomessa. Hampaat kyllä pesen hanavedellä muissa maissa.

Vierailija
54/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut hanavettä Suomessa ja Saksassa. Egyptissä ei olisi tullut mieleenkään ja Italiassa, Ruotsissa, Virossa, Espanjassa, Kreikassa ja Iso-Britanniassa turistimatkoilla tuli juotua lähinnä limsoja ja pullovettä kun en halunnut juoda hotellihuoneen vessan hanasta.

Vierailija
55/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut hanavettä jokaisessa Euroopan maassa mukaan lukien ex-Jugoslavian maat.

Vierailija
56/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa viimeksi. ei mitään oireita. Krakowassa etelä-Puolassa join myös hanavettä ihan reilusti ja ajatttelin, että ei voi tulla mitään. Lähes tuli; kerran kouraisi yhtäkkiä vatsanpohjasta, niin kuin vatsa menis täysin sekaisin. Mutta ei mennytkään. Se yhden kerran kouraisu vaan, sen jälkee ei mitään.

Puolassa ja Baltiassa juomavesi itsessään on juotavaa ja puhasta, mutta vanhoissa rakennuksissa saattaa olla vanhat putket, joista irtoaa epäpuhtauksia. Itse olen kyllä juonut hanavettä noissakin maissa, kuten Tsekissäkin.

Vierailija
57/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa.

Turkissa en viime matkalla muistanut kieltää laittamasta jääpaloja juomiin, mutten saanut kuitenkaan vatsatautia.

Vierailija
58/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kij kirjoitti:

Kroatiassa jopa maailman puhtain vesi. Australiassakin join ongelmitta

Suomi sanoo moi

Vierailija
59/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mogadishussa ja Senegalissa join. Maha oli sekaisin pari viikkoa.

Vierailija
60/81 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa.

Ranskassa join ja maha meni sekaisin. Jatkoin juomista, koska vietin siellä pidempiä aikoja, ja ei ongelmaa. Suomeen palatessa meni taas maha sekaisin. Kuulemma eri bakteerikannat, ilmeisesti otti sen 1x aina sopeutuakseen paikalliseen kantaan.

Espanjassa, Virossa ja Briteissä join kuitenkin sitten vain pullovettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän